Урок математики у 3 класі "ПОВТОРЕННЯ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ВИДУ 36 + 7; 73 - 8. ЗАДАЧІ, ЩО МІСТЯТЬ ДВОРАЗОВЕ ЗБІЛЬШЕННЯ (зменшення) ЧИСЛА НА КІЛЬКА ОДИНИЦЬ"

Про матеріал
Тема. ПОВТОРЕННЯ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ВИДУ 36 + 7; 73 - 8. ЗАДАЧІ, ЩО МІСТЯТЬ ДВОРАЗОВЕ ЗБІЛЬШЕННЯ (зменшення) ЧИСЛА НА КІЛЬКА ОДИНИЦЬ Мета: повторити окремі випадки додавання і віднімання у межах 100; формувати вмін¬ня бачити структуру задачі на дві дії; вдосконалювати обчислювальні навички; роз¬вивати логічне мислення; виховувати наполегливість під час виконання завдань. Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки ; схеми задач. Тип уроку. Комбінований.
Перегляд файлу

Дата                                      Урок                            Математика                   3 кл.

Тема. ПОВТОРЕННЯ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ВИДУ 36 + 7; 73 - 8. ЗАДАЧІ, ЩО МІСТЯТЬ ДВОРАЗОВЕ ЗБІЛЬШЕННЯ (зменшення) ЧИСЛА НА КІЛЬКА ОДИНИЦЬ

Мета: повторити окремі випадки додавання і віднімання у межах 100; формувати вмін­ня бачити структуру задачі на дві дії; вдосконалювати обчислювальні навички; роз­вивати логічне мислення; виховувати наполегливість під час виконання завдань.

Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки ; схеми  задач.

Тип уроку. Комбінований.

 

Хід уроку

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Перевірка домашнього завдання


2.Гра «Ромашка»

3.Розв'язування рівнянь з коментуванням

х + 64 = 87 32 + х = 75

- Як знайшли невідомий доданок?

4.Гра «Число загубилося» (с. 11,завдання60)

- На скільки одиниць перше число більше або менше від другого?

4. Робота за картками. (Індивідуальна робота)

Під час уроку за необхідності

5.Пальчикова гімнастика

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

- Сьогодні ми повторимо окремі прийоми додавання і віднімання в межах 100; будемо розв’язувати задачі, які містять дворазове збільшення (змен­шення) числа на кілька одиниць.

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Повторення прийомів додавання і віднімання в межах 100

- Поясніть кожний спосіб обчислення (с. 11, завдання 61).

36 + 7 = (36 + 4) + 3 = 40 + 3 = 43

36 + 7 - 30 + (6 + 7) - 30 + 13 = 43

Висновок. В обох способах ви одиниці додавали до одиниць. Але в першому прикладі ви число 7 розклали на зручні доданки 4 і 3, щоб доповнити 36 до 40. У другому прикладі число 36 ви розклали на розрядні доданки 30 і 6, щоб відо­кремити одиниці від десятків.

73 - 8 = (73 - 3) - 5 = 70 - 5 = 65 73 - 8 - 60 + (13 - 8) - 60 + 5 = 65

Висновок. У першому прикладі ви число 8 розклали на зручні доданки З і 5 та віднімали їх від 73 послідовно. У другому прикладі ви розклали змен­шуване на зручні доданки 60 і 13, щоб відняти 8 від другого доданка.

2.Коментоване розв'язування кругових прикладів (с. 11, завдання62)

- Розв’яжіть кругові приклади.

- Поясніть, яким способом обчислювали.

3. Робота над задачею (с. 77, завдання 63)

Складання короткої умови.

Ягід —65 кг  

Води — ?, на 50 кг

Цукру—?,на5кг           

1) Аналіз задачі.

- Чи можна одразу дізнатися, скільки взяли цукру? (Ні)

- Що треба дізнатися, щоб дізнатися скільки взяли цукру? (Треба дізнатися, скільки взяли води.)

- Якою дією? (Відніманням)

- Чому? (В умові сказано «на 50 кг менше»)

- Як дізнатися? (65 - 50)

- Чи можна тепер дати відповідь на питання задачі? (Так)

- Яку дію треба виконати? Чому? (Дію додавання, тому що в умові сказано «на 5 кг більше»).

2) Самостійне розв'язування задачі.

3) Перевірка розв'язання.

- Прочитайте відповідь. (20 кг)

- Скільки дій у задачі? (Дві)

- Чому? (Не вистачало даних в умові — скільки взяли води.)

4.Фізкультхвилинка

VІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Самостійна робота (с. 72, завдання 65)

1 варіант — 1-й рядок прикладів.   2 варіант — 2-й рядок прикладів.

Взаємоперевірка робіт.

2.  Робота в парах (с. 72, завдання 66)

Один учень розв’язує приклад на додавання, а його сусід по парті виконує перевірку відніманням.

3. Робота над задачею (с. 12,завдання64,)

- Розгляньте малюнок. Яку відстань може пройти Лисеня, якщо йтиме по стежині?

- Яку відстань може пройти Лисеня, якщо йтиме навпростець через лужок?

- Який шлях коротший? На скільки метрів? Як дізналися? (50 - 16 = 34(м))

4. Завдання з логічним навантаженням (с. 72, завдання 67)

Відповіді: 5 червоних троянд; 5 білих троянд; 3 червоні і 2 білі троянди; 3 білі і 2 червоні троянди; 4 червоні і 1 біла троянди; 4 білі і 1 червона троянди.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

- Що цікавого дізналися на уроці?

- Якщо число треба збільшити на кілька одиниць, то виконаємо дію...

- Якщо число треба зменшити на кілька одиниць, то виконаємо дію...

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 12, завдання 68; 69.

 

 

docx
Додано
10 серпня 2019
Переглядів
1210
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку