Урок математики "Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд"

Про матеріал

Урок розробленний з метою ознайомити учнів з письмовим додаванням трицифрових чисел; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на дві дії, та вправляти у складанні простих задач та задач,складених за малюнком. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу. Виховувати почуття взаємодопомоги.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

«Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд»

 

Урок в 3 класі

Математика

(подорож до Математичного лісу)

 

http://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/8/100/426/100426171_victor_cyganov_paintings___5_.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд(закріплення).

Мета:ознайомити учнів з письмовим додаванням трицифрових чисел; удосконалювати вміння розв’язувати задачі на дві дії, та вправляти у складанні простих задач та задач,складених за малюнком. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу. Виховувати почуття взаємодопомоги.

Обладнання:мультимедійна дошка, презентація до уроку «Подорож математичним лісом», зображення Червоної Шапочки, індивідуальні картки, ілюстрації кошиків для усної лічби, хмаринки з виразами, ілюстрація до задачі, музичний супровід.

Форма проведення:урок-подорож з казковими героями.

Задачі:Вироблення в учнів мотивації до розв’язання математичних завдань; загальнокультурний   розвиток учнів, моральне виховання. 

 

Хід уроку

  1.              Організація класу до уроку
    1.        Привітання

- Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Діти: Так, він покликав на урок!

Кожен з нас приготувався,  

На перерві постарався.

Учитель: Зараз сядуть всі дівчата,

А за ними і хлопята.

  1.        Створення емоційного комфорту до діяльності – розгадування ребусу.
  •              А розпочнемо свою роботу з розгадування ребуса, адже математика – це наука кмітливих.

Слайд 1

ребусиребусиребусиребусиребусиребуси ребуси

  

ребуси 1  = П

- Які слова заховані в ребусі? ? ( Червона Шапочка)

- Вірно, саме вона завітала до нас на урок.(Демонстрування ілюстрації казкового героя)

  1.       Пізнавальна бесіда про казку «Червона Шапочка»
  •                   Як називається казка, героїня якої до нас завітала? («Червона Шапочка»)

                                           Слайд 2

  •                   Так, це казка «Червона Шапочка». Написав цю легендарну та всім відому казку Шарль Перро. Це відомий французький письменник, який народився в 1628році, а помер у 1703році. Все своє життя він провів у Парижі і там написав ряд відомих вам казок. Ось наприклад: «Кіт у чоботях», «Синя борода», «Попелюшка», «Хлопчик-мізинчик» та інші. Для вас, напевно, вони всі відомі,а кому ні – раджу прочитати.
  •                   А тепер,пригадайте де розгорталися події казки? (В лісі)
  •                   Вірно! Червона Шапочка завітала до нас у гості, щоб попросити вашої допомоги. Їй, як зазвичай потрібно відвідати бабусю. Сьогодні, вона здійснить подорож через ліс, але той ліс незвичайний він – математичний. Там будуть, напевне, зустрічатися якісь цікаві перешкоди, які можна подолати тільки, застосовуючи математичні знання. Ви готові до допомоги та подорожі? (Відповіді дітей)
  •                   Тож, вирушаємо у казкову подорож. (Звучить музичний супровід)

Слайд 3

  1. Контроль, корекція і закріплення знань.

2.1 Усні обчислення( Гра «Мовчанка»)

-  Червона Шапочка повідомила мені, що їй потрібно віднести гостинці до бабусі.  Тож, вона просить вашої допомоги.  Вам необхідно заповнити кошик. Для цього треба обчислити картки-пиріжки . Допоможете їй.

       2.2 Опитування учнів.(Робота на індивідуальних картках)

- Поки одна половина учнів буде допомагати Червоній Шапочці шукати потрібний кошик, інші будуть виконувати завдання на індивідуальних картках. Будемо збирати квіти, адже це улюблене заняття дівчинки. Вона не може прийти до бабусі, без запашного букетик квітів.

(На картках працюють 5 учнів. Вони виконують завдання, поки інша половина класу працює над усним рахунком).

 

 (Вчитель бере макет кошика з гостинцями, діти які працювали на індивідуальних картках заповнюють його «квітами-картками»)

  • Молодці! Ви гарно впоралися із першим завданням. Вам вдалося вибрати кошик, та заповнити його . Червона Шапочка безмежно рада.
  • Тож продовжуємо подорож!

Слайд 4

http://illustrators.ru/illustrations/457483_original.jpg2.3 Оголошення теми уроку та мотивації навчальної діяльності.

Погляньте на галявині Лісовичок. В нього у руках щось майоріє.

Діти: Та це тема уроку.

      МЕТА:на уроці ми ознайомимось з письмовим додаванням трицифрових чисел через розряд. Будем вправлятися у розв’язуванні задач та допомагати нашій гості мандрувати математичним лісом.

  1. Розвиток математичних знань.

3.1 Каліграфічна хвилинка.

Слайд 5

-  А ось і перша стежина, яка заведе нас до лісу. Та це не просто стежина – це каліграфічна хвилинка.

(На стежині ряд чисел: 123, 143, 158, 173, 193. Діти каліграфічно їх списують)

- Відкрийте зошити, запишіть число та «Класна робота». Каліграфічно спишіть числа із стежини.

- Яке число «зайве» і чому? (158)

- Запишіть його сусідів? (157, 159)

- Крокуємо далі!

  1.         Індивідуальне опитування.

-Ой! Ви бачите, що над нашим лісом хмаринки? А вони ще й незвичайні, вони – математичні. Нам швидко потрібно їх обчислити,  щоб не змокнути під ними. Ви готові до цього?

Слайд 6

- Червона Шапочка впізнала ці хмаринки. Їх нам надіслала лісова Фея. З кожної хмарки падають великі крапельки із значенням виразів. Тому, хто вийде до дошки, потрібно швидко відшукати крапельку, яка належить хмаринці та відповісти на ряд додаткових запитань.( До дошки по черзі виходять два учні, обчислюють вирази, а інші самостійно записують у зошити.)

 

 

 

 

 

 

  •                   Молодці! Хмаринки розійшлися, над нами знову з’явилося сонечко, яке зігріває своїми промінцями.
  •                   Що там вдалині ви бачите?

Слайд 7

  •                   Та це лісова школа. Червона Шапочка, нажаль не дуже добре вміє розв’язувати задачі, а в цій школі саме це перевіряють. І обійти ми не можемо її ніяк. У дівчинки вся надія тільки на вас. Як ви гадаєте ви впораєтесь із завданням? (Відповіді дітей)

3.3 Творча робота над задачами ( Робота з підручником)

А)Робота над задачею № 680

1. Ознайомлення із змістом задачі ( читання в голос)

2. Переказ змісту прочитаного.

3. Аналіз задачі та пошук способу розв’язання.

- Про що розповідається в задачі?( Про вітряк,який перемелював зерно)

- Скільки кг зерна вітряк перемелює за 1 год.? ( 140 кг)

- Скільки годин працював? (2 год)

-  Скільки кілограм зерна залишилось перемолоти? (136 кг)

-  Про що запитується в задачі? ( Скільки кілограм зерна потрібно було змолоти?)

-  Вітряк за годину перемелює 140 кг, і працював -2години, про що звідси можемо дізнатись?

- Якою дією? (Додаванням)

-  Дізнавшись скільки вітряк змолов,знаючи що йому залишилось змолоти 136 кг зерна,про що можемо дізнатись? ( Скільки кілограмів зерна потрібно було змолоти вітряку)

 -  Якою дією?

-  Який вираз можна скласти до задачі?((140+140)+136=416 (кг)

 -(Вчитель паралельно записує розв’язок за спільним коментуванням учнів)

Запис у зошиті:

- Ви гарно впоралися із завданням .Тож як і у нашій школі тут теж є перерва і Червона Шапочка пропонує провести фізкультхвилинку.

 

Фізкультхвилинка

(Музикальна фізхвилинка)

Трохи перепочили і знову беремося до роботи. Перед нами ще одна задача.

Б)Робота над задачею № 681.

1.Ознайомлення із змістом задачі ( Самостійне читання)

2.Переказ задачі – близько до змісту ( один учень)

3.Аналіз задачі та пошук способу розв’язання .

- Ми не можемо одразу дізнатись, яка маса відрізаного куска дроту.

- Спочатку треба дізнатись,яка маса  1 дм дроту.

- Ми можем дізнатись?А  якою дією ? ( Діленням) Треба масу мотка поділити на 9.

-  72:9=8 (г) –маса 1 дм дроту;

-Тепер ми можемо дізнатись,яка маса шматка дроту довжиною  4 дм.

- Яку дію виконаємо? (Множення)

-8*4=32(г)- маса відрізаного шматка дроту.

-Запишіть задачу з коментуванням в зошити.

 Запис у зошиті:

- Все вірно! Потрібно тільки застосовувати свою фантазію і все неодмінно вийде.

 

 

 

http://j-p-g.net/if/2013/10/11/0932010001381490377.jpgСлайд 8

  •                   А ось і сам директор школи Мудра Сова. Вона вам підготувала завдання,хоче щоб ви попрацювали в парах . Вам потрібно обчислити ланцюжок , і визначити який шлях коротший.
  •                   Вона вручає Червоній Шапочці перепустку, яка дозволяє нам рухатися далі математичним лісом.
  1. Узагальнення та систематизація знань

4.1.Самостійна робота № 616

http://mama.tomsk.ru/forum/weblogs/upload/313/9576223146d35e8b338ff.gifСлайд 9

- Ми  вже майже дійшли до хатинки бабусі. Та знову нова перешкода  на шляху. Там вдалині за кущем крадеться Сірий Вовк. Червона Шапочка його добре знає. Вона розповіла, що Вовк ніколи не ходив до школи, він думає, що жоден школяр ніколи не зможе вирішити його завдання і він зможе його з’їсти.

  • Як ви гадаєте, ми потрапили у пастку? Вовк нас з’їсть і ми так і не побачимо бабусю? Чи ви зможете виконати його завдання? (Зможемо)
  •                   Вовк пропонує вам обчислити вирази.  Тільки не підведіть. Будьте уважними.
  • Учні самостійно вирішують вирази.

1 варіант 2 варіант

716+167=883 384+563=947

228+365=593 359+232=591

634+215=849 107+257=364

 

 (Фронтальна перевірка)

- Вовк нас злякався і втік у гущавину лісу. Тож, сміливо крокуємо!

- Я вже бачу в далині хатинку бабусі, ми майже на місці.

4.2 Робота з геометричним матеріалом

Слайд 10

  •                   Поки ми з вами блукали лісом, до бабусі проникла Баба Яга. Вона зачарувала її, перетворивши на геометричну фігуру. Щоб визволити бабусю, нам необхідно розпізнати всі геометричні фігури та полічити їх. Ви готові виконати останнє завдання? - Виконуємо його скоріше, бо нам потрібно повернутися ще додому з нашої мандрівки. Ви ж не хочете залишитися у математичному лісі? (Учні шукають та підраховують геометричні фігури самостійно)
  •                   http://mediasubs.ru/group/uploads/on/onlajn-testyi-psihologiya-i-samopoznanie/image2/YmVlYy00M.jpgТо скільки всього геометричних фігур? (10)
  •                   Скільки трикутників? (7)
  •                   Яких фігур найменше? (найменше кругів, він тільки однин)
  •                   Молодці! Ви з легкістю впоралися із завданням . Червона Шапочка дуже вдячна, що ви провели її через ліс, та навчили рахувати, розв’язувати задачі. Вона вам дуже дякує.

       Тепер ми можемо повертатися до класу. Червона Шапочка зможе вже самостійно повернутися із гостей додому.

  1. Підсумок уроку(Оцінювання)

 

5.1 Домашнє завдання.

- На уроці  ви добре подорожували, а щоб ще краще могли виконувати роботу, повправляйтеся дома №683.

 

 

5.2 Підсумкова бесіда

  •                   Наша подорож добігла до кінця.
  •                   - Пригадайте де ми побували?
  •                   Що там робили?
  •                   Чого навчилися?
  •                   Які закріпили знання?

Урок завершено.

До побачення.

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
2276
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку