Конспект уроку математики в 6 класі з використанням елементів STEAM освіти.
Тема: Площа круга.
Мета: систематизувати та поглибити знання учнів про коло, круг та інші геометричні фігури;
формувати розумово-пізнавальні і творчі якості молоді, рівень яких визначає конкурентну спроможність на сучасному ринку праці;
розвивати в учнів уміння виділяти головне, суттєве у виучуваному матеріалі, порівнювати, узагальнювати факти, логічно викладати свої думки.
Тип уроку: урок узагальнення знань.
Обладнання: телефони, рулетка, циркуль, лінійка, мультимедійна дошка, комп’ютери, лист фанери.
Хід уроку.
Якщо ми вчимо сьогодні так,
як ми вчили вчора,
ми крадемо в наших дітей завтра.
Організаційний етап. Клас поділений на дві групи, окремо хлопці та дівчата.
Вступне слово вчителя. Доброго дня, дорогі діти. У нас сьогодні незвичайний урок. Урок, на якому ми повинні узагальнити свої знання з розв’язування задач на знаходження площі круга, прямокутника та квадрата, а також з’ясуємо де і як можна використовувати вивчені формули у повсякденному житті.
На території нашої школи, а саме в 6 класі, функціонують два приватних підприємства, кожне з яких має свого директора, бухгалтера, дизайнерів та робочий персонал. До слова запрошуємо директора першого підприємства.
Директор1. Звати мене Віктор, я є директором ПП «World of tables» (Світ столів). Наше підприємство займається виготовленням столів. (На екрані демонструє картинки із столами). Зареєстрована наша фірма з 2016 року і тісно співпрацює з вчителями.
Директор2. Звати мене Ліля, я директор ПП «Теребовлянський обрус». Наше виробництво спеціалізується на пошитті скатертин. (На екрані демонструє скатертини).
Перевірка домашнього завдання. На папері А4 для хлопців - виконати ескіз стола, а для дівчат – намалювати орнамент.
Актуалізація опорних знань.
Вчитель. Для того, щоб ваша продукція була якісною і кількісною, вам необхідно знати математичні формули та вміти добре виконувати певні обчислення. Перевіримо ваші знання, виконавши вправу в програмі Learning.apps.
Вчитель. Учні 1 класу та їхні батьки довідавшись, що в нашому класі є такі спеціалісти, замовили ігрові кухонні меблі та скатертину на стіл.
Дизайнер1. Робота наша починається із складання ескізів на папері. (Демонструє паперові ескізи). Далі на спільному засіданні, врахувавши вік дітей, техніку безпеки, вирішили виготовити круглий столик та до нього табуретки. Пізніше моделюємо електронний ескіз з розмірами, використовуючи програму Libber office draw.
Дизайнер2. Ми теж підготували різі орнаменти спочатку на паперових носіях, а потім за допомогою програми Microsoft Office Excel розробили електронний варіант, який використали на скатертині.
Вчитель. Ми зрозуміли, що підприємства наші є досить потужними. А тепер перевіримо чи вміють ваші працівники добре виконувати розрахункові обчислення.
Задача1. Скільки можна виготовити стільниць із листа фанери розміром 1,5м х 1,5м, якщо вона має форму круга, радіусом 30 см? Розрахувати собівартість її виготовлення. Ціну матеріалів знайти в Інтернеті.
Задача2. Скільки хрестиків окремо червоного та чорного кольорів поміститься на полотні, розміром 0,8м х 0,8м на вказаному орнаменті, якщо один хрестик займає площу 0,25 мм2?
Тести в програмі Kahoot за допомогою мобільних телефонів.
Вчитель. Ескізи підготували, заміри виконали, обчислення провели і найголовніше – результат.
Робочий персонал демонструє свою роботу.
Підведення підсумків та виставлення оцінок.
Домашнє завдання. Знайти площу найбільшої і найменшої тарілки, яка є вдома. Підготувати кросворд по даній темі.
Рефлексія.
Що найбільше запам’ятали на сьогоднішньому уроці?
Де ще можна застосовувати вивчений матеріал?
Якщо сьогодні в когось щось не вийшло – не засмучуйтесь.
Головне - прагніть до нового
Не махайте на все рукою,
Не лінуйся, а учись.
Бо чого навчишся в школі,
знадобиться ще колись.
1