Урок математики в 1 класі. "Число і цифра 0. Порівняння чисел з 0. Віднімання рівних чисел. Написання цифри 0."

Про матеріал
Урок математики в 1 класі. Актуалізація опорних знань учнів проходить під час дидактичних ігор. За допомогою презентації учні зустрічаються у зимовому лісі з тваринами, які не впадають у зимову сплячку. Кожен звір приносить своє завдання. А діти дізнаються цікаві відомості про цього звіра. На основі практичних дій з предметами діти відкривають для себе утворення числа 0, визначають його місце на числовому відрізку, порівнюють нуль з іншими числами, вчаться віднімати рівні числа.
Перегляд файлу

Тема.     Число і цифра 0. Порівняння чисел з 0. Віднімання рівних чисел. Написання цифри 0.

Мета: на основі практичних дій з предметами розкрити утворення числа 0; визначити його місце в числовому відрізку; продовжити роботу над формуванням в учнів уміння складати приклади на додавання й віднімання; удосконалювати навички усної лічби; розвивати мислення, увагу і уяву. Виховувати пізнавальний інтерес учнів, самостійність.

Обладнання: предметні малюнки, картки для роботи в групах, картки для самостійної роботи, картки з друкованою і рукописною цифрою 0, презентація до уроку.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань

Хід уроку

І.   Організаційний момент

1.1  Привітання

Пролунав веселий дзвоник , завітали всі у клас!
Будем дружно ми старатись, щоб побачити в кінці 
Що у нашім першім класі  діти просто молодці! 

1.2 Перевірка готовності до уроку

1.3 Основні правила роботи на уроці:

  •                   Вести себе спокійно.
  •                   На уроці думати.
  •                   Піднімати руку.
  •                   Бути  терплячими.
  •                   Завдання слухати  до кінця.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  - Сьогодні ми побуваємо в зимовому лісі. Першою ми зустрічаємо білочку. Вона пропонує нам погратися.

2.1.  Гра на засвоєння складу числа «Засели будиночок» (2 учні біля дошки)

2.2. Гра «Хто більше?» Учні пригадують приклади з результатом 10.

Цікаво знати! Взимку білка весь світлий час доби проводить у пошуках їжі. Спритно перескакувати з дерева на дерево білці допомагає красивий довгий пухнастий хвіст. Шишки - улюблена зимова їжа білок.

2.3 Гра « Так чи ні?»

- У веселки 6 кольорів? (ні)

- Тиждень - це 7 днів?(так)

- У трикутника 4 сторони?(ні)

- Число 10 – двоцифрове?(так)

А тепер нас зустрічає заєць. Цікаво знати! У зайців дуже сильні задні лапи. Завдяки їх особливій будові звірята можуть виконувати під час пересування великі стрибки. Крім того, ударами задніх лап тварина здатне відбиватися від хижака. Стрімкий біг звірка, його сильні ноги не тільки допомагають йому в пошуках їжі, але дуже часто рятують від переслідувачів.

Він пропонує своє завдання.

2.4 Гра «Назви сусідів» . Числа 10, 5, 9.

- Яке число на 1 більше від числа 8?

- Як дістати число 5, якщо є число 4 ?

- На скільки 6 більше ніж 5?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку

3.1. Гра «Будь уважний»
— Скільки лапок у котів? (Чотири.)
— Скільки в песика хвостів? (Один.)
— Скільки вушок у зайців? (Два.)
— Скільки пальців на руці? (П’ять.)
— Скільки крил є у лисиці? (нуль)
— Скільки жаб літає в небі? (Нуль, бо жаби не літають.)
— Зробіть висновок: що означає число нуль? (Нічого, жодного предмета.)

3.2 - Тема нашого уроку: Число і цифра 0. Порівняння чисел з 0. Написання цифри 0.

3.3 - Завдання уроку:

  • ознайомитись з числом 0;
  • навчитися писати цифру 0;
  • обчислювати   приклади   в  межах  10.

ІV.Вивчення нового матеріалу

4.1.Нуль дуже схожий на буквочку «О»,
                 Він означає  - «ніскільки», «ніщо».

-А на що вам схожа ця цифра?

4.2. Утворення 0.

- На галявині сиділо 3 зайчики. До них почала підкрадатись лисиця. Три зайчики швидко заховались в лісі. Скільки зайчиків зосталось?

  • Як отримали число 0? (3 - 3=0)
  • Що можна сказати про це число?
  • Де воно буде стояти в числовому ряду?
  •                   Порахуйте від 0 до10. Назвіть «сусідів» числа 1.

4.3.  Показ написання числа 0. Робота в зошиті.

Лисиця хочете перевірити, чи зможете ви гарно написати число 0.

Починаємо писати трохи нижче верхнього правого кута клітинки, заокруглюємо ліворуч,  пишемо до середини нижньої сторони клітинки і піднімаємося вгору до початку написання цифри.

Цікаво знати! Лисиця - хороший мисливець. Крім спостережливості та кмітливості, у неї чудова зорова пам'ять, гарний нюх і гострий слух. Вона здатна почути переміщення миші під метровим шаром снігу.

V. Закріплення вивченого матеріалу

5.1 Порівняння числа 0 з іншими числами

В зимовому лісі можна зустріти вовка.

Вовк пропонує порівняти число 0 з іншими числами 

- Як ви думаєте, яке число найменше в числовому ряду?

Завдання в презентації.

0 і 5             6 і 0             10 і 0             0 і 7

Цікаво знати! Вовк - природжений мисливець. Він вміє не тільки підбирати мертвих тварин, але і добувати м`ясо власними зубами і лапами. Якщо великої здобичі не передбачається, то вовк може полювати на мишей і гризунів.

5.2. Віднімання рівних чисел.

Вовк пропонує нам обчислити вирази на віднімання .Робота в зошиті (завдання 4)

На тарілці лежало 6 слив. Мама з донькою зїли 6 слив. Скільки слив залишилось? (6 - 6 =0)

На тарілці лежало 3 полуниці. Скільки полуниць зїла бабуся, якщо їх залищилось 0? (3-3=0)

 Висновок. При відніманні рівних чисел отримаємо 0.

5.3. Самостійна робота.

А що це за тварина? Це козуля або сарна. Іноді тварин називають дикими козами, але вони є родичами оленів.

Цікаво знати! Пересуваються козулі в основному стрибками, причому за один стрибок вони можуть покривати відстань 5-6 метрів.

Ця чудова сарна пропонує виконати ці завдання самостійно за 1 хвилину.

Розмальовки - Вовк | Картинки-розмальовки для дітей та дорослих

  1. Обчисли:

6 + 1 =       2 - 2=

1 – 1 =       5 + 1 =

3 + 2 =       5 - 5 =

  1. Порівняй: (˂,˃,=)

0__8       6__10      2 __0

  1. __0         9__6

3.Порівняй: (˂,˃,=)

5 ___3 + 3       7 __8 - 8

2___3 - 3        4__ 6 - 2

Emoji without mouth: стоковые векторные изображения, иллюстрации |  Depositphotos

білочка Розмальовки роздрукувати бесплатно.

  1. Обчисли:

3 – 3 =        5 – 1 =

6 – 6 =         7 – 2=

8 + 1 =         9 – 9 =

  1. Порівняй(˂,˃,=)

5__0       0__7      6 __4

7__10       4 __ 0

3.Порівняй (˂,˃,=)

5___8 – 8        6___8 – 2

3___2 + 1        2___7 - 7

Emoji without mouth: стоковые векторные изображения, иллюстрации |  Depositphotos

 

 5.4. Гра «Оживи цифру». Робота в групах.

Об’єднайтесь у групи. Перед вами - картка, на якій намальований великий нуль.  Ви повинні домалювати  до нуля елементи, щоб вийшла певна фігура або предмет чи силует живої істоти.

5.5 Логічна задача

На гілці сиділо 4 горобці. Кіт підкрався і схопив 1 горобця. Скільки горобців залишилося на гілці?      

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

- Що нового дізналися  на уроці?

- Що залишається при відніманні однакових частин? Як це позначається? 

- Що позначає число 0 ?

- Де його місце на числовому відрізку?

- Де в повсякденному житті зустрічали нуль?(на термометрі, на спідометрі)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Грязєна Світлана Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Дреус Світлана
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 січня 2022
Переглядів
539
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку