Конспект уроку математики розроблений у формі подорожі на основі застосування діяльнісного підходу в освітньому процесі з метою формування пізнавальної активності молодших школярів.
Конспект уроку математики у 2 класі ( за програмою Р. Шияна)
Охтирська ЗОШ І – ІІІ ступенів імені Б. Д. Антоненка – Давидовича
Учитель Наталія Погоріла
Тема Розв’язування виразів і задач на застосування вивчених таблиць множення та ділення .
Мета: формувати ключові компетентності:
- вміння вчитися ( самоорганізовуватися до навчальної діяльності, робити самоперевірку, взаємоперевірку);
- соціальні компетентності (виявляти ініціативу, співпрацю);
Формувати предметну компетентність:
- закріплювати знання таблиці множення та ділення;
- удосконалювати вміння обчислювати вирази, розв’язувати задачі, розрізняти геометричні фігури.
Розвивати логічне мислення, довільну увагу.
Виховувати старанність, культуру письма, бажання бути успішним.
Очікувані результати:
обчислює добуток (множить), частку (ділить) зручним для себе способом, зокрема й користуючись предметами або засобами, які їх замінюють; знаходить значення математичних виразів; застосовує різні способи виконання арифметичних дій з числами (додавання, віднімання, множення, ділення) під час розв’язування завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах [2 МАО 2-4.3-5]
прогнозує результат обчислень [2 МАО 2-1.3-1]; переконується в достовірності обчислення, здійснивши перевірку зручним для себе способом, робить відповідний висновок;
визначає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на конкретне запитання [2 МАО 2-2.3-1]; розв’язує проблемні ситуації з опорою на прості математичні моделі [2 МАО 2-2.3-2]
Обладнання: мультимедійне забезпечення, вислів «Талант – це здатність вірити в успіх», монетки, картки.
Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу
Хід уроку
І. Організаційний момент. Рефлексія (1слайд)
- Налаштуємося до роботи. Поверніться один до одного, посміхніться і побажайте гарного настрою.
- Я теж бажаю вам гарного настрою й успіху.
- Щоб успіх прийшов неодмінно, якими будуть мої учні на уроці?
- Тоді урок буде яким? (успішним, розвивальним, організованим, корисним).
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
-Я думаю, що сьогодні наша робота буде успішною.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
- Над якою темою ми працюємо? (Множення та ділення)
- Які таблиці множення та ділення вже склали і вивчили? (2,3,4,5,6)
- Отже, (3слайд) тема сьогоднішнього уроку: «Обчислення значень виразів. Розв’язування задач на застосування таблиць множення і ділення»
- Які ваші очікування?
- Тоді до роботи.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
Оголошую бліц-турнір. 59 = 45
- Які питання можете поставити до цього виразу?
Приклади запитань:
- Як називаються компоненти дії множення?
- Який перший множник? Який другий множник? Який добуток?
- Яка обернена дія?
- Які приклади на ділення можна скласти?
- Назвати компоненти дії ділення.
- Чудово, швидко виконали завдання.
2. Індивідуальна робота
Картка
35:5 +13 2*8+48
36:4+27 3*9-21
(75-30):5 54+3*7
3. Гра «Не помились»
- Перевіримо, як ви засвоїли вивчені таблиці. (5слайд) Пограємо в гру «Не помились» Я називатиму ряд чисел. Якщо ви почуєте число, що є результатом множення числа 4 або 5, то плещете в долоні. А якщо число не є добутком цих таблиць, то тупніть ніжкою.
6 *12 14 *16 18 *20 21 27 *28 *35 *36 *40
(На слайді почергово з’являються числа, що є добутками таблиць)
- Яке з чисел зайве?
4. Хвилинка каліграфії
- Настав час робити в зошиті. Покладіть похило зошит, сядьте правильно. Запишіть ряд чисел,збільшуючи кожне число на 2. Потренуємо увагу.
Взаємоперевірка за екраном
- Обміняйтеся зошитами і перевірте роботу сусіда за екраном. Якщо є помилки, закресліть.
14 18 22 30 37 38 42
- Чий сусід не помилився? Погладьте його по голівці. Поверніть зошити. (На полях поставити самооцінку ).
5. Робота на картках в парах
- Сьогодні я запрошую вас до цікавої математичної подорожі ось за цією картою. (6слайд) Виконавши завдання, ми зберемо скарб – це буде важливий вислів. А відправимося у подорож ось на такому кораблі. (7слайд)
- Команда готова!
- На корабель сядуть ті, у кого є квиток «У подорож з другом». Це картка з прикладами. Вам, працюючи в парі, треба знайти приклади, що містять помилку. Розв’язати їх правильно прямо на картці. Закресліть неправильний результат і напишіть правильний.
Квиток «У подорож з другом»
9:3+6=10 (9) (60-40):4=4 (5)
2 (7-0)=14 25-1=7 (9)
(45-15):5=6 35-27=21
- Самоперевірка. Один зачитує приклади, у яких допущено помилку. Клас рефлексує. Оцінка
.Додаткове запитання – Що таке периметр?
-У кого жодної помилки? Вітаю. Тоді всі сідаємо на корабель.
6. Розв’язування рівнянь.
-А що у нас попереду? (8 слайд) «Острів виразів».
- Запрошую по одному представнику з ряду до дошки.
- 1 ряд виконує перший вираз, 2 ряд - другий, 3 ряд – третій.
- Хто відчуває труднощі, піднімайте руку.
Самоперевірка за дошкою.
-У кого є зауваження з першого ряду?
-У мене є додаткове запитання:
- Як називаються числа при множенні?
- Склади приклад на ділення з прикладу 45=20
- Чому дорівнює частка чисел 45 і 5? (Формувальне оцінювання)
- Оцініть ви свою роботу на полях. На острові виразів ми знайшли першу частинку скарбу (ТАЛАНТ).
7. Фізхвилинка.
- А мріяти любите? (9 слайд) Отже попереду «Острів Мрій». А на острові мрій знайшли ще частину скарбу (ЦЕ).
8. Математичний диктант
- На горизонті (10 слайд) «Острів «Диктант».
- Для виконання математичного диктанту запрошую учня для роботи за дошкою.
- Завдання - записати та обчислити вирази. Почали.
Самоперевірка за дошкою. Учень називає по черзі записані результати, клас сигналізує про правильність виконання.
- Зараз ви всі вчителі. Оцініть свою роботу.
- У кого жодної помилки? Вітаю. Погладьте себе по голівці.
Додаткове запитання
- Яке число ділиться на 5? Склади цей приклад (Діти сигналізують про правильність відповіді).
- Як знайти невідомий множник?
- На цьому острові ми знайшли другу частинку скарбу (ЗДАТНІСТЬ).
9. Розв’язування задачі.
- Дібралися до (11 слайд) «Острову Задач».
- Задача буде про каюту.
- А хто з вас знає, що таке каюта? Яка форма каюти? (Прямокутна)
- Послухайте умову задачі (12 слайд)
Довжина каюти 20 м. А ширина у 5 разів менша. Обчислити периметр каюти.
Аналіз задачі.
- Яка довжина каюти? (20м)
- Що сказано про ширину? (?, у 5 разів менша)
- Що треба обчислити?(Р)
- А що таке периметр?
- А скільки сторін у прямокутника?
- Отже, що треба знати, щоб обчислити периметр прямокутника?
- Чи можемо відразу обчислити периметр?
- А чому?
- Як знайти ширину? (20: 5)
- Знаючи довжину і ширину, ми можемо знайти периметр?
- Запрошую до дошки учня розв’язати задачу. Запишемо умову
а=20 м
b- ?, у 5 р. менше
Р- ?
- Так, що дізнаємося 1 дією? Знаходь ширину. 20: 5=4 (м)
- Що дізнаємося 2 дією?
- А периметр обчисліть самостійно.
- Кому важко, той сигналізує про допомогу.
- Перевірте розв’язання та відповідь. 20+20+4+4=48(м)
–У кого інший результат?
Додаткове запитання. - 5 збільш у 4 рази
- За це завдання ми отримали ще частину скарбу (ВІРИТИ).
10.Геометричний матеріал.
- Подорожуємо далі, і попереду ще один (13 слайд) острів «Геометричних Фігур».
- А які знаєте геометричні фігури?
- Яку геометричну фігуру я тримаю в руках?
- Доведіть, що це квадрат? (Чотири кути прямі, сторони однакові).
Робота в групах.
1 – 2 групи –з квадрата зробити трикутники.
3 – 4 групи – зробити чотирикутник.
5- 7 групи – зробити п’ятикутник.
- Запрошую по одному представнику від кожної групи з накресленою фігурою до дошки.
- Доведіть, що це ті фігури, які ви повинні були зробити. Порахуйте кути.
- На цьому острові ми знайшли останню частинку скарбу. (В УСПІХ)
- Прочитаємо вислів «Талант – це здатність вірити в успіх»
V. Підсумок уроку.
- Хто сьогодні переконався, що досягнув хоча б маленького, але успіху?
- У кого є стрілочки вгору на полях?
- Чи переконалися ви в тому, що ви розумні та багато вмієте, якщо постійно працюєте?
- А я переконалася, що ви талановиті дітки. (14 слайд) Великий талант вимагає великого працелюбства. А ви сьогодні працювали дуже наполегливо.
- Чим цікава була подорож?
- А чим корисна для вас? Що вчилися робити?
- Чи справдилися ваші очікування від уроку?
VII. Рефлексія.
- Наша подорож закінчилася, але у мандрівників є така традиція: Щоб повернутися туди, де подорожував, треба кидати на дно водойми монетку. (15 слайд)
- Якщо вам сподобалася наша математична подорож, то відзначте свій настрій на своїх монетках, що знаходяться у вас на партах. І цей скарб ми збережемо на згадку про нашу подорож.