17.11.2020
Колосовська Лілія Миколаївна
вчитель початкових класів,
І кваліфікаційна категорія,
Енергодарський навчально –
виховний комплекс №1
ВІДКРИТИЙ УРОК МАТЕМАТИКИ У 2-В КЛАСІ
(в межах вивчення стану викладання та рівня навчальних досягнень учнів 1-11 класів ЕНВК№1)
Тема уроку. Додаємо і віднімаємо числа різними способами
Мета: формувати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел різними способами
Дидактична задача: актуалізувати знання залежності суми від зміни одного з доданків, залежності різниці від зміни від'ємника; закріпити прийом округлення при додаванні і відніманні з переходом через розряд у межах 20; формувати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі, обчислювати значення виразів зі змінною, вміння порівнювати математичні вирази логічним способом.
Розвивальна задача: розвивати функціональне мислення; формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, синтезу, класифікації.
Тип уроку: урок-гра (узагальнення знань умінь і навичок)
ХІД УРОКУ
І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
-Діти, який у нас зараз урок? (математика)
- А на математиці ми чим займаємося ? (вчимося рахувати, обчислювати, розв’язувати задачі і т.п.).
- Все вірно! Отже…
Всі сідайте тихо, діти, домовляємося не шуміти,
Руку гарно піднімати, на уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
То ж гаразд, часу не гаєм, математику розпочинаємо!
Ці маленькі трудівниці
Мед збирають, як годиться:
Все у вулик, все у соти,
Не цураються роботи! (виставляю бджілок)
Любі діти!
Гості ці прилетіли у клас, щоб послухати всіх нас,
Як умієм рахувати, віднімати й додавати.
Тільки гості ці незвичні, а дуже вже математичні!
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЇ
На дошці кружечки-серединки з цифрами, а діти вибирають собі пелюстки з прикладами. Усно обчислюють приклад і пелюстку чіпляють до відповідного кружечка з відповіддю. (В результаті отримуємо чарівні різнокольорові квіти)
Урок продовжіть без зупинки
З каліграфічної хвилинки.
Сядемо рівненько,
Цифри виведемо гарненько.
Для цього проведемо каліграфічну хвилинку«Сиди правильно»
- Писатимемо число 42. ( Діти пишуть число та дають йому характеристику) та запишемо 17 листопада, класна робота.
Це число ми пишемо сьогодні не випадково. Воно пов'язане з нашими бджілками. 42 дні триває життя робочої бджоли.
- Як називаються числа при додаванні? при відніманні?
- Як знайти невідомий доданок? невідоме зменшуване? невідомий від’ємник?
- Які прийоми додавання і віднімання чисел нам знайомі? (спосіб округлення, спосіб додавання частинами, спосіб віднімання частинами)
- Давайте згадаємо як до 5+6 способом округлення (Гогуля Д.)
[Коментар: 5 + 6. 6 — «близьке» до 10 число, тому другий доданок 6 замінюю близьким круглим числом 10. До 5 додаю 10, буде 15. Від 15 віднімаю 4, одержую 11.]
- Тепер пригадаємо спосіб додавання частинами (Кулєйкін Д.)
7+5
(Другий доданок 5 подаю у вигляді суми зручних доданків так, щоб доповнити 7 до 10: 5 = 3 + 2. До 7 спочатку додаю 3, буде 10. До одержаного результату додаю ще 2: 10 + 2 = 12.)
15-6
(Від'ємник 6 подаю у вигляді суми зручних доданків так, щоб 15 зменшити до 10: 6 = 5 + 1. Від зменшуваного 15 спочатку віднімаю 5, одержую 10. Від 10 віднімаю ще 1, одержую 9.)
ІІІ.ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО
1.Робота за картками з друкованою основою
2. ОФТОЛЬМОЛОГІЧНА ПАУЗА «БДЖІЛКА»
3. ІНФОРМАЦІЯ «ХОЧУ ВСЕ ЗНАТИ ПРО БДЖІЛ»
- А зараз до вашої уваги інформація «Хочу все знати про бджіл».
Бджолина сім’я дуже велика.
Щоб зібрати 1 кг меду, бджола робить до 65 тисяч
вильотів,відвідавши при цьому 45 -64 мільйонів квіток.
Здавна бджола на Україні вважається священною комахою. Спостерігаючи за життям бджолиної сім’ї,людина знаходила в ньому багато повчального і для себе. Недивно, що в народі стільки приказок про бджолину працьовитість, рішучість, з якою вони захищають своє житло від сторонніх посягань і, звичайно ж, про мед:
Бджола мала, а й та працює.
Бджола маленька, та мед солоденький.
Бджола працює не для себе, а для людей.
Цілющі властивості бджолиної продукції:
Україна входить до п'ятірки країн - найбільших виробників меду.Види меду, який виробляється в Україні: мед акацієвий, мед гречаний,мед липовий, мед соняшниковий та інші.
Він посідає перше місце серед усіх ліків, що нам дарує природа.
-Так, які це комахи?
- Так, це дуже працьовиті комахи.
- Навіть у місті Тернополі споруджено пам'ятник бджілці -трудівниці.
А перший рамковий вулик створив український бджоляр Петро Прокопович ще 200 років тому.
Бджола – символ працьовитості, організованості, порядку.
Я хочу,щоб і ви були таким ж працьовитими і досягали високих результатів.
4. Гра «Веселий вулик»
- Бджілки приготували нам гру «Веселий вулик» і хочуть перевірити, як ми вміємо обчислювати вирази.
Розповідь про історію виникнення грошей
(Слайд )
Дуже давно у наших предків виникла необхідність обмінюватись товарами. Так виникли перші гроші, їх називали товарними грошима.
Це були:сіль, вівці, корови, бики, риба.
Чим більше люди виробляли товарів, тим складніше ставало їх міняти.
І тоді люди придумали гроші, спочатку це були злитки (бруски, пластинки), а потім монети круглої форми з міді, бронзи, золота, срібла.
Але металеві гроші були важкі, тому на зміну їм прийшли паперові.
-А яка грошова одиниця використовується в Україні?
-Гривня.
- Для чого потрібні гроші?
Для кожного з вас є конверт з грошима, правда, це гроші несправжні, вони іграшкові копії гривні.
Наші бджілки вирішила продати свій мед умовно 20 грн. за маленьку банку. Якими купюрами можна розрахуватись за мед? (Слайд )
Час настав для відпочинку,
Проведем фізкультхвилинку.
-А тепер для наших бджілок-трудівниць з геометричних фігур ми повинні скласти будиночок.
-Як називається будиночок для бджіл?
- Назвіть, з яких геометричних фігур складається вулик?
Задача 5
Прочитай умову. З’ясуй, на які запитання можна відповісти, знайшовши значення виразів: 8+7 , 8-7.
У Лесі 8 яблук і 7 апельсинів.
ІV.РЕФЛЕКСІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
-Що найбільше зацікавило вас на уроці?
- Що вам сподобалося виконувати?
- Що вам краще вдалося?
- Над чим ще слід попрацювати?
- Зараз ми створимо «дерево досягнень». На партах у вас різнокольорові листочки.
Якщо «було легко» прикріпіть зелений листочок.
Якщо «не все вдалося» - жовтий листочок.
Якщо «було важко» - червоний листочок.
1