Віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд виду 420 – 70. Вправи і задачі на застосування вивчених випадків арифметичних дій
Мета: ознайомити учнів з прийомами віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд; удосконалювати вміння розв’язувати вправи і задачі на застосування вивчених випадків арифметичних дій; формувати вміння розв’язувати розширені задачі на зведення до одиниці; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.
Хід уроку
|
Для ООП |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
І.Організаційний момент Уже дзвінок нам дав сигнал: Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо . Роботу швидше починаймо.
Нумо, діти, підведіться! Всі приємно посміхніться. Продзвенів уже дзвінок, Починаємо урок! |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
II. Актуалізація опорних знань 1. Гра «шифрувальник» — Обчисліть значення виразів. За допомогою стрілок з’єднайте прямокутники в порядку зростання значень виразів. 1 ряд 130 + 280 ЖиТ 380 + 280 Ти 150 + 290 ПРО 280 + 250 Не 160 + 290 Жи 140 + 280 ТЯ 2 ряд 290 + 270 Пе 280 + 260 ПО 390 + 240 РеЙ 270 + 240 Ти 260 + 290 Ле З’єднайте частини прислів’я і прочитайте його. Відповідь. Життя прожити — не поле перейти.
2. Гра «допоможіть сові розв’язати кругові приклади» (с. 88, завдання 564)(працюють усно -слідкує асистент)
3. Письмове виконання завдання 563 (с. 88)
|
1.З.-збільшений зразок С. виконує з учнями І.м.о\р- табличка з розрізаними цифрами і складами потрібно скласти в порядку зростання і прочитати прислів’я.
2.З .-збільшений варіант або диктує сусід по парті . С. виконує з підручника І.м.о\р- завдання 562 (усно 2 стовпчики виконує з вчителем)
3. і.м.о\р- користуються таблицею множення на 6 (і. може користуватися таблицею ділення на 6) – виконують 5 перших чисел З – збільшений варіант С. – виконує з учнями (показ піктограми Д1.) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
III. Повідомлення теми уроку — Сьогодні на уроці ми будемо вчитися віднімати круглі трицифрові числа з переходом через розряд; продовжимо роботу над розв’язуванням розширеної задачі на зведення до одиниці. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
IV. Вивчення нового матеріалу 1. Пояснення нового матеріалу (с. 88, завдання 565) — Розгляньте записи та поясніть, як виконали віднімання. 420 – 70 = 420 – 70 = 300 120 50 20 120 – 70 = 50 300 + 50 = 350 — Розглянемо перший спосіб. Для того, щоб від 420 відняти 70, потрібно число 420 розкласти на зручні доданки. Оскільки від 20 сімдесят відняти не можна, ми в сотнях займемо одну сотню, буде 120. Тепер від 120 віднімемо 70, отримаємо 50. А потім до 300 додамо 50 і отримаємо 350. Аналогічно розглядається другий спосіб розв’язання цього прикладу, тільки тепер на зручні доданки розкладається від’ємник 70. Можна запропонувати учням самостійно пояснити другий спосіб розв’язання.
2. Первинне закріплення нового матеріалу (с. 88, завдання 566) — Знайдіть різницю зручним для вас способом.(самостійно -слідкує асистент) — Поясніть обчислення. |
1. З.- Завдання збільшене в кольоровому варіанті (додаток3) С. піктограма з завдання –пояснює вчитель наочно на дошці оба варіанти І.м.о\р- виконують перший варіант
2.З. учні виконують на дошці – коментують – записує. Або диктує асистент С. виконує один з прикладів біля дошки І. м.о\р- розкладають число 80 на різні доданки і виконують перший приклад(з дошки) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Фізкультхвилинка |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
V. Розвиток математичних знань 1. Робота над задачею (с. 88, завдання 567) — Для того, щоб знайти масу 1 л бензину, треба дізнатися масу 1 л гасу. 1000 – 200 = 800 (г) — маса 1 л гасу Тепер можемо дізнатися масу 1 л бензину, для цього: 800 – 90 = 710 (г). 2. Робота над задачею на зведення до одиниці (с. 89, завдання 568) Аналіз задачі за питаннями вчителя. Складання короткої умови. 18 м тканини — 9 дитячих плащів 24 м тканини —? дорослих плащів (?, на 2 м >) План розв’язання 1) Скільки метрів тканини йде на один дитячий плащ? 2) Скільки метрів тканини йде на один дорослий плащ? 3) Скільки плащів для дорослих можна пошити з 24 метрів тканини? Розв’язання задачі учні записують самостійно. Розв’язання 1) 18 : 9 = 2 (м) — йде на пошиття одного дитячого плаща 2) 2 + 2 = 4 (м) — йде на пошиття одного дорослого плаща 3) 24 : 4 = 6 (пл.) Відповідь: 6 плащів для дорослих можна пошити з 24 метрів тканини. Після розв’язання задачі учні зачитують тільки відповіді.
3. Робота за картками (учні виконують самостійно) — Обчисліть вирази. Знайдіть вирази, які мають однакові значення. Зафарбуйте їх однаковим кольором. 480 + 20 294 + 0 300 – 200 75 – 25 75 + 25 480 – 20 294 – 0 300 + 200
3. Гра «Знайди “зайве” число» 1) 5; 10; 11; 15; 20; 2) 40; 30; 19; 20; 3) 12; 16; 34; 13. Відповідь: 1) 11 — не ділиться на 5; 2) 19 — не кругле; 3) 13 — не парне. |
З. задача з малюнками збільшеними С. читає і аналізує інші учні слухають допомагають. І.м.о\р.- виконують приклади 1000-200= 800-90= Відповідь: 710 грам
2. з. –збільшений зразок задачі і умови С. читає і виконує з учнями І. м.о\р- вчитель виконує з учнем завдання (асистент слідкує за класом)
3. з. –збільшений зразок С. тільки обчислює вирази І.м.о\р- (виконують з вчителем) 480 + 20 294 + 0 300 + 200 294 – 0
3. З.-збільшений варіант С. –виконує з учнями І.м.о\р.- скласти числа в порядку зростання 12; 16; 34; 13.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
VI. Підсумок уроку — Поясніть, яким способом вам легше обчислити приклад 540 – 90. Завдання для допитливих Господарка купила два відра картоплі, по 8 кг у кожному, 4 кг капусти і 9 кг яблук. Скільки кілограмів овочів купила господарка? Відповідь: 8 • 2 + 4 = 20 (кг) — овочів купила господарка. Яблука не враховуємо, адже це — фрукти. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
VII. Домашнє завдання С. 89, завдання 570; 571. |
|
Додаток 1
Презентація ссилка
<div><a href="https://naurok.com.ua/" target="_blank">Всеосвіта</a> › <a href="https://naurok.com.ua/library/vidnimanna-kruglih-tricifrovih-cisel-z-perehodom-cerez-rozrad-vidu-420-70-vpravi-i-zadaci-na-zastosuvanna-vivcenih-vipadkiv-arifmeticnih-dij-54380.html" target="_blank">Перейти на сторінку документа</a></div><iframe src="https://naurok.com.ua/library/embed/001smm-f0b1.ppt.html" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" style="border:0;border-width:0" width="636" height="636"></iframe>