Тема: Ознайомлення з дією множення. Знак множення.
Мета: Ознайомити з дією множення, знаком множення; вчити замінювати
приклади на додавання, прикладами на множення.
Розвивати мислення, оперативність у виконанні завдань;
Виховувати пошану до традицій українського народу, прагнути вивчати
народні символи України.
Обладнання: план уроку у вигляді віночка з стрічками, схема до задачі,
індивідуальні картки, презентація.
Математика
Тема: Ознайомлення з дією множення. Знак множення.
Мета: Ознайомити з дією множення, знаком множення; вчити замінювати
приклади на додавання, прикладами на множення.
Розвивати мислення, оперативність у виконанні завдань;
Виховувати пошану до традицій українського народу, прагнути вивчати
народні символи України.
Обладнання: план уроку у вигляді віночка з стрічками, схема до задачі,
індивідуальні картки, презентація.
І. Організаційний момент
Дівчаткам
Правильно, спочатку краса, а потім сила
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Мотивація навчально - пізнавальної діяльності.
IV. Актуалізація опорних знань
Вчитель виставляє зелену стрічку, яка символізує молодість і красу.
А) Продовжити ряд чисел
2,4, 6,…до 20
Б) Гра «Ланцюжки»
3+3+3+3+3=15
5+5+5+5=20
В) Бліц – турнір
1.Скільки крил у трьох горобців? (6)
2. Скільки ніг у п’яти страусів? (10)
3. Скільки вух у чотирьох зайчиків? (8)
Зошит свій я відкриваю
Навкоси його кладу
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно не зігнусь
Буду я писати гарно
До роботи я берусь!
- Запишіть число, класна робота.
- Напишіть у рядок, через клітинку 2 – п’ятірки, 3 – трійки, напишіть цифру два стільки разів, скільки вам років.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення вчителем нового матеріалу
Наступна стрічка помаранчева – символ хліба.
Наступна стрічка – жовта – символ сонця.
А тепер дивимося на дошку:
- Розгляньте малюнок:
Складіть приклад на додавання
2+2+2+2=8 (в)
У цій сумі чотири доданки, кожен з яких дорівнює 2.
Відкриваємо підручник по закладці, розглянемо завдання №583
2+2+2+2+2=10
Додавання однакових доданків називається множенням! Читаємо правило.
Суму однакових доданків 2+2+2+2+2 записують так:
2*5=10, де перше число 2 – є числом, що повторюється, а 5 – показує, скільки разів це число повторюється. Крапка між числами це знак множення. Приклади на множення читають так: два помножити на п’ять, дорівнює десяти.
Вчитель виставляє синю стрічку – символ неба і води.
Розгляньте наступний малюнок:
Запишемо приклад спочатку за допомогою додавання, а потім – множення.
2+2+2+2+2=10(кв.)
2*5=10
Заміни приклади на додавання прикладами на множення.
2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 10
3+3+3+3+3 = 15
4 + 4 + 4 = 12
5 + 5 + 5 = 15
6 + 6 = 12
7 + 7 + 7 = 14
Заміни приклади на множення прикладами на додавання за зразком.
Зразок. 9*4 = 9 + 9 + 9 + 9.
3*5
4*4
6*2
7*3
VI. Фізкультхвилинка.
VII. Розвиток математичних знань.
Вчитель виставляє коричневу стрічку – символ землі годувальниці.
У кіоск завезли 50 батонів. До обіду продали 14 батонів, а після обіду — 28. Скільки батонів залишилось у кіоску?
Робота над текстом
Аналіз задачі
Запишіть самостійно розв’язання
Відповідь: 8 батонів.
Як по іншому можна було розв’язати задачу?
Відповідь: 8 батонів.
VIII. Підсумок уроку.
Вчитель виставляє червону стрічку, яка символізує мудрість.
№ 589, 590