24 червня о 18:00Вебінар: Практика створення матеріалів для оформлення та зонування класного приміщення в НУШ

Урок узагальнення та систематизації знань з темми "Рівняння"

Про матеріал

Мета уроку. Формувати поняття рівняння, кореня рівняння (розв'язку);систематизувати знання учнів про найпростіші рівняння, навчитискладати рівняння,виробляти навички розв'язування рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів додавання і віднімання.

Розвивати вміння аналізувати, усний рахунок.

Виховувати інтерес до оволодіння знаннями.

Перегляд файлу

Розробка уроку з математики

                  5 клас

Тема уроку. Рівняння.

Мета  уроку.  Формувати поняття рівняння, кореня рівняння (розв'язку);систематизувати знання учнів про найпростіші рівняння, навчитискладати рівняння,виробляти навички розв'язування рівнянь за правилами знаходження невідомих компонентів додавання і віднімання.

Розвивати вміння аналізувати, усний рахунок.

Виховувати інтерес до оволодіння знаннями.

План уроку

І. Перевірка домашнього завдання.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

ІІІ. Закріплення матеріалу.

IV. Підсумок уроку.

V. Домашнє завдання.

                                                                             Хід уроку

Перевірка здійснюється шляхом фронтального опитування: учні зачитують з місць корені рівнянь. Якщо є необхідно, учитель на дошці показує розвязування тих рівнянь що викликали труднощі.

 

II. Актуалізація опорних знань

Дидактична гра «Бліцтурнір»

 

Спосіб гри

  1. Клас поділяється на дві команди.
  2. Завдання учитель читає вголос.
  3. До дошки виходять по одному учню від кожної команди. Решта учнів пишуть у зошитах. Той з учнів біля дошки, хто перший дасть правильну відповідь, приносить своїй команді 1 бал. Кожна команда накопичує сумарний бал, який, звичайно, може бути більшим за 12.

 

 

Питання для гри

 

1.Запишіть умову задачі за допомогою рівняння. Розв’яжіть ці рівняння

1. Валентин подарував Валентині троянди і орхідеї, причому орхідей було в 4 рази менше, ніж троянд. Скільки троянд подарував Валентин, якщо відомо, що їх було на 51 більше, ніж орхідей?

2. На двох машинах разом 32 т грузів. На одній машині 18т. Скільки тон на другій машині?

3.Петя заду Андрій спіймав 51 рибку. Декілька рибок він подарував другу, після чого у нього залишилось 37 рибок. Скільки рибок Андрій подарував другу?

4.Після того, як швидкість потяга збільшилась на 17 км/год, вона стала    85 км/год. Яка була швидкість спочатку?

I команда                                                                                                      

2.  Знайдіть невідоме число.

а) х + 36 = 83;                                                                                                                                              

б) а – 458 = 345;

в)124 + у = 212;

 г) 2064 – b = 1398.

II команда

а) х + 147 = 231;

б) k  4523 = 2354;

в) 53 + у = 231;

 г) 856  c = 412.

3.Задача

І бригада зібрала - ? кг картоплі

П бригада зібрала-? в 2 рази більше,ніж І бригада

Всього зібрали – 2892 кг

Скільки кг картоплі зібрала кожна бригада?

Розв’ язання.

Нехай І бригада зібрала –Х кг картоплі, тоді П бригада – 2Х кг картоплі.

Всього зібрали- 2892кг.

Складаємо рівняння

Х + 2Х = 2892

Х = 964кг – І бригада, тоді П бригада зібрала 964 *2 = 1928 кг

Відповідь: перша бригада зібрала – 964кг картоплі, друга бригада - 1928кг картоплі.

III. Закріплення  матеріалу

Цей етап уроку є продовженням турніру двох команд. Розв’язавши завдання у зошиті, учні відповідають з місць по черзі: один учень-з першої команди, наступний – із другої. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

                                                Слова учителя:

А зараз ми розвяжемо більш складні задачі.

  1. Виконати письмово

(1): №274 (1,2,3) – I команда;

(2):№274 (5,6,7) – II команда.

2. Скласти рівняння до задачі:

(1): №277 (1) – I команда;

(2):№277 (2) – II команда.

                                                Слова учителя:

Молодці, діти! Ви чудово впоралися із завданням, можете собою пишатися. Я впевнена, що наступне завдання вам сподобається, адже  команди отримують завдання-кросворд. Капітани будуть представляти командну роботу.

I команда:

                                        Слова учителя:

Дітки, розв’яжіть рівняння, запишіть відповідь у відповідний рядок. У виділених клітинках отримаєте слово.

Кросворд

  1. 2x – 10 = 4                           ( Сім)
  2. 3x + 8 + 5x = 16                  (Один)
  3. 25 – 5x = 25                       ( Нуль)
  4. x + 10 + 4x = 30                 (Чотири)
  5. 3x + 8 = 14                        ( Два)
  6. 3 · x = 30                           ( Десять)
  7. 110 : x + 10 = 20               ( Одинадцять)
  8. x 4 + 8 = 32                       ( Шість)

II команда

                                             Слова учителя:

Ось ваший  кросворд. Бажаю обом командам успіху.

По горизонталі:

2.Що значить розв'язати рівняння?

3.Як називається перший компонент при відніманні?

4.Як називається другий компонент при відніманні?

5.Як називаєтья результат віднімання?

6.Як називається перший компонент при додаванні?

      7.Як називається другий компонент при діленні?

 

1 Р

2

 

 

І

 

 

3

 

 

 

 

 

В

 

 

 

4

 

 

 

 

Н

 

 

5

 

 

 

 

 

Я

6

 

 

 

Н

 

 

7

 

 

 

Н

 

 

8     Я

 

' Р

' К О Р І Н Ь

' З М Е Н Ш У В А Н Е

' В І Д ' Є М НИ К

' Р І З Н И Ц Я

' Д О Д А Н О К

' Д І Л Ь Н И К

' Я

 

 

                                                             Слово учителя:

 

Отримали слово Молодець! Ви всі сьогодні молодці, гарно попрацювали. Тож підведемо підсумки уроку.

 

IV. Підсумок уроку.

Підсумком цього уроку є обговорення результатів роботи двох команд і узагальнення знань. Учитель дякує дітям за активну роботу.

 

V. Домашнє завдання

Повторити у підручнику пункт 10; 65-67 ст.

№ 271, 273,275,

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
15 січня 2019
Переглядів
308
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку