Одиниці вимірювання часу. Перетворення одиниць часу.

Про матеріал

Мета : систематизувати знання про одиниці часу та співвідношення між ними,закріплювати вміння замінювати одні одиниці часу іншими;формувати вміння використовувати набуті знання для заміни одних одиниць вимірювання величин іншими;вчити дітей розв'язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного;розвивати аналітико-синтетичні вміння, обчислювальні навички;виховувати наполегливість, відповідальність за виконану роботу.

Перегляд файлу

Тема: «Одиниці вимірювання часу. Перетворення одиниць часу.»

Мета : систематизувати знання про одиниці часу та співвідношення між ними,закріплювати вміння замінювати одні одиниці часу іншими;формувати вміння використовувати набуті знання для заміни одних одиниць вимірювання величин іншими;вчити дітей розв’язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного;розвивати аналітико-синтетичні вміння, обчислювальні навички;виховувати наполегливість, відповідальність за виконану роботу.

Очікувані  результати. Предметні:

-формування вмінь висловлювати час в різних одиницях, порівнювати тривалість проміжків часу; орієнтуватися по шкалі часу;

-формування умінь визначати початок, кінець, тривалість подій;

- формування умінь виконувати арифметичні дії з одиницями часу.

Метапредметні:

• Пізнавальні: вміти орієнтуватися в своїй системі знань, відрізняти нове від вже відомого; здобувати нові знання, знаходити відповіді на запитання, використовуючи навчальну літературу, свій життєвий досвід і інформацію, отриману на уроці; вміти порівнювати, встановлювати аналогії;

• Регулятивні:

  • здатність приймати і зберігати навчальну мету та завдання, планувати свої дії відповідно з поставленим завданням і умовами її реалізації, контролювати і оцінювати свої дії, адекватно сприймати оцінку як учителя, так і учнів в ролі контролерів.

• Комунікативні: враховувати різні думки, уміння повно і точно висловлювати свої думки.

 

Обладнання: презентація, мультимедіа - проектор,малюнок  наплічника(рюкзака),картки математичні для групових робіт,мелодія для релаксаційної паузи, макети годинників,підручники М.В.Богданович

Тип уроку: урок-телестудія. Кожна телепрограма супроводжується музикою.             

 


      ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ.    

 

Вчитель : Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він незвичний і цікавий,

Гостей багато завітало.

Повернемося обличчям до гостей

І лагідно їм скажемо «Добрий день!»

- А тепер поверніться і подаруйте посмішку своєму товаришеві. Щоб урок наш був гарним,цікавим і змістовним, якими ви повинні бути на уроці? (активними, уважними, розумними…)

Учні хором повторюють слова – налаштування на урок ( на слайді)

Чарівні слова на сьогоднішній день:

Я школяр, я особистість творча,

я думаю, замислююсь, аналізую,  висловлюю свої думки, я хочу знати …

  • Діти, ви любите дивитися телевізор? Так ось сьогодні я вам пропоную побувати на телебаченні і провести урок – телестудію. Згодні?

 

  1.  Перевірка правильної постави
  • І перша студія , до якої ми з вами завітаємо-шоу «Модний приговор» (звучить мелодія з телепередачі)                                                                                                                                          ( на слайді )             
  • В сучасному світі дуже модно бути не тільки красивим ,а й мати гарну витончену поставу.
  • Діти, а чи вмієте ви правильно сидіти за партою?
  •  Сядьте всі рівно, руки поклали на парти, ноги поставили на підлогу під прямим кутом.

                         2.  Перевірка домашнього завдання

Вчитель : Наступна студія телепередачі – «Стосується кожного»      ( на слайді )          

  • І дійсно, домашнє завдання стосується кожного присутнього сьогодні на уроці.

 Робота в парах. Взаємоперевірка домашнього завдання.

  • Відчуйте себе в ролі вчителя. Поставте об’єктивні оцінки один одному.

                             3.  Мотиваційний момент. 

- Наступна студія нашого телебачення називається  «Світ на виворіт»                                                                                                           ( на слайді )              

-  Відгадайте загадку. 

Справно йде, хоч ніг немає,

Цоки - цок, усім співає.

І секунди, і хвилини нам рахує він щоднини.  (Годинник)

-   Що показує годинник?

-   Для чого в житті він потрібний?

    Хвилинка-цікавинка   про види годинників.    ( на слайді )                    

   -   Сьогодні на урок до нас завітали Котик – Розумник  та Дівчинка – Чомучка.   Послухайте їх цікаву розповідь.   (Відео з сайту Нова школа)

-  Діти,як ви гадаєте,як же наші пращури визначали час без годинників? (Версії учнів)

- Вони визначали час за допомогою сонця,пташок,квітів…

- Перший раз півень співає о першій годині ночі. Другий раз-о другій годині. А  втретє він дає сигнал о п’ятій годині ранку. О шостій годині починають цвірінькати горобчики.                                                                                                                                      

          4. Повідомлення теми уроку. Первинне сприйняття та осмислення нового матеріалу.

- Послухайте  уважно тему нашого уроку.  (Відео з сайту Нова школа)              ( на слайді )                

Повторити тему і задачі уроку .

  • Наші оператори( Світлана та Дар’я)  також познайомлять всіх  з цікавим  матеріалом,який підготували . Демонструють   все на малюнках.

1 учениця:

Одиниці вимірювання часу пов'язані з рухом нашої планети навколо Сонця, рухом Місяця навколо Землі, обертанням Землі навколо власної осі. Земля робить повний оберт навколо Сонця приблизно за 365 діб і 6 год. Це - один рік.                               

Для зручності лічби з давніх часів прийнято, що три роки налічують по 365 днів, а четвертий - високосний -366 днів

2 учениця:    

Проміжок часу в 100 років має назву століття. Рік поділяють на 12 проміжків - місяців. За час,коли Земля обертається навколо Сонця-1 раз,Місяць обертається навколо Землі 12 разів. Тому рік-це 12 місяців.                       

Проміжок часу обертання Землі навколо своєї осі -доба. Доба поділяється на 24 рівні частини - години.1 год - це 1/24 доби.

Година поділяється на 60 рівних частин - хвилин, а хвилина - на 60 секунд. 1 с – це 1/60  хвилини.                                                                                                                                  5.  Робота над матеріалом уроку.  Студія «Знайти крайнього»        ( на слайді )                     

Каліграфічна хвилинка . Методика взаємних запитань.

Учні повинні задати один одному по 1 запитанню на вивчену тему, а відповідь каліграфічно записати. (Наприклад, скільки годин у 1 добі?,скільки буде у хвилинах 1/4 год ?, знайди половину доби)

   6.  Релаксаційна пауза відпочинку (кольоротерапія).     Музика релаксійна                                                        

-  Зараз хвилинка відпочинку. Я запрошую всіх сісти зручніше, заплющити очі.

( Звучить релаксаційна мелодія, під яку учні «малюють» в уяві кольорові картини.)

- Уявіть небесну блакить…

-          Блакитне небо: безмежне, чисте, ясне…

- Безкрайній небесний простір…

- Бездонний небесний  синій океан…

- Земля прокидається від зимового сну. В зелені шати одягає землю весна… Зелені безмежні поля…

- Зелені безкрайні ліси…

- Зелені садки, парки, вулиці…

- А зараз у ваших душах починають розцвітати червоні квіти. Спочатку вони були дуже маленькі, а зараз розкриваються і стають все більші. І ось ви – вже не ви, а чарівні яскраві червоні квіти, які випромінюють любов до близьких людей, до свого дому, країни, до всієї Землі. Лобов до тих, хто поруч з вами!

 7.  Закріплення знань. Одиниці вимірювання часу . ( на слайді )     

  • Давайте повторимо та закріпимо отримані знання.  

У кожного учня  на парті кольорова  пам’ятка про одиниці вимірювання часу.                                                          

  • Наступна студія « Ревізор»    ( на слайді )              
  • РЕВІЗО́Р - особа, яка здійснює перевірку.
  • Дозвольте,я буду вашим ревізором?

 

  • Групова робота . Робота з підручником    ст.56     №352                   

1 гр. -1завдання,               

2 гр. – 2 завдання,          

3 гр.-3  завдання         

 

  • Робота з перфокартами

Нагадати , що це дії з іменованими числами.      ( на слайді )

  • Вибиріть правильні відповіді.

 

5 рок. =                      2 хв = 

3 доби =                     1 доба 8 годин = 

10 год =                      2 роки 4 міс = 


 

50 міс

72 год

28 міс

60 міс.

130 с

23 год

120 с

32 год

456міс

48 год                                  

600 хв 

55хв

 

 - Як ви занаходили відповіді? Яким чином?   


  8.  Самостійна робота  в  групках. Робота з підручником № 354   Гра «Так чи ні»                                                                       

Завдання вимагає однозначної відповіді. Учні «ланцюжком» виконують   завдання. (Діти отримують завдання на червоних роздаткових картках у вигляді телевізора червоного  кольору – підвищує увагу, збуджує розумову діяльність.)

- 1,2,3 групи кажуть відповіді

- 4,5,6 групи кажуть-так чи ні

 Вчитель.

  Діти! Як ви думаєте, скільки хвилин зайняла ця робота? (Діти називають різні проміжки часу.)

-  Насправді ми працювали 2 хв. Нагадайте скільки це секунд?

-  А так багато встигли зробити. І якщо ми й надалі будемо так продуктивно витрачати час, ми дуже добре засвоїмо математику.

Пам’ятка на дошці:

 Пам’ятайте! Час потрібно берегти, бо згаяні марно хвилини повернути назад неможливо.

              9. Творча робота над задачею      №359  (на слайді)

Дискусія в стилі телевізійного ток-шоу « Математика повсюди »

Учасниками є всі учні класу. Одні учні – «запрошені гості», інші - «глядачі»

Тема дискусії : « Розв’язання задачі № 359»

Правила ( на дошці) :

- Усі учасники говорять  стисло і конкретно

- Надавати слово може тільки ведучий

- Ведучий має право зупинити того,хто перевершив ліміт часу

- Обов’язкова повага до інших учасників та до ведучого

 

- В студії є запрошені гості та глядачі.

- Отже, «запрошені»  ( хтось один ) читають умову задачі, інший хтось запитання.

- Нагадайте складові задачі?

- Що таке в’яз?

- Які головні слова цієї задачі?

- Скільки було в’язів?

- За скільки місяців вони поглинають повітря?

Діти разом складають умову задачі,запитання,колективно її розв’язують.

3 в'язи - 6 міс. - 360 г                                          360 : 6=60 г  -  3 в’язи за 1 місяць                                                            60 : 3=20 г  -   1 в’яз                     

1в’яз – 8 міс.- ? г                                                  20 * 8=160 г

  •  Відповідь?                                                                                      

 Ведучий по закінченню показує слайд з розв’язанням задачі. Учасники звіряють свій запис у зошиті.

                              10.  Фізкультхвилинка                                                                         

«Пильне око»

Один школяр спочатку запам’ятовує всіх присутніх,їх зовнішній вигляд,потім  виходить із класу. Один з п’яти-шести  учнів, що беруть участь у грі, щось міняє у своєму зовнішньому вигляді, наприклад, розстібає ґудзик, знімає годинника і т. ін. Потім до класу повертається відсутній школяр і намагається визначити, у  чиїй зовнішності сталися зміни.

                           11. Закріплення нового матеріалу.                                            


 Гра «Хлопчики-дівчатка »  № 357,356   ( на слайді)

На картках вчитель записує приклади так, щоб їх було видно всьому класу. Зворотній бік одних карток пофарбовано червоним кольором, інших — зеленим. Учитель бере одну з карток, показує приклад класу і перевертає зворотнім боком. Якщо картка червоного кольору, то відповідь хором називають дівчатка, якщо зеленого — хлопчики. Виграє той, хто менше зробить помилок.

                         12. Геометричний матеріал.          

На індивідуальних картках у вигляді годинника.

-   Проведіть відрізок від центра кола до цифри 9,а тепер до цифри 3.

-   Хто нагадає мені,як називається відрізок,що з’єднує центр кола з будь-якою точкою                            (радіус)

-  Як називається відрізок 9-3 ?        (діаметр)

-  Тепер з’єднайте цифри 9 та 3 з цифрою 6.

-  Що ми отримали?        ( трикутник)

-  Дайте йому назву.                            

                              13. Рефлексія.  Підсумок уроку.

  Інтерактивна вправа «Рюкзак знань»           

– Які із отриманих на уроці знань, умінь і навичок ви візьмете для використання на інших уроках, у житті, для виконання домашнього завдання?

Папірці складаються в уявний рюкзак, вибірково зачитуються відповіді. (Наприклад, я навчився користуватися настінним годинником; я знаю як можна по-різному назвати 1год-60 хв, 2 год-120 хв; у повсякденному житі мені конче необхідні знання про час, щоб орієнтуватися котра зараз година і коли мені потрібно йти на гуртки або в школу)

                                 14.  Домашнє завдання.                                              

Вчитель :

-  І остання студія на сьогоднішньому уроці – це студія передачі  «Все буде добре» (на слайді)

-  Знайти загадки, прислів’я про час, години, годинник.

-  Обговоримо ці загадки на уроках з літературного читання.

Обов’язково попросити учнів,що відповідали на уроці,щоденники.

 

 

 


 


 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
6 липня 2018
Переглядів
1031
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку