Урок математики 4 клас з елементами stem-технологій
Тема. Обчислення площі прямокутної ділянки. Прості і складені задачі на знаходження площі прямокутника.
Мета. Виробляти вміння обчислювати площу прямокутника; узагальнювати знання учнів про одиниці площі; перевірити знання учнів і міру засвоєння вивченого матеріалу; виховувати толерантне відношення один до одного, уміння організовувати і підтримувати діалог, співпрацювати, слухати один одного.
Обладнання. Таблиця «Одиниці вимірювання площі», метр, рулетка.
Тип уроку. Урок застосування знань, умінь і навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Почнемо урок з короткої притчі. Отже, слухаємо ...
Дронь був найбільшим майстром стрільби з лука. І у нього завжди було безліч учнів.
Як то раз він повісив на дерево мішень і запитав кожного зі своїх учнів, що той бачить.
Перший відповів: «Я бачу дерево і мішень на ньому». Інший сказав: «Я бачу тебе, мій учитель, твоїх учнів, дерево з мішенню». Решта відповідали приблизно те ж саме. Нарешті Дронь підійшов до свого кращого учня Арджуна і запитав його: «А, що бачиш ти?»
«Вибач, учитель, я не бачу нічого крім центру мішені».
Дронь повернувся до своїх учнів і повчально сказав ...
- Як ви думаєте, що він сказав і чому Арджуна не бачив нічого, крім центру мішені.
(Відповіді дітей)
- А як ви думаєте, чому я почала урок з цієї притчі? (Відповіді)
- Вірно, на уроці потрібно бути зібраним і уважним, тоді точно потрапиш в «десятку».
Успіху Вам!
ІІ. Контроль корекція та закріплення знань
1.Усний рахунок
- Найбільша відстань, на яку можуть піднятися птахи, 8200 м. Скільки це кілометрів? (8 км 200 м)
- Висота у холці найменшого поні на 80см менша ніж у коня Пржевальського, який має висоту у холці 145см. Яка висота у холці поні? (65см)
- Маля кита має довжину 7 м. Скільки це сантиметрів? (700 см)
У тварини -2 праві ноги, 2 ліві ноги, 2 ноги спереду, 2 ззаду. Скільки ніг у цієї тварини? (4)
2. Хвилинка каліграфії
Математичний диктант. Запишіть в зошит тільки відповіді.
150 × 4; (600)
900 × 6; (5400)
перший множник 110, другий множник 7, чому дорівнює добуток; (770)
збільште 300 в 5 разів; (1500)
знайдіть добуток чисел 420 і 4; (1680)
перший множник 240, другий множник 4; (960)
3200×3; (9600)
6000×8; (48000)
3. Бліц опитування
Що таке площа прямокутника?
Назвіть одиниці вимірювання площі.
Що в класі можна виміряти мм², см², м²? км²?
Що таке ар? гектар?
Якщо різні одиниці, що треба зробити?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, завдань уроку
- Сьогодні тема нашого уроку обчислення площі прямокутної ділянки. А також розв’язування задач на знаходження площі прямокутника.
Для того щоб урок був цікавим згадаємо гру футбол.
- А ви знаєте діти, що спочатку у футбол грали на базарних площах і навіть на кривих вузьких вуличках міст того часу. Тепер у футбол грають на стадіоні. Це грецьке слово, яке пішло від слова "стадія", відстань, яку людина проходить за 2 хвилини. Це 125 кроків або приблизно 100 м.
- Хто уміє грати у футбол?
- Для гри в футбол потрібно: м’яч, ворота, а також гравці.
- Подивіться на ці числа і скажіть, яке зайве?
12 11 16
- Вірно в наш час у футбольній команді 11 гравців.
- Ця популярна гра виникла в Англії і існує вже 800 років. Футбол -це командний вид спорту, який грається між двома командами по одинадцять гравців зі сферичним м'ячем. Близько 250 мільйонів чоловіків і жінок із більш ніж 200 країн світу грають у футбол, що робить його найпопулярнішим в світі видом спорту.
- Отже як ви вже здогадалися сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати завдання які якимось чином зв’язані з футболом.
ІV. Розвиток математичних знань
1. - Зараз ми розв’яжемо задачу в якій треба знайти площу футбольного поля.
Задача. 1
Ширина футбольного поля 60 м, а довжина на 30 м більша. Знайти площу футбольного поля.
1) 60 + 30 = 90(м)- довжина футбольного поля
2) 90 × 60 = 5400(м²)
Відповідь: 5400 м² площа футбольного поля.
- Давайте пригадаємо, яке покриття має футбольне поле?
- Вірно, трав’яне. Зараз ми розв’яжемо ще одну задачу.
Задача 2.
Футбольне поле довжиною 90м, а шириною 45м засіяли травою з розрахунку 2г на 1 м². Скільки грамів насіння потрібно, щоб засіяти все поле?
1) 90 × 45 = 4050(м²) - площа футбольного поля.
2) 4050 × 2 = 9100г = 9кг100г
Відповідь: 9кг100г насіння трави потрібно, щоб засіяти все поле.
2. Фізкультхвилинка
Раз – підняти руки вгору.
Два – нагнутися додолу.
Три, чотири – прямо стати,
Будем знову починати.
Руки – в боки,
Нахились вперед, назад
І направо,і наліво,
Щоб нічого не боліло.
1, 2, 3, 4 – набираємося сили.
Нахилились, повернулись,
До товариша всміхнулись.
- Продовжимо наш урок.
- Діти, а чи знаєте ви, що робить суддя коли футболіст порушує правила?
- Вірно він призначає пенальті. Зараз ми розв’яжемо ще одну задачу.
Задача. 3
Довжина штрафної площадки 40 м, а ширина у 2 рази менша. Знайти площу штрафної площадки.
1) 40 : 2 = 20(м)- ширина штрафної площадки
2) 40 ×20 = 800(м²)
Відповідь: 800 м² площа штрафної площадки.
3. Практична робота
- Зараз ми з вами знайдемо площу шкільного футбольного поля на місцевості.
Для цього поділимось на дві групи. Перша група буде вимірювати довжину поля, а друга його ширину. Потім разом складете умову задачі та обчислите площу.
Задача
Ширина шкільного футбольного поля 25 м, а довжина 47 м. Яка площа шкільного поля?
S = 47 × 25 = 1175(м²)
V. Підсумок уроку
Оцінювання учнів.
- Що нового ви дізнались на уроці?
- Яке завдання було найцікавішим?
VІ. Домашнє завдання
Складіть задачу про футбольні ворота, використовуючи цей вираз.
(8м45см + 2м26см) × 2