Дата Урок Математика 3 кл.
Тема. ПОВТОРЕННЯ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ВИДУ 36 + 7; 73 - 8. ЗАДАЧІ, ЩО МІСТЯТЬ ДВОРАЗОВЕ ЗБІЛЬШЕННЯ (зменшення) ЧИСЛА НА КІЛЬКА ОДИНИЦЬ
Мета: повторити окремі випадки додавання і віднімання у межах 100; формувати вміння бачити структуру задачі на дві дії; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати наполегливість під час виконання завдань.
Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки ; схеми задач.
Тип уроку. Комбінований.
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.Перевірка домашнього завдання
2.Гра «Ромашка»
3.Розв'язування рівнянь з коментуванням
х + 64 = 87 32 + х = 75
- Як знайшли невідомий доданок?
4.Гра «Число загубилося» (с. 11,завдання60)
- На скільки одиниць перше число більше або менше від другого?
4. Робота за картками. (Індивідуальна робота)
Під час уроку за необхідності
5.Пальчикова гімнастика
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
- Сьогодні ми повторимо окремі прийоми додавання і віднімання в межах 100; будемо розв’язувати задачі, які містять дворазове збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць.
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Повторення прийомів додавання і віднімання в межах 100
- Поясніть кожний спосіб обчислення (с. 11, завдання 61).
36 + 7 = (36 + 4) + 3 = 40 + 3 = 43
36 + 7 - 30 + (6 + 7) - 30 + 13 = 43
Висновок. В обох способах ви одиниці додавали до одиниць. Але в першому прикладі ви число 7 розклали на зручні доданки 4 і 3, щоб доповнити 36 до 40. У другому прикладі число 36 ви розклали на розрядні доданки 30 і 6, щоб відокремити одиниці від десятків.
73 - 8 = (73 - 3) - 5 = 70 - 5 = 65 73 - 8 - 60 + (13 - 8) - 60 + 5 = 65
Висновок. У першому прикладі ви число 8 розклали на зручні доданки З і 5 та віднімали їх від 73 послідовно. У другому прикладі ви розклали зменшуване на зручні доданки 60 і 13, щоб відняти 8 від другого доданка.
2.Коментоване розв'язування кругових прикладів (с. 11, завдання62)
- Розв’яжіть кругові приклади.
- Поясніть, яким способом обчислювали.
3. Робота над задачею (с. 77, завдання 63)
Складання короткої умови.
Ягід —65 кг
Води — ?, на 50 кг
Цукру—?,на5кг
1) Аналіз задачі.
- Чи можна одразу дізнатися, скільки взяли цукру? (Ні)
- Що треба дізнатися, щоб дізнатися скільки взяли цукру? (Треба дізнатися, скільки взяли води.)
- Якою дією? (Відніманням)
- Чому? (В умові сказано «на 50 кг менше»)
- Як дізнатися? (65 - 50)
- Чи можна тепер дати відповідь на питання задачі? (Так)
- Яку дію треба виконати? Чому? (Дію додавання, тому що в умові сказано «на 5 кг більше»).
2) Самостійне розв'язування задачі.
3) Перевірка розв'язання.
- Прочитайте відповідь. (20 кг)
- Скільки дій у задачі? (Дві)
- Чому? (Не вистачало даних в умові — скільки взяли води.)
4.Фізкультхвилинка
VІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Самостійна робота (с. 72, завдання 65)
1 варіант — 1-й рядок прикладів. 2 варіант — 2-й рядок прикладів.
Взаємоперевірка робіт.
2. Робота в парах (с. 72, завдання 66)
Один учень розв’язує приклад на додавання, а його сусід по парті виконує перевірку відніманням.
3. Робота над задачею (с. 12,завдання64,)
- Розгляньте малюнок. Яку відстань може пройти Лисеня, якщо йтиме по стежині?
- Яку відстань може пройти Лисеня, якщо йтиме навпростець через лужок?
- Який шлях коротший? На скільки метрів? Як дізналися? (50 - 16 = 34(м))
4. Завдання з логічним навантаженням (с. 72, завдання 67)
Відповіді: 5 червоних троянд; 5 білих троянд; 3 червоні і 2 білі троянди; 3 білі і 2 червоні троянди; 4 червоні і 1 біла троянди; 4 білі і 1 червона троянди.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
- Що цікавого дізналися на уроці?
- Якщо число треба збільшити на кілька одиниць, то виконаємо дію...
- Якщо число треба зменшити на кілька одиниць, то виконаємо дію...
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 12, завдання 68; 69.