Дата ____________ № уроку _________ Математика 2 клас
Тема тижня: Уздовж Анд
Тема уроку: Таблиця ділення на 3.
Мета тематичного дня: формувати вміння застосовувати випадки табличного
множення і ділення під час розв'язання прикладів і задач; розвивати розумові операції (аналіз, синтез, узагальнення), увагу, пам'ять, творчі здібності; прищеплювати інтерес до математики.
Предметні компетентності:
-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;
-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;
-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Очікувані результати:
Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно)
Лічить до 100 у прямому порядку
Читає та записує натуральні числа в межах 100 словами і цифрами
Утворює натуральні числа (1 – 100) з одного десятка та кількох одиниць під час виконання практичних вправ (з використанням паличок, намистинок, кубиків тощо)
Співвідносить кількість елементів у групі об’єктів навколишнього середовища з відповідним числом і навпаки
Здійснює вимірювання величин, маючи доступ до необхідних вимірювальних приладів (лінійка, годинник) та різного роду нестандартних мірок/ підручних засобів (стрічка, сірникова коробка, пісковий годинник, склянка, ложка тощо)
Будує відрізки заданої довжини
Порівнює об’єкти навколишнього світу за довжиною, масою, місткістю (об’ємом)
Розрізняє геометричні площинні та об’ємні фігури за їхніми істотними ознаками
Конструює знайомі площинні та об’ємні фігури з підручного матеріалу (пластиліну, глини, соломки, конструктора тощо)
Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування щодо досліджуваної проблеми
Обладнання: підручники, папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори
«Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Вправа «Повітряний привіт»
Кожен учень отримує повітряну кульку. На кульці потрібно намалювати свій настрій фломастером. Потім всі діти стають у коло. Кожен вітається і прив’язує свою кульку до корзини.
ІІ. Етап цілепокладання
Метод «Сторітелінг»
Відомий телеведучий та журналіст Дмитро Комаров відвідав таку кількість країн та різних місць на планеті Земля, що йому навіть складно всі перерахувати. Він за звичкою пригадує тільки найцікавіші або ті, які запам’яталися чимось дивовижним. Дмитро народився та виріс в місті Києві, з 12 років писав у журнали статті про цікаві місця, а коли виріс почав мандрувати світом. Звісно для такого життя потрібно гарне знання іноземних мов, в більшості випадків англійської мови та велике бажання досліджувати світ навколо.
Дмитро Комаров не просто відвідує ці країни. Він знайомиться з життям місцевого населення, вивчає їхні умови життя та вчиться у них різних ремесл та кулінарії.
Сьогодні ми з вами також здійснимо подорож вздовж гір Анд, побуваємо у цікавих країнах та місцях і вивчимо таблицю ділення на 3.
ІІІ. Етап цілереалізації
МАТЕМИАТИКА РАЗОМ З ДРУГОМ
О наша повітряна куля не може піднятися у небо, бо у нас забагато баласту, тобто мішечків з піском. Щоб позбутися частини мішечків нам потрібно виконати кілька завдань.
Рахуємо з папугами. Слайд 3
Гра «Не помилися!».
Учитель називає числа. Якщо учні почують число, кратне 3,— вітають його, піднявши руки вгору, якщо ж число не кратне 3 — ховаються від нього, обхопивши себе руками.
12; 10; 15; 18; 22; 21; 25; 27
Усна лічба
Робота за таблицею.
Зменшуване |
|
53 |
35 |
62 |
12 |
|
Від’ємник |
18 |
|
35 |
|
|
17 |
Різниця |
46 |
19 |
|
34 |
7 |
17 |
От нарешті ми можемо вирушати. А чи всі ви склали чемодани для подорожі? Ні. Тоді швидко потрібно зібрати валізи.
На дошку вивішується три великі валізи. Діти працюють у групах. Вони мають наклеїти речі, які необхідні кожному мандрівнику. За можливості можна пакувати справжні валізи і справжні речі.
О тепер все готово вирушаймо!
МАТЕМАТИКА ПИСЬМОВО
Подорож Венесуелою. Цікаві факти. Слайди 6-8
На дошку вивішати ватман з зображенням південної Америки і Анд. По ходу уроку прикріплювати прапори країн і цікаві факти
Хвилинка каліграфії на кокосах
— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.
10; 12; 14...
Робота за підручником. Завдання 1-4
Подорож Колумбією. Цікаві факти. Слайди 9-11
Подорож Еквадор. Цікаві факти. Слайди 12-14
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=EZN2y-bJ-kQ
МАТЕМАТИКА САМОСТІЙНО
Подорож Перу. Цікаві факти. Слайди 15-17
Робота за підручником. Завдання 5-7
Самостійна робота
Подорож Болівія. Цікаві факти. Слайди 6-8
Робота над задачею
У магазин привезли 20 ящиків печива, по 8 кг у кожному. До обіду продали 18 ящиків. Скільки кілограмів печива залишилося?
— Поміркуйте, чи треба дізнаватися, скільки кілограмів печива привезли і скільки кілограмів продали до обіду, щоб розв’язати цю задачу?
Офтальмологічна пауза
Вчитель показує іграшку папуги або його зображення. І водить у різні сторони, діти мають спостерігати тільки очима.
МАТЕМАТИЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ
Подорож Чілі. Цікаві факти. Слайди 6-8
Робота з геометричним матеріалом. Робота в групах диференційовано
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Подорож Аргентиною. Цікаві факти. Слайди 6-8
Підсумок у ритмі танго
https://mp3party.net/music/176824
на підлозі на клеєні кольорові капелюхи діти стають в коло і рухаються під музику. Вчитель зупиняє музику. Хто на якому капелюсі зупинився, про тей розповідає.
Метод «Шість капелюхів». Критичне мислення
Білий капелюх — що сьогодні вивчили (факти)
Червоний капелюх — які ваші враженні від уроку або чи сподобався вам урок? (емоцій, почуттів та інтуїції)
Жовтий капелюх позитиву – що сьогодні на уроці було доброго, позитивного? Від чого вам радісно?
Чорний капелюх – що сьогодні не вдалося? З чим виникли проблеми?
Зелений капелюх — де зможете використати сьогоднішню інформацію?
Синій капелюх — підведемо підсумки нашої роботи.
1