Урок з математики 1 - А клас "Склад числа 6. Замкнені і незамкнені ламані лінії. Побудова ламаної. Моделювання кривих і ламаних ліній із підручних матеріалів."

Про матеріал
Склад числа 6. Замкнені і незамкнені ламані лінії. Побудова ламаної. Моделювання кривих і ламаних ліній із підручних матеріалів.Вивчити склад числа 6, дати учням поняття про замкнені і незамкнені ламані лінії; закріпити вміння креслити ламану на папері, будувати замкнені і незамкнені криві та ламані лінії із підручних матеріалів; розвивати мислення, пам’ять, увагу, уяву, зв’язне мовлення, активність; виховувати взаємо-повагу, колективізм.
Перегляд файлу

Відкритий урок з математики 1 - А клас

 

Тема уроку: Склад числа 6. Замкнені і незамкнені ламані лінії. Побудова ламаної. Моделювання кривих і ламаних ліній із підручних матеріалів.

Мета: вивчити склад числа 6, дати учням поняття про замкнені і незамкнені ламані лінії; закріпити вміння креслити ламану на папері, будувати замкнені і незамкнені криві та ламані лінії із підручних матеріалів; розвивати мислення, пам’ять, увагу, уяву, зв’язне мовлення, активність; виховувати взаємо-повагу, колективізм.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Організація класу. Психологічний настрій.

Подивилися на мене,

Посміхнулися усі.

Хто готовий до роботи?

Хто  бадьорий?

Молодці!

2. Читання віршів

Уч:  Раз, два, три, чотири

Рахувати нас учили.

Уч: П’ять, шість – не лінились,

Цифри ми писати вчились.

Уч:  Вчились приклади складати,

Мали числа порівняти,

Уч:  Не сиділи, працювали,
Додавали віднімали.

Уч:  Сім – ми будем більше знати,

Математику вивчати.

Уч:  Дев’ять, десять – не втомились,

Ми покажем, що навчились.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Лічимо предмети

Запишіть кількість предметів

2. Розвиток пам'яті. Після зникнення малюнку відтворіть у пам'яті, що було на малюнку

3. Весела лічба

Киця Мурка на всі ніжки

Взула теплії панчішки.

Та одна десь загубилась.

Скільки в киці залишилось?

4. Гра «Не позіхай, продовжуй»

- Назвіть числа від 1 до 10;

- Назвіть числа від 10 до 1.

5. З-за пенька показалося 6 заячих вух. Один зайчик утік. Скільки вух тепер буде видно з-за пенька? Скільки там залишиться зайців?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Відновити натуральний ряд чисел

Яка цифра пропущена? (6)

2. Гра «Кіт та мишка»

(Діти стають у коло. Двоє із них одягають маски котика і мишки. Учитель керрує діями дітей, читаючи вірша)

Дуже хочуть павучата

У веселу гру пограти.

Ми побавимося трішки

З ними у «Кота та мишку»!

Зараз грати почнемо,

Руки дружно зімкнемо.

Замкнену створили –

Кота до мишки не пустили!

Ось «замочок» відкриваєм –

Котик мишку доганяє,

А замкнемо руки знову –

І маленька мишка вдома!

2. Повідомлення теми уроку.

Під час гри ми утворювали замкнені і незамкнені лінії. Сьогодні поговоримо про замкнені і незамкнені лінії, а ще про склад числа 6.

ІV. Опрацювання нового матеріалу

 

 

1. Робота з підручником

№1. Полічи ланки та вершини кожної ламаної.

  • Розгляньте першу ламану на малюнку. Чи може в ній «заховатися» мишка?(Ні, тому що вона незамкнена)
  • Перевірте, чи справді перша ламана має 4 ланки і 5 вершин
  • Розгляньте другу ламану на малюнку. Чи може в ній «заховатися» мишка?(Так, тому що ламана замкнена)
  • Зверніть увагу, що в замкнених ламаних порівну ланок і вершин.

№2. Павучки зробили виставку своїх павутинок. * Скільки ланок має кожна павутинка? А вершин?

  • Чим схожі ці ламані?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

№3. Накресли ламану на 2 ланки. Замкни її.

  • Із чого починаємо креслення? (Позначаємо точку першої ланки)
  • Який наступний крок? (Позначимо другу точку – кінець першої ланки)
  • Що будемо робити далі? (Сполучимо ці точки. Утворилася перша ланка) Аналогічно проводимо другу ланку.
  • Із двох ланок можна створити різні ламані і всі вони незамкнені.
  • Яким чином можемо замкнути ламану? (Провести ще 1 ланку, яка сполучає початок першої з кінцем другої)
  • Скільки тепер має ланок наша ламана? Скільки вершин? Як називається?

№4. Візьми 5 олівців. Склади з них незамкнену ламану лінію; замкнену ламану лінію.

№5. Візьми шнурок. Створи з нього незамкнену криву лінію; замкнену криву лінію.

  • Чим відрізняється замкнена ламана лінія від замкненої кривої лінії?

2. Склад числа 6

1. Робота з цеглинками

- Візьміть 6 цеглинок і розкладіть їх на 2 купки по-різному. По скільки цеглинок на кожній купці у вас получилось?

770

3. Робота в зошитах

Написання цифри 6

V. Закріплення й узагальнення  знань учнів

№6. У які дві групи можна об’єднати ці лінії? Знайди 2 варіанти.

№7. Дай спільну назву кожній групі малюнків.

VІ. Рефлексія

771

    Послухайте казку про Трикутника, який не слухався мами. От що з ним трапилося.
    Одного разу за погану поведінку мама боляче смикнула Трикутничка за вушко, а вушко в Трикутничка — це його кут. Розсердився Трикутник і думає: «От візьму та й повідрізую собі вушка, не буде за що смикати наступного разу!» І дійсно, відрізав! (Учитель демонструє, як утворився шестикутник.) Вийшла зовсім інша фігура. Полічіть, скільки в неї кутів. (Шість.) Це — шестикутник. Тепер неслухняний синок мав аж шість «вушок»! Отож, треба слухати маму, а не бешкетувати.

     Складіть шестикутник із шести паличок. Шестикутник — один із многокутників.    Многокутниками називають геометричні фігури, утворені замкненою ламаною лінією, яка утворює більше чотирьох кутів. Це добре видно на складеному вами з паличок шестикутнику.

 

Олександрівська ЗОШ І – ІІІ ступенів

Лиманської районної ради

Одеської області

Відкритий урок

з математики

у 1 - А класі

 

Тема уроку: Склад числа 6. Замкнені і незамкнені ламані лінії. Побудова ламаної. Моделювання кривих і ламаних ліній із підручних матеріалів.

 

 

Провела

Старший вчитель початкових класів

 Педоренко Марія Михайлівна

 

2018 р.

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 квітня 2019
Переглядів
10011
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку