Урок математики Множення двоцифрового числа на одноцифрове (12 • 3). Розв’язування задач.

Про матеріал
Урок математики для учнів 3 класу за підручником Рівкінда Ф.М.,ОляницькоЇ Л.В. у формі екскурсії у зоопарк.В ході уроку учні знайомляться з прийомами множення двоцифрового числа на одноцифрове; вдосконалюють вміння розв’язувати задачі; формують обчислювальні навички, розвивають логічне мислення, увагу, пізнавальні інтереси,закріплюють правила поведінки в громадських місцях.
Перегляд файлу

ТЕМА. Множення двоцифрового числа на одноцифрове (12 · 3). Розв’язування задач.

Мета: ознайомити учнів з прийомами множення двоцифрового числа на одноцифрове; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі; формувати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, увагу, пізнавальні інтереси, виховувати інтерес до навколишнього, дотримуватись правил поведінки в громадських місцях.

Обладнання: мультимедійна презентація, гра «Зоопарк», індивідуальні карточки, карточки для роботи в парах, сигнальні «світлофорчики»

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

(Слайд 1)   Привітання. Налаштування на урок

Учитель. Добрий день!, - я вам сказала.

Діти (разом). Добрий день!, - сказали ми.

 Учитель. І у серці запалало сонце щастя й доброти!

Учитель. Сьогодні 17 лютого відзначають день Доброти. Хочу, щоб ви завжди були добрими, милосердними і дарували частину своєї доброти оточуючим, тим, хто цього потребує. Я рада, діти, що маєте гарний настрій, хочу подарувати вам урок, на якому ми будемо думати, розмірковувати, слухати й прислухатися, гарно працювати, математичні знання здобувати.

— Діти! Хто з вас був у зоопарку?  А хто мріє там побувати ще?

— Сьогодні ми вирушимо у віртуальну подорож до зоопарку. (СЛАЙД 2)

 ІІ. Мотивація діяльності

  1. Вправа «Мозковий штурм» (СЛАЙД 3
  •  Як слід поводитись у зоопарку?

Правила поведінки в зоопарку

  • Не шуміти.
  • Не чіпати руками тварин.
  •  Не годувати тварин.
  •  Не наближатися до клітки з тваринами.
  1.  Вправа «Дізнайся відповідь» (СЛАЙД 4)

— У нашому місті зоопарку немає. Найближчий зоопарк знаходиться у місті Харкові. Щоб дістатися його, ми повинні сісти на певний вид транспорту. А на який саме, дізнаєтеся, коли розв’яжете задачу.

Задача. Школярі вирушили на екскурсію. Вони проїхали 34 км, їм залишилося проїхати ще 136 км. Яку відстань подолали школярі від Богодухова до Харкова?

 Було — ?

 Проїхали — 34 км

 Залишилося — 136 км

34 + 136 = 170(км)

 160км — таксі; 170 км — автобус ; 180 км — потяг.

    Відстань від Лебедина до Харкова – 170 км.

    В зошитах запишемо дату нашої подорожі.

ІII. Актуалізація опорних знань

— Ось ми і дісталися зоопарку. Тут ми не лише дізнаємося багато цікавої інформації, але й вдосконалимо вміння обчислювати приклади, розв’язувати задачі різних видів.

  1.  Усний рахунок «Ланцюжок прикладів» (нашіптування)(СЛАЙД 5)

— Щоб потрапити до зоопарку, нам необхідно придбати... (квитки).

 — Яка вартість квитка, ви дізнаєтеся, коли розв’яжете ланцюжок прикладів....

(250 + 150) · 2 : 100 : 4 · 10 = (20)

20 грн  грн. коштує  квиток для дорослих. Це у 4 рази більше, ніж коштує дитячий квиток. Скільки коштує дитячий квиток?

Каліграфічна хвилинка  (цифра 5)

Збільшіть 5 у 10 раз; у 100 раз; помножте на 1.

 Прочитайте результати.(50, 500, 5)

  1. Робота з карточками
  • Деякі учні сьогодні попрацюють з карточками. Коли вони виконають завдання ми дізнаємося, коли був створений Харківський зоопарк.

(Заснований у 1895 р. За цінністю колекції зоопарк займає друге місце в Україні — після Київського зоопарку. В зоологічному парку зберігаються понад 384 види тварин)

  1. Усний рахунок

Гра «Зоопарк»

Давайте дізнаємось, яких тварин можна побачити в зоопарку.

(на дошці)

ІІІ . Вивчення нового матеріалу

  1. Повідомлення теми і мети уроку

  Ми наближаємося до вольєру із совами. Сови -  незвичайні птахи. Вони мають гарний слух. А ще – це єдині птахи, у яких очі знаходяться не з боків голови, а спереду на одній площині. Сова – символ мудрості. Тож я бажаю вам бути розумними та мудрими дітьми вивчаючи новий матеріал. — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з прийомами множення двоцифро­вого числа на одноцифрове, продовжимо роботу над задачами.

  1. Пояснення  нового матеріалу

а) Підготовчі вправи

1) Запишіть числа у вигляді суми розрядних доданків.

36; 43.

2) Помножте суму на число. Знайдіть добуток двома способами.

(6 + 3) · 2

I спосіб. (6 + 3) · 2 = 9 · 2 = 18

II спосіб. 6 · 2 + 3 · 2 = 12 + 6 = 18

б)  Робота з таблицею

?! Постановка проблемного питання

- Як би ви виконали множення 12 · 4?

- Поясніть за допомогою запису на таблиці.

в)  Робота за підручником (с. 108)

Ознайомлення з пам’яткою «Як помножити двоцифрове число на одноцифрове»

1) Двоцифрове число розклади на розрядні доданки.

2) Помнож на одноцифрове число кількість десятків і одиниць, а знайдені до­бутки додай.

  1. Первинне закріплення

 Ось на нашому шляху дім, у якому живуть веселі  мавпочки. Вони пропонують погратися з ними.

А) закінчити розв’язання прикладів № 680 (усно)

Фізкультхвилинка

4. Формування обчислювальних навичок

а) колективно Гра «Утвори речення» (СЛАЙД 6)

  Наступним  нас зустрічає слон. Він мріє дізнатися про себе щось особливе і просить вашої допомоги.

Слон – найбільший  сухопутний ссавець. Його маса досягає 8 тонн. Сам хобот важить … кг.  Слон живе …. років. За день  в середньому він випиває … л води і з’їдає ... кг трави.

23 · 6 =138 (кг)                         14 · 5 = 70 (років)

67 · 3 =201 (л)                          84 · 4 = 336 (кг)

б) самостійно № 680

  1. варіант – 1 -3 приклад; (136, 108,115)

     2 варіант – 4- 6 приклад. (104, 74, 91)

  1. Робота над задачами. (СЛАЙД 7)

а) задача №678

    В оновленому павільйоні на нас чекають  ведмеді. Це всеїдні хижаки. Та найбільше вони полюбляють ласувати медом, У великій кількості поїдають ягоди. Улюблені –  малина і чорниця. 

  • Ведмедю принесли 2 бочки меду по 24 кг у кожній. Скільки кілограмів меду з’їв ведмідь?  (24 · 2 = 24 кг)
  • За день ведмідь з’їв 4 банки  малини по 15 кг у кожній та 5 банок чорниці по 2 кг у кожній. У скільки разів більше малини  з’їв ведмідь?
  1. 12 · 5 = 60(кг)
  2. 2 · 5 = 10(кг)
  3. 60 : 10 = 6 (разів)

 Чорниця – корисна ягода і для людей. Вживання цих ягід покращує пам’ять та зір)     Офтальмологічна хвилинка

  1.  Робота в парах

— Ми наближаємося до вольєрів тигрів та левів. Вони живуть поруч і завжди сперечаються, чий вольєр більший. Допоможемо їм це з’ясувати. Знайдіть периметр вольєра тигра, якщо одна сторона його дорівнює 7 м.

 Р = 7 · 4 = 28 м

— Знайдіть периметр вольєра лева, якщо довжина дорівнює 8 метрів, а ширина — 6 метрів.

 Р = (8 + 6) · 2 = 28 м

— Що можемо сказати про їх вольєри? (Вони однакові.)

(Швидкість виконання сигналізують «світлофорчиками»)

  1. Розв’язування логічних задач

Лев - ?

Тигр - ?, на 5 років довше            13 років

 

  1. Вправа «Зроби твердження істинним» (СЛАЙД 8)

— Насамкінець ми дійшли до павільйона із бегемотом. Це теж тварина гігант. Гіпопотам (це його друга назва) у зоопарку контролює процес заготівлі кормів.

  • Скільки привезли сіна? (8 ц = 800 кг)
  • Скільки центнерів овочів? (5 т 6 ц = 56 ц)
  • Скільки центнерів м’яса? (7 т = 70 ц)
  • Бегемот з’їдає за добу 45 кг трави, а корова може з’їсти стільки трави, скільки 2 бегемоти. Скільки трави за добу з’їсть корова? (90)

VI. Домашнє завдання: С. 109,  приклади №686, задача № 687

VІІ. Підсумок уроку

Ось і закінчується наша подорож. Що цікаво, що нового й корисного ви дізналися з цієї подорожі? (рефлексія)

  • Сьогодні я навчився…
  • На уроці я дізнався..
  • Для мене було цікавим..
  • Тепер я знаю, що…

 

Ось закінчився урок

 І дзвенить для вас дзвінок!

Працювали добре, друзі,

Відпочиньте по заслузі.

Ми виїхали із зоопарку. А назустріч нам ще 3 автобуси із дітьми. Скільки автобусів приїхало до зоопарку?

 

docx
Додано
25 липня 2019
Переглядів
2882
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку