Інтегрований урок Формування громадянської компетентності На уроках математики 6 клас

Про матеріал
На уроці навчилися застосувати навички обчислення довжини кола, площі кола та основної властивості пропорції до розв'язування задач; розвивати логічне та образне мислення, пам'ять, увагу, творчу та розумову активність, підвищувати інтерес до математики; виховувати почуття відповідальності, патріотизму, культуру математичного мислення.
Перегляд файлу

Iнтегрований урок

Формування громадянської компетентності

На уроках математики

6 клас

 

Громадянська компетентність нерідко дає високі результати. Математичні поняття пов'язуються в пам’яті не лише з цифрами і буквами, а ще асоціюються з предметами, які їх стосуються. Застосовуючи українознавчу інформацію на неспеціальних уроках, учитель дасягає водночас кількох цілей. Таке поєднання дає змогу подати учням матеріал у новому світлі, що значно підвищує їх інтерес, концентрує увагу  та, відповідно, покращує процес мислення й самого навчання. Крім того, запровадження українознавчих елементів розвиває в учнів почуття патріотизму, допомагає глибше ознайомитися з історією, звичаями та традиціями рідного краю, духовно збагачує. Такий інтегрований підхід допомагає всесторонньо ознайомити учнів з досягненнями української науки, надбанням культури української науки, надбанням культури українського народу.

Тема: Коло, основна властивість пропорції

Мета: застосувати навички обчислення довжини кола, площі кола та основної властивості пропорції до розв'язування задач; розвивати логічне та образне мислення, пам'ять, увагу, творчу та розумову активність, підвищувати інтерес до математики; виховувати почуття відповідальності, патріотизму культуру математичного мислення

Тип уроку: комбінований

Обладнання: кольорові написи з висловами вчених, кольорові кульки, таблиці, роздатковий матеріал

 

XІД УРОКУ

 

1. Актуалізація опорних знань

Учитель диктує 7 прикладів, учні усно розв'язують їx і записують відповіді в зошити.

1. 20: 4 + 3 = ... (8)

2. (35 – 17) : 6 = ... (3)

3. (12 + 15) : 3 = ... (9)

4. 8 7 – 52 = ... (4)

5. 25 2 – 48 = ... (2)

6. 17 3 – 50 = ... (1)

7. 35 : 5 – 3 = ... (4)

Після цього з таблиці 1, вивішеної на дошці, учні вибирають букви, відповідають результатам, і читають слово , яке утворилося.

Таблиця 1

  1.      
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  

Н

Ї

К

А

И

О

П

У

Р

 

Відповідь: Україна

Сьогодні ми поговоримо про нашу державу – Україну. Ви всі бачити карту нашої країни. Як казав один відомий політичний діяч, Україна на карті схожа на людське серце, перетнуте аортою Дніпра. Як серце важливе для людини, так для нас повинна бути важлива наша земля. Бо це не просто земля, трава, вода, гори. Це наше сьогодні і наше завтра. Щоб розуміти сьогодення, слід добре знати минуле. Ми розв'яжемо задачі, пов'язані з історичними датами. Але спочатку пригадаємо математичні поняття, які нам будуть потрібні для розв'язування задач.

1. Що таке пропорція?

2. Яка основна властивість пропорції?

3. Як обчислити площу круга?

4. Як обчислити довжину кола?

5. Що таке число π?

6. Яке його наближене числове значення?

Щоб легше було виконувати завдання, число π округлимо до одиниць: π 3,14 3

ІІ. Розв'язування вправ

1. Робота всім класом. Завдання з картки 1.

Картка 1

  • Довжина кордону України дорівнює довжині кола, радіус якого 100,5 тис. км. Обчислити довжини державного кордону.
  • Площа України дорівнює площі кола, радіус якого 47 тис. км. Обчислити площу України.
  • Розв'язати пропорцію:

249,5: 0,5 = х: 4     (х=1996)

1996 piк – це рік прийняття Конституції України

2. Робота групами. Завдання з картки 2

Картка 2

Розв'язати пропорції та обчислити суму знайдених чисел.

1-й варіант


1. х : 16 = 48 : 3

2. 260 : 16 = 390 : х

3. х : 12  = 540 : 18

4. 276 : 12 = х : 55


Відповідь: 1905 – рік створення товариства «Просвіта»

2-й варіант


1. х : 24 = 120 : 16

2. 320 : 25 = х : 10

3. х : 32 = 75 : 8

4. 18 : 6 = х : 433


Відповідь: 1907 – рік, коли вийшов «Словник української мови»

3-й варіант


1. 215 : х = 86 : 2

2. 123 : 41 = 9 : х

3. 310 : х = 124 : 2

4. 361 : 19 = 57 : х


Відповідь: 16 липня 1990 pік – прийнято декларацію про незалежність України, де проголошено наміри народу самостійно вирішувати свою долю.

4-й варіант


1. х : 28 = 380 : 14

2. 275 : 55 = х : 33

3. х : 36 = 498 : 18

4. 596 : 149 = 280 : х


Відповідь: 1грудня 1991 року всенародним голосуванням підтвердженно намір про вихід із Союзу. Президентом обрано Леоніла Кравчука.

5-й варіант


1. х : 18 = 24 : 9

2. 62 : х = 403 : 13

3. х : 5 = 1269 : 9

4. х : 12 = 206 : 2


Відповідь: 24 серпня 1991 року Верховна Рада України прийняла акт про незалежність України.

6-й варіант


1. 289 : 17 = 34 : х

2. 54 : х = 81 : 3

3. 300 : х = 50 : 2

4. 96 : х = 288 : 15


Відповідь: 21 січня 1990 р. в день злуки було проведено акцію – ланцюг єднання. На дорозі Львів – Київ стояло приблизно 800 тисяч чоловік (це по 1600 чоловік на 1 км.).

ІІІ. Із скарбнички цікавих фактів

Учитель: Чубинський Павло (1839 – 1884) – етнограф і фольклорист. Очолював етнографічно-статистичні експедиції з вивчення України, Білорусії, Молдавії. Автор тексту гімну України.

Вербицький Михайло (1815 – 1903) – священик, композитор. Автор багатьох композицій для чоловічих і мішаних хорів, «Заповіт» Т.Шевченка, пісень на слова Ю.Федьковича. Написав також низку композицій до драматичних творів. Автор музики до гімну України.

IV. Домашнє завдання

docx
Додано
26 жовтня 2020
Переглядів
420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку