Урок математики у 6 класі: "Відсоткові розрахунки. Розв'язування задач фінансового змісту"

Про матеріал
Урок-проєкт знайомить здобувачів освіти з важливими категоріями фінансової тематики (заробітна плата, статутний фонд, капітал, страхування, безробіття, доходи, витрати, прибуток), сприяє формуванню практичних умінь і навичок, які стануть у пригоді в дорослому житті (робота в команді, вміння працювати з додатковою літературою, аналізувати, робити висновки, застосування математики у фінансовій галузі (пропорція, відсотки, побудова діаграм)).
Перегляд файлу

ПІБ учителя Микитюк Галина Михайлівна

Клас: 6

Тема розділу: «Відношення і пропорції»

Урок №16

Тема уроку: «Відсоткові розрахунки. Розв’язування задач фінансового змісту».

Мета уроку: формувати вміння і навички розв’язувати задачі фінансового змісту, вміння логічно викладати думку; розширювати кругозір, розвивати інтерес до математики шляхом встановлення міжпредметних зв’язків, культуру розумової праці; спонукати до колективної та індивідуальної роботи через впровадження стем-освіти.

виховувати старанність, наполегливість, активність; розвивати критичне мислення, самостійність, інтерес до математичних знань, вміння спілкуватися, дотримуватися правил роботи в групі.

Цілі уроку:

Навчальні: вчити в процесі реальної ситуації використовувати визначення таких понять: «відсоток», «пропорція», «відсоткові розрахунки», «задача фінансового змісту».

Розвивальні: уміти обробляти інформацію і виокремлювати її за компонентами; презентувати інформацію; рефлексія діяльності, контроль і оцінка процесу і результатів діяльності.

Виховні: уміння слухати і вступати в діалог, брати участь в обговоренні проблем, інтегруватися в групи і будувати продуктивну взаємодію, формування комунікативної компетенції; виховання відповідальності.

Тип уроку: урок-проєкт.

Обладнання: дошка, мультимедійна презентація, ноутбук, картки із завданнями, гаджети, роздатковий матеріал, плакат-епіграф «Знати математику – це вміння її застосовувати», ватмани, фломастери, підручник .

Формування ключових компетентностей учнів на уроці:

  • Спілкування державною мовою (грамотно висловлюватися рідною мовою; чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати виступ; робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах);
  • Математична (оперувати текстовою та числовою інформацією, встановлювати відношення між об’єктами та їх функціональну залежність; будувати найпростіші моделі реальних процесів);
  • Інформаційно-цифрова (структурувати інформацію; діяти за певним планом; знаходити інформацію та її використовувати);
  • Соціальна і громадянська (висловлювати власну думку, слухати і чути інших; арґументувати та відстоювати власну позицію; співпрацювати в команді, відповідально виконувати власну роль в командній роботі).


Хід уроку.

1. Організаційно-психологічний етап (розминка).

Ми знову зібралися на уроці математики. Ми такі схожі і такі різні! Ми різні, бо особистості, ми схожі, бо одна у нас мета – вчитися, більше взнати про відсотки, числа і фігури, рівняння і нерівності, навчитися розв’язувати задачі, будувати фігури, обчислювати їх площі. Важливим є те, як ми зможемо ці знання застосувати у повсякденному житті.

А зараз проведемо гру «Мікрофон».

Як ви думаєте, що означає знати математику? (Відповіді учнів)

Д. Пойя писав: «Знати математику – це вміння її застосовувати».

 Нехай цей урок математики стане тим уроком, на якому ви зможете продемонструвати свої уміння застосовувати знання про відсотки під час розв’язування вправ і задач.

Багато наших співвітчизників займаються підприємницькою діяльністю. Однією з умов успіху в цій справі є те, наскільки людина розуміє економічні проблеми суспільства і може швидко розв’язувати економічні та фінансові задачі. А методи їх розв’язання дає математика.

2. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні проведемо урок-проєкт «Задачі фінансового змісту».

Мета уроку: ознайомитися з окремими термінами фінансової теорії, видами задач, способами їх розв’язання, показати можливості математики у фінансовій галузі і вчитись реалізовувати проєкти (давати відповіді на конкретні питання, працювати в команді, презентувати свою діяльність).

3. Актуалізація знань (усні вправи, фронтальна бесіда).

Повторимо навчальний матеріал, необхідний для успішного розв’язання математичних задач проєкту (фронтальна бесіда):

1) Сформулюйте означення пропорції. (Рівність двох відношень)

2) Що таке відсоток? (це одна сота частина)

3) Назвіть три основні види задач на відсотки? (Знаходження відсотків від числа, числа за відсотками, відсоткового відношення двох чисел)

4) Що таке діаграма? (Символічний малюнок, який наочно ілюструє співвідношення між значеннями величин)

5) Які бувають діаграми? (Лінійна, стовпчаста, кругова (або секторна)

6) Проаналізувати діаграму (виведено на екран)

https://media.slovoidilo.ua/media/infographics/14/137701/bezrobittya-v-ukrayini_ru_large.jpg

7) Користуючись діаграмою, обчислити кількість працездатного населення в Україні у І кварталі 2021 року (робота в парах)

4. Учительська презентація «Задачі фінансового змісту»

Слайд 1.

Слайд 2.

Слайд 3.

 

Слайд 4.

Слайд 5.

 

Слайд 6.

Слайд 7.

 

5. Реалізація проєкту

Робота учнів у двох групах: «теоретиків» і «практиків».

6. Учнівська презентація.

«Теоретики» : визначення поняття «задача фінансового змісту»; основні види задач з фінансовим змістом.

«Практики»: презентація розв’язування основних задач фінансового змісту, побудова діаграм.

7. Підсумки проєкту.

Ознайомилися з важливими категоріями фінансової тематики (заробітна плата, статутний фонд, капітал, страхування, безробіття, доходи, витрати, прибуток), набули практичних умінь і навичок, які стануть у пригоді в дорослому житті (робота в команді, вміння працювати з додатковою літературою, аналізувати, робити висновки, застосування математики у фінансовій галузі (пропорція, відсотки, побудова діаграм).

Що вас подивувало чи вразило на проєкті?

8. Завдання додому.

 Довідатись про кількість безробітних у селі Солов’ї та взнати, який відсоток працездатного населення села вони займають. Подумайте, як можна вирішити проблему безробіття у селі, у державі?

9. Підсумок уроку. Оцінювання.

Яку користь дав проєкт? (Спільними зусиллями можна вирішити багато важливих освітніх і життєвих проблем).

docx
Додав(-ла)
Микитюк Галина
Додано
12 лютого 2023
Переглядів
289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку