Урок математики "Усне додавання виду 38 + 52. Розв’язування задач вивчених типів"

Про матеріал

Комбінований урок математики з міжпредметними зв'язками з уроком природознавства. Розробка містить матеріал для формування математичної, соціальної, комунікативної, громадянської компетентності. Мета уроку полягає в актуалізації знань учнів з теми «Додавання та віднімання чисел в межах 100 з переходом через розряд»; вдосконаленні вмінь розв'язувати задачі; розвитку критичного мислення.

Перегляд файлу

Тема: Усне додавання виду 38 + 52. Розв’язування задач вивчених типів.

Мета: 

  • формування предметних компетентностей: актуалізувати знання учнів з теми «Додавання та віднімання чисел в межах 100 з переходом через розряд»; сприяти розумінню школярами понять «розрядний склад числа»; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі, формувати вміння розв’язувати задачі на зустрічний рух записувати та обчислювати вирази з дужками та без дужок; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне, формулювати висно­вки;
  • формування ключових компетентностей:
  • уміння вчитися: організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;
  • комунікативної: розвивати математичне мовлення; вміння доводити власну думку; правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
  • соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, вміти аргументовано відстоювати свою точку зору;
  • громадянської: виховувати дбайливе ставлення до природи; розвивати здатність екологічно мислити.

Тип уроку: комбінований.

Міжпредметні зв’язки: природознавство

Обладнання: Карта подорожі, картки із завданнями, таблиці, ілюстрації до задачі, ілюстрація «Дерево успіху» з фішками у вигляді яблучок, презентація

Хід уроку

І. Організаційна частина

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він незвичний і цікавий,

Гостей багато завітало.

Повернемось обличчям до гостей

І лагідно промовим «Добрий день»

 

У ці осінні дні холодні

Нам всім так хочеться тепла.

Давайте ж вирушим у подорож,

Ну що, готові дітвора?

Заплющіть очі.

Подорож починається.              (Слайд 2 Звуки осіннього лісу)

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Під час математичної подорожі осіннім лісом ми будемо удосконалювати навички усного додавання двоцифрових чисел, ознайомимося  додаванням виду 38 + 52, будемо розв‘язувати задачі, які містять відношення «більше (менше) на…» та задачі на знаходження невідомого доданка.

  • Як ви гадаєте, де вам в житті знадобляться ці навички?
  • Як слід працювати на уроці, щоб досягнути мети?

(необхідно бути уважними, слухняними, старанними, вміти швидко і правильно рахувати, міркувати).

  • Саме це допоможе вам на уроці. 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Повторення «Математичних понять». Вправа «Рюкзачок»

  • Збираючись у подорож, ми завжди беремо з собою саме необхідне. Але подорож у нас математична і ми візьмемо необхідні знання з математики. Тож я пропоную пригадати основні математичні поняття, які стануть в нагоді на уроці.

- Щоб збільшити число на кілька одиниць потрібно виконати дію …(+);

- Щоб зменшити число на кілька одиниць потрібно виконати дію … (-);

- При додаванні компоненти називаються ….( перший доданок, другий доданок, сума)

- При відніманні компоненти називаються ….(зменшуване, від’ємник, різниця)

- Щоб дізнатися скільки всього або разом потрібно виконати дію …(+);

- Якщо в запитанні задачі перед словом скільки стало слово «на», то це задачі ….

( на порівняння)

- Щоб дізнатися на скільки одне число більше або менше від іншого потрібно…

- Щоб знайти решту треба виконати дію …

- У виразах з дужками першою виконується дія над числами записаними в ….

- Якщо сказано стільки ж. то це значить ….

 

 

 

 

2. Круги Ейлера Венна

  • Першою поспішає сорока. В народі кажуть: «Сорока скрекоче, бо гостей хоче».  Належать вони неперелітних птахів. Восени сороки збираються в невеликі зграйки і наближаються до поселень людини.
  • Ось сорока-білобока знайшла листа, а розібратися не може. Тож допоможемо їй.

  • Уважно подивіться на круги.
  • Що спільного у цих множинах? (це числа першої сотні, двоцифрові, мають розряд десятків, для запису використовують цифри)
  • Чим відрізняються групи чисел? (у першій групі в числах є розряд одиниць, числа першої групи можна записати у вигляді суми розрядних доданків, у другій групі чисел на місці одиниць нуль.

 

  • Як можна з першої групи чисел утворити кругле число?  ( додати кілька одиниць , або відняти розряд одиниць).

 

3. Записати числа у вигляді розрядних доданків

  • Поки ми допомагали сороці розібратися із завданням. Небо вкрили важкі хмари і почали падати перші краплинки дощу.  Давайте швиденько розгонимо хмаринки.

 

.

4. Усний рахунок

  • Але цим негода не закінчилася. У лісі подув вітер і почався справжній листопад. А це ще одне із явищ природи, що відбувається восени.

C:\Users\Admin\Desktop\list-21.pngC:\Users\Admin\Desktop\hello_html_15f613a9.pngа) Обчислити приклади усно

C:\Users\Admin\Desktop\21.pngC:\Users\Admin\Desktop\list-21.png 

 

C:\Users\Admin\Desktop\21.png                                            

 

C:\Users\Admin\Desktop\list-21.pngC:\Users\Admin\Desktop\21.pngC:\Users\Admin\Desktop\hello_html_15f613a9.png 

 

 

                                                                                                   

- Яким правилом ви користувалися коли виконували обчислення?

- Закріпимо навички обчислень під час розв’язування задачі.

б)Складіть задачу за малюнком

- Доповніть  задачу.

- Постав запитання так, щоб задача розв’язувалася двома діями.

https://st2.depositphotos.com/1414629/6279/v/950/depositphotos_62799645-stock-illustration-mushrooms-in-a-wicker-basket.jpgC:\Users\Admin\Desktop\математика\28.png                                       -  30гр.

C:\Users\Admin\Desktop\dc26e13341b611e58d9774d4352ba423_38d68e60425311e58d9774d4352ba423-480x640.jpg               https://media.istockphoto.com/vectors/vector-wicker-basket-with-outline-forest-mushroom-isolated-on-white-vector-id841941528?k=6&m=841941528&s=612x612&w=0&h=vqI3tyimX47Lu6wU7of2A2bpdvht-S12i6A8Y6dRvpU= -  ? , на 20гр.  ….

Міні підсумок етапу уроку

  • Отже,  що ми щойно пригадали?

5. Мотивація навчальної діяльності. Постановка проблемного завдання

- Для того, щоб потрапити до «Лісової школи», звірятам потрібно пройти 52 метри по стежині та 38 метрів лісовими хащами. Скільки всього метрів потрібно пройти, щоб потрапити до лісової школи?

 

І_________52м_________І______38м_____І

                                         

 

  • Назвіть відомі частини. Пригадайте, як знайти ціле.

 

ІV. Відкриття нових знань

1. Робота в групах. Обчислення прикладу:

38+52=

  • Чи виникали труднощі під час розвязування прикладів?
  • Чи розв’язували ми раніше приклади, коли при додаванні одиниць отримували 10, тобто ще один десяток?
  • Яким алгоритмом ви скористалися?

 

2. Складання алгоритму додавання

- От і Мудра тітонька сова у лісовій школі пояснює звірятам алгоритм обчислення таких прикладів. Допоможемо їй.

  •                        Спочатку кожен доданок потрібно розкласти на розрядні доданки.
  •                        Десятки додаємо до десятків.
  •                        Одиниці додаємо до одиниць.
  •                        Отримані результати додаємо.

V. Первинне закріплення  

1. Розв’язування прикладів

- А ось щедрий  їжачок  пропонує вам обчислити приклади, використовуючи алгоритм.


а) біля дошки: 26 + 14=       57 + 23 =

б) Самостійна робота:  

І група   Обчислити:  34 + 16=         27 + 33=

ІІ група   Знайти помилки:

34+16=51         46+44=90            26+24=40


Міні підсумок     - Отже, додавання якого виду ми виконували?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА  «Черепаха»

  • C:\Users\Admin\Desktop\математика\0_b687c_3a1c3980_orig.pngА ось сухопутна черепашка гріється на сонечку. Але вона вже не така активна, бо готується до зимової сплячки. Вона вже вирила ямку в землі і при температурі нижче 17 градусів вона почне засинати, знижуючи свою температуру тіла. Сухопутні черепахи

можуть жити до 100-150 років.

 

 

  • Єнот дуже любить ласувати горішками він знайшов аж 3 торбинки. Напевно їх білочка запасала на зиму.

 

У трьох торбочках було 80 лісових горішків. У першій торбинці 25 горішків, у другій стільки ж, а в третій решта. Скільки горішків у третій торбинці?

  • Про що йде мова в задачі?
  • Скільки горішків було в трьох пакетах?
  • Скільки пакетів було по 25 горіхів? (Це означає у першому пакеті було 25 горіхів і в другому теж 25 горіхів)
  • Що сказано про третій пакет?

C:\Users\Admin\Desktop\lori-0004452161-extrawww.jpg 

 

                           -   25г.

 

C:\Users\Admin\Desktop\lori-0004452161-extrawww.jpg 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b5/GullBraceDown.svg/1280px-GullBraceDown.svg.png                            -  25г.                         

                                                               -  80г.

C:\Users\Admin\Desktop\19295497-hazelnuts-in-a-miniature-burlap-sack.jpg 

                                  - ? решта

 

 

 

 

 

І________25г.__І______25г.____І________?г.________ І

                                                  80г.

 

 

  • Прочитайте запитання до задачі.
  • Чи можемо дати відповідь на запитання?
  • Що треба знати, щоб знайти решту?

Записати розв’язання задачі у зошит.

VІІ. Підсумок уроку

  • Пригадайте які приклади ми розв’язували.
  • Який алгоритм використовували?
  • При виконанні домашнього завдання пам’ятайте це правило.

Гра «Вставалочка»

  • Встаньте ті, хто зовсім не працював на уроці?
  • Встаньте ті, хто намагався працювати краще?
  • Встаньте ті, хто працював гарно, але відчуває , що міг би досягти більшого?
  • Встаньте ті, хто працював на повну силу?

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
27 березня 2020
Переглядів
785
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку