Урок математики у 6 класі за темою " Відсоткові розрахунки"

Про матеріал
Мета: повторити види задач на відсотки, удосконалювати вміння розв’язувати задачі на відношення, пропорції, відсоткові розрахунки; розвивати комунікативну компетентність, інтелектуальні та творчі здібності, пізнавальну активність, кмітливість, пам’ять, увагу, логічне мислення, математичну мову, вміння оволодівати необхідною інформацією, орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, виховувати відповідальність за результати своєї праці, розглядати математику як науку тісно пов’язану з різними сферами діяльності;
Перегляд файлу

Урок 69                                       6 клас                                           13.12.23

Тема: «Відсоткові розрахунки»

Тип уроку: Урок застосування знань, умінь і навичок

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація.

Мета: повторити види задач на відсотки, удосконалювати вміння розв’язувати задачі на відношення, пропорції, відсоткові розрахунки; розвивати комунікативну компетентність, інтелектуальні та творчі здібності, пізнавальну активність, кмітливість, пам’ять, увагу, логічне мислення, математичну мову, вміння оволодівати необхідною інформацією, орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, виховувати відповідальність за результати своєї праці, розглядати математику як науку тісно пов’язану з різними сферами діяльності;

 

Добрий день всім. Кожному з вас хочу побажати, щоб на цьому уроці ви були:

„У” – усміхненими;                           

„С” – спокійними;

„П” – прогресивними;             Іншими словами, я бажаю вам УСПІХУ!

„І” – ініціативними;                

„Х” – хоробрими.                   

 

1. Перевірка домашнього завдання.

Давайте з’ясовуємо незрозумілі моменти , які виникли у вас при виконанні домашніх вправ. Здійснимо перевірку домашніх задач за розв’язком на слайдах.  Якщо виникають питання, то розглядаємо розв’язування задач більш детально.

Вправа 1.

Усплаві міститься 24% алюмінію, решта – магній. Скільки треба взяти алюмінію, щоб виготовити сплав, у якому 380 г магнію?

Розв’язання.

1) 100% - 24% = 76%,

2) 76%  -  380 г,

     100% - х г,

             

3) 500 – 380 = 120 (г) – алюмінію.

Відповідь: 120 г.

Вправа 2.

З 1,6 га землі, що становить 8% площі всього поля, зібрали 48 ц пшениці. Скільки пшениці зібрали з усього поля, якщо врожайність на всьому полі однакова?

Розв’язання.

8%  - 48 ц,

100% - х ц,

           

Відповідь: 600 ц.

На застосування вивченої на минулому уроці теми виконуємо вправу ланцюжок, яка містить теоретичні питання висвітлені на презентації. Учень, який відповідає називає ім’я однокласника, який дає відповідь на наступне питання і т.д.

2. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок учнів.

 (інтерактивна вправа)

Встанови відповідність

 

Наступна вправа з використанням інтернет сервісу https://learningapps.org .

Дана вправа містить завдання на : запис відсотків у вигляді десяткового дробу і навпаки, знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком, відсоткові відношення

 

Після виконання учнями вправи, обговорюємо які виникали проблеми та дякую за їх активність.

3. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

 Дуже часто я чую запитання: « А скажіть для чого нам  потрібно знати , що таке відсотки і де вони нам знадобляться?» Я гадаю, сьогодні на уроці кожен з вас зможе відповісти на це запитання й для себе зробить певний висновок.

 Тому основною метою нашого уроку, на якому ми будемо вдосконалювати знання з теми «Відсоткові розрахунки», є: розвивати вміння проводити відсоткові розрахунки за допомогою пропорцій, зводити життєві задачі до математичних розрахунків, можливості їх застосовувати в житті.

  Розгортаємо зошити, записуємо число « 2 грудня. Класна робота. Тема уроку: «Відсоткові розрахунки»

4. Мотивація навчальної діяльності.

Протяго попередніх уроків ми з вами вивчали тему «Відсоткові розрахунки’’. Сьогодні на уроці ми продовжимо вдосконалювати вміння розв’язувати текстові задачі на відсотки за допомогою пропорції і відчуємо себе справжніми фахівцями у певній галузі людської діяльності розв’язуючи різнотипні задачі.

 

5. Осмислення змісту і послідовності застосування способів виконання дій.

Відкриваємо підручник на сторінці 144 та виконуємо вправи

Робота з підручником(Математика 6 клас, Н.А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк)

Ст..144, №835

У міському парку посадили 50 дерев, з яких 20% становлять ялинки, а решту – клени.

Скільки дерев кожного виду посадили в парку?

-         Складаємо короткий запис задачі:

Посадили:  50 дерев -100%

          Ялинки:           ? –        20%

Решта- клени.

Нехай посадили х ялинок, тоді складаємо пропорцію:

- ялинки

Знайдемо скільки посадили кленів: 50-10=40

Відповідь: 10 ялинок та  40 кленів.

 

№839, с.144

До магазину привезли фрукти. Серед них було 400 кг яблук, що становить 20% загальної кількості фруктів. Груш було на 100 кг менше, ніж яблук. Решту фруктів становили сливи. Скільки кілограмів слив привезли до магазину?

Складаємо короткий запис задачі:

Яблука:         400 кг- 20%

Всього фруктів:  ? -  100%

Груш : 400-100=300(кг)

Сливи – решта.

Нехай в магазин привезли х кг фруктів, тоді складемо пропорцію:

 

, , х =2000(кг)- всього фруктів

Знайдемо скільки кілограм слив привезли: 2000- (300+400) =1300(кг)

Відповідь: 1300 кг слив привезли до магазину.

Хвилинка релаксу(музика)

Діточки ми гарно вже попрацювали нам слід трішки відпочити. Заплющіть очі і помрійте, адже незабаром настануть новорічні  свята, коли здійснюються ваші найзаповітніші мрії.

6. Самостійне виконання учнями завдань під контролем і з допомогою учителя.

Переходимо до наступного етапу нашого уроку.

Задачі на відсотки використовують багато представників різних професій. Ви майбутнє нашої України. Вам теж згодом прийдеться обирати собі спеціальність. Спробуйте «приміряти» одну з професій і попрацювати з відсотками.

Для цього об’єднаємось у три групи за порядковим номером у журналі:

1 група- 1,4,7,…- кухарі

2 група- 2,5,8,…– менеджери з продажу

3 група- 3,6,9,…- банкіри

Після чого зачитую прізвища школярів.

Учасники кожної з груп оберіть доповідача, а решта будуть доповнювати за потреби.

Кожна група виконує завдання яке висвітлено на слайді.

На виконання даного завдання відводиться 5 хв.

Отож, переходимо до обговорення. Надаю слово доповідачам, які записують розв’язок задачі на демонстраційні дошці.

1 група –кухарі.

Для випікання караваю вагою 3кг 400г. необхідно взяти 119г маку, і 255г родзинок. Визначте, скільки відсотків становить:

А)мак

Б) родзинки

В)мак і родзинки разом

Розв’язання:

3400г - 100%

119г -  х%

- становить мак

3400г - 100%

255г -  х%

- становить родзинки

3,5%+7,5%=11%- мак і родзинки разом

 

2 група- менеджери з продажу

Кросівки коштували 800 грн. Після зниження ціни вони стали коштувати 600 грн. На скільки % знизили ціну?

Розв’язання:
Початкова ціна   -  800 грн  - 100%
Після зниження   - 600 грн  - х % 
Розв’язання.         

 

 

 

 

3 група – банкіри

Клієнт банку поклав на депозит 3000 грн. Через рік він отримав прибуток у сумі 450 грн. Під  який  відсоток  поклав  гроші  клієнт до банку?

Поклав   -  3000 грн  - 100%
Отримав -  450 грн  -  х % 
Розв’язання.         


 

 

7. Звіт учнів про роботу і теоретичне обґрунтування одержаних результатів.

Ми підходимо до завершального етапу уроку, щоб зрозуміти наскільки ви засвоїли даний матеріал виконаємо тестові завдання на платформі МійКлас. Завдання у вас вже активні, тому виконуємо їх протягом 5-7 хвилин.

Діти після завершення тесту кожен з вас отримав оцінку. А також хочу відзначити учнів, які презентували розв’язки поставлених задач, які виконувалися в групах,  та найбільш активних учнів на уроці. Оцінки надсилаю кожному в приватні повідомлення.
 

 

8. Підсумки уроку

Сьогодні на уроці ми систематизували види задач на відсотки, повторили способи їх розв’язання, вивчені раніше. Крім того ви переконалися, що знання з математики можуть знадобитися в багатьох сферах життя і їх застосовують представники різних професій.

9. Повідомлення домашнього завдання

Дома опрацювати § 19,с.136

Виконати вправи: 836, 840, с.144, дані задачі аналогічні до тих , які ми виконували на уроці.

Додаткове завдання для допитливих учнів:   знайти інформацію про використання відсотків у магазинах, аптеках, лікарнях тощо.

ІХ. Рефлексія ( 2 хвилини)

Дерево очікування результатів уроку.

Ось і підходить до закінчення наш урок. Відсотки ще не раз зустрінуться на вашому шляху, допоможуть у вивченні нових шкільних предметів.
Прошу вас виразити свої емоції від сьогоднішнього уроку за допомогою відповідного смайлика.

 

Сьогодні всі добре попрацювали на уроці. Дякую всім за увагу. Допобачення.

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
21 березня
Переглядів
42
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку