Відкритий урок з математики 1 - А клас
Тема уроку: Склад числа 6. Замкнені і незамкнені ламані лінії. Побудова ламаної. Моделювання кривих і ламаних ліній із підручних матеріалів.
Мета: вивчити склад числа 6, дати учням поняття про замкнені і незамкнені ламані лінії; закріпити вміння креслити ламану на папері, будувати замкнені і незамкнені криві та ламані лінії із підручних матеріалів; розвивати мислення, пам’ять, увагу, уяву, зв’язне мовлення, активність; виховувати взаємо-повагу, колективізм.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Організація класу. Психологічний настрій.
Подивилися на мене,
Посміхнулися усі.
Хто готовий до роботи?
Хто бадьорий?
Молодці!
2. Читання віршів
Уч: Раз, два, три, чотири
Рахувати нас учили.
Уч: П’ять, шість – не лінились,
Цифри ми писати вчились.
Уч: Вчились приклади складати,
Мали числа порівняти,
Уч: Не сиділи, працювали,
Додавали віднімали.
Уч: Сім – ми будем більше знати,
Математику вивчати.
Уч: Дев’ять, десять – не втомились,
Ми покажем, що навчились.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу
1. Лічимо предмети
Запишіть кількість предметів
2. Розвиток пам'яті. Після зникнення малюнку відтворіть у пам'яті, що було на малюнку
3. Весела лічба
Киця Мурка на всі ніжки
Взула теплії панчішки.
Та одна десь загубилась.
Скільки в киці залишилось?
4. Гра «Не позіхай, продовжуй»
- Назвіть числа від 1 до 10;
- Назвіть числа від 10 до 1.
5. З-за пенька показалося 6 заячих вух. Один зайчик утік. Скільки вух тепер буде видно з-за пенька? Скільки там залишиться зайців?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Відновити натуральний ряд чисел
Яка цифра пропущена? (6)
2. Гра «Кіт та мишка»
(Діти стають у коло. Двоє із них одягають маски котика і мишки. Учитель керрує діями дітей, читаючи вірша)
Дуже хочуть павучата
У веселу гру пограти.
Ми побавимося трішки
З ними у «Кота та мишку»!
Зараз грати почнемо,
Руки дружно зімкнемо.
Замкнену створили –
Кота до мишки не пустили!
Ось «замочок» відкриваєм –
Котик мишку доганяє,
А замкнемо руки знову –
І маленька мишка вдома!
2. Повідомлення теми уроку.
Під час гри ми утворювали замкнені і незамкнені лінії. Сьогодні поговоримо про замкнені і незамкнені лінії, а ще про склад числа 6.
ІV. Опрацювання нового матеріалу
1. Робота з підручником
№1. Полічи ланки та вершини кожної ламаної.
№2. Павучки зробили виставку своїх павутинок. * Скільки ланок має кожна павутинка? А вершин?
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
№3. Накресли ламану на 2 ланки. Замкни її.
№4. Візьми 5 олівців. Склади з них незамкнену ламану лінію; замкнену ламану лінію.
№5. Візьми шнурок. Створи з нього незамкнену криву лінію; замкнену криву лінію.
2. Склад числа 6
1. Робота з цеглинками
- Візьміть 6 цеглинок і розкладіть їх на 2 купки по-різному. По скільки цеглинок на кожній купці у вас получилось?
3. Робота в зошитах
Написання цифри 6
V. Закріплення й узагальнення знань учнів
№6. У які дві групи можна об’єднати ці лінії? Знайди 2 варіанти.
№7. Дай спільну назву кожній групі малюнків.
VІ. Рефлексія
Послухайте казку про Трикутника, який не слухався мами. От що з ним трапилося.
Одного разу за погану поведінку мама боляче смикнула Трикутничка за вушко, а вушко в Трикутничка — це його кут. Розсердився Трикутник і думає: «От візьму та й повідрізую собі вушка, не буде за що смикати наступного разу!» І дійсно, відрізав! (Учитель демонструє, як утворився шестикутник.) Вийшла зовсім інша фігура. Полічіть, скільки в неї кутів. (Шість.) Це — шестикутник. Тепер неслухняний синок мав аж шість «вушок»! Отож, треба слухати маму, а не бешкетувати.
Складіть шестикутник із шести паличок. Шестикутник — один із многокутників. Многокутниками називають геометричні фігури, утворені замкненою ламаною лінією, яка утворює більше чотирьох кутів. Це добре видно на складеному вами з паличок шестикутнику.
Олександрівська ЗОШ І – ІІІ ступенів
Лиманської районної ради
Одеської області
Відкритий урок
з математики
у 1 - А класі
Тема уроку: Склад числа 6. Замкнені і незамкнені ламані лінії. Побудова ламаної. Моделювання кривих і ламаних ліній із підручних матеріалів.
Провела
Старший вчитель початкових класів
Педоренко Марія Михайлівна
2018 р.