Розробка уроку узагальнення та систематизації знань учнів 5 класу з теми
" Кути.Вимірювання кутів." за підручником В.Бевза . Даний урок спрямований на закріплення поняття поняття «кут», «елементи кута», «рівні кути», «види кутів», позначенням кутів; формування в учнів вміння будувати кут; відпрацювати навички побудови кутів, розрізняти кути на готових рисунках і позначати кути різними способами; ознайомити учнів із змістом аксіоми вимірювання кутів; формувати поняття «бісектриса кута»; вміння вимірювати кути і будувати кути заданої градусної міри та розв'язувати задачі на використання аксіом побудови та вимірювання кутів.
Тема. Кути. Вимірювання та побудова кутів.
Мета: навчальна - закріпити поняття «кут», «елементи кута», «рівні кути», «види кутів», позначенням кутів; формувати в учнів вміння будувати кут; відпрацювати навички побудови кутів, розрізняти кути на готових рисунках і позначати кути різними способами; ознайомити учнів із змістом аксіоми вимірювання кутів; сформувати поняття «бісектриса кута»; вміння вимірювати кути і будувати кути заданої градусної міри та розв'язувати задачі на використання аксіом побудови та вимірювання кутів.
розвивальна – розвивати логічне мислення,творчу ініціативу та
розумові здібності учнів, їх інтелектуальні якості, здатність бачити
проблеми; самостійність,гнучкість мислення;
виховна - виховувати інтерес до вивчення математики через
практичне використання матеріалу, відповідальність за свідоме
засвоєння матеріалу.
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок з використанням
інформаційно-комунікаційних технологій
Обладнання: демонстраційний транспортир, мультимедійна презентація «Кути. Вимірювання та побудова кутів».
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання.
Виконання вправ аналогічним д/з
Побудувати кути 55, 89, 185
II. Формулювання мети й завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель. Ви вже знаєте, що кути вимірюють за допомогою транспортира. Одиницею вимірювання кутів є градус. Нам відомо, що для кутів, як для геометричних фігур, можна з'ясувати, чи рівні вони. Тому закономірно виникають запитання: а які види кутів існують. На ці запитання ми сьогодні і знайдемо відповіді, провівши подорож до країни Кутів.
III. Актуалізація знань
І етап
1.Поняття розгорнутого кута.
2.Поняття прямого кута
3.Побудова прямого кута
4.Поняття гострого і тупого кутів шляхом порівняння їх з прямим кутом
Робота з підручником
ІІ етап
Робота з підручником 286, 284,290
1.Фізкультхвилинка.( Відпочинок для очей)
Очима намалюйте перед собою гострий, прямий, тупий та розгорнутий кути (як з права на ліво, так і з ліва на право).
ІV. Застосування вмінь та навичок.
Практична робота
Побудувати в зошиті довільний кут виміряти його градусну міру і визначити тип кута.
Підсумки уроку Учням задається запитання: «З якими видами кутів вони познайомилися на уроці?».