Тема. Площа прямокутника. Формула обчислення площі прямокутника. Розв’язування задач і рівнянь.
(За підручником А. Заїки, с. Тарнавської , 4 клас)
Мета. Ознайомити учнів із правилом обчислення площі прямокутника та вивчити формулу її обчислення; вчити обчислювати площу; вправляти у розв’язуванні задач на обчислення площі прямокутника. Вдосконалювати обчислювальні навички та вміння розв’язувати рівняння. Розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, комунікативні навички. Виховувати старанність, любов до рідної землі.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Обладнання: презентація, підручники, лінійки, роздатковий матеріал, смайлики.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
1. Привітання.
2. Емоційне налаштування на позитив (слайд)
- Яким має бути наш урок?
У – (успішним)
Р – (радісним)
О – ( організованим)
К – (корисним)
- Що для цього потрібно?
3. Девіз уроку (слайд)
Працювати старанно.
Рахувати швидко.
Писати охайно.
Відпочивати весело.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Щоб урок був цікавий, я підготувала пазли з номерами завдань, а з другої сторони частина зображення. Нам потрібно виконати ці завдання і зібрати зображення. Отже, розпочнемо.
1. Перевірка домашнього завдання. (пазл) (слайд)
Задача 128
- Що потрібно було знайти в задачі?
- Про що довідались у першій дії?
- Якою дією відповіли на запитання задачі?
- Зачитайте відповідь.
Вирази 129
- Відповідь якого виразу найбільша?
- Відповідь якого виразу найменша?
- Знайдіть різницю цих відповідей.
2. Гра «Швидко відповідаю, не помиляюсь». (пазл) (слайд)
Об’ємна геометрична фігура.
Фігура, в основі якої лежить круг.
Сума довжин сторін геометричної фігури.
Об’ємна фігура, у якої 6 граней, 12 сторін, 8 вершин.
Площа позначається буквою…
Найменша одиниця вимірювання площі.
Геометрична фігура у якої всі кути прямі, а протилежні сторони рівні.
ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.
- Пригадайте якими способами ми вже вміємо знаходити площу? (накладанням, підрахунком см²).
- Сьогодні ми будемо вчитись обчислювати площу прямокутника за допомогою правила і формули.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Каліграфічна хвилинка. (пазл) (слайд)
7 0 2 3
- утворіть найбільше число, запишіть;
- скільки всього десятків у цьому числі? Запишіть;
- утворіть найменше число, запишіть;
- скільки всього сотень у цьому числі? Запишіть;
- 1-й ряд розкладіть на розрядні доданки найбільше число;
- 2-й ряд розкладіть на розрядні доданки найменше число.
- Записати величину площі в порядку спадання.
9см², 16 000 км², 18 мм², 15 дм², 54 м² (слайд)
2. Створення проблемної ситуації. Пояснення нового матеріалу.
- Яку одиницю найчастіше ми беремо для вимірювання площі? (1см²)
- Як ми обчислювали площу фігури на минулому уроці? (підраховували см²)
- Я маю прямокутник. Я його заздалегідь поділила на квадратні сантиметри. Порахуйте, яку площу має даний прямокутник.
- Тепер візьму більший прямокутник. Щоб дізнатись його площу мені потрібно знову поділити на см². А це займе багато часу. Є простіший спосіб обчислення площі. Для цього я виміряю довжину прямокутника.
а = 12 см
в = 4 см
S = а·в (слайд)
S1 = 3·3 = 9 cм²
S2 = 4·3 = 12 см²
S3 = 5·1 = 5 см²
Коли вимикають світло, газовий котел не працює. Батьки вирішили утеплити кімнату Оксанки, купивши килимове покриття. Скільки метрів квадратних килимового покриття потрібно купити, якщо довжина кімнати 6 м, а ширина у 2 рази менша?
А – 6 м
В - ?, у 2 рази <, ніж
S - ?
Відповідь : потрібно купити 18 м² килимового покриття.
V. Розвиток математичних знань.
1. Розв’язування рівнянь. № 135 (самостійно) (пазл)
- одна дитина біля дошки (перше рівняння);
- решта (друге, третє рівняння);
- перевірка.
2. Додаткове завдання № 136.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Ми виконали всі завдання. Складемо з пазлів зображення. – Що у нас вийшло?
- Чи знаєте ви , площа території нашої держави України 603 628 км² (слайд)
- у якій області ми з вами живемо? (Волинській). Площа її території 20 143 км² (слайд)
- На скільки площа України більша за площу Волинської області?
2. -З яким настроєм закінчуєте урок? Покажіть смайлик. Що сьогодні навчилися? Розкажіть правило знаходження площі прямокутника. Що вам найбільше сподобалося? Дякую за старанну працю.
VІІ. Домашнє завдання. (слайд)
С. 31. Розв'язати задачу № 137 (різними способами), завдання №138 обчислити площу даного прямокутника.