Урок математики у 4 класі.Підготовка до ДПА. Нумерація багатоцифрових чисел. Вирази на порядок виконання дій.

Про матеріал

Урок математики за підручником М.В.Богдановича спрямований на вдосконалення вміння читати, записувати та порівнювати багатоцифрові числа, закріплювати уявлення учнів про класи одиниць і тисяч, їх розрядну структуру, формувати вміння доказово мiркувати i пояснювати свої дії. Містить пізнавальну інформацію.

Перегляд файлу

Тема. Підготовка до ДПА. Нумерація багатоцифрових чисел. Вирази на порядок виконання дій.

Мета:вдосконалювати вміння читати, записувати та порівнювати багатоцифрові числа, закріплювати уявлення учнів про класи одиниць і тисяч, їх розрядну структуру,  формувати вміння доказово мiркувати i пояснювати свої дії, збагачувати мовлення учнів математичною термiнологiєю, вдосконалювати  обчислювальнi навички, розвивати мислення, увагу, пізнавальні інтереси; виховути любов до природи та книги, повагу до людей.

Обладнання: мультимедійна презентація, таблиця класів, індивідуальні картки, сигнальні картки, календар подій.

Хід уроку

І. Організаційна  частина

1. Привітання (слайд 1). Психологічне налаштування

А)Я все бачу, чую, розумію, відчуваю, доброту свого серця всім посилаю.

Б)                Сьогодні у нас незвичайний урок –                                                                                               У математику зробимо ще один крок.                                                                                                Це час міркувань, наполегливий час,                                                                      Й завдання давно вже чекають на вас.

ІІ. Робота над темою уроку

  1. (Слайд 2) Оголошення теми і мети уроку.(нестандартна форма – складання КАЛЕНДАРЯ)
  2. Математичний диктант.

   (Слайд 3)21 березня – день незвичайний, оскільки саме цієї доби у черговий раз — тепер вже за астрономічним календарем — народжується весна. Цей день вважають другим днем весняного рівнодення. Тепер можна сказати, що весна народилася і прийшла за всіма можливими календарями. Вона мандрує Україною. То ж перше завдання теж пов’язане з Україною.

-  Слухайте уважно і записуйте всі числа, які почули.

- Довжина кордону України  6500км. Протяжність із заходу на схід сягає 1316 км.

- Третя за величиною річка Європи – Дніпро. Її довжина 2202 км. А у межах України довжина Дніпра становить 1121 км.

- Найдовша річка України  Дністер  має довжину1363 км.

-В Україні  понад 3000 озер.

- Найвища вершина  Кримських гір (Роман-кош) – 1545м,

- Найвища вершина Карпатських гір – (Говерла) – 2061м

(6 500, 1 316, 2 202, 1 121, 1 363, 3000, 1 545, 2061)

- Що спільного для усіх цих чисел?

- Назвіть найбільше число.

- Назвіть найменше число.

- Назвіть круглі числа.

- Розташуйте числа у порядку зростання.

- Охарактеризуйте одне з чисел на вибір.

 

  1. Робота з 5-цифровими числами.

21 березня відзначають Міжнародний день лісів. Ліси на нашій Землі займають цілу третину всієї суші нашої планети.

  • Яке значення мають ліси?  (Ліси є і будинком, і джерелом засобів до існування для безлічі людей. За даними сучасної статистики, у світі налічується понад 1,6 млрд. людей, які безпосередньо залежать від здорового стану лісів, до їх числа входять близько 2-х тис. корінних народів і народностей).

     З 21 березня по 20 квітня (День Довкілля) триває щорічна         Всеукраїнська акція «Майбутнє лісу  у твоїх руках».
Метою акції є поширення знань про ліси та їх важливість для існування життя на планеті, виховання шанобливого ставлення до природи, зокрема  збереження лісових насаджень, дотримання правил поведінки в лісі, роз’яснення населенню важливості створення лісових насаджень.

 

а) - Назвіть найбільше 4-цифрове число.(9999). Додайте до нього одиницю. Яке число утворилося? Що ви про нього можете сказати?

- Порахуйте десятками тисяч до 100000 і навпаки.

б) –(Слайд 4) Прочитайте числа і назвіть їх сусідів.

13 084

45 780

96  599

81 700

  • Що позначає цифра 9 у числі 96 599?

 в) - Розкладіть подані числа на розрядні доданки.

 г) –(Слайд 5) Розгляньте наступні записи і поясніть різними способами, чому дані нерівності правильні.

17 459 <17 500

36 709 > 8 954

78 480> 78 408

д) (Слайд 6)Усні обчислення «Заповни таблицю»

 

50 000

2 000

30

52 030

700

10 000

3 000

13 700

9

20

80 000

80 029

50 709

12 020

83 030

 

 

(Слайд 7       Діти зачитують вірш про ліс)

Ліс — це диво, ліс — це казка.                                                                                                          То ж ходімо в ліс, будь ласка.                                                                                                                             В лісі є кущі і квіти,                                                                                                                                В нім сплели дерева віти.                                                                                                             Ліс — це друг всьому живому.                                                                                                                                                 Звір і птах живе у ньому.                                                                                                                   Ліс дає всім прохолоду                                                                                                                                         І прозору робить воду.                                                                                                                 Він повітря очищає,                                                                                                                Ароматом напуває.                                                                                                            Щедро вміє роздавати                                                                                                                             Все, що є, бо він багатий.                                                                                                   Ліс — це диво, ліс — це казка.                                                                                                         То ж заходьте в ліс, будь ласка,                                                                                                     Але завжди пам’ятайте:                                                                                                             Диво-ліс охороняйте! (Слайд 8 ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА)

  • Чи знаєте ви, чому ми прочитали вірш про ліс? А ще тому, що 21 березня відзначають День поезії. То ж читайте, вивчайте і самі пишіть вірші!
  1. Робота з 6 –цифровими числами та таблицею класів.

а) Розгляньте таблицю. Які числа у ній записані? А що це за таблиця? Спробуємо прочитати числа записані в  таблиці різними способами.

б)  (Слайд 9)Кожну суму записати як одне число.

100 000 + 40 000 + 5 000 + 300 + 20 + 5 =

300 000 +  6 000 + 9 =

600 000 + 700 =

400 000 + 60  + 1 =

в)  (Слайд 10) Гра «Впізнай число»

   У цьому числі 654  одиниць другого  класу  і 321 одиниця першого класу.(654 321)

- Скільки всього  одиниць, десятків, сотень, тисяч у цьому числі?

 

  1. (Слайд 11)Виконати дії . Гра «Зачароване слово»

75 150 – 50 =  75 100(М)                        36 000: 4 = 9 000 (Й)

5 240 + 200 = 5 440  (І)                                 12 000: 300 = 40 (О)

9 000 · 5 = 45 000   (Л)                                   450 ·100 : 10 = 4 500(Н)

800· 400 = 320 000(Ь)

  • Як  отримати число мільйон?
  • Яке це число?
  • Що таке мільйон? (тисяча тисяч)
  • Що рахують мільйонами? ( Населення великих міст,країн; тонни зібраного врожаю, вугілля)
  1. Математичний диктант

    Саме в цей день починаючи з 2003 року всі професіонали і прихильники театру ляльок святкують Міжнародний день лялькаря.

  • Записати числа : 234 809. 56 783, 8 600,456 300, 12 009.
  • Підкресліть  однією рискою одиниці першого класу.
  • Запишіть число, у якому   5 тис. 8 сот. 3 од.;      9 тис. 9 од;                           6  тис. 4 сот. 3 дес. 1 од. ;     25 тис. 800 од.;   90 тис. 99 од.

(5 803, 9 009, 6 431, 25 800, 90 099)

  • Запишіть число, у якому  245 одиниць класу тисяч і 307 одиниць класу одиниць;  96 одиниць класу тисяч і 83 одиниці класу одиниць; 684 одиниці другого класу і 29 одиниць першого класу; 81 одиниці другого класу і 7 одиниць першого класу.

(245 307, 96 083, 684 029, 81 007)

  1. Математичні тести. Самостійна робота. (фіксуємо роботу сигнальними картками)
  2. Вирази на порядок виконання дій. Робота з підручником № 886
  1.  7420000     2) 9     3) 7420009
  1. 9      2) 8       3) 17       4)  5 100

ІІІ. Підсумок уроку  . (Слайд 12)Рефлесія

   У  всьому світі відзначають Міжнародний день людей з синдромом Дауна, яких ще часто називають "сонячними дітьми".У цей день у всьому світі проводять символічний флешмоб "кольорова шкарпетка". Міжнародний день людей з синдромом Дауна припадає саме на 21/03 невипадково, адже такий синдром пов'язаний з третьою хромосомою у 21-й парі. У цей день люди у всьому світі на підтримку "сонячних дітей" вдягають кольорові шкарпетки, бажано, щоб вони були й різними.

ІV. Домашнє  завдання (Слайд 13)

docx
Додано
4 липня 2018
Переглядів
2081
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку