План-конспект уроку-подорожі з математики, метою якого є закріпити знання послідовності та складу чисел 1-20, продовжити формувати вміння порівнювати вирази і числа в межах 20, розпізнавати геометричні фігури, розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, уміння робити висновки; показати красу життя під водою, виховувати бережливе відношення до природи.
Вчитель Дружківської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 7
Гаврилюк Валентина Миколаївна
м. Дружківка, Донецька область
Математика 1 клас
Тема: Послідовність чисел від 0 до 20. Порівняння виразів і чисел у межах 20.
Мета: закріпити знання послідовності та складу чисел 1-20, продовжити формувати вміння порівнювати вирази і числа в межах 20, розпізнавати геометричні фігури, розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, уміння робити висновки; показати красу життя під водою, виховувати бережливе відношення до природи (підводного світу морів).
Тип уроку: урок закріплення знань, урок-мандрівка
Обладнання: набір геометричних фігур для роботи в парі, опорні таблиці
Хід уроку
I. Оргмомент
Добрий день, у добрий час! Рада, діти, бачить вас!
Всі почули ви дзвінок? Він покликав на урок.
Давайте згадаємо наші основні прaвила:
• хoчу все знати;
• буду увaжним, старанним, aктивним;
• знаю сам — навчу того, хто не знає, допоможу йому.
ІІ. Створення проблемної ситуації.
Діти, а чи любите ви подорожувати? Якщо так, то аплодуйте. І я люблю.
Наш урок цікавим буде! Мандри люблять усі люди!
І дорослі, і малі, тобто, й наші школярі.
Давайте разом відправимось в подорож. А куди, здогадайтесь?
Звучить запис «Шум моря».
Зараз ми з вами, спустимося на дно морське і поспостерігаємо, за підводними мешканцями. Але чи довго ми зможемо знаходитися під водою? Як можна довше знаходитись під водою? Давайте перетворимося на рибок.
Робота в парах з геометричними фігурами.
А для цього у вас на партах лежать фігури. Спробуйте скласти з фігур рибку.
А тепер уявіть, що ми рибки, і ми з вами опинилися в підводному царстві.
III. Мотивація навчальної діяльності
Діти! Уважно погляньте на дошку.
Перед вами зображення морської глибини. Але когось тут не вистачає? (Морських жителів.)
– Чим більше ми виконаємо математичних завдань, тим з більшою кількістю морських жителів познайомимося!
IV. Повторення і закріплення вивченого матеріалу
Усний рахунок.
Уявили, що ми рибки і пливемо морем. Придивіться, на дні лежать мушлі, а на них знаки. Що це за знаки? (цифри не по порядку) 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16
- Вийдіть до дошки і розташуйте цифри по порядку.
- Назвіть найбільше число, найменше число;
- Назвіть парні числа, непарні числа;
- Якого числа не вистачає у числовому ряді?
- Сусіди числа 12; 15, попереднє до числа 14. Наступне до числа 16.
- Яке «зайве»? Чому?
- Відновіть числовий ряд на робочих листках. Яких цифр не вистачало?
Пливемо далі і кого ми бачимо на дні моря?
Ти зі мною незнайомий. Я живу на дні морському.
Голова і 8 ніг, ось і весь я …(восьминіг)
Довжина тіла восьминога разом зі щупальцями – від кількох сантиметрів до шести метрів. Восьминіг має не одне, а ТРИ серця. А кров у нього – блакитна! Восьминіг має добре розвинений мозок та хорошу пам’ять.
- Продемонструємо восьминогу свою пам’ять і згадаємо склад числа 8.
- Охарактеризувати число 8 (одноцифрове, парне, сусіди числа)
- Тіло восьминога схоже на кулю. То ж пропоную вам розв’язати кругові приклади.
Ось вона яка – розбійниця морська. Усіх би проковтнула зажерлива… (Акула).
У акули немає кісток, її тіло складається з хрящів. Зуби у акули розміщені в 2 ряди. Коли випадають передні, їх місце займають задні.
Ця хижа риба проковтнула навіть цифри у прикладах. Щоб подорожувати далі морським дном нам треба швидко відновити приклади (з коментуванням)
+ 6 = 10 18 - = 17 4 - = 0
3 + = 5 10 + = 19 - 6 = 3 (таблиця і на листках)
Очі свої закривайте, і бажання загадайте.
Коли Ви почуєте моря шуми, вірте, здійсняться вони.
Ми загадуємо бажання і віримо здійсняться вони.
Поки ми загадували бажання, хвилі принесли нам із морських глибин диво …
На морському дні – це диво. Буває хижа, і все ж красива.
Руки-промені має, себе від ворогів захищає. Хто це? (Морська зірка)
Якщо зірка загубить один промінь, то вона зможе його виростити знову. А якщо від морської зірки хижак відірве великий шматок, то із нього виросте ще одна нова морська зірка.
Морські зірки пропонують сам-но порівняти числа і вирази (один біля дошки)
4 + 4 7 8 + 10 20 9 - 0 9
17 – 7 11 5 + 10 15 16 – 10 8 (самоперевірка)
Діти з рибками усі стали на зарядку.
Похитали головою. Раз – притупнули ногою,
Руки вгору піднесли, трохи ними потрясли.
Нахилились вліво, вправо, та цього було замало.
Руки вгору, руки вниз, раз присіли – піднялись.
Головою похитали – й працювати знов почали.
Ці розумні свистуни всім відомі з давнини.
Здогадатись ви повинні: в хвилях граються... (дельфіни).
Дельфіни – це не риби, а звірі. Вони годують своїх малят молоком, як кішка кошенят. Дихають повітрям,постійно піднімаючись на поверхню. А ще дельфіни вважаються одними із самих розумних тварин на Землі. За своїм розумом вони дуже близькі до людини.
Складіть умову задачі за малюнком. Поставте питання.
Задача
- 7 см, а - ? на 3 см довша. Скільки ….
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь: ________________
Для себе на дні морському він клешнями будує дім.
Круглий панцир, 10 лап - здогадались? Так – це краб.
У крабика сьогодні день народження. На свій день народження він запросив кита, білку, дельфіна, восьминога, кальмара і зайчика. Хто не зможе прийти і чому?
– Хто до нас пливе?
І на суші й на воді носить хатку на собі. Мандрує без страху морська… (черепаха)
Морські черепахи бувають більші від людини. Мами-черепахи відкладають на піску яйця і з них вилуплються маленькі черепашки, розміром з долоню. Живляться морські черепахи водоростями і морськими рибками.
9. Гра «Де чий приклад»
Пропонує морська черепашка розгадати ребус.
Відгадайте, яке слово сховалось.
ві 3 ла (вітрила)
Ми на вітрилах повертаємося до класу. А поки повертаємось, пограємо.
10. Гра для розвитку творчого мислення «Що за чим?»
- Середа, а за нею? Ранок, а за ним? Зима,…. Сьомий,…
- Вечір,… Перший клас – другий клас, урок, …
V. Підсумок урок
– Діти, ось і закінчилась наша морська подорож. Багато цікавих завдань виконали. Морські жителі говорять: «Ви –МОЛОДЦІ!»
Правильно, ви дійсно молодці, бо протягом уроку виконали багато завдань.
Дякуємо, що всі ви так завзято працювали,
Всі приклади й задачі розв’язали!
Я дуже вдячна вам, добрим, дружним школярам!