Урок "Обчислення виразів та розв’язування задач на вивчені випадки арифметичних дій."

Про матеріал
Конспект уроку математики в 2 класі за підручником Н. Будної, М. Беденко. Цікаві завдання для повторення та закріплення матеріалу, для вдосконалення навичок усного рахунку.
Перегляд файлу

Урок № 74

Тема. Обчислення виразів та розв’язування задач на вивчені випадки арифметичних дій.

Мета. Формувати уміння знаходити значення виразів та розв’язувати задачі на вивчені випадки арифметичних дій, актуалізувати знання учнів   з теми множення чисел 2 і 3, ділення на 2; формувати вміння застосовувати знання таблиці  множення і ділення для розв’язування прикладів на дві дії та задачі; повторити назви  арифметичних дій, навички роботи в парі, групі; розвивати математичне мовлення вміння доводити власну думку; виховувати активність, інтерес до математики.

Обладнання. Презентація, картки для самостійної роботи в парах, скорочений запис задачі, підручник, зошит, дидактичний матеріал, картки для оцінювання, цеглинки LEGO, ноутбук, телевізор.

Медіаресурси: руханка «Булька» 

https://www.youtube.com/watch?v=ld__dVatHiE

Хід уроку 

І. Організаційний момент.                                                                       

Релаксація                                                                                                         

Учитель. Встаньте, діти, поверніться,                  Гостям нашим усміхніться

                 Привітайтеся чемненько                  І сідайте всі рівненько.

-   Починаємо урок математики.

Подивилися на мене,                                                                                    

Посміхнулися усі.                                                                                                   

Чи готові до роботи?     (Так.)

-   Молодці.

Всі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти. Руку гарно піднімати,

Чітко, влад відповідати.

А знання мерщій хапати.

Щоб не було нам мороки.

Всі готові до уроку? Тож гаразд, часу не гаєм, І в дорогу вирушаєм.

Учитель. – Наш девіз:

Думаємо – швидко!

Відповідаємо – правильно!

Рахуємо – точно!

Пишемо – красиво!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань

1   зупинка «Мозкова атака» ( з використанням маленького м’ячика).»

Ось краплинку я знімаю, Вам завдання прочитаю.

1 зупинка «Мозкова атака».

-        Яке найбільше одноцифрове число?

-        Яке найбільше двоцифрове число?

-        Які «арифметичні» дії ми вивчили?

-        Як називають числа при додаванні?

-        Назвіть компоненти дії віднімання.

-        Назвіть компоненти дії множення.

-        Як називають числа при дії ділення?

-        Що таке периметр?

2   зупинка «Пояснити обчислення виразів»

   

 24 : 3 - 5 = 8 – 5 = 3                 3 · 4 + 4 = 16

14   : 2 + 7 = 7 + 7 = 14                2 · 5 + 8 = 18

15   : 3 + 10 = 15                          3 · 5 - 3 = 12 18 : 2 – 7 = 2                               2 · 7 - 6 = 8

3   зупинка «Тренувальна»

 

üДві кози побігли в ліс,                                                            Скільки разом ніг у кіз?    (8)

üВ'яже бабуня - лисиця

Трьом онукам рукавиці.                                                             

- Подарую вам, онуки,                                                         

Рукавичок по дві штуки.                                                      

Бережіть, не загубіть!

Скільки всіх? Перелічіть! (6)

üТроє вулицею йдуть,                                                                   

По п’ять саджанці несуть. Скільки ямок треба, діти,

Щоб саджанці посадити? (15)

üТри лисички, три сестрички Заплели по дві косички

Скільки разом у лисичок

Є заплетених косичок? (9)

4   зупинка «Робота в групі»

-         Зараз за допомогою цеглинок ви поділитесь на групи. Кожен виймає з чарівного мішечка цеглинку. Червона цеглинка 1 група, зелена цеглинка 2 група, а жовта цеглинка 3 група.  

Завдання 1 група  - Знайди «зайве» число (працюють біля дошки)  

                                                   

imageimageimageЗавдання 2 групи – Випишіть всі числа, які діляться                                          на 2 в зошит. 

 

Завдання для 3 групи – «Звари компот»

-         Виберіть всі вирази з правильними                                                            результатами. Яким повинен бути результат  дивіться на глечику.

5 зупинка «Каліграфічна хвилинка».

-         Запишіть відповіді таблиці множення числа 3 в порядку зростання.  Взаємоперевірка в зошитах. 

-         Обмінялися зошитами перевірили і поставили +, якщо все правильно.   ІІІ. Повідомлення  теми і мети.

-         Сьогодні ми закріпимо знання з теми таблиці множення чисел 2 і 3, а також ділення на 2. Будемо обчислювати вирази та розв’язувати задачі на вивчені випадки арифметичних дій. Тож почали!

 

IV. Повторення вивченого матеріалу 

 1. Робота за підручником (ст. 90-91)

       Завдання № 591 (ст.90) Добір множника.   

Два учні працюють біля дошки, інші в зошитах.Учні «ланцюжком» порівнюють вирази. Один учень працює біля дошки, решта у зошитах.

2      imageimageimage•        = 16               3 •         = 15                    2 •         = 18

3      •        = 27               2 •         = 12                    3 •         = 9 2 •        = 14               3 •         = 18 

Завдання 592. 

Колективне розв'язування задачі. Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.

 Мама купила 3 альбома, по 8грн. кожний, і книжку за 9 грн. Скільки грошей витратила мама?

-         Скільки альбомів купила мама? (3)  По скільки гривень? (по 8грн.)

-         Про що можемо дізнатися, знаючи ці два числа? (Скільки коштують     3 альбоми)

-         Що ще купила мама? (Книжку)

-         Скільки коштує книжка? (9 грн.)

-         Що питається в задачі? (Скільки грошей витратила мама?) - Який короткий запис складемо?

imageАл. – 3 по 8 грн. К. – 9 грн. 

-         Що треба знати, щоб відповісти на запитання задачі? (Скільки коштують 3 альбоми) -Якою дією? (Множення)

-Як знайти скільки коштують 3 альбоми?(Треба 8 • 3=24) -Як знайти скільки грошей витратила мама? (Дією додавання) 1) 8 • 3 = 24 (грн.) – коштують альбоми.

2      24 + 9 = 33( грн.) – витратила мама.

Відповідь: 33 гривні витратила мама. - Складемо вираз. 8 • 3 + 9 = 33(грн.) Завдання № 593.

-         Яка відстань від чоловічка до прапорця? (18 клітинок)

-         Скільки він зробив стрибків? (2 стрибки по 3 клітинки).

-         Про що питається в задачі? (Скільки клітинок залишилося подолати?)

-         Чи можемо ми відразу відповісти на запитання задачі?(Ні, бо ми не знаємо яку відстань він подолає за 2 стрибки). Фізкультхвилинка «Булька». https://www.youtube.com/watch?v=ld__dVatHiE

ІV. Підсумок уроку.

Учитель: Що ми повторили на уроці математики?

Учитель: Хто сказав, що математика – це нудна наука?

Діти: Математика – цікава і весела штука! 

Зупинка «Градус успіху»

Остання на сьогодні зупинка «Градус успіху»

-         А зараз оберіть цеглинку, що відповідає вашій роботі під час уроку. imageЯЯ Я молодець! – Червона цеглинка. 

Я добре попрацював(ла) – оранжевого кольору цеглинка. 

Можу краще – жовта.  

І синього кольору – ОЙ…

Учитель: Дякую, діти! Ви молодці! Гарно попрацювали. 

imageНа цьому наш урок закінчено. V. Домашнє завдання.

№№ 596, 597 (с. 91)

 

pdf
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
1033
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку