Тема: «Математичний ярмарок»Віднімання одного з розрядних доданків.
Мета: розкрити роль математики у житті людини, у цікавій формі закріплювати обчислювальні навички дітей, формувати вміння переносити математичні знання у нестандартні ситуації, розвивати підприємницькі навички, математичну кмітливість, логічне мислення, вміння працювати в групі, виховувати пізнавальний інтерес , бажання вивчати математику та застосовувати знання з предмета у реальному житті.
Обладнання: телевізор, презентація Power Point, аудіо запис пісні «Український ярмарок» та руханки, картки з прикладами та задачами, кошики, солодощі, виготовлені вдома власноруч,
Хід уроку
1.Організація учнів до уроку.
Діти , у нас сьогодні на уроці гості. Давайте до них привітаємося.
Перевірка готовності до уроку
Приготуйте без мороки
Все, що треба до уроку.
Книжку, зошит, ручку, олівці.
Приготувались?
Молодці!
Все у нас уже на місці,
залишилось тільки сісти!
Вчитель:
-Дорогі гості, ми раді бачити вас на нашому веселому ярмарку!
2. Актуалізація знань учнів
Вчитель: - А що ж таке ярмарок? (Відповіді дітей)
- Ярмарок - це торг, який влаштовується регулярно в певну пору і в певному місці для продажу й купівлі товару.
Ярмарок – це жарти, розваги, веселощі. Тут народ збирається, щоб свій товар продати та чужий купити.
3.Повідомлення теми та мети уроку
Але ярмарок у нас не звичайний, а математичний. Під час ярмаркування будемо вчитися віднімати один з розрядних доданків, розв’язувати приклади та задачі, працювати з геометричним матеріалом.
-Замість рогаликів солодких – задачі логічні, замість ковбаски домашньої – приклади математичні. А щоб купувати, треба мати гроші. Хто найбільше товару купить – той і молодець!
Увага! Увага! Спішіть-поспішайте!
Господарі й гості, глядіть не минайте.
На ярмарок прошу гуртом, подинці.
Чекають на вас там чудові гостинці!
На ярмарку нашім веселім, багатім
є чим дивуватись і є що придбати!
Вчитель:Слайд 2- 4 На ярмарок!
Їдуть дорогою: і кіньми, і волами, і коровами... 3 товаром, сіном, соломою... Пливе річка селянських возів. На ярмарок … І їдуть, їдуть, їдуть...
Брама ярмарку відчиниться,якщо ви назвите числа. (Слайд 5)
1.«Розминка»Назви записані числа ( 1 бал)
129,457,234,506,700,809,1000,675.
Вчитель:
Двері ярмарку відчинилися.
А зараз завітаємо на ігровий майданчик та заповнимо вагони потяга.
Вам потрібно записати скільки в кожному числі сотень,десятків та одиниць.
2.Ігровий майданчик Математика для себе( 1 бал) (на окремих аркушах) «Потяг трицифрових чисел»(Слайд 6)
5 сотень 0 десятків 2 одиниці=
9 сотень 6 десятків 3 одиниці=
6 сотень 2 десятки 1 одиниця=
4 сотні 1 десяток 6 одиниць=
2 сотні 5 десятів 3 одиниці=
9сотень 0 десятків 1 одиниця=
1сотня 1 десяток 9 одиниць=
Вчитель:
-Покаталися на потязі. Прямуємо далі ярмарком.
-Запишіть дату.
А ось і геометрична лавка. (Слайд 7)
3.Геометрична лавка «Прямокутник» ( 1 бал)(у зошиті)
Накреслити прямокутник довжина якого 6 см,а ширина у 3 рази менша. Обчислити периметр прямокутника.
Вчитель:
-А зараз відвідаємо крамницю задач,можливо щось придбаємо.
4.«Крамниця задач» ( 1 бал) (у зошиті) (Слайд 8)
Стас прийшов на ярмарок. Купив український віночок,який коштує 100 гривень,та кошик який у 6 раз дорожчий за сувенір. Скільки гривень коштує вся покупка?
Вчитель:
-Прямуємо до павільйону прикладів.Ой, чого тут лише немає.Можливо щось купимо.
5. «Павільйон прикладів» ( 1 бал) (спільно на дошці) (Слайд 9)
Обчислити:
1.Погляньте, цибуля яка уродила
Велика , ріпчаста , ну справжнє диво .
Скільки коштує цибуля ( 23 грн.)
2.-Хто гострого хоче, часник хай придбає
Він всякі мікроби вогнем випікає .
Скільки коштує часничок , запишіть(905 грн.)
3.-Перець гіркий! Перець червоний!
Добра із нього приправа для квашеної капусти, огірків, помідорів.! Не завадить і м’ясо приперчити. (301грн.)
4.- Купуйте ці груші – солодкі, духмяні,
У роті, немов – би медок, вони тануть.(808грн.)
5.-Сам маленький, а шубка деревяна.(520грн.)
6.-Бублики кругленькі,
Бублики смачненькі.(700 грн.)
7.– Купуйте яблучка червоненькі,
Вітамінні ,чепурненькі,
На смак солодкі , а не кислі…
Вживати яблучка – корисно!(730грн.)
8. Щоб зуби були міцненькі,
Треба молочко пити смачненьке.
Тож п’ємо молоко повсякчас
І тоді все буде клас!(51грн.)
703-3= 700(бублики) 838-30=808(груша)
523-500= 23(цибуля) 945-40=905(часник)
735-5= 730(яблуко) 321-20=301(перець)
951-900=51(молоко) 524-4= 520(горіх)
Вчитель:
- І який же ярмарок без танку?
Давайте потанцюємо під веселу музику!
6. Руханка (Слайд 10)
(Діти танцюють під музику «Гусі-потягусі»)
Вчитель:
- Який же ярмарок без хитрої циганки? А ось вам загадка від хитрої циганки.
Вам потрібно розташувати числа в порядку зростання.
7. «Загадка-фокус»(ЛЕГО) ( 1 бал) (Слайд 11-12)
1)532,735,21,900,465,502.
2)56,560,423,324,60,1000
Вчитель:
- Велику радість приносила на ярмарку народна забава – лазіння на стовп. Високо на гладенькому – гладенькому стовпі підвішувались призи. Бажаючих дістати собі подарунок було безліч, але вдавалося це не всім. (На дошці – імпровізований стовп з математичними виразами на картках. Учні намагаються якнайшвидше дістатися верхівки)
8.Гра «Дістань приз»» ( 1 бал) (математика для себе) (Слайд 13)
Хто виконав правильно,отримує цукерку.
Вчитель:
-Запрошую вас до магазину з ребусами.
10. «Магазин ребусів» (2 бали) (Слайд 15)
(Діти розгадують ребуси)
І 100 рія пі 2 л 3 вога мі 100, ті 100, яяяяяяя, р 1 а, 100лиця.
Вчитель:
- Жоден ярмарок не обходиться без жартів. Пожартуємо за допомогою веселих задач.
11. Гра «Хвилинка жартів»(2 бали) (Слайд 16)
1.На столі стояло 3 склянки з полуницями. Сашко з'їв одну склянку полуниць. Скільки склянок залишилось? (Три. Сашко їв полуниці)
2. Який рік триває один день? (Новий рік)
3. Уявіть,що ви – машиніст потягу. Потяг рухається зі швидкістю 60км/год. У дорозі він був 7 годин. Скільки років машиністу? (Скільки й тобі, бо машиніст – ти)
4.Трійка коней пробігли 15 км.Скільки км пробіг один кінь?
5. Підсумок уроку
- На доброму ярмарку ми побували,
Одні продавали —а ми ось – знання здобували,
Співали, сміялись та ще й танцювали,
Та про предків наших славних з шаною згадали.
-Наш ярмарок закінчується .
ОЦІНЮВАННЯ
Кожен з вас побувавши на ярмарку отримав знання та заробив вперше в житті певну суму грошей, за які на перерві ви придбаєте товар.
(Роздаю гроші)
Гра «Мікрофон»
Вчитель:
-А зараз уявимо що Ви вийшовши з ярмарку зустріли кореспондента з мікрофоном.
Роль кореспондента виконую я.
Що вам сподобалося найбільше протягом сьогоднішнього ярмаркування ?
- Що дізнались нового?
(Діти діляться враженнями від свята)
Ми бажаємо всім, щоб у ваших родинах завжди був достаток, щоб було що продавати і було за що купувати. А щоб ви ніколи не стали жертвою шахраїв потрібно вчити математику і завжди виконувати домашнє завдання.
(Слайд 17)
6.Домашнє завдання:
Ст.163,вправа 5
( Звучить пісню «Український ярмарок»)