Тема. Додавання і віднімання виду 10+3, 14-4. 15-10. Задачі на знаходження остачі. Доповнення рівностей.
Мета: повторити назви компонентів дій віднімання; формувати навички додавання і віднімання на основі знання десяткового складу чисел у межах 20; вправляти у розв’язанні задач на знаходження остачі; розвивати пам'ять, увагу; виховувати самостійність.
Хід уроку
І. Організація класу.
Раді ми гостей вітати
І урок наш розпочати.
Будемо навчатись гарно,
Швидко, весело і вправно.
Прийом «Незакінчене речення»
ІІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.
1.Усна лічба.
Гра «Збери повітряні кульки»
Вінні Пух і П’ятачок розв’язували приклади на повітряних кульках. Повіяв вітер і кульки розлетілись. Допоможіть казковим героям, «прив’яжіть» приклади за допомогою ниточок до потрібних відповідей.
6 10 8 7 9
- Молодці! Добре впорались із цим завданням.
2. Гра з м’ячиком.
Продовж речення.
(Учитель кидає м’ячик учневі, він ловить і закінчує речення)
1дес. 2один. – це 12
1дес. 5 один. – це 15
1 дес. 7 один. – це 17
1 дес. 1 один. – це 11
2 дес. – це 20
1 дес. – це 10
3. Гра «Веселі чоловічки»
Веселі чоловічки танцювали на травичці,
Та ось з’явився новий - зовсім пустоголовий.
Для вдумливого погляду тут задано урок:
Яку ж бо цифру слід вписати в пустий кружок?
4. Віршована задача
Сім банок меду Вінні Пух купив.
П’ять з них одразу з’їв.
Знайдіть, яка остача.
Ось вам його задача.
5. Хвилинка каліграфії.
1) Запишемо цифру 2 – пояснення.
2) Взаємоперевірка.
Обміняйтесь зошитами та оберіть у зошиті товариша одну цифру, що написана найкраще, намалюйте над нею корону.
3) Бесіда (вик. метод «Мікрофон»)
- Як ви вважаєте, чому ми писали цифру 2. (Залишилось меду)
- Сьогодні 22 лютого. Число складається з 2 дес. і 2 один.
- Що можете сказати про число 2. (Воно складається з двох одиниць)
- Що в житті може означати це число? (Дату народження, дві руки, дві ноги, двоє очей)
6. Фізкультхвилинка.
Я бачу, що вже стомились, пора відпочити.
Ведмедики
Йшли ведмедики малі. (Кроки на місці)
Нахилились до землі. (Нахил, руки вниз)
Потім встали, руки в боки
І зробили три підскоки.
Потім розминали плечі. (Руки до плечей, колові рухи.)
Рівні спинки у малечі!
Руки вгору, опустили
І за парти дружно сіли.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
На сьогоднішньому уроці будемо вчитися додавати і віднімати вирази виду 10+3, 14-4, 15-10. Розв’язуватимемо задачі на знаходження остачі, доповнюватимо рівності.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота з лічильним матеріалом.
Виставити в одну кишеньку верхнього ряду предметного абака пучок паличок – 1 десяток, а в другу – 1 паличку.
(Учні викладають на парті)
2. Робота з таблицею.
3. Робота з підручником.
Завд. 2, с. 95 – 1,2 стовпчики з коментуванням,
третій – самостійно- перевірка.
4. Розв’язування задачі.
Друковані зошити с.21 – задача 3.
V. Фізкультпауза.
Вправа для очей.
Кіт Васько
Учитель: Сплять маленькі кошенята,
Всі заплющте оченята!
Діти: А Васько не хоче,
Він розплющив очі!
Учитель: Подивився вгору, вниз,
Поводив очима скрізь.
І праворуч, і ліворуч,
Перевірив: вуха поруч!
Знову — вгору, знову — вниз,
Лапою помацав ніс
Вправа закінчилася.
Очі не втомилися?
VІ. Розвиток і закріплення математичних знань.
1. Завдання 4, с.95 підр. (Записати в зошити)
Пес Пірат сидить в човні,
З поплавка очей не зводить,
А десь там, на глибині,
Риба табунами ходить!
Хто вгада, з рибин яка
Зараз вхопить черв’яка?
Цю загадку розгадать
Допоможе цифра 5.
2. Самостійне завдання.
Друкований зошит, впр.1,2, с.21.
Перевірка.
3. Логічна вправа 5.
Гра «Кмітливчик»
VІІ. Підсумок уроку.
Ще один важливий крок,
Підсумуємо урок.
Завдання тітоньки Сови. Гра «Мовчанка»
5 18
1 13 - 10
10 + 7 12
9 16
1