Урок математики в 2 класі "Ознайомлення з дією множення. Знак множення"

Про матеріал

Тема: Ознайомлення з дією множення. Знак множення.

Мета: Ознайомити з дією множення, знаком множення; вчити замінювати

приклади на додавання, прикладами на множення.

Розвивати мислення, оперативність у виконанні завдань;

Виховувати пошану до традицій українського народу, прагнути вивчати

народні символи України.

Обладнання: план уроку у вигляді віночка з стрічками, схема до задачі,

індивідуальні картки, презентація.

Перегляд файлу

Математика

 

Тема: Ознайомлення з дією множення. Знак множення.

Мета: Ознайомити з дією множення, знаком множення; вчити замінювати

            приклади на додавання, прикладами на множення.

            Розвивати мислення, оперативність у виконанні завдань;

            Виховувати пошану до традицій українського народу, прагнути вивчати

            народні символи України.

Обладнання: план уроку у вигляді віночка з стрічками, схема до задачі,

                         індивідуальні картки, презентація.

 

І. Організаційний момент

  • Кому дозволимо сісти першим?

Дівчаткам

     Правильно, спочатку краса, а потім сила

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми ознайомимось з дією множення, знаком множення, вчитимемо замінювати приклади на додавання прикладами на множення, розвиватимемо мислення, оперативність у виконанні завдань, будемо виховувати почуття пошани до традицій українського народу.

ІІІ. Мотивація навчально - пізнавальної діяльності.

  • У дитинстві я полюбляла плести віночок. За українськими народними традиціями віночок завжди був і є одвічним символом добра і надії, краси і молодості.
  • Віночок – це не тільки прикраса, це оберіг. Вважалося, що він володіє надприродною силою, що біль знімає, і волосся береже. Подивіться,  який красивий віночок у нас.
  • Сьогодні ми будемо вплітати у віночок нашого уроку – стрічки математичних завдань. Якщо ви будете старанні, то віночок стане символом нашого з вами успіху. Готові працювати? Тож часу уже не гаймо! До роботи поспішаймо.

IV. Актуалізація опорних знань

  1. Усна лічба.

Вчитель виставляє зелену стрічку, яка символізує молодість і красу.

А) Продовжити ряд чисел

2,4, 6,…до 20

      Б) Гра  «Ланцюжки»

3+3+3+3+3=15

5+5+5+5=20

В) Бліц – турнір

1.Скільки крил у трьох горобців? (6)

2. Скільки ніг у п’яти страусів? (10)

3. Скільки вух у чотирьох зайчиків? (8)

  1. Каліграфічна хвилинка

Зошит  свій я відкриваю

Навкоси його кладу

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно не зігнусь

Буду я писати гарно

До роботи я берусь!

- Запишіть число, класна робота.

- Напишіть у рядок, через клітинку 2 – п’ятірки, 3 – трійки, напишіть цифру два стільки разів, скільки вам років.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення вчителем нового матеріалу

Наступна стрічка помаранчева – символ хліба.

Наступна стрічка – жовта – символ сонця.

А тепер дивимося на дошку:

- Розгляньте малюнок:    

 

 

  • Скільки всього вишень?

Складіть приклад на додавання

2+2+2+2=8 (в)

 

  • Розгляньте перший приклад

У цій сумі чотири доданки, кожен з яких дорівнює 2.

Відкриваємо підручник по закладці, розглянемо завдання №583

  • Скільки всього вишень?

2+2+2+2+2=10

Додавання однакових доданків називається множенням! Читаємо правило.

Суму однакових доданків 2+2+2+2+2 записують так:

2*5=10, де перше число 2 – є числом, що повторюється, а 5 – показує, скільки разів це число повторюється. Крапка між числами це знак множення. Приклади на множення читають так: два помножити на п’ять, дорівнює десяти.

 

Вчитель виставляє синю стрічку – символ неба і води.

 

Розгляньте наступний малюнок:

 

  • Скільки всього квітів? 10(кв.)

Запишемо приклад спочатку за допомогою додавання, а потім – множення.

2+2+2+2+2=10(кв.)

2*5=10

  1. Робота з підручником (№584, 585)

Заміни приклади на додавання прикладами на множення.
2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 10
3+3+3+3+3 = 15
4 + 4 + 4 = 12
5 + 5 + 5 = 15
6 + 6 = 12
7 + 7 + 7 = 14

 

Заміни приклади на множення прикладами на додавання за зразком.
Зразок. 9*4 = 9 + 9 + 9 + 9.
3*5
4*4
6*2

 7*3

VI. Фізкультхвилинка.

VII. Розвиток  математичних знань.

Вчитель виставляє коричневу стрічку – символ землі годувальниці.

  1. Розв’яжемо задачу №588

У кіоск завезли 50 батонів. До обіду продали 14 батонів, а після обіду — 28. Скільки батонів залишилось у кіоску?

Робота над текстом

  • Про що розповідається в задачі?
  • Скільки завезли батонів?
  • Скільки продали до обіду?
  • Скільки після обіду?
  • Яке питання в задачі?

Аналіз задачі

  • Знаючи, скільки батонів продали до обіду і скільки продали після обіду, що можемо знайти? (скільки продали батонів всього)
  • За допомогою якої дії? (додавання)
  • Знаючи, скільки батонів завезли і скільки всього продали, чи можемо відповісти на питання задачі?
  • Якою дією? (-)
  • На скільки дій задача?
  • Це проста чи складена задача?

Запишіть самостійно розв’язання

  1. 14+28 = 42 (б.) – продали
  2. 50 – 42 = 8 (б.) – залишилось.

Відповідь: 8 батонів.

Як по іншому можна було розв’язати задачу?

  1. 50 – 14 = 36 (б.) – залишилося до обіду
  2. 36 – 28 = 8 (б.) – залишилось у кіоску.

Відповідь: 8 батонів.

VIII. Підсумок уроку.

Вчитель виставляє червону стрічку, яка символізує мудрість.

  1. Підсумок уроку
  • З якою дією ознайомились? (множення)
  • Чи вдалося нам виконати план уроку тобто досягти мети?
  • Тепер, я певна, що наш віночок стане символом нашого класу і буде надалі допомагати нам у навчанні.
  1. Оцінювання
  2. Домашнє завдання

№ 589, 590

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Григорян Наіра Артурівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 листопада 2018
Переглядів
19857
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку