Урок математики на тему" Площа прямокутника.Формула обчислення площі прямокутника. Розв'язування задач і рівнянь"

Про матеріал
Дана робота спрямована на те, щоб у доступній формі ознайомити учнів з обчисленням площі прямокутника та формулою для цього, вправляти у розв'язуванні задач та практичних завдань на обчислення площі прямокутника. Якщо моя розробка буде вам корисною у використанні на уроках, буду рада.
Перегляд файлу

Тема. Площа прямокутника. Формула обчислення площі прямокутника. Розв’язування задач і рівнянь.

                      (За підручником А. Заїки, с. Тарнавської , 4 клас)

Мета. Ознайомити учнів із правилом обчислення площі прямокутника та вивчити формулу її обчислення; вчити обчислювати площу; вправляти у розв’язуванні задач на обчислення площі прямокутника. Вдосконалювати обчислювальні навички та вміння розв’язувати рівняння. Розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, комунікативні навички. Виховувати старанність, любов до рідної землі.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: презентація, підручники, лінійки, роздатковий матеріал, смайлики.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

    1. Привітання.

    2. Емоційне налаштування на позитив (слайд)

        - Яким має бути наш урок?

        У  (успішним)

        Р  (радісним)

        О  ( організованим)

        К  (корисним)

        - Що для цього потрібно?

 3. Девіз уроку (слайд)

                      Працювати старанно.

                      Рахувати швидко.

                      Писати охайно.

                      Відпочивати весело.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Щоб урок був цікавий, я підготувала пазли з номерами завдань, а з другої сторони частина зображення. Нам потрібно виконати ці завдання і зібрати зображення. Отже, розпочнемо.

1. Перевірка домашнього завдання. (пазл) (слайд)

Задача 128

  - Що потрібно було знайти в задачі?

  - Про що довідались у першій дії?

  - Якою дією відповіли на запитання задачі?

  - Зачитайте відповідь.

Вирази 129

   - Відповідь якого виразу найбільша?

   - Відповідь якого виразу найменша?

   - Знайдіть різницю цих відповідей.

2. Гра «Швидко відповідаю, не помиляюсь». (пазл) (слайд)

Об’ємна геометрична фігура.

Фігура, в основі якої лежить круг.

Сума довжин сторін геометричної фігури.

Об’ємна фігура, у якої 6 граней, 12 сторін, 8 вершин.

Площа позначається буквою…

Найменша одиниця вимірювання площі.

Геометрична фігура у якої всі кути прямі, а протилежні сторони рівні.

ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- Пригадайте якими способами ми вже вміємо знаходити площу?                          (накладанням, підрахунком см²).

- Сьогодні ми будемо вчитись обчислювати площу  прямокутника за допомогою правила і формули.

ІV.  Вивчення нового матеріалу.

1.  Каліграфічна хвилинка. (пазл) (слайд)

     7   0  2  3

- утворіть найбільше число, запишіть;

- скільки всього десятків у цьому числі? Запишіть;

- утворіть найменше число, запишіть;

- скільки всього сотень у цьому числі? Запишіть;

- 1-й ряд розкладіть на розрядні доданки найбільше число;

- 2-й ряд розкладіть на розрядні доданки найменше число.

 -  Записати величину площі в порядку спадання.

9см², 16 000 км², 18 мм², 15 дм², 54 м² (слайд)

 

2. Створення проблемної ситуації. Пояснення нового матеріалу.

 - Яку одиницю найчастіше ми беремо для вимірювання площі? (1см²)

 -  Як ми обчислювали площу фігури на минулому уроці?  (підраховували см²)

 - Я маю прямокутник. Я його заздалегідь поділила на квадратні сантиметри. Порахуйте, яку площу має даний прямокутник.

 - Тепер візьму більший прямокутник. Щоб дізнатись його площу мені     потрібно знову поділити на см². А це займе багато часу. Є простіший спосіб обчислення площі. Для цього я виміряю довжину прямокутника.

а = 12 см

  • Потім виміряю його ширину.

в = 4 см

  • Щоб обчислити площу,  потрібно довжину прямокутника помножити на його ширину. 12·4 = 48 см².
  • Для обчислення площі існує формула.

S = а·в (слайд)

  1. Вивчення правила знаходження площі. (слайд) (пазл)
  2. Первинне закріплення. Завдання № 131 (пазл)
  • Прочитати площі кожної фігури;
  • Порахувати см²;
  • Обчислити за формулою.

S1 = 3·3 = 9 cм²

S2 = 4·3 = 12 см²

S3 = 5·1 = 5 см²

  1. Практична робота в парах (пазл) (слайд)
  • Обчислити площу прямокутників (роздатковий матеріал)
  1. Практична робота в групах (пазл) (слайд)
  • 1-ша група. Обчислити площу поверхні парти.
  • 2-га група. Обчислити площу обкладинки підручника «Математика».
  1. Робота з підручником.  (пазл) (слайд)
  • № 134. Обчисліть площу прямокутника (самостійно).

 

  1. Фізкультхвилинка (відео).

 

  1. Розв’язування задачі. (слайд) (пазл)

Коли вимикають світло, газовий котел не працює. Батьки вирішили утеплити кімнату Оксанки, купивши килимове покриття. Скільки метрів квадратних килимового покриття потрібно купити, якщо довжина кімнати 6 м, а ширина у 2 рази менша?

  • Аналіз задачі;
  • Скорочений запис.

А – 6 м                   

В - ?, у 2 рази <, ніж

S - ?

  • Запис розв’язання;
  1. 6:2 = 3 (м) – ширина кімнати.
  2. 6·3 = 18 (м²)

Відповідь : потрібно купити 18 м² килимового покриття.

V. Розвиток математичних знань.

1. Розв’язування рівнянь. № 135 (самостійно) (пазл)

- одна дитина біля дошки (перше рівняння);

- решта  (друге, третє рівняння);

- перевірка.

2. Додаткове завдання  № 136.

 

 VІ.   Підсумок уроку. Рефлексія.

  1. «Це цікаво знати»

- Ми виконали всі завдання. Складемо з пазлів зображення. – Що у нас вийшло?

- Чи знаєте ви , площа території нашої держави України 603 628 км² (слайд)

- у якій області ми з вами живемо? (Волинській). Площа її території     20 143 км² (слайд)

- На скільки площа України більша за площу Волинської області?

 

 

2. -З яким настроєм закінчуєте урок? Покажіть смайлик. Що сьогодні навчилися? Розкажіть правило знаходження площі прямокутника. Що вам найбільше сподобалося? Дякую за старанну працю.

VІІ. Домашнє завдання. (слайд)

     С. 31. Розв'язати задачу № 137 (різними способами), завдання №138 обчислити площу даного прямокутника.

 

 

docx
Додав(-ла)
Федьо Марія
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 лютого 2023
Переглядів
1083
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку