Урок математики у 3 класі на тему "Складені рівняння" за програмою "Росток" Л. Г. Петерсон

Про матеріал

Даний урок третій в темі «Рівняння». Він пов'язаний з попереднім, на якому ми вчилися розв'язувати рівняння, в яких треба було спрощувати праву частину. Таким чином, ми підходили до цієї теми уроку. Цей урок працює на наступні уроки так, що діти будуть вчитися розв'язувати складені рівняння на декілька дій. Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Для розкриття нового матеріалу вибрано поєднання наступних методів, принципів навчання:

методів навчання:

- монологічний,

- демонстративний,

- діалогічний,

- евристичний,

- пошуковий,

- алгоритмічний,

- програмовий

методів викладання

- інформаційно-повідомляючий

- пояснювальний

- спонукаючий

- інструктивний

методів роботи учнів

- виконавський

- реконструктивний

- частково-пошуковий

- пошуковий

- творчий

принципів навчання

- науковість

- доступність

- наочність

- проблемність

- самостійність і активність учнів

- системність і послідовність

- врахування індивідуальних особливостей учнів

- диференціація

- стійкість засвоєння знань, умінь і навичок

- зв'язок навчання з життям

- єдність освітніх, розвиваючих, виховних функцій навчання

методи опитування учнів

- біля дошки

- з місця

- розв'язування задач

- виконання вправ

форми опитування учнів:

- індивідуальні

- фронтальні

- письмові

- усні

Контроль за засвоєнням знань, умінь, навичок було організовано за допомогою карток самооцінювання, тому що діти звикли це робити на попередніх уроках.

Навчальний кабінет використовувався такими засобами навчання:

- картки,

- ТЗН,

- комп'ютерні презентації,

- підручники.

Висока працездатність школярів протягом уроку забезпечувалась за рахунок того, що діти добре володіють обчислювальними наввичками, знають компоненти дій та правила їх знаходження, знають алгоритм розв'язування простих рівнянь тощо...

На уроці підтримувалась хороша психологічна атмосфера спілкування, тому що на початку уроку була створена психологічна настанова на урок, а протягом уроку реалізовано виховний вплив вчителя на дітей

Час використовувався раціонально. Щоб попередити перевтому учнів, була проведена фізпауза.

Вдалося повністю реалізувати всі поставлені завдання.

Мала місце мотивація оцінок за роботу на уроці.

Домашнє завдання задано і обґрунтовано.

Мети досягнуто.

Перегляд файлу

 

 

Клас: 3-Б

Предмет: Математика (За програмою «Росток» Л. Г. Петерсон)

Тема уроку: Складені рівняння

Тип уроку: Урок відкриття нового знання

Основні цілі уроку:

навчальні: систематизувати вивчені види рівнянь;

познайомити зі складеними рівняннями, які зводяться до ланцюжка простих; побудувати алгоритм їхнього розв’язання; опрацювати дії з багатоцифровими числами; розв’язання текстових задач за допомогою рівнянь;

розвивальні: розвивати навички усних та письмових обчислень, пам’ять, мислення, уяву, зв’язне мовлення.

виховні: виховувати бажання вивчати математику.

Розумові операції: (аналіз, аналогія, порівняння, синтез, узагальнення, класифікація).

Демонстраційний матеріал:, презентація до уроку, план уроку, блок-схема.

Роздатковий матеріал: картка для самооцінювання.

Технічне забезпечення уроку: телевізор, компютер.

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Самовизначення до діяльності. (2 хв.)

 

1.Привітання, побажання хорошого настрою.

 

-Послухайте притчу.

Йшов мудрець   і зустрів 3 працівників.«Що ти сьогодні робив?» - спитав він кожного. Перший відповів:- «Я цілий день таскав важке каміння». Другий відповів:- «Я трішки втомився, проте добросовісно виконав свою роботу». Третій відповів:- «Робота, яку я виконував сьогодні, принесла мені багато радості та задоволення».

- Хто з вас на уроці хоче бути першим працівником, другим, третім?

3. Дерево очікувань .

-Чого ви очікуєте від уроку математики?

ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності. (6 хв.)

1.Виконання учнями завдань, подібних до домашніх.

а) запиши цифрами числа:

- вісімнадцять тисяч триста шість;

- сорок три тисячі двісті двадцять три;

- сімдесят тисяч три;

- шість мільйонів двісті;

- два мільярди  двадцять мільйонів вісімсот тисяч один.

б) прочитай числа:

4 000 050 , 4 000 500,  4 005 000, 4 050 000, 4 500 000, 4 000 007

Запиши числа у порядку зростання.

в)бесіда.

-Яку тему ми вивчаємо на математиці?

-Що називається рівнянням?

-Що треба повторити, щоб правильно розвязати рівняння?

г) розв’язування рівняння з коментуванням біля дошки.

Знайти корінь рівняння.

   4 ∙ х= 6 432-2568                                       

ІІІ. Виявлення причин утруднення. (3 хв.)

 

1. Аналіз завдання та визначення проблеми.

(х+3) : 8 = 5

Який корінь першого рівняння?

– Чому дорівнює корінь другого рівняння? (???)

Чи підходить для розв’язання другого рівняння відомий нам алгоритм? (Ні.)

Чому? (Невідомий компонент є виразом, а ми таких рівнянь ще не розв’язували. ).

2. Формулювання теми уроку.

 

Яку задачу ми поставимо для себе на уроці?? авчитися розв’язувати рівняння нового виду. )

В математиці такі рівняння називають складеними. Отже,  тема нашого уроку «Розв’язування складених рівнянь».

IV. Побудова проекту виходу з утруднення. (5 хв.)

1. Пошук можливих варіантів рішення.

(х+3) : 8 = 5

Хто здогадався, як розв’язати таке рівняння? (Відповіді дітей).

2. Висунення гіпотез – мозковий штурм, групова робота.

 

– На яке відоме нам рівняння схоже дане?

– Скільки дій у лівій частині?

Яка дія буде останньою?

– Назвіть компоненти при діленні.

– В  якому з цих компонентів стоїть змінна?

– Закриємо компонент (х+3) карткою Х.

Що ми помітили? (Отримали просте рівняння на знаходження невідомого діленого).

– Прибрати картку та розв'язати рівняння:

(х+3) : 8 = 5

Х+3 =5∙8

Х+3 = 40

х = 40-3

 х=37

(37+3):8=40

40=40

– Перевірка показує, що корінь рівняння ми знайшли правильно.

3. Узагальнення отриманих даних.

Складне рівняння може мати декілька дій. Тому може бути і більше число кроків.

4. Формування висновків .

 

Алгоритм розв’язання складених рівнянь

 

 

 

Знайди останню дію.

 

 

Виділи невідомий компонент.

 

 

Застосуй правило.

 

 

Спрости праву частину рівняння.

 

 

Корінь рівняння знайдено?            Ні.

 

 

                    Так .

 

 

Зроби перевірку.

 

Ф І З К У Л Ь Т Х В И Л И Н К А (1 хв.)

 

V. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні. 7(хв.)

Використання завдань на впізнання визначених обєктів.

 

С.37 №1 (а, б, в)

 

VІ. Самостійна робота із самоперевіркою за еталоном. (4 хв.)

Робота за алгоритмом. Диференційований підхід до розв’язання завдання.

С.37 №1

1 група: г;

2 група: д, е.

VІІ. Включення у систему знань і повторення. (7 хв.)

1)Робота над задачею. с.38 Задача №6.

-Про що йде мова у задачі?

-Хтось з вас колекціонує марки?

-Як називають людину, яка колекціонує марки?

-Скільки марок у колекції Дмитрика?

-Скільки марок про спорт? про космос? про тварин?

-Яке питання задачі?

-Чи зможемо ми одразу відповісти на питання задачі? Чому? і т.д.

2) Творче завдання.

Трійка коней за одну годину проскакала 45 км. Скільки кілометрів проскакав кожний кінь?

VІІІ. Рефлексія діяльності. (3 хв.)

- Що нового ви дізнались  на уроці?

- Хто добре попрацював на уроці? Порахуйте отримані бали.

 - Як ви оцінюєте свою роботу?

Домашнє завдання.

 

doc
Додано
23 лютого 2018
Переглядів
7036
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку