Урок математики за підручником М.В.Богдановича спрямований на вдосконалення вміння читати, записувати та порівнювати багатоцифрові числа, закріплювати уявлення учнів про класи одиниць і тисяч, їх розрядну структуру, формувати вміння доказово мiркувати i пояснювати свої дії. Містить пізнавальну інформацію.
Тема. Підготовка до ДПА. Нумерація багатоцифрових чисел. Вирази на порядок виконання дій.
Мета:вдосконалювати вміння читати, записувати та порівнювати багатоцифрові числа, закріплювати уявлення учнів про класи одиниць і тисяч, їх розрядну структуру, формувати вміння доказово мiркувати i пояснювати свої дії, збагачувати мовлення учнів математичною термiнологiєю, вдосконалювати обчислювальнi навички, розвивати мислення, увагу, пізнавальні інтереси; виховути любов до природи та книги, повагу до людей.
Обладнання: мультимедійна презентація, таблиця класів, індивідуальні картки, сигнальні картки, календар подій.
Хід уроку
І. Організаційна частина
1. Привітання (слайд 1). Психологічне налаштування
А)Я все бачу, чую, розумію, відчуваю, доброту свого серця всім посилаю.
Б) Сьогодні у нас незвичайний урок – У математику зробимо ще один крок. Це час міркувань, наполегливий час, Й завдання давно вже чекають на вас.
ІІ. Робота над темою уроку
(Слайд 3)21 березня – день незвичайний, оскільки саме цієї доби у черговий раз — тепер вже за астрономічним календарем — народжується весна. Цей день вважають другим днем весняного рівнодення. Тепер можна сказати, що весна народилася і прийшла за всіма можливими календарями. Вона мандрує Україною. То ж перше завдання теж пов’язане з Україною.
- Слухайте уважно і записуйте всі числа, які почули.
- Довжина кордону України 6500км. Протяжність із заходу на схід сягає 1316 км.
- Третя за величиною річка Європи – Дніпро. Її довжина 2202 км. А у межах України довжина Дніпра становить 1121 км.
- Найдовша річка України Дністер має довжину1363 км.
-В Україні понад 3000 озер.
- Найвища вершина Кримських гір (Роман-кош) – 1545м,
- Найвища вершина Карпатських гір – (Говерла) – 2061м
(6 500, 1 316, 2 202, 1 121, 1 363, 3000, 1 545, 2061)
- Що спільного для усіх цих чисел?
- Назвіть найбільше число.
- Назвіть найменше число.
- Назвіть круглі числа.
- Розташуйте числа у порядку зростання.
- Охарактеризуйте одне з чисел на вибір.
21 березня відзначають Міжнародний день лісів. Ліси на нашій Землі займають цілу третину всієї суші нашої планети.
З 21 березня по 20 квітня (День Довкілля) триває щорічна Всеукраїнська акція «Майбутнє лісу у твоїх руках».
Метою акції є поширення знань про ліси та їх важливість для існування життя на планеті, виховання шанобливого ставлення до природи, зокрема збереження лісових насаджень, дотримання правил поведінки в лісі, роз’яснення населенню важливості створення лісових насаджень.
а) - Назвіть найбільше 4-цифрове число.(9999). Додайте до нього одиницю. Яке число утворилося? Що ви про нього можете сказати?
- Порахуйте десятками тисяч до 100000 і навпаки.
б) –(Слайд 4) Прочитайте числа і назвіть їх сусідів.
13 084
45 780
96 599
81 700
в) - Розкладіть подані числа на розрядні доданки.
г) –(Слайд 5) Розгляньте наступні записи і поясніть різними способами, чому дані нерівності правильні.
17 459 <17 500
36 709 > 8 954
78 480> 78 408
д) (Слайд 6)Усні обчислення «Заповни таблицю»
50 000 |
2 000 |
30 |
52 030 |
700 |
10 000 |
3 000 |
13 700 |
9 |
20 |
80 000 |
80 029 |
50 709 |
12 020 |
83 030 |
|
(Слайд 7 Діти зачитують вірш про ліс)
Ліс — це диво, ліс — це казка. То ж ходімо в ліс, будь ласка. В лісі є кущі і квіти, В нім сплели дерева віти. Ліс — це друг всьому живому. Звір і птах живе у ньому. Ліс дає всім прохолоду І прозору робить воду. Він повітря очищає, Ароматом напуває. Щедро вміє роздавати Все, що є, бо він багатий. Ліс — це диво, ліс — це казка. То ж заходьте в ліс, будь ласка, Але завжди пам’ятайте: Диво-ліс охороняйте! (Слайд 8 ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА)
а) Розгляньте таблицю. Які числа у ній записані? А що це за таблиця? Спробуємо прочитати числа записані в таблиці різними способами.
б) (Слайд 9)Кожну суму записати як одне число.
100 000 + 40 000 + 5 000 + 300 + 20 + 5 =
300 000 + 6 000 + 9 =
600 000 + 700 =
400 000 + 60 + 1 =
в) (Слайд 10) Гра «Впізнай число»
У цьому числі 654 одиниць другого класу і 321 одиниця першого класу.(654 321)
- Скільки всього одиниць, десятків, сотень, тисяч у цьому числі?
75 150 – 50 = 75 100(М) 36 000: 4 = 9 000 (Й)
5 240 + 200 = 5 440 (І) 12 000: 300 = 40 (О)
9 000 · 5 = 45 000 (Л) 450 ·100 : 10 = 4 500(Н)
800· 400 = 320 000(Ь)
Саме в цей день починаючи з 2003 року всі професіонали і прихильники театру ляльок святкують Міжнародний день лялькаря.
(5 803, 9 009, 6 431, 25 800, 90 099)
(245 307, 96 083, 684 029, 81 007)
ІІІ. Підсумок уроку . (Слайд 12)Рефлесія
У всьому світі відзначають Міжнародний день людей з синдромом Дауна, яких ще часто називають "сонячними дітьми".У цей день у всьому світі проводять символічний флешмоб "кольорова шкарпетка". Міжнародний день людей з синдромом Дауна припадає саме на 21/03 невипадково, адже такий синдром пов'язаний з третьою хромосомою у 21-й парі. У цей день люди у всьому світі на підтримку "сонячних дітей" вдягають кольорові шкарпетки, бажано, щоб вони були й різними.
ІV. Домашнє завдання (Слайд 13)