Урок математики "Послідовність чисел від 0 до 20. Порівняння виразів і чисел у межах 20."

Про матеріал

План-конспект уроку-подорожі з математики, метою якого є закріпити знання послідовності та складу чисел 1-20, продовжити формувати вміння порівнювати вирази і числа в межах 20, розпізнавати геометричні фігури, розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, уміння робити висновки; показати красу життя під водою, виховувати бережливе відношення до природи.

Перегляд файлу

Вчитель  Дружківської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 7

Гаврилюк Валентина Миколаївна

м. Дружківка,  Донецька область

Математика   1  клас   

Тема: Послідовність чисел  від 0 до 20. Порівняння виразів і чисел у межах 20.

Мета:   закріпити  знання послідовності та складу  чисел 1-20, продовжити формувати вміння порівнювати вирази і числа в межах 20, розпізнавати геометричні фігури, розв’язувати задачі;  розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, уміння робити висновки;  показати красу життя під водою, виховувати бережливе відношення до природи (підводного світу морів).

Тип уроку: урок закріплення знань, урок-мандрівка

Обладнання: набір геометричних фігур для роботи в парі, опорні таблиці

Хід уроку

I.  Оргмомент

Добрий день, у добрий час!  Рада, діти, бачить вас!

Всі почули ви дзвінок?  Він покликав на урок.

Давайте згадаємо наші   основні прaвила:

• хoчу все знати;

• буду увaжним, старанним, aктивним;

• знаю сам — навчу того, хто не знає, допоможу йому.

ІІ. Створення проблемної ситуації.

Діти, а  чи любите ви подорожувати? Якщо так, то аплодуйте. І я люблю.

Наш урок цікавим буде!  Мандри  люблять усі люди!

І дорослі, і малі,  тобто, й наші школярі.

Давайте разом відправимось в подорож. А куди, здогадайтесь?   

Звучить запис «Шум моря».

Зараз ми з вами, спустимося на дно морське і поспостерігаємо, за підводними мешканцями.  Але чи довго ми зможемо знаходитися під водою? Як можна довше знаходитись під водою? Давайте перетворимося на рибок.

Робота в парах з геометричними фігурами.

А для цього у вас на партах лежать фігури.  Спробуйте скласти з фігур рибку.

  • З яких фігур ви склали рибку? Скільки фігур знадобилось?
  • Яких фігур найбільше? Яких найменше?
  • На скільки більше трикутників, ніж чотирикутників?
  • Яка фігура відрізняється від інших?

А тепер уявіть, що ми рибки, і  ми з вами опинилися в підводному царстві.

 III.  Мотивація навчальної діяльності

 Діти! Уважно погляньте на дошку.

Перед вами зображення морської глибини. Але когось тут не вистачає? (Морських жителів.)

– Чим більше ми виконаємо математичних завдань, тим з більшою кількістю морських жителів познайомимося!

IV. Повторення і закріплення вивченого матеріалу

Усний рахунок.

Уявили, що ми рибки і пливемо  морем.  Придивіться, на дні лежать мушлі, а на них знаки. Що це за знаки? (цифри не по порядку) 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16

  1. Гра «Живі цифри»

- Вийдіть до дошки і розташуйте цифри по порядку.

- Назвіть найбільше число, найменше число;

- Назвіть парні числа, непарні числа;

- Якого  числа  не вистачає у числовому ряді?

- Сусіди числа 12;  15, попереднє до числа 14. Наступне до числа 16.

- Яке «зайве»?  Чому?

- Відновіть числовий ряд на робочих листках. Яких цифр не вистачало?

  1. Кругові приклади (усно)

Пливемо далі і кого ми бачимо на дні моря?

Ти зі мною незнайомий.   Я живу на дні морському.

Голова і 8 ніг,  ось і весь я …(восьминіг)

Довжина тіла восьминога разом зі щупальцями – від кількох сантиметрів до шести метрів.  Восьминіг має не одне, а ТРИ серця. А кров у нього – блакитна! Восьминіг має добре розвинений мозок та хорошу пам’ять.

- Продемонструємо восьминогу свою пам’ять і згадаємо склад числа 8.

- Охарактеризувати число 8 (одноцифрове, парне, сусіди числа)

- Тіло восьминога схоже на кулю. То ж пропоную вам розв’язати кругові приклади.

  1. – 3 =            5 + 5 =       10 – 4 =          6 – 2 =       4 + 4 =    (таблиця)
  1. Віднови приклади

Ось вона яка –  розбійниця морська. Усіх би проковтнула  зажерлива… (Акула). 

У акули немає кісток, її тіло складається з хрящів. Зуби у акули розміщені в 2 ряди. Коли випадають передні, їх місце займають задні.

Ця хижа риба проковтнула навіть цифри у прикладах. Щоб подорожувати далі морським дном нам треба швидко відновити приклади           (з коментуванням)

+ 6 = 10                18 - = 17             4 - = 0

3 + = 5                    10 + = 19             - 6 = 3   (таблиця і на листках)

  1. Психогімнастика. Звучить «Шум моря»

Очі свої закривайте,  і бажання загадайте.

Коли Ви почуєте моря шуми,  вірте, здійсняться вони.

 Ми загадуємо бажання і віримо здійсняться вони.

Поки ми загадували бажання, хвилі принесли нам із морських глибин диво …

На морському дні – це диво.  Буває хижа,  і все ж красива.

Руки-промені має,  себе від ворогів захищає.  Хто це? (Морська зірка)

Якщо зірка загубить один промінь, то вона зможе його виростити знову. А якщо від морської зірки хижак відірве великий шматок, то із нього виросте ще одна нова морська зірка.

  1. Самостійна робота

Морські зірки пропонують сам-но  порівняти числа і вирази (один біля дошки)

4 + 4 7         8 + 10 20         9 - 0     9

17 – 7 11     5 + 10   15         16 – 10 8 (самоперевірка)

  1. Фізкультхвилинка

Діти з  рибками усі  стали на зарядку.

Похитали головою.  Раз – притупнули ногою,

Руки вгору піднесли,  трохи ними потрясли.

Нахилились вліво, вправо,  та цього було замало.

Руки вгору, руки вниз,  раз присіли – піднялись.

Головою похитали –  й працювати знов почали. 

  1. Робота над задачами.

Ці розумні свистуни  всім відомі з давнини.

Здогадатись ви повинні: в хвилях граються... (дельфіни).

 Дельфіни – це не риби, а звірі. Вони годують своїх малят молоком, як кішка кошенят. Дихають повітрям,постійно піднімаючись на поверхню. А ще дельфіни вважаються одними із самих розумних тварин на Землі. За своїм розумом вони дуже близькі до людини.

Складіть  умову задачі за малюнком. Поставте питання.

                                                       Задача

- 7 см,  а - ? на 3 см   довша.      Скільки …. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь:  ________________

  • Про що йдеться у задачі?
  • Що в задачі відомо?
  • Про що треба дізнатися?
  • Якою дією відповімо на головне запитання задачі?
  • Як по іншому сказати, чому дорівнює довжина рибки? (1 дм)
  1. Логічна задача

Для себе на дні морському  він клешнями будує дім.

Круглий панцир, 10 лап -  здогадались? Так – це краб.

У крабика сьогодні день народження. На свій день народження він запросив кита, білку,  дельфіна, восьминога, кальмара і зайчика.  Хто не зможе прийти і чому?

  Хто до нас пливе?

І на суші й на воді  носить хатку на собі.   Мандрує без страху  морська… (черепаха)

Морські черепахи бувають більші від людини. Мами-черепахи відкладають на піску яйця  і з них вилуплються маленькі черепашки, розміром з долоню. Живляться морські черепахи водоростями і морськими рибками.

9. Гра «Де чий приклад»

Пропонує  морська черепашка розгадати ребус.

Відгадайте, яке слово сховалось.

ві 3 ла                            (вітрила)

Ми на вітрилах повертаємося до класу. А поки повертаємось, пограємо.

10. Гра  для розвитку творчого мислення «Що за чим?»

-    Середа, а за нею?     Ранок, а за ним?     Зима,….   Сьомий,…

-    Вечір,…   Перший клас – другий клас,     урок, …                           

 V.  Підсумок урок

– Діти, ось і закінчилась наша морська подорож. Багато цікавих завдань виконали. Морські жителі говорять: «Ви –МОЛОДЦІ!»

Правильно, ви дійсно молодці, бо  протягом уроку виконали багато завдань.

  • Яке завдання вам сподобалося найбільше?
  •  Які завдання були найважчими?

Дякуємо, що всі ви  так завзято працювали,

Всі приклади й задачі розв’язали!

Я дуже вдячна вам,  добрим, дружним школярам!

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
2164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку