Урок математики у 6 класі НУШ «Віднімання і додавання раціональних чисел».

Про матеріал

Конспект уроку розроблений до програми математика 6 клас НУШ з використанням інтерактивних вправ.

Перегляд файлу

 

Урок математики у 6 класі

Вчитель: Гемусова Юлія Сергіївна.

Тема: «Віднімання і додавання раціональних чисел».

Формування компетентностей:

математична компетентність: домогтися розуміння зв'язку між додаванням і відніманням раціональних чисел, засвоєння правил віднімання раціональних чисел;  закріпити вміння виконувати віднімання і віднімання раціональних чисел.

  • Ключові компетентності:
  • спілкування державною мовою– грамотно висловлюватися українською мовою, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку; доречно та корректно вживати в мовленні математичну термінологію;
  • основні компетентності у природничих науках та технологіях – усвідомлювати важливість математики як універсальної мови науки;
  • уміння вчитися впродовж життя – визначати мету своєї діяльності, аналізувати і застосовувати потрібні знання та способи для досягнення поставленої мети;
  • інформаційно-цифрова компетентність – вміння безпечно користуватися Інтернетом, вміння опановувати нові онлайн-сервіси для здобуття знань.

Тип уроку: урок формування умінь і навичок.

Обладнання:

1.Ґаджети учнів, програма Zoom, віртуальна дошка Jamboard.

2. Дидактичні електронні матеріали до уроку:

- інтерактивний робочий аркуш в Liveworksheets;

- дві гри на відпрацювання додавання і  на віднімання в онлайн сервісі Matifik:

https://www.matific.com/ua/uk/home/maths/episode/hopping-on-the-number-line-add-and-subtract-with-negative-integers-number-line/ ;

https://www.matific.com/ua/uk/home/maths/episode/hopping-on-the-number-line-add-and-subtract-with-negative-integers-number-line/

Підручник:Н. А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова, О.П. Бочко, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк     Математика: Підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К: Видавничий дім «Освіта», 2020.

 

Хід уроку:

І. Організаційний етап.

Перевірка готовності здобувачів освіти до заняття.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Домашнє завдання перевірено заздалегідь. Коментування узагальнених помилок учнів.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

-         Погляньте на хмаринку слів. Подивіться уважно і які слова для вас вже знайомі?

(Діти відповідають: «Раціональні числа, модуль числа, від’ємник,зменшуване, різниця, додавання»).

Отже, тема нашого уроку: «Віднімання і додавання раціональних чисел».

В зошитах записуємо число, класна робота. Сьогодні ми продовжимо опановувати знаннями з віднімання раціональних чисел.

Девізом   нашого   уроку   буде «Граючись — навчаюсь, навчаючись — досліджую». Звичайно, ви сьогодні граєте в інтерактивні вікторини та в інтерактивні завдання.

ІV. Актуалізація опорних знань

Запитання до класу:

  1. Назвіть компоненти дії додавання та віднімання? (Доданок, доданок, сума. Зменшуване, від’ємник, різниця)
  2. Як відняти два раціональних числа? (Щоб від одного числа відняти друге, треба до зменшуваного додати число, протилежне даному).
  3.  Чому дорівнює -67-0 = ; 0-67 = ; 67 –(-67)?

 

 

 

 

 

 

 

V. Застосування набутих знань та умінь.

  1. Віртуальна гра «Обслуговування номерів» на відпрацювання вмінь додавання і віднімання раціональних чисел.

https://www.matific.com/ua/uk/home/maths/episode/room-service/ )

Вчитель пояснює, як числова пряма може бути пов’язана із багатоповерховим будинком під час обслуговувати номерів у готелі, якщо не працює ліфт. Для перевірки розуміння здобувачами освіти виконання дій над раціональними числами - вчитель ділиться управлінням власним екраном і мишею через Zoom і діти пробують коментувати роботу обслуговуючого персоналу і бачать свої помилки, якщо невірно підрахували поверх, на який треба спуститися або піднятися головному герою.

  1. Віртуальна гра «Стрибки числовою прямою» на додавання і віднімання раціональних чисел https://www.matific.com/ua/uk/home/maths/episode/hopping-on-the-number-line-add-and-subtract-with-negative-integers-number-line/

Вчитель пояснює: дана числова пряма, треба розставити так пружини, щоб під час стрибків вона потрапила до героя гри і він наївся. Для перевірки розуміння учнями виконання дій над раціональними числами - вчитель ділиться управлінням власним екраном і мишею через Zoom і діти пробують коментувати дії на додавання  і віднімання раціональних чисел. Якщо вони порахували невірно, неправильно розставили пружини, то цей герой не може поїсти.

 

 

  1. Виконання вправ № 1208 і № 1218 за підручником. Обчисліть:
  1.     1000-5267-23112-0=
  2.     -4040-762-3030=
  3.     -25,1 –7, 2- 4,9=
  4.     234-24,8-675,2=
  5.     2503 – (-831)-(-1169)=
  6.     – 72,62-(-51,15)- (56,47)=
  7.     405,2 –(-2,91)-(-6,7)=
  8.     -4,5-(-4,5)+5,1 =
  9.     2,5 -8,5 -=
  10.                   1 - + =

- Якими властивостями додаванні ми користуємося?

VI. Підсумки уроку. Рефлексія. Оцінювання.

VII.Домашнє завдання. Виконати завдання на інтерактивному аркуші онлайн https://www.liveworksheets.com/dx3353556lv

(Посилання додається до GoogleClassroom). Пояснивши учням:

  1. Розв’язати приклади, з’єднати розв’язки завдань з прикладами.
  2. Відгадати слово, переглянути відео.
  3. Натиснути кнопку і вибрати піктограму.
  4. Отримайте оцінку.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
11 березня
Переглядів
164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку