Урок "Рух у протилежних напрямах"

Про матеріал
Урок розроблений для використання на факультативних заняттях з математики учнів 6-го класу з метою формування учнівських компетентностей щодо вміння досліджувати та розв’язувати задачі, які є математичними моделями реальних об’єктів, використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях. Розробка являє собою комбінований урок, на якому викоритовується презентація інформаційної довідки про місто Трускавець, у якому відбуваються події, описані у математичних задачах.
Перегляд файлу

Рух у протилежних напрямах.

 

Тема: Задачі на рух у протилежних напрямах.

 

Мета: формування компетентностей:

  • Предметна – формувати вміння досліджувати та розв’язувати задачі, які є математичними моделями реальних об’єктів, використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях.

 

Тип уроку: комбінований урок.

 

Обладнання: проектор, мультимедійний екран, презентація, смартфони.

 

 

 

Хід уроку.

І Організація класу.

 

ІІ Перевірка домашнього завдання (обрати спосіб на свій розсуд).

 

ІІІ Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

 

Друзі, після відпочинку та зміцнення здоров’я у Трускавці, відпочиваючі повинні повернутися додому в міста Мукачево та Луцьк.

Подивіться на карту Україна та визначте взаємне розташування цих міст відносно м. Трускавець.

 

З’ясовано, що Луцьк відносно Трускавця знаходиться у північно-східному напрямку (ПнС), а Мукачеве – на південно-західному (ПдЗ).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як ви вважаєте з яким видом руху ми маємо справу? (повідомляємо тему уроку: «Рух у протилежних напрямах»)

 

IV Актуалізація опорних знань.

 

Учням пропонується за допомогою презентації пригадати основні властивості такого руху (робота в парах)

 

 

 

1)

 

 

 

 

2)

 

 

 

 

3)

 

 

 

V Розв’язання вправ.

 

Групова робота.

 

  1. Група №1. Ви туристи, які повертаються до Луцька. Вам потрібно знайти відстань від Трускавця до вашого міста та коротко розповісти про своє місто.      (S = 245км)

Група №2. Аналогічно про Мукачево.      (S = 170км)

 

Працюємо разом.

 

Група туристів №1 повертається до Луцька потягом, швидкість якого становить 90км/год, а група №2 потягом зі швидкістю 60км/год.

Яка відстань між групами буде через 2 години?

 

(S =(60+90) · 2 = 300км)

 

  1. Розглянемо інший випадок.

Група №1 виїжджає додому потягом, V якого становить 90км/год, із залізничного вокзалу.

Група №2 виїжджає автобусом з автовокзалу.

Відстань між вокзалами 20км. Відомо, що через 1,5 години відстань між групами туристів була 200км. Знайдіть швидкість автобуса.

 

  1. 200-20 = 180(км)                S
  2. 180:1,5 = 120(км/год)        Vвід.
  3. 120-90 = 30 (км/год)          Vавтобуса

 

Розширимо види задач. Будемо розглядати рух «туди», «назад», але при цьому змінювати умови руху: вид транспорту, його швидкість або час.

 

Які правила для такого руху потрібно пам’ятати? (розгляд та обговорення правил на екрані)

 

                  

 

  1. До Луцького Дома архітектора М. Голованя хлопець йшов пішки, а назад повертався на трамваї, витративши на весь шлях 50хв. Іншим разом туди й назад він проїхав на трамваї, витративши 24хв.

 

За скільки хвилин хлопець пройде пішки в обидва кінця?

(продовжити речення)

 

а) Трамвай                   t = 24хв t         = …хв

б) Пішки + трамвай = 50хв пішки = …хв

в) Пішки                   = …хв.

 

Відповіді:

а) 12хв

б) 50 – 12 =38хв

в) 38 · 2 = 76хв.

 

З якою швидкістю рухався хлопець, якщо відстань до будинку становить 3800м?

 

(3800 : 38 = 100 м/хв)

 

Скільки хвилин витратить хлопець на поїздку, якщо поїде на швидкісному трамваї, швидкість якого вдвічі більше від швидкості звичайного?

 

Давайте подивимося на фотографію Луцького Будинку Голованя, куди їхав хлопець. Цей будинок має доволі цікаві архітектурні елементи. Пригадайте, які види стиля можна побачити в архітектурі цього шедевра? (обговорення)

 

VІ Рефлексія.

 

Шановні друзі, оцініть свою участь у сьогоднішньому уроці, обравши одну з фішок.

 

 

 

 

 

 

 

 

VІІ Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

 

Коротка інформаційна довідка про Луцьк та Мукачево.

 

Луцьк — від слова «лук», тобто «коліно, вигин річки». Сучасні мешканці міста Луцька лучани зберегли незмінною стародавню назву племені «лучан», що мешкало на цьому вигині та в околицях.

Вперше згадка про Луцьк з'явилася у  1085 році. Луцьк розташований на північному заході України. Із заходу на схід, із півночі на південь він розкинувся відповідно на 10 і 15 км. Місто розташоване у поліській лісовій і лісостеповій зонах. Станом на 1 січня 2022 року кількість населення Луцьку становить 216 тис. осіб.

У місті багато пам’яток архітектури, у тому числі Будинок архітектора Голованя, 12 музеїв,  13 культових споруд. У Луцьку розташований найдовший житловий будинок в світі. Дім має форму бджолиних стільників Довжина по осі — 3265 м, по 1 лінії — 1750 м. Збудований в 1968—1980 роках. У будівлі 88 під'їздів, 15 тисяч вікон і майже 3000 квартир. У будинку мешкає 9150 осіб.

Головний архітектор та головний інженер проекту — Маловиця Василь Кузьмич (1930—2014).

У Луцьку встановлений перший в Україні пам'ятник Андрієві Кузьменку українському співакові, телеведучому, продюсерові, актору, солісту гурту «Скрябін»

 

Мукачево. Понад 1100 років минуло з часу першої писемної згадки про місто. За однією з версій, назва міста походить від праслов'янського слова мука́, цебто «борошно», бо на річці Латориці стояв водяний млин, на якому перемелювали зерно і торгували мукою (борошном).

Місто розташоване в центральній частині Закарпатської області України та за своїм економічним потенціалом та кількістю населення займає друге місце в області після її адміністративного центру — м. Ужгорода.

Мукачево є містом обласного значення Закарпатської області, що розміщене на відстані 42 км від обласного центру м. Ужгород. Місто розташоване на стику відрогів вулканічних Карпат і Закарпатської низовини, займає досить велику, щільно забудовану територію вздовж річки Латориця. Навколишні гори — Галіш, Ловачка, Червона, Чернеча, Сороча, Попова, Павлова і Велика. Гора Червона Гірка на околиці Мукачева — найпівнічніша у світі місцевість, де ще кілька років тому вирощували чай.

Річка Латориця ділить Мукачево на правобережну (центральну) і лівобережну частини

Завдяки винятково вигідному розташуванню (за 40-50 км від кордонів з Угорською і Словацькою Республіками, і відповідно 90-100 км від кордонів з Румунією і Польщею), Мукачево є транспортним вузлом міжнародних магістралей.

Чисельність населення міста становить 86 тис. осіб.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
10 лютого 2023
Переглядів
374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку