Урок розробленний з метою ознайомити учнів з письмовим додаванням трицифрових чисел; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на дві дії, та вправляти у складанні простих задач та задач,складених за малюнком. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу. Виховувати почуття взаємодопомоги.
«Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд»
Урок в 3 класі
Математика
(подорож до Математичного лісу)
Тема: Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд(закріплення).
Мета:ознайомити учнів з письмовим додаванням трицифрових чисел; удосконалювати вміння розв’язувати задачі на дві дії, та вправляти у складанні простих задач та задач,складених за малюнком. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу. Виховувати почуття взаємодопомоги.
Обладнання:мультимедійна дошка, презентація до уроку «Подорож математичним лісом», зображення Червоної Шапочки, індивідуальні картки, ілюстрації кошиків для усної лічби, хмаринки з виразами, ілюстрація до задачі, музичний супровід.
Форма проведення:урок-подорож з казковими героями.
Задачі:Вироблення в учнів мотивації до розв’язання математичних завдань; загальнокультурний розвиток учнів, моральне виховання.
Хід уроку
- Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Ви почули всі дзвінок?
Діти: Так, він покликав на урок!
Кожен з нас приготувався,
На перерві постарався.
Учитель: Зараз сядуть всі дівчата,
А за ними і хлоп’ята.
Слайд 1
1 = П
- Які слова заховані в ребусі? ? ( Червона Шапочка)
- Вірно, саме вона завітала до нас на урок.(Демонстрування ілюстрації казкового героя)
Слайд 2
Слайд 3
2.1 Усні обчислення( Гра «Мовчанка»)
- Червона Шапочка повідомила мені, що їй потрібно віднести гостинці до бабусі. Тож, вона просить вашої допомоги. Вам необхідно заповнити кошик. Для цього треба обчислити картки-пиріжки . Допоможете їй.
2.2 Опитування учнів.(Робота на індивідуальних картках)
- Поки одна половина учнів буде допомагати Червоній Шапочці шукати потрібний кошик, інші будуть виконувати завдання на індивідуальних картках. Будемо збирати квіти, адже це улюблене заняття дівчинки. Вона не може прийти до бабусі, без запашного букетик квітів.
(На картках працюють 5 учнів. Вони виконують завдання, поки інша половина класу працює над усним рахунком).
(Вчитель бере макет кошика з гостинцями, діти які працювали на індивідуальних картках заповнюють його «квітами-картками»)
Слайд 4
2.3 Оголошення теми уроку та мотивації навчальної діяльності.
Погляньте на галявині Лісовичок. В нього у руках щось майоріє.
Діти: Та це тема уроку.
МЕТА:на уроці ми ознайомимось з письмовим додаванням трицифрових чисел через розряд. Будем вправлятися у розв’язуванні задач та допомагати нашій гості мандрувати математичним лісом.
3.1 Каліграфічна хвилинка.
Слайд 5
- А ось і перша стежина, яка заведе нас до лісу. Та це не просто стежина – це каліграфічна хвилинка.
(На стежині ряд чисел: 123, 143, 158, 173, 193. Діти каліграфічно їх списують)
- Відкрийте зошити, запишіть число та «Класна робота». Каліграфічно спишіть числа із стежини.
- Яке число «зайве» і чому? (158)
- Запишіть його сусідів? (157, 159)
- Крокуємо далі!
-Ой! Ви бачите, що над нашим лісом хмаринки? А вони ще й незвичайні, вони – математичні. Нам швидко потрібно їх обчислити, щоб не змокнути під ними. Ви готові до цього?
Слайд 6
- Червона Шапочка впізнала ці хмаринки. Їх нам надіслала лісова Фея. З кожної хмарки падають великі крапельки із значенням виразів. Тому, хто вийде до дошки, потрібно швидко відшукати крапельку, яка належить хмаринці та відповісти на ряд додаткових запитань.( До дошки по черзі виходять два учні, обчислюють вирази, а інші самостійно записують у зошити.)
Слайд 7
3.3 Творча робота над задачами ( Робота з підручником)
А)Робота над задачею № 680
1. Ознайомлення із змістом задачі ( читання в голос)
2. Переказ змісту прочитаного.
3. Аналіз задачі та пошук способу розв’язання.
- Про що розповідається в задачі?( Про вітряк,який перемелював зерно)
- Скільки кг зерна вітряк перемелює за 1 год.? ( 140 кг)
- Скільки годин працював? (2 год)
- Скільки кілограм зерна залишилось перемолоти? (136 кг)
- Про що запитується в задачі? ( Скільки кілограм зерна потрібно було змолоти?)
- Вітряк за годину перемелює 140 кг, і працював -2години, про що звідси можемо дізнатись?
- Якою дією? (Додаванням)
- Дізнавшись скільки вітряк змолов,знаючи що йому залишилось змолоти 136 кг зерна,про що можемо дізнатись? ( Скільки кілограмів зерна потрібно було змолоти вітряку)
- Якою дією?
- Який вираз можна скласти до задачі?((140+140)+136=416 (кг)
-(Вчитель паралельно записує розв’язок за спільним коментуванням учнів)
Запис у зошиті:
- Ви гарно впоралися із завданням .Тож як і у нашій школі тут теж є перерва і Червона Шапочка пропонує провести фізкультхвилинку.
Фізкультхвилинка
(Музикальна фізхвилинка)
Трохи перепочили і знову беремося до роботи. Перед нами ще одна задача.
Б)Робота над задачею № 681.
1.Ознайомлення із змістом задачі ( Самостійне читання)
2.Переказ задачі – близько до змісту ( один учень)
3.Аналіз задачі та пошук способу розв’язання .
- Ми не можемо одразу дізнатись, яка маса відрізаного куска дроту.
- Спочатку треба дізнатись,яка маса 1 дм дроту.
- Ми можем дізнатись?А якою дією ? ( Діленням) Треба масу мотка поділити на 9.
- 72:9=8 (г) –маса 1 дм дроту;
-Тепер ми можемо дізнатись,яка маса шматка дроту довжиною 4 дм.
- Яку дію виконаємо? (Множення)
-8*4=32(г)- маса відрізаного шматка дроту.
-Запишіть задачу з коментуванням в зошити.
Запис у зошиті:
- Все вірно! Потрібно тільки застосовувати свою фантазію і все неодмінно вийде.
Слайд 8
4.1.Самостійна робота № 616
Слайд 9
- Ми вже майже дійшли до хатинки бабусі. Та знову нова перешкода на шляху. Там вдалині за кущем крадеться Сірий Вовк. Червона Шапочка його добре знає. Вона розповіла, що Вовк ніколи не ходив до школи, він думає, що жоден школяр ніколи не зможе вирішити його завдання і він зможе його з’їсти.
1 варіант 2 варіант
716+167=883 384+563=947
228+365=593 359+232=591
634+215=849 107+257=364
(Фронтальна перевірка)
- Вовк нас злякався і втік у гущавину лісу. Тож, сміливо крокуємо!
- Я вже бачу в далині хатинку бабусі, ми майже на місці.
4.2 Робота з геометричним матеріалом
Слайд 10
Тепер ми можемо повертатися до класу. Червона Шапочка зможе вже самостійно повернутися із гостей додому.
5.1 Домашнє завдання.
- На уроці ви добре подорожували, а щоб ще краще могли виконувати роботу, повправляйтеся дома №683.
5.2 Підсумкова бесіда
Урок завершено.
До побачення.