17 травня о 18:00Вебінар: Створення інтерактивних навчальних матеріалів за допомогою сервісу ThingLink

Урок математики. «Таблиця множення та ділення на 5».

Про матеріал

Урок складено відповідно до програми науково-відкритого підприємства "Росток А.В.Т." Побудований конспект згідно системно-діяльнісного методу.Діти у доступній формі самостійно визначають особливості таблиці множення на 5.

Перегляд файлу

2 – А клас

Тема: «Таблиця множення та ділення на 5».

Мета: сформувати уявлення про складання таблиці множення та ділення на 5, вдосконалювати обчислювальні навички, уміння розв’язувати текстові задачі; розвивати розумові здібності, уміння спостерігати, робити висновки, виховувати цікавість до вивчення математики.

.

Хід уроку

І Організація класу

Математику вже тому вчити треба, що вона розум у порядок приводить.

Прочитайте висловлювання, яке записане на дошці. Як ви розумієте ці слова?

  • - Я переконана, що ви любите математику, тому що ми разом робимо ці уроки цікавими, з них ви завжди дізнаєтесь щось нове, раніше невідоме. Сподіваюся, що і цей урок не буде винятком. Вам цікаво дізнатися, що робитимемо сьогодні. Тоді час працювати. Нещодавно переглядаючи цікаві факти, я натрапила на нову інформацію. Ця стаття була про тваринку, а яку саме ви скажете, відгадавши загадку.

Не звір і не птиця,
Всього боїться.
Наловить мух –
І в воду – плюх!

Жаби – сімейство безхвостих земноводних. Живуть повсюди, крім пустелі Сахара та Антарктиди.

З цієї статті я дізналася багато цікавих фактів з життя жаб. Я хочу поділитися з вами тим, що для мене стало найбільш цікавим. І тому вирішила пов’язати із сьогоднішнім уроком математики.

  • З чого почнемо роботу? (З усного рахунку)

2. Актуалізація знань та фіксація індивідуальних ускладнень у пробній дії.

1)Актуалізація вивчених випадків множення і ділення на 2,3,4. Тренінг обчислювальних навичок.  ( У кожної дитини картка з прикладами, на дошці зразок, один учень маркером заповнює відповіді)

3 * 4 = 12

2 * 9 = 18

24 : 4 = 6

7 * 2 = 14

21 : 3 = 7

4 * 4 = 16

32 : 8 = 4

2 * 5 = 10

27 : 9 = 3

20 : 4 = 5

  • А зараз подивіться на ряд чисел, який ви отримали. На які групи можна поділити усі числа? (парні та непарні, одноцифрові та двоцифрові)
  • Запишіть у зошити усі відповіді у порядку збільшення.

Один з учнів виконує завдання біля дошки:

3, 4, 5, 6, 7, 10, 12, 14, 16, 18

Що ви помітили? (Одноцифрові числа збільшуються на 1, а двоцифрові – на 2.)

  • У скільки разів потрібно збільшити найменше одноцифрове число, щоб отримати найбільше записане двоцифрове число? ( у 6 разів).
  • Знайдіть числа, одне з яких у 2 рази більше іншого. (6 и 12, 7 и 14.)
  • На скільки перше двоцифрове число більше останнього одноцифрового? (На 5.)
  • Дайте характеристику числа 5. (Натуральне, одноцифрове, непарне, складається з 5 одиниць,сусіди 4 та 6.)
  • Виконайте наступне завдання і ви дізнаєтесь скільки пальців на лапках у жаби.

14 : 7 + 3 =

Розвязуємо по одному з місця. (5.) Під час спекотного сезону в Австралії жаба – лопатниця впадає в сплячку. Знайдіть значення виразу і ви дізнаєтесь скільки місяців вона зможе прожити без їжі та води. (10 місяців)

24 : 8 + 7 =

Розв’язав наступний приклад, ви дізнаєтесь тривалість життя трав’яної жаби. (15 років)

27 : 3 + 6 =

Давайте пригадаємо який ряд чисел ми отримали. (5, 10, 15)

  • На скільки наступне число більше попереднього? (на 5).
  • Що ви можете сказати щодо даної закономірності? (Це рахунок 5, кожне наступне число збільшується на 5.)
  • Додавайте до 15, доки не отримаємо 50.
  • Віднімайте від 45 по 5, поки не одержимо 15. Це і буде каліграфічною хвилинкою.

Пальчикова зарядка «Жабенята»
Жабки плавали, пірнали

У болотяній воді. 
Лапки то вони стискали, то повільно розтискали, то зарилися в землі
Хто зможе сформулювати тему сьогоднішнього уроку

2) Актуалізація взаємозв’язку дії множення та ділення

  • Складіть можливі рівності з числами 6, 5, 30.

Один з учнів складає рівності біля дошки, а решта записують у робочих зошитах.

  • Як можна виконати множення якщо таблицю на 5 ми ще не складали? (Замінити множення додаванням, або використати табличку множення.)
  • Якою властивістю множення ми скористалися під час складання 2 прикладу? ( переставною властивістю: від перестановки множників добуток не змінюється)
  • Яку залежність потрібно знати, щоб записати 3 та 4 рівність?  (Залежність між добутком та множниками)
  1. Виявлення місця та причин ускладнення
  • Яке завдання ми повинні були виконати? (Ми повинні були знайти значення виразів таблиці множення та ділення на 5)
  • Яким спосіб ви намагалися використати? (Ми намагалися використати таблицю множення, та замінити додаванням)
  • У чому ускладнення? (потрібно багато часу.)
  • Чому виникло ускладнення? (Ми не побудували таблицю множення та ділення на 5.)

4. Побудова проекту виходу із ускладнення.

  • Яку мету ви поставите перед собою на уроці? (Побудувати таблицю множення та ділення  на 5.)
  • А як вивчити таблицю? (Цю мету ми поставимо перед собою вдома.)
  • Яка ж тема сьогодняшнього уроку? (Таблиця множення і ділення на 5.)

Учитель відкриває тему на дошці.

Фізкультхвилинка «Жабенята»

5. Реалізація побудованого проекту.

  • Складіть таблицю множення та ділення на 5 ( с. 72, №1)

Висновки:

  • У добутку у розряді одиниць або 0, або 5
  • Якщо 5 множимо на парне число, то отримуємо кругле число.
  • Якщо 5 множимо на непарне число, то остання цифра добутку 5.
  • Зробіть висновок. (ми правильно склали таблицю множення та ділення на 5.)
  • Чи змогли ви подолати ускладнення? (Так.)
  • Тепер ви зможете розв’язувати приклади, рівняння та задачі.
  • Який наступний крок на уроці? (Закріпити нові знання.)

6. Первинне закріплення засвоєного матеріалу.

Організація навчального процесу на етапі 6:

1) Фронтальна робота.

  • Что потрібно зробити тепер? (спробувати запам’ятати таблицю множення та ділення на 5.)
  • Знайдіть приклади №2 (2 стовпчик) на сторінці 72.

Учитель заздалегідь виносить 2 стовпчик на дошку. Учні «ланцюжком» виконують завдання з коментуванням.

Який наступний крок на уроці ? (Перевірити себе чи впораємося самостійно)

7. Самоконтроль з самоперевіркою.

  • А тепер спробуємо по пам’яті без використання таблиці розв’язати декілька прикладів. Ланцюжком задавайте один одному приклади таблиці множення та ділення на 5

8. Повторення вивченого раніше.

  • Де вам може знадобитися знання таблиці множення та ділення на 5? (…)
  • Під час виконання яких завдань? (Під час розв’язання прикладів, рівнянь та задач.)
  • Я пропоную вам розпочати з рівнянь.
  • Прочитайте задачі.

Учні самостійно читають усі задачі.

  • Порівняємо задачі. Що в них спільного? (В усіх задачах мова йде про сувої з тканиною, довжина першого сувою дорівнює а, потрібно знайти скільки метрів у 2 сувої.)
  • Що сказано у 1 та 2 задачах про те, скільки тканини у 2 сувої? (…)
  • Складіть вирази до задач.

Учні самостійно складають вирази до задач, один учень працює біля дошки.

  • Чому в першій задачі множили, а в 2 – ділили?

9. Рефлексія навчальної діяльності на уроці.

  • Яку мету ви перед собою ставили? (Скласти таблицю множення та ділення на 5.)
  • Чи досягли поставленої мети?
  • Хто відчув радість від роботи на уроці. Доведіть що ви змогли відкрити нові знання?
  • Хто не відчув радості відкриття? Чому?
  • Яку мету поставимо для домашньої роботи. (вивчити напам’ять таблицю множення та ділення на 5.)

Домашнє завдання:

вивчити таблицю множення та ділення на 5,  2 (3 ст.),  6, № 9 ст. 73;

І група с. 73, З.6 ,   ІІ група  с.73, З. 7,  ІІІ група  с. 73, Пр.9

Вивчити таблицю множення на 5


 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
13 січня 2019
Переглядів
1056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку