Такі нестандартні уроки допомагають перевірити не тільки рівень знань учнів, а й уміння бути комунікабельним, приймати важливі рішення, домовлятися із однокласниками, доводити свою точку зору, а також оволодівати навичками самооцінювання.
УРОК МАТЕМАТИКИ У 3 КЛАСІ
Тема. Закріплення вивченого матеріалу з теми «Письмове додавання і віднімання чисел у межах 1000».
Мета. Закріпити вивчені випадки письмового додавання й віднімання чисел у межах 1000. Вдосконалювати навички розв’язування задач та рівнянь вивчених типів. Виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання. Записи на дошці. Листки для самостійної роботи. Картки для групової роботи. «Котик» (таймер для фіксації відведеного часу).
Хід уроку
І. Організаційний момент. Психологічна підготовка.
1). Правила роботи в групах [ додаток 1].
2). Оцінювання: 6 балів – активність на уроці, правильність відповідей;
6 балів – самостійна робота.
3). Робота консультантів на уроці:
учні, які написали самостійну роботу на високий рівень – …
переможець районної олімпіади з математики – …
Девіз консультантів: «Навчаючись учусь».
ІІ. Закріплення знань.
1). Гра «Швидкий рахунок» (запис на дошці) [ додаток 2].
Перевірка по картці «Робота в групі». [ додаток 3].
2). Каліграфія.
- Написати каліграфічно рядок числа 374.
3). Обчисли письмово приклади. Робота консультантів.
534+146 872-267 450+255 900-629
635-75 986-648 840-721 417+83
Перевірка: пояснити розв’язання одного прикладу біля дошки (на вибір – учні з середнім рівнем засвоєння матеріалу).
4). Робота в групі (3 групи). Розподіл ролей.
Робота з карткою [ додаток 3].
Обчисліть письмово приклади. Виконайте перевірку двома способами.
Таймер – 4 хв.
Взаємоперевірка у групі. Відшукай помилку.
Таймер – 1 хв.
5). Знайди значення виразу (запис на дошці):
380-а, якщо а=160;
в-(в-38), якщо в=580;
с-250 + с, якщо с=300.
Таймер – 2 хв.
Перевірка. Які труднощі виникли під час розв’язування буквених виразів?
Таймер – 2 хв.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
«Сніжки» - повторення випадків додавання і віднімання круглих чисел.
6). Розв’яжіть задачу. Робота з карткою «Робота в групі» [ додаток 3].
- Підкресли головні слова в задачі.
- Короткий запис.
Було |
Посадили |
Залишилося |
650 кущів полуниці |
Мама – 316 к. |
? |
Оленка - ?, на 120 менше |
1) 316-120=196 (к.) – посадила Оленка;
2) 316+196=512 (к.) – посадили разом мама та Оленка;
3) 650-512=138 (к.).
Відповідь: залишилося посадити 138 кущів полуниць.
Таймер – 8 хв.
Творча робота над задачею.
- Хто посадив більше кущів – мама чи Оленка? (Мама)
- На скільки менше кущів залишилося посадити, ніж посадили? (На 374 кущі полуниць менше залишилося посадити, ніж посадили).
7). Розв’яжи рівняння (одне на вибір).
480+х=600-120 130+ (а-240) =330
Таймер – 2 хв.
Взаємоперевірка.
Таймер – 1 хв.
РОЗУМОВА РОЗМИНКА
1. Скільки очей у павука, якщо у чотирьох павуків 32 ока?
2. Лось чує нюхом мисливця на відстані 500 м, а на слух – удвічі далі. На якій відстані лось чує мисливця? (Нюхом – на відстані 500 м; на слух – на відстані 1000м).
3. Прудка жаба чотирма стрибками долає відстань 12 м. Яка довжина її стрибка?
4. Новонароджене слоненя важить 95 кг, а маса новонародженого ведмежати 500 г. На скільки новонароджене слоненя важче від ведмежати?
ІІІ. Узагальнення знань.
Самостійна робота (на картках) [ додаток 4] .
Таймер – 3 хв.
ІV. Рефлексія.
1). Враження від уроку.
- Що сподобалось?
- Що важко було робити?
- Який вид роботи хотіли б виконати вдома на домашньому завданні?
2). Домашнє завдання (на блозі вчителя, з урахуванням побажань дітей).
3). Оцінювання.
Діти самі виставляють оцінки: бали за урок (макс. – 6 балів) + бали (самост. роб.)
4). Завдання на увагу.
- Чи зустрілося вам число 374 в самостійній роботі? (Результат останнього прикладу).
- Прочитайте в картці «Робота в групі» останній запис. (374. Молодці!)
- Ви всі молодці!
ДОДАТКИ
1. Правила роботи в групі:
Не викрикуй
Не перебивай
Не повторюй чужих думок
Не переходь на інші теми
2. Гра «Швидкий рахунок»
І команда ІІ команда
590-440=… 380-140=…
… + 160=… … + 170=…
… - 43 = … … - 32=…
… + 107=… … - 4 =…
3. Картка «Робота в групі».
374
Молодці!
*Обчисліть. Виконайте перевірку двома способами.
374+154 781-345
Задача
Мама і Оленка мали посадити 650 кущів полуниць. Мама посадила 316 кущів, а Оленка – на 120 кущів менше, ніж мама. Скільки кущів полуниць залишилося посадити?
Творча робота над задачею
- Хто посадив більше кущів полуниць – мама чи Оленка?
- На скільки менше кущів залишилося посадити, ніж посадили?
374
Молодці!