Урок математики. Ділення числа на рівне йому число. Задачі на різницеве порівняння двох часток. Задачі на кратне порівняння двох часток.

Про матеріал

Урок математики для учнів 3 класу за підручником Рівкінда Ф.М.,ОляницькоЇ Л.В. В ході уроку учні вчаться застосовувати під час обчислень правило ділення числа на рівне йому число; розв'язувати задачі на різницеве та кратне порівняння двох часток; вдосконалюють вміння розв'язувати рівняння. Урок інтегрується з предметом "Я у світі" з темою "Людські чесноти".

Перегляд файлу

Т ЕМА. Ділення числа на рівне йому число. Задачі на різницеве порівняння двох часток. Задачі на кратне порівняння двох часток.

Мета: вчити учнів застосовувати під час обчислень правило ділення числа на рівне йому число; формувати вміння розв’язувати задачі на різницеве та кратне порівняння двох часток; вдосконалювати вміння розв’язувати рівняння,формувати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, творчі здібності; виховувати людські чесноти.

Обладнання: мультимедійна презентація, сигнальні картки, індивідуальні карточки, завдання для роботи в парах, карта подорожі.

Хід уроку

І. Організаційна частина

(Слайд 1)   Привітання. Налаштування на урок

Учитель. Ми вітаємо гостей в нашім світлім класі. Ви вітаєтеся як?

Діти (разом). Ось так! Добрий день!

 Учитель. Тихо сядете ви як?

 Діти (разом). Ось так!

Учитель. Настрій зараз ваш який?

Діти (разом). Ось такий!

Учитель. Я рада, діти, що маєте гарний настрій, хочу подарувати вам урок, на якому ми будемо думати, розмірковувати, слухати й прислухатися. На сьогоднішній урок мені потрібні ваші добрі й люблячі серця, адже будемо шукати відповіді на важливі запитання.

ІІ. Робота над темою уроку.

  1. Актуалізація знань. Розгадування кросворду (Слайд 2)

Сьогодні на уроці ми здійснемо подорож у незвичайне Королівство. А яку воно має назву ви дізнаєтесь, коли розгадаєте кросворд.

  • Результат дії ділення .(частка)
  • Сума довжин усіх сторін геометричної фігури. (периметр)
  • Результат дії додавання.(сума)
  • Коли ділене поділимо на частку, то в результаті одержимо…(Дільник)
  • Компонент дії множення. (множник)
  • Результат дії множення. (добуток)
  • Прочитайте, як називається Королівство? (Королівство людських чеснот)
  • Пригадайте з уроку «Я у світі», що називають чеснотами.( Чеснотами називають гарні риси характеру людини)
  • Відомо, що характер людини розкривається у її вчинках. Учинок – це те, як людина діє, яку справу вона робить – добру або погану. Зазвичай людина намагається робити добрі вчинки. Тому у Королівстві Людських чеснот нас і зустрічають король Добрик і королева Добринка.
  1. Оголошення теми і мети уроку.

 Подорожуючи Королівством ми не тільки дізнаємося, які риси характеру є чеснотами, а й навчимося застосовувати  правила множення та ділення з 0 і 1, ділення числа на рівне йому число; вдосконалимо вміння розв’язувати задачі на різницеве та кратне порівняння двох часток;  вміння розв’язувати рівняння.

Запишемо в зошитах дату нашої подорожі.

  1. Усний рахунок

А) Гра «Ланцюжок» (Слайд 3)

Та для того, щоб відкрилася вхідна брама, ми повинні сказати чарівне слово - пароль. Щоб дізнатися це слово, треба швидко виконати «Ланцюжок  обчислень»

8 · 0 + 12 : 4 : 3 · 6 · 4 =

Спасибі - 4

Дякую - 20

Будь ласка- 24

 іти нашіптують на вухо результат, а потім називають «чарівне слово»)

  1. Каліграфічна хвилинка (Слайд 4)
  • На каліграфічній хвилинці ми напишемо число 24.
  • Охарактеризуйте його. (Двоцифрове; парне; попереднє – 23, а наступне – 25; складається з 2 дес. і  4 од.)
  • Складіть приклади на множення та ділення з результатом 24.

24 січня відзначають солодке свято – Міжнародний день морозива ескімо. Саме цього дня в 1922 році  володар магазину солодощів в США  Христіан Нельсон  отримав дозвіл на виготовлення чудового смаколика. Ним завжди гарно пригощати друзів. Тож перша вежа до якої ми потрапимо – це і є вежа Дружби.

  1. Робота в парах.

   Дружба – як дорогоцінний камінь: його важко знайти, але просто втратити. Це найбільший людський скарб. Бути другом – це мистецтво.  Доведемо, що ми друзі попрацювавши в парах.

   Завдання: обчисліть приклади і розшифруйте, які людські чесноти притаманні друзям. Про свою роботу сигналізуйте «сигнальними картками» : якщо виникає проблема – червоний колір, якщо завдання виконане – зелений колір. Бажаю успіхів!

1 ряд    (ЩЕДРІСТЬ)

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

щ

і

у

ь

с

в

д

е

т

р

 

24  : 8 · 0 =

 

 

0 · 6 + 7 =

 

 

1 · 3 · 2 =

 

 

8 : 8 · 9 =

 

 

1 · 7 : 7 =

 

 

12 : 6 · 2 =

 

 

45 : 45 · 8 =

 

 

63 : 7 : 8 =

 

 

  2 ряд  ( ДОДОМОГА)

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

0

м

п

р

с

а

г

д

к

і

 

0 · 2 + 7 · 1 =

 

 

0 · 4 · 7 =

 

 

6 : 6 + 9 : 9 =

 

 

16 : 2 · 0 =

 

 

64 : ( 8 · 8) =

 

 

9 · 0 : 4 =

 

 

7 · 0 + 6 =

 

 

1 · 5 + 0 =

 

 

3 ряд  (ПОВАГА)

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

а

п

р

с

и

в

е

г

у

о

 

(64 – 56) : 8 =

 

 

8 + 1 : 1 =

 

 

0 · 4 + 1 · 4 =

 

 

(40 – 28) · 0 =

 

 

9 : 9 · 7 =

 

 

0 : (13 – 7) =

 

 

  1. квітня відзначають  Міжнародний день дружби.
  1. Вийдемо на Галявину Відпочинку

       і проведемо ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКУ.

                                              (Музична «Про дружбу»)        (Слайд 5)

  1. Робота над задачами.

а) вступне слово

  • Чим славиться людина?(Знаннями) Тож наступна вежа, до якої нас запрошують гості,  – це  вежа Пізнання.
  • Народна мудрість стверджує , що пташка красна пір’ям, а людина знаннями. Людина, яка володіє знаннями – освічена, мудра. З нею цікаво спілкуватися, вона викликає повагу.
  • З яких джерел людина  здобуває знання?
  • Книга – джерело знань. В народі говорять: «Хто багато читає, той багато знає». Неуками стають ті,  хто байдужий до книги. Читайте, збагачуйте свої знання,будьте духовно багатими людьми.

б) Задача на різницеве порівняння двох часток. (Слайд 6)

  У шафі Оленки на 4 полицях стояло 36 книг, а у шафі Іванка – на 6 полицях – 18 книг. На скільки більше книг стояло на 1 полиці у шафі Оленки, ніж на одній полиці у шафі Іванка?

  1. 36 : 4 = 9 (кн..) – на 1 полиці у Оленки.
  2. 18 : 6 = 3 ( кн..) – а 1 полиці у Іванка.
  3. 9 – 3 = 6 (кн..) – більше

        В)Творча робота над задачею. Задачі на кратне порівняння двох часток.

    - Змініть запитання задачі так, щоб остання дія була ділення.(У скільки разів більше, або у скільки разів менше) (Слайд 7)

  1. 36 : 4 = 9 (кн..) – на 1 полиці у Оленки.
  2. 18 : 6 = 3 ( кн..) – а 1 полиці у Іванка.
  3. 9 : 3 = 3 (раз) – більше

 

  1. Розв’язування рівнянь. (Слайд 8)
  • Наступна вежа – вежа Милосердя.  Як ви розумієте це слово?
  • Милосердя це  прагнення допомогти кожному, хто має в цьому потребу,це любов до ближніх. У християнському віровченні обов'язком кожної людини є такі милосердні вчинки: голодного нагодувати, спраглого напоїти, недужого відвідати та інші. Вияв духовного милосердя - це добра порада. Милосердя ґрунтується на таких якостях, як чуйність, уважність, доброзичливість і несумісне з пихатістю, байдужістю,

Гра «Допоможемо птахам»  (Синичка, горобчик, щиглик)

15 :  х = 15           х = 1

У :  29 = 1            у = 29

Х ·  120 = 120      х = 1

Міжнародний день милосердя відзначають 23 серпня.

  1. Офтальмологічна пауза (Слайд 9)
  2. Самостійна робота

          Король з королевою запрошують нас відвідати ще одну вежу – вежу Праці, адже праця – необхідна  потреба в житті людини. Кожна праця вважається почесною. Праця звеличує людину, а лінь її принижує. Тож лінощі є гріхом. А ми зараз гарненько попрацюємо самостійно, довівши що ми працелюбні діти.

(Робота з карточками)

  1.  Логічні задачі

         У Королівстві є великий дуб Мудрості. Мудрими не народжуються, мудрість здобувають важкою працею. Тільки наполеглива людина може досягти вершин знань. Гарне слово мудрість! Учені дають йому значення «думати».

          Розв’яжіть задачу. На дубі 4 великі гілки. На кожній великій – по 5 малих, а на кожній малій гілці  росте по 6 шишок. Скільки всього шишок росте на дубі?

ІІІ. Підсумок уроку

  1. Рефлексія.  Вежа Щастя.
  • Що таке , на вашу думку, щастя?
  • Ща́стя — це стан задоволення життям, відчуття безмежної радості. Те, що дає радість людині.
  • Я радію від того, що ви сьогодні гарно працювали, дізналися багато нового і корисного.
  • Що вам сьогодні принесло задоволення?
  • Які людські чесноти ви запам’ятали?
  • Міжнародний день Щастя відзначають 20 березня.
  1. Заключне слово.

   Я щиро сподіваюся, що сьогоднішній урок допоможе вам обрати правильний шлях. Упевнена, сьогодні багато із вас запитають себе: «Який я є? Яким хочу бути?» Не бійтеся бути добрими, не бійтеся віддавати іншим тепло своєї душі.

У грудях сонечко ЛЮБОВІ засвіти

Для себе, для родини й України.

 Пильнуй вогонь ДОБРА

Від зла і марноти,

Бо ти на світі білому — ЛЮДИНА!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Погляньте на екран! (Ненависть, любов, ра­ дість, добро, заздрість, жорстокість, злість, чуйність) — Залишімо в наших серцях тільки ті почуття, що зроблять їх кращими. — Заплющіть очі! Ми сьогодні звільнили свої серця від недоліків і вони стали досконаліши- ми. Скажіть собі подумки: «Я повернусь сьогод- ні додому з благородним серцем. Я даруватиму посмішки всім, кого зустріну. Любитиму людей і чинитимемо добрі справи від щирого серця». Розплющіть очі. Пам’ятайте, що це було символічне, образне позбавлення від недоліків. Насправді, у житті вам щодня доведеться робити вибір між добром і злом

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 липня 2019
Переглядів
1498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку