: на основі вмінь додавати й віднімати дроби з однаковими знаменниками та зводити дроби до НСЗ, сформувати уявлення про алгоритм додавання і віднімання дробів з різними знаменниками, розпочати роботу з формування вмінь використовувати названі алгоритми (у найпростіших випадках);розвивати увагу, пам'ять, культуру математичного запису та мовлення; виховувати наполегливість, акуратність
Тема. Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками
Мета: на основі вмінь додавати й віднімати дроби з однаковими знаменниками та зводити дроби до НСЗ, сформувати уявлення про алгоритм додавання і віднімання дробів з різними знаменниками, розпочати роботу з формування вмінь використовувати названі алгоритми (у найпростіших випадках);розвивати увагу, пам'ять, культуру математичного запису та мовлення; виховувати наполегливість, акуратність
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання : підручник конспект
Хід уроку
І Організаційний етап
ІІ Перевірка домашнього завдання
ІІІ Актуалізація опорних знань
Усні вправи
ж) ; з) .
ІV Формулювання теми мети і завдань уроку
V. Формування нових знань
Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками: 1) Знайти НСЗ (НСК(b, d)). 2) Виконати додавання / віднімання дробів з однаковими знаменниками. 3) Якщо сума / різниця — скоротний дріб — скоротити. 4) Якщо сума / різниця — неправильний дріб, то виділити цілу частину. Приклад: 1) ; НСЗ (3; 4) =12. 2) ; НСЗ (3; 6) = 6. 3) ; НСЗ (12; 8) = 24 |
VІ. Формування вмінь
На цьому уроці тільки розпочинається робота з формування вмінь додавати і віднімати дроби з різними знаменниками, тому бажано на урок підібрати різноманітні завдання (приклади на «+» і «-», рівняння, найпростіші задачі), що передбачають додавання і віднімання правильних дробів. Слід звернути увагу на необхідність дотримання певних форм запису
Розв'язування усних вправ
Розв'язування вправ із підручника
№276; 278 ;283
VІІ. Підсумки уроку
Чи правильно виконано додавання (віднімання) дробів?
; ;
; ;
; ;
; .
Усі «неправильні» варіанти слід обговорити.
VIІІ. Домашнє завдання
Вивчити параграф 2; пункт 10 ; № 289 297