Урок математики у 6 класі на тему "Довжина кола"

Про матеріал
Напевно в вашому житті траплялися моменти, коли прочитавши матеріал у журналі чи газеті, ви ним переймалися або були в захопленні чи обурювалися. І можливо, у вас виникало бажання самим написати щось таке…. Словом, щоб усі заніміли від подиву. У вас сьогодні випадає шанс побувати на місці журналіста, а раптом у вашій особі живе «супержурналіст»?
Перегляд файлу

Урок математики у 6 класі (нетрадиційний)

Тема:     Довжина кола.

Мета: Формувати  вміння та навики  учнів знаходити довжину кола за

            формулами, розвивати навики розумових дій, уміння аналізувати,

            порівнювати, узагальнювати, шукати закономірності, розмірковувати 

            за аналогією, розвивати творче мислення, увагу, тренувати пам'ять,

            виховувати волю, формувати духовні потреби і мотиви діяльності.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: таблиці, круги різних діаметрів (з паперу), нитка.

Хід уроку

І. Вступна бесіда

Напевно в вашому житті траплялися моменти, коли прочитавши матеріал у журналі чи газеті, ви ним переймалися або були в захопленні чи обурювалися. І можливо, у вас виникало бажання самим написати щось таке…. Словом, щоб усі заніміли від подиву.

У вас сьогодні випадає шанс побувати на місці журналіста, а раптом у вашій особі живе «супержурналіст»?

Результатом вашої роботи на уроці математики стане випуск номера математичної газети. Кінцевий результат праці будь-якого журналіста – цікавий матеріал ( інформаційна замітка, стаття, нарис у газеті тощо) Цьому передує клопітка робота. Насамперед потрібно визначитись із темою журналістського пошуку. Потім оперативно зібрати інформацію, сукупність фактів, що стануть основою задуманого матеріалу.

Тема вашого журналістського пошуку сьогодні «Довжина кола».

Отже, ваша мета – зібрати якомога більше інформації, фактів з цієї теми. Вам потрібно дати назву вашої газети.

ІІ. Повторення теоретичного матеріалу ( Інтерв’ю)

Отже, ви журналісти на урок. Журналістам доводиться спілкуватися з людьми, уміло встановлювати контакт із співрозмовниками. Вам доручається терміново взяти інтерв’ю в учнів свого класу щодо їх обізнаності з теми «Коло». Можете використовувати запропоновані мною запитання, а також продумати свої.

Запитання для інтерв’ю

  1. Яку фігуру називають колом?
  2. Які елементи має коло?
  3. Чим відрізняється коло від круга?
  4. Яким інструментом будується коло?
  5. Який необхідний елемент для побудови кола?
  6. Як знайти радіус кола, якщо його діаметр 7 см?
  7.  Чому дорівнює діаметр кола, при радіусі  4 м?
  8. Побудувати коло радіуса 3 см.
  9. Позначити точки  М, К , які лежать на колі
  10. Позначити точки С,  Ф, які лежать в крузі
  11. Позначити точки  Х, У, які лежать поза кругом
  12. МК – на малюнка – як називається?

ІІІ. Пояснення нового матеріалу.

Учні сидять по групам. Кожній групі практичне завдання – виміряти:

     а) довжину кола,

     б) діаметр,

     в)  обчислити   відношення довжини кола до діаметра.

Вводимо позначення   с- довжина кола   d- діаметр,  ¶ = 3,1415=

                   с=2¶r     cd

Кожен журналіст прагне працювати в престижній газеті, але головний редактор  газети бере на роботу тільки тих, хто продемонструє гарні здібності. Уявіть, що вас приймають на роботу, де потрібно швидко обчислювати усно, адже усні обчислення доводиться робити хоча б для того, щоб підрахувати витрати на підготовку матеріалу для написання тієї чи іншої статті. Отже, ви на співбесіді у головного редактора

Усно   

ІV.   Закріплення.

Після того, як матеріал журналістами зібраний, настає період роботи за письмовим столом. Журналіст розробляє план статті і приступає до його реалізації Ми розпочинаємо розв’язувати вправи із записом у зошиті.

№ 1 Обчислити довжину кола із радіусом, що дорівнює кількості кольорів радуги

№ 2  Обчислити довжину кола з діаметром, що дорівнює порядкованому номеру місяця «листопада»

№ 3 «Коло закономірностей»

Встановити закономірність запису чисел у секторах круга і записати невідоме число                                                        

№ 4 Робота з підручником

V. Для тих ,хто хоче знати більше.

Журналіст працює також із листами, які надходять до редакції. До вашої редакції також надійшов лист із рубрики «для тих, хто хоче знати більше…»

  Коло – це одна  з найважливіших геометричних фігур – найпростіша з кривих ліній.

Колову форму люди з давніх-давен спостерігали в природі: форму кола має обрис Сонця, повного місяця,  коли в спокійну воду кинути камінь, то хвилі (поширюючись від точки падіння в усіх напрямках з однаковою швидкістю) набувають форми кіл, колову форму має перпендикулярний переріз стовбура дерева тощо. Стародавні люди намагалися надавати посудинам, житлам форми в основі якої лежав круг.

Близько 6 тис. років тому у Вавилоні було винайдено колесо. Цей винахід відіграв велику роль у житті людини. Колесо почали широко застосовувати в практиці – для піднімання важких речей, виготовлення глиняного посуду на гончарному крузі тощо.

Те, що всі точки кола однаково віддалені від центра, безпосередньо застосовується на практиці. Наприклад, в автомашині завдяки коловій формі ободу колеса вісь, на якій воно обертається при русі автомашини, весь час залишається від поверхні, по якій переміщується машина, на однаковому рівні. Внаслідок цього забезпечується горизонтальне переміщення пасажирів або вантажу.

 При прокладанні дороги, коли треба змінити її напрям, не роблять крутих поворотів, а переходять від одного напряму до іншого плавно, здебільшого по дузі кола. Такі кола беруть досить великого радіуса  ( на залізниці від 600 м да 2000).

Цікаво, що людина з зав’язаним очима не може йти по прямій лінії. Вона обов’язково зіб’ється  з прямого шляху на коловий. Є багато прикладів, коли люди заблукали, поверталися у попереднє місце.

Те саме спостерігається і в тварин. Собака з зав’язаними очима плаває по колу. Зацькований звір, що втратив від страху свідомість, рятуючись від переслідування, біжить по колу.

У цьому немає нічого дивного. Адже, щоб зберегти прямолінійний напрям, не контролюючи його очима, тіло повинно бути точно симетричним, а це в природі абсолютно неможливо. . Цікаво, що, як свідчать зоологи, пуголовки, медузи, краби взагалі рухаються по колах.

VI. Підсумок уроку

Шановні журналісти час на написання тематичного номера газети вичерпано. Зараз ви зробите висновок щодо роботи над збиранням матеріалу за даною темою, відповідаючи на запитання

  1. Що на уроці було головним?
  2. … цікавим?
  3. Що нового дізнались сьогодні?
  4. Чого навчились?

VII. Домашнє завдання.

Вивчити  формули довжини кола. Написати замітку для газети.

 

doc
Додано
5 квітня 2019
Переглядів
560
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку