Урок математики для учнів 3 класу за підручником Рівкінда Ф.М.,ОляницькоЇ Л.В. В ході уроку учні вчаться застосовувати під час обчислень правило ділення числа на рівне йому число; розв'язувати задачі на різницеве та кратне порівняння двох часток; вдосконалюють вміння розв'язувати рівняння. Урок інтегрується з предметом "Я у світі" з темою "Людські чесноти".
Т ЕМА. Ділення числа на рівне йому число. Задачі на різницеве порівняння двох часток. Задачі на кратне порівняння двох часток.
Мета: вчити учнів застосовувати під час обчислень правило ділення числа на рівне йому число; формувати вміння розв’язувати задачі на різницеве та кратне порівняння двох часток; вдосконалювати вміння розв’язувати рівняння,формувати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, творчі здібності; виховувати людські чесноти.
Обладнання: мультимедійна презентація, сигнальні картки, індивідуальні карточки, завдання для роботи в парах, карта подорожі.
Хід уроку
І. Організаційна частина
(Слайд 1) Привітання. Налаштування на урок
Учитель. Ми вітаємо гостей в нашім світлім класі. Ви вітаєтеся як?
Діти (разом). Ось так! Добрий день!
Учитель. Тихо сядете ви як?
Діти (разом). Ось так!
Учитель. Настрій зараз ваш який?
Діти (разом). Ось такий!
Учитель. Я рада, діти, що маєте гарний настрій, хочу подарувати вам урок, на якому ми будемо думати, розмірковувати, слухати й прислухатися. На сьогоднішній урок мені потрібні ваші добрі й люблячі серця, адже будемо шукати відповіді на важливі запитання.
ІІ. Робота над темою уроку.
Сьогодні на уроці ми здійснемо подорож у незвичайне Королівство. А яку воно має назву ви дізнаєтесь, коли розгадаєте кросворд.
Подорожуючи Королівством ми не тільки дізнаємося, які риси характеру є чеснотами, а й навчимося застосовувати правила множення та ділення з 0 і 1, ділення числа на рівне йому число; вдосконалимо вміння розв’язувати задачі на різницеве та кратне порівняння двох часток; вміння розв’язувати рівняння.
Запишемо в зошитах дату нашої подорожі.
А) Гра «Ланцюжок» (Слайд 3)
Та для того, щоб відкрилася вхідна брама, ми повинні сказати чарівне слово - пароль. Щоб дізнатися це слово, треба швидко виконати «Ланцюжок обчислень»
8 · 0 + 12 : 4 : 3 · 6 · 4 =
Спасибі - 4
Дякую - 20
Будь ласка- 24
(Діти нашіптують на вухо результат, а потім називають «чарівне слово»)
24 січня відзначають солодке свято – Міжнародний день морозива ескімо. Саме цього дня в 1922 році володар магазину солодощів в США Христіан Нельсон отримав дозвіл на виготовлення чудового смаколика. Ним завжди гарно пригощати друзів. Тож перша вежа до якої ми потрапимо – це і є вежа Дружби.
Дружба – як дорогоцінний камінь: його важко знайти, але просто втратити. Це найбільший людський скарб. Бути другом – це мистецтво. Доведемо, що ми друзі попрацювавши в парах.
Завдання: обчисліть приклади і розшифруйте, які людські чесноти притаманні друзям. Про свою роботу сигналізуйте «сигнальними картками» : якщо виникає проблема – червоний колір, якщо завдання виконане – зелений колір. Бажаю успіхів!
1 ряд (ЩЕДРІСТЬ)
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
щ |
і |
у |
ь |
с |
в |
д |
е |
т |
р |
24 : 8 · 0 = |
|
|
0 · 6 + 7 = |
|
|
1 · 3 · 2 = |
|
|
8 : 8 · 9 = |
|
|
1 · 7 : 7 = |
|
|
12 : 6 · 2 = |
|
|
45 : 45 · 8 = |
|
|
63 : 7 : 8 = |
|
|
2 ряд ( ДОДОМОГА)
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
0 |
м |
п |
р |
с |
а |
г |
д |
к |
і |
0 · 2 + 7 · 1 = |
|
|
0 · 4 · 7 = |
|
|
6 : 6 + 9 : 9 = |
|
|
16 : 2 · 0 = |
|
|
64 : ( 8 · 8) = |
|
|
9 · 0 : 4 = |
|
|
7 · 0 + 6 = |
|
|
1 · 5 + 0 = |
|
|
3 ряд (ПОВАГА)
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
а |
п |
р |
с |
и |
в |
е |
г |
у |
о |
(64 – 56) : 8 = |
|
|
8 + 1 : 1 = |
|
|
0 · 4 + 1 · 4 = |
|
|
(40 – 28) · 0 = |
|
|
9 : 9 · 7 = |
|
|
0 : (13 – 7) = |
|
|
і проведемо ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКУ.
(Музична «Про дружбу») (Слайд 5)
а) вступне слово
б) Задача на різницеве порівняння двох часток. (Слайд 6)
У шафі Оленки на 4 полицях стояло 36 книг, а у шафі Іванка – на 6 полицях – 18 книг. На скільки більше книг стояло на 1 полиці у шафі Оленки, ніж на одній полиці у шафі Іванка?
В)Творча робота над задачею. Задачі на кратне порівняння двох часток.
- Змініть запитання задачі так, щоб остання дія була ділення.(У скільки разів більше, або у скільки разів менше) (Слайд 7)
Гра «Допоможемо птахам» (Синичка, горобчик, щиглик)
15 : х = 15 х = 1
У : 29 = 1 у = 29
Х · 120 = 120 х = 1
Міжнародний день милосердя відзначають 23 серпня.
Король з королевою запрошують нас відвідати ще одну вежу – вежу Праці, адже праця – необхідна потреба в житті людини. Кожна праця вважається почесною. Праця звеличує людину, а лінь її принижує. Тож лінощі є гріхом. А ми зараз гарненько попрацюємо самостійно, довівши що ми працелюбні діти.
(Робота з карточками)
У Королівстві є великий дуб Мудрості. Мудрими не народжуються, мудрість здобувають важкою працею. Тільки наполеглива людина може досягти вершин знань. Гарне слово мудрість! Учені дають йому значення «думати».
Розв’яжіть задачу. На дубі 4 великі гілки. На кожній великій – по 5 малих, а на кожній малій гілці росте по 6 шишок. Скільки всього шишок росте на дубі?
ІІІ. Підсумок уроку
Я щиро сподіваюся, що сьогоднішній урок допоможе вам обрати правильний шлях. Упевнена, сьогодні багато із вас запитають себе: «Який я є? Яким хочу бути?» Не бійтеся бути добрими, не бійтеся віддавати іншим тепло своєї душі.
У грудях сонечко ЛЮБОВІ засвіти
Для себе, для родини й України.
Пильнуй вогонь ДОБРА
Від зла і марноти,
Бо ти на світі білому — ЛЮДИНА!
2. Погляньте на екран! (Ненависть, любов, ра дість, добро, заздрість, жорстокість, злість, чуйність) — Залишімо в наших серцях тільки ті почуття, що зроблять їх кращими. — Заплющіть очі! Ми сьогодні звільнили свої серця від недоліків і вони стали досконаліши- ми. Скажіть собі подумки: «Я повернусь сьогод- ні додому з благородним серцем. Я даруватиму посмішки всім, кого зустріну. Любитиму людей і чинитимемо добрі справи від щирого серця». Розплющіть очі. Пам’ятайте, що це було символічне, образне позбавлення від недоліків. Насправді, у житті вам щодня доведеться робити вибір між добром і злом