2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Урок математики у 2 класі "Додаємо і віднімаємо числа різними способами"

Про матеріал
Урок математики у 2 класі "Додаємо і віднімаємо числа різними способами" Мета: формувати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел різними способами Дидактична задача: актуалізувати знання залежності суми від зміни одного з доданків, залежності різниці від зміни від'ємника; закріпити прийом округлення при додаванні і відніманні з переходом через розряд у межах 20; формувати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі, обчислювати значення виразів зі змінною, вміння порівнювати математичні вирази логічним способом. Розвивальна задача: розвивати функціональне мислення; формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, синтезу, класифікації. Тип уроку: урок-гра (узагальнення знань умінь і навичок)
Перегляд файлу

                                                                                                                                                                       17.11.2020                                

                                                                                                                           Колосовська Лілія Миколаївна

                                                                                                                           вчитель початкових класів,

                                                                                                                           І кваліфікаційна категорія,

                                                                                                                           Енергодарський навчально –

                                                                                                                           виховний комплекс №1

 

ВІДКРИТИЙ УРОК МАТЕМАТИКИ У 2-В КЛАСІ

 

(в межах вивчення стану викладання та рівня навчальних досягнень учнів 1-11 класів ЕНВК№1)

 

Тема уроку. Додаємо і віднімаємо числа різними способами

 

Мета: формувати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел різними способами

Дидактична задача: актуалізувати знання залежності суми від зміни одного з доданків, залежності різниці від зміни від'ємника; закріпити прийом округлення при додаванні і відніманні з переходом через розряд у межах 20; формувати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі, обчислювати значення виразів зі змінною, вміння порівнювати математичні вирази логічним способом.

 

Розвивальна задача: розвивати функціональне мислення; формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, синтезу, класифікації.

 

Тип уроку: урок-гра (узагальнення знань умінь і навичок)

 

ХІД УРОКУ

 

І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

 

-Діти, який у нас зараз урок? (математика)

- А на математиці ми чим займаємося ? (вчимося рахувати, обчислювати, розв’язувати задачі і т.п.).

- Все вірно! Отже…

Всі сідайте тихо, діти, домовляємося не шуміти,

Руку гарно піднімати, на уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

То ж гаразд, часу не гаєм, математику розпочинаємо!

  • У нас на уроці сьогодні присутні гості. Подаруйте нашим гостям усмішку і привітайтеся з ними (вітаються)
  • На попередніх уроках ми вчилися додавати і віднімати числа різними способами. Сьогодні ми спробуємо узагальнити відомі нам способи обчислення. Це потрібно для того, щоб кожний з вас обрав для себе найулюбленіший спосіб і користувався ним в обчисленнях.
  • Який зараз у вас настрій? Якщо гарний, то пальчик вверх! Якщо не дуже гарний, то пальчик вбік! А якщо поганий, то пальчик вниз!
  • Я дуже хотіла б, аби піднесений настрій був у нас у всіх до кінця уроку.
  • Урок математики сьогодні незвичайний. З нами будуть працювати:

                                                   Ці маленькі трудівниці

Мед збирають, як годиться:

Все у вулик, все у соти,

                                   Не цураються роботи!   (виставляю бджілок)

 

Любі діти!

Гості ці прилетіли у клас, щоб послухати всіх нас,

Як умієм рахувати, віднімати й додавати.

Тільки гості ці незвичні, а дуже вже математичні!

  • На ваших партах вони залишили сигнальні картки , якими ви можете користуватися на протязі всього уроку. Розгляньте їх! («ВИКОНАНО», «ДОПОМОГА», «ВІДПОЧИНОК»)

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЇ

  1. Усний рахунок «Чарівна квітка»

        На дошці кружечки-серединки з цифрами, а діти вибирають собі пелюстки з прикладами. Усно обчислюють приклад  і пелюстку чіпляють до відповідного кружечка з відповіддю. (В результаті отримуємо чарівні різнокольорові квіти)

  1. Каліграфічна хвилинка.

Урок продовжіть без зупинки

З каліграфічної хвилинки.

Сядемо рівненько,

Цифри виведемо гарненько.

Для цього проведемо каліграфічну хвилинку«Сиди правильно»

 

      - Писатимемо число 42. ( Діти пишуть число та дають йому характеристику) та запишемо 17 листопада, класна робота.

Це число ми пишемо сьогодні не випадково. Воно пов'язане з нашими бджілками. 42 дні триває життя робочої бджоли.

 

  1. Усне опитування

- Як називаються числа при додаванні? при відніманні?

- Як знайти невідомий доданок? невідоме зменшуване? невідомий від’ємник?

- Які прийоми додавання і віднімання чисел нам знайомі? (спосіб округлення, спосіб додавання частинами, спосіб віднімання частинами)

- Давайте згадаємо як до 5+6   способом округлення (Гогуля Д.)

[Коментар: 5 + 6. 6 — «близьке» до 10 число, тому другий доданок 6 замінюю близьким круглим числом 10. До 5 додаю 10, буде 15. Від 15 віднімаю 4, одержую 11.]

 

- Тепер пригадаємо спосіб додавання частинами (Кулєйкін Д.)

7+5

(Другий доданок 5 подаю у вигляді суми зручних доданків так, щоб доповнити 7 до 10: 5 = 3 + 2. До 7 спочатку додаю 3, буде 10. До одержаного результату додаю ще 2: 10 + 2 = 12.)

 

  • Хто пояснить спосіб віднімання частинами? (Чернов Р.)

15-6

(Від'ємник 6 подаю у вигляді суми зручних доданків так, щоб 15 зменшити до 10: 6 = 5 + 1. Від зменшуваного 15 спочатку віднімаю 5, одержую 10. Від 10 віднімаю ще 1, одержую 9.)

ІІІ.ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО

1.Робота за картками з друкованою основою

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_1/2klas_1.files/image199.jpg

2. ОФТОЛЬМОЛОГІЧНА ПАУЗА «БДЖІЛКА»

3. ІНФОРМАЦІЯ «ХОЧУ ВСЕ ЗНАТИ ПРО БДЖІЛ»

- А зараз до вашої уваги інформація «Хочу все знати про бджіл».

 

 

Бджолина сім’я дуже велика.

Щоб зібрати 1 кг меду, бджола робить до 65 тисяч 

вильотів,відвідавши при цьому 45 -64 мільйонів квіток.

Здавна бджола на Україні вважається священною комахою. Спостерігаючи за життям бджолиної сім’ї,людина знаходила в ньому багато повчального і для себе. Недивно, що в народі стільки приказок про бджолину працьовитість, рішучість, з якою вони захищають своє житло від сторонніх посягань і, звичайно ж, про мед:

Бджола мала, а й та працює.

Бджола маленька, та мед солоденький.

Бджола працює не для себе, а для людей.

Цілющі властивості бджолиної продукції:

Україна входить до п'ятірки країн - найбільших виробників меду.Види меду, який виробляється в Україні: мед акацієвий, мед гречаний,мед липовий,  мед соняшниковий та інші.

Він посідає  перше місце серед усіх ліків, що нам дарує природа.

-Так, які це комахи?

- Так, це дуже працьовиті комахи.

- Навіть у місті Тернополі споруджено пам'ятник бджілці -трудівниці.

А перший рамковий вулик створив український бджоляр Петро Прокопович ще 200 років тому.

Бджола – символ працьовитості, організованості, порядку.

Я хочу,щоб і ви були таким ж працьовитими і досягали високих результатів.

4. Гра «Веселий вулик»

 -   Бджілки приготували нам гру «Веселий вулик» і хочуть перевірити, як ми вміємо обчислювати вирази.

  1. Гра «Магазин»
  • А далі Бджілки пропонують погратися в гру «Магазин».
  • А для того, щоб придбати щось у магазині, що нам потрібно мати?
  • Так, діти, гроші.

 

    Розповідь про історію виникнення грошей

(Слайд )

Дуже давно у наших предків виникла необхідність обмінюватись товарами. Так виникли перші гроші, їх називали товарними грошима.

Це були:сіль, вівці, корови, бики, риба.

Чим більше люди виробляли товарів, тим складніше ставало їх міняти.
І тоді люди придумали гроші, спочатку це були злитки (бруски, пластинки), а потім монети круглої форми з міді, бронзи, золота, срібла.

Але металеві гроші були важкі, тому на зміну їм прийшли паперові.
-А яка грошова одиниця використовується в Україні?

-Гривня.

- Для чого потрібні гроші?  

 

Для кожного з вас є конверт з грошима, правда, це гроші несправжні, вони іграшкові копії гривні.

Наші бджілки вирішила продати свій мед умовно 20 грн. за маленьку банку. Якими купюрами можна розрахуватись за мед? (Слайд )

  1. Фізкультхвилинка «Бджілка – трудівниця»

Час настав для відпочинку,

Проведем фізкультхвилинку.

  1. Геометричний матеріал

-А тепер для наших бджілок-трудівниць з геометричних фігур ми повинні скласти будиночок.

-Як називається будиночок для бджіл?

- Назвіть, з яких геометричних фігур складається вулик?

  1. Робота з підручником с.44

Задача 5

 Прочитай умову. З’ясуй, на які запитання можна відповісти, знайшовши значення виразів:      8+7   ,      8-7.

 У Лесі 8 яблук і 7 апельсинів.

ІV.РЕФЛЕКСІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

-Що найбільше зацікавило вас на уроці?

- Що вам сподобалося виконувати?

- Що вам краще вдалося?

- Над чим ще слід попрацювати?

- Зараз ми створимо «дерево досягнень». На партах у вас різнокольорові листочки.

Якщо «було легко» прикріпіть зелений листочок.

Якщо «не все вдалося» - жовтий листочок.

Якщо «було важко» - червоний листочок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 січня
Переглядів
151
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку