Урок математики у 2 класі "Додаємо і віднімаємо числа різними способами"

Про матеріал
Урок математики у 2 класі "Додаємо і віднімаємо числа різними способами" Мета: формувати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел різними способами Дидактична задача: актуалізувати знання залежності суми від зміни одного з доданків, залежності різниці від зміни від'ємника; закріпити прийом округлення при додаванні і відніманні з переходом через розряд у межах 20; формувати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі, обчислювати значення виразів зі змінною, вміння порівнювати математичні вирази логічним способом. Розвивальна задача: розвивати функціональне мислення; формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, синтезу, класифікації. Тип уроку: урок-гра (узагальнення знань умінь і навичок)
Перегляд файлу

                                                                                                                                                                       17.11.2020                                

                                                                                                                           Колосовська Лілія Миколаївна

                                                                                                                           вчитель початкових класів,

                                                                                                                           І кваліфікаційна категорія,

                                                                                                                           Енергодарський навчально –

                                                                                                                           виховний комплекс №1

 

ВІДКРИТИЙ УРОК МАТЕМАТИКИ У 2-В КЛАСІ

 

(в межах вивчення стану викладання та рівня навчальних досягнень учнів 1-11 класів ЕНВК№1)

 

Тема уроку. Додаємо і віднімаємо числа різними способами

 

Мета: формувати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел різними способами

Дидактична задача: актуалізувати знання залежності суми від зміни одного з доданків, залежності різниці від зміни від'ємника; закріпити прийом округлення при додаванні і відніманні з переходом через розряд у межах 20; формувати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі, обчислювати значення виразів зі змінною, вміння порівнювати математичні вирази логічним способом.

 

Розвивальна задача: розвивати функціональне мислення; формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, синтезу, класифікації.

 

Тип уроку: урок-гра (узагальнення знань умінь і навичок)

 

ХІД УРОКУ

 

І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

 

-Діти, який у нас зараз урок? (математика)

- А на математиці ми чим займаємося ? (вчимося рахувати, обчислювати, розв’язувати задачі і т.п.).

- Все вірно! Отже…

Всі сідайте тихо, діти, домовляємося не шуміти,

Руку гарно піднімати, на уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

То ж гаразд, часу не гаєм, математику розпочинаємо!

  • У нас на уроці сьогодні присутні гості. Подаруйте нашим гостям усмішку і привітайтеся з ними (вітаються)
  • На попередніх уроках ми вчилися додавати і віднімати числа різними способами. Сьогодні ми спробуємо узагальнити відомі нам способи обчислення. Це потрібно для того, щоб кожний з вас обрав для себе найулюбленіший спосіб і користувався ним в обчисленнях.
  • Який зараз у вас настрій? Якщо гарний, то пальчик вверх! Якщо не дуже гарний, то пальчик вбік! А якщо поганий, то пальчик вниз!
  • Я дуже хотіла б, аби піднесений настрій був у нас у всіх до кінця уроку.
  • Урок математики сьогодні незвичайний. З нами будуть працювати:

                                                   Ці маленькі трудівниці

Мед збирають, як годиться:

Все у вулик, все у соти,

                                   Не цураються роботи!   (виставляю бджілок)

 

Любі діти!

Гості ці прилетіли у клас, щоб послухати всіх нас,

Як умієм рахувати, віднімати й додавати.

Тільки гості ці незвичні, а дуже вже математичні!

  • На ваших партах вони залишили сигнальні картки , якими ви можете користуватися на протязі всього уроку. Розгляньте їх! («ВИКОНАНО», «ДОПОМОГА», «ВІДПОЧИНОК»)

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЇ

  1. Усний рахунок «Чарівна квітка»

        На дошці кружечки-серединки з цифрами, а діти вибирають собі пелюстки з прикладами. Усно обчислюють приклад  і пелюстку чіпляють до відповідного кружечка з відповіддю. (В результаті отримуємо чарівні різнокольорові квіти)

  1. Каліграфічна хвилинка.

Урок продовжіть без зупинки

З каліграфічної хвилинки.

Сядемо рівненько,

Цифри виведемо гарненько.

Для цього проведемо каліграфічну хвилинку«Сиди правильно»

 

      - Писатимемо число 42. ( Діти пишуть число та дають йому характеристику) та запишемо 17 листопада, класна робота.

Це число ми пишемо сьогодні не випадково. Воно пов'язане з нашими бджілками. 42 дні триває життя робочої бджоли.

 

  1. Усне опитування

- Як називаються числа при додаванні? при відніманні?

- Як знайти невідомий доданок? невідоме зменшуване? невідомий від’ємник?

- Які прийоми додавання і віднімання чисел нам знайомі? (спосіб округлення, спосіб додавання частинами, спосіб віднімання частинами)

- Давайте згадаємо як до 5+6   способом округлення (Гогуля Д.)

[Коментар: 5 + 6. 6 — «близьке» до 10 число, тому другий доданок 6 замінюю близьким круглим числом 10. До 5 додаю 10, буде 15. Від 15 віднімаю 4, одержую 11.]

 

- Тепер пригадаємо спосіб додавання частинами (Кулєйкін Д.)

7+5

(Другий доданок 5 подаю у вигляді суми зручних доданків так, щоб доповнити 7 до 10: 5 = 3 + 2. До 7 спочатку додаю 3, буде 10. До одержаного результату додаю ще 2: 10 + 2 = 12.)

 

  • Хто пояснить спосіб віднімання частинами? (Чернов Р.)

15-6

(Від'ємник 6 подаю у вигляді суми зручних доданків так, щоб 15 зменшити до 10: 6 = 5 + 1. Від зменшуваного 15 спочатку віднімаю 5, одержую 10. Від 10 віднімаю ще 1, одержую 9.)

ІІІ.ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО

1.Робота за картками з друкованою основою

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_1/2klas_1.files/image199.jpg

2. ОФТОЛЬМОЛОГІЧНА ПАУЗА «БДЖІЛКА»

3. ІНФОРМАЦІЯ «ХОЧУ ВСЕ ЗНАТИ ПРО БДЖІЛ»

- А зараз до вашої уваги інформація «Хочу все знати про бджіл».

 

 

Бджолина сім’я дуже велика.

Щоб зібрати 1 кг меду, бджола робить до 65 тисяч 

вильотів,відвідавши при цьому 45 -64 мільйонів квіток.

Здавна бджола на Україні вважається священною комахою. Спостерігаючи за життям бджолиної сім’ї,людина знаходила в ньому багато повчального і для себе. Недивно, що в народі стільки приказок про бджолину працьовитість, рішучість, з якою вони захищають своє житло від сторонніх посягань і, звичайно ж, про мед:

Бджола мала, а й та працює.

Бджола маленька, та мед солоденький.

Бджола працює не для себе, а для людей.

Цілющі властивості бджолиної продукції:

Україна входить до п'ятірки країн - найбільших виробників меду.Види меду, який виробляється в Україні: мед акацієвий, мед гречаний,мед липовий,  мед соняшниковий та інші.

Він посідає  перше місце серед усіх ліків, що нам дарує природа.

-Так, які це комахи?

- Так, це дуже працьовиті комахи.

- Навіть у місті Тернополі споруджено пам'ятник бджілці -трудівниці.

А перший рамковий вулик створив український бджоляр Петро Прокопович ще 200 років тому.

Бджола – символ працьовитості, організованості, порядку.

Я хочу,щоб і ви були таким ж працьовитими і досягали високих результатів.

4. Гра «Веселий вулик»

 -   Бджілки приготували нам гру «Веселий вулик» і хочуть перевірити, як ми вміємо обчислювати вирази.

  1. Гра «Магазин»
  • А далі Бджілки пропонують погратися в гру «Магазин».
  • А для того, щоб придбати щось у магазині, що нам потрібно мати?
  • Так, діти, гроші.

 

    Розповідь про історію виникнення грошей

(Слайд )

Дуже давно у наших предків виникла необхідність обмінюватись товарами. Так виникли перші гроші, їх називали товарними грошима.

Це були:сіль, вівці, корови, бики, риба.

Чим більше люди виробляли товарів, тим складніше ставало їх міняти.
І тоді люди придумали гроші, спочатку це були злитки (бруски, пластинки), а потім монети круглої форми з міді, бронзи, золота, срібла.

Але металеві гроші були важкі, тому на зміну їм прийшли паперові.
-А яка грошова одиниця використовується в Україні?

-Гривня.

- Для чого потрібні гроші?  

 

Для кожного з вас є конверт з грошима, правда, це гроші несправжні, вони іграшкові копії гривні.

Наші бджілки вирішила продати свій мед умовно 20 грн. за маленьку банку. Якими купюрами можна розрахуватись за мед? (Слайд )

  1. Фізкультхвилинка «Бджілка – трудівниця»

Час настав для відпочинку,

Проведем фізкультхвилинку.

  1. Геометричний матеріал

-А тепер для наших бджілок-трудівниць з геометричних фігур ми повинні скласти будиночок.

-Як називається будиночок для бджіл?

- Назвіть, з яких геометричних фігур складається вулик?

  1. Робота з підручником с.44

Задача 5

 Прочитай умову. З’ясуй, на які запитання можна відповісти, знайшовши значення виразів:      8+7   ,      8-7.

 У Лесі 8 яблук і 7 апельсинів.

ІV.РЕФЛЕКСІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

-Що найбільше зацікавило вас на уроці?

- Що вам сподобалося виконувати?

- Що вам краще вдалося?

- Над чим ще слід попрацювати?

- Зараз ми створимо «дерево досягнень». На партах у вас різнокольорові листочки.

Якщо «було легко» прикріпіть зелений листочок.

Якщо «не все вдалося» - жовтий листочок.

Якщо «було важко» - червоний листочок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Маслій Валентина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 січня 2021
Переглядів
5087
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку