Урок математики на тему "Читання і запис 6-цифрових чисел. Множення і ділення 10, 100, 1000."

Про матеріал
Щоб досягти успіху на уроці, використовуємо різні види діяльності, залучаючи всіх учнів до роботи.
Перегляд файлу

Степаненко Тамара Андріївна,

вчитель початкових класів

Смілянського НВК «Загальноосвітня школа І ступеня-

гімназія імені В. Т. Сенатора»

 

Урок математики для 4 класу (за підручником Рівкінда)

 

Тема. Читання і запис 6-цифрових чисел. Множення і ділення 10, 100, 1000.

Мета. Формувати ключові компетентності:

вміння вчитися – організовувати свою працю для досягнення успіху;

предметні:  вдосконалювати вміння учнів читати, записувати і порівнювати багатоцифрові числа, розв'язувати задачі, обернені до задач на знаходження суми двох добутків; ознайомити з правилом множення та ділення на 10; 100; 1000.

Розвивати обчислювальні навички, мислення, память, вміння працювати в парах, групах.

Виховувати самостійність, вміння обєктивно оцінювати себе.

Обладнання: таблиця розрядів,  карта України, презентація, запис пісні «Таблиця множення», картки для групової роботи

Тип: формування умінь і навичок.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Усний рахунок

Гра «Ланцюжок»

• Добуток чисел 6 і 20 збільшити у 5 разів; збільшити на 80; зменшити на 200; зменшити у 80 разів; знайти добуток отриманого числа і 15; знайти частку отриманого числа і 2; дізнатися, на скільки ця частка менше, ніж 100; дізнатися, у скільки разів отримане число більше, ніж 11; у скільки разів отримане число менше, ніж 100; на скільки отримане число менше, ніж 1000; зменшити його в 10 разів; зменшити на 1 десяток. Що вийшло? (88) (120; 600; 680; 480; 6; 90,45; 55; 5; 20; 980; 98; 88)

2. Математичний диктант

• Запишіть числа, що містять: 572 од. II класу і 863 од. І класу; 50 од. II класу та 5 од. І класу; 6 од. II класу і 172 од. І класу.

• Запишіть сусідів числа 10 000

• Запишіть числа: 7200; 33008; 105008.

• Запишіть найменше п’ятицифрове число, найбільше шестицифрове.

4. Самоперевірка

(572 863; 50 005; 6172; 10 001; 9999; 7200; 33 008; 105 008; 10 000; 999 999)

3.Каліграфічна хвилинка: 25  50  75 …

- Продовжте ряд, поясніть свій вибір.

- Яку дію потрібно виконати, щоб із 25  отримати 2500?  Із 100 отримати 10000?

Із 150 отримати 15? Із 200 отримати 2?

III. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності

  • Сьогодні ми продовжимо працювати із багатоцифровими числами: будемо вправлятися в читанні та написанні 6-цифрових чисел, 100, 1000.

ІV. Формування умінь і навичок

1. Ознайомлення з правилами читання й запису багатоцифрових чисел

Робота з таблицею розрядів

2.Робота в парах

Завдання 285, 286 - письмово

Взаємоперевірка 

Завдання 287 - усно

3.Складання правила  множення і ділення на 10; 100; 1000

Завдання 288

Учні розглядають записи й роблять висновок.

V. Розвиток математичних здібностей

1. Обчислення виразів

Завдання 290 - усно

Завдання 291 - самостійно з подальшою взаємоперевіркою

На дошці записані відповіді: 60 000; 4; 3600; 80; 1800; 8100.

Фізкультхвилинка (під пісню «Таблиця множення»)

2. Робота над задачами

Робота в групах

  • В Україні загальна протяжність залізничних, автомобільних і річкових шляхів становить 198000 км. Довжина залізниць становить десяту частину всіх шляхів. Скільки кілометрів становлять залізничні шляхи на Україні?

198000 : 10 = 19800 км

  • Протяжність України із заходу на схід 1400 км. Скільки днів знадобиться на цей шлях велосипедисту, якщо щодня він проїжджатиме 100 км?

1400 : 100 = 14 (дн.)

  • Із криниці дістали відро води, зануривши при цьому 2 м 50 см ланцюга. Це становить десяту частину всього ланцюга.  Яка довжина всього ланцюга в криниці?

250  ∙ 10 = 2500 (см) або 25 м

Колективна робота

  • За день у сімя чорних мурашок знищує 25000 шкідливих комах. Одна сім’я рудих мурашок за день знищує у 4 рази більше шкідників. Скільки сімей рудих мурашок знищить за день 1000000 шкідливих комах?

1) 25000 ∙ 4 = 100000 (к.) — за 1 день руді мурахи;

2) 1000000:100000= 10 (с.)

Відповідь: 10 сімей рудих мурашок знищить за день 1000000 шкідливих комах.

VІ. Підсумок уроку

— Які правила склали сьогодні на уроці?

— Наведіть приклади їх застосування (в парах)

Д/з: № 293 с. 46

 

doc
Додано
15 квітня 2020
Переглядів
1245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку