Урок математики в 2 класі "Закріплення прийомів усного і письмового додавання і віднімання двоцифрових чисел. Розв’язування задач. Розпізнавання кутів різних видів"

Про матеріал

Тема: Закріплення прийомів усного і письмового додавання і віднімання двоцифрових чисел. Розв'язування задач. Розпізнавання кутів різних видів.

Мета: - ознайомити з поняттям «кути різних видів»; повторити і закріпити вивчений матеріал з теми «Додавання і віднімання двоцифрових чисел»; удосконалювати вміння усного й письмового додавання і віднімання двоцифрових чисел; вправляти у розв'язанні задач; розвивати вміння пояснювати розв'язання задач; розвивати увагу, пам'ять, мислення; виховувати старанність і любов до математики.

Обладнання: план подорожі, індивідуальні картки, презентація, геометричний матеріал.

Тип уроку: комбінований

Форма уроку: урок-подорож.

Перегляд файлу

Математика

Тема: Закріплення прийомів усного і письмового додавання і віднімання двоцифрових чисел. Розв’язування задач. Розпізнавання кутів різних видів.

Мета: - ознайомити з поняттям «кути різних видів»; повторити і закріпити вивчений матеріал з теми «Додавання і віднімання двоцифрових чисел»; удосконалювати вміння усного й письмового додавання і віднімання двоцифрових чисел; вправляти у розв’язанні задач; розвивати вміння пояснювати розв’язання задач; розвивати увагу, пам'ять, мислення; виховувати старанність і любов до математики.

Обладнання: план подорожі, індивідуальні картки, презентація, геометричний матеріал.

Тип уроку: комбінований

Форма уроку: урок-подорож.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

Вітання: Треба всім нам привітатись: Добрий день!

Дружно, голосно сказати: Добрий день!

Вліво, вправо поверніться,

Один одному всміхніться: Добрий день!

У долоні поплескайте: Добрий день!

Дружно всі не відставайте: Добрий день!

- Погляньте у віконечко – сьогодні чудовий сонячний день. І настрій у нас чудовий.

2. Перевірка робочих місць

3. Повідомлення теми уроку

- Сьогодні урок наш буде незвичайним. На вас чекає подорож по країні казок. Ви зустрінетесь із персонажами казок, які приготували для вас свої завдання: приклади та задачі на додавання та віднімання двоцифрових чисел.

 

ІΙ. Актуалізація опорних знань

  1. Усні обчислення
  • А щоб дізнатись яким видом транспорту ми будемо подорожувати, розв’яжемо приклади (естафета):

    

46 – 16 = 30                                               23 + 32 = 55

64 – 5 = 59                                                 72 + 8 = 80

90 – 45 = 45                                               27 + 34 = 61

                                   56 + 26 = 82

  • Отже, в подорож  ми поїдемо автобусом. Уявіть собі, що наш клас зручний комфортабельний автобус. Заправлятись він буде нашими знаннями. Рухатись далі автобус буде тоді, коли ви правильно виконуватимете завдання.
  • Готові до подорожі? Тож сядьте зручніше, ми вирушаємо.

 

 

  1.  Каліграфічна хвилинка

- Запишемо в зошит дату нашої подорожі.

- Відкриваємо зошити, записуємо число, класна робота.

- Прописуємо число 4 в рядочок, через клітинку.

3. Завдання на індивідуальних картках

-  Вибрати правильну відповідь

1) 46 +23 =       а) 66;    б) 69;   в) 49.

2) 55 + 25 =       а) 70;   б) 80;   в) 75.

3) 57 – 40 =        а) 7;     б) 17;   в) 27.

4) 37 + 43 =         а) 80;   б) 77;   в) 73.

5) 63 + 30 = а) 90;    б) 93;   в) 33.

6) 88 – 63 = а) 28;    б) 85;   в) 25.

4. Гра «День і ніч»

- Шлях нашої подорожі дуже довгий. Щоб веселіше було їхати, пограємось в гру «День і ніч».

53 + 30                                49 – 40                                      30 – 3 

38 – 25                                83 – 13                                      18 + 7

47 + 11                                 9 + 6                                         32 – 6

Перевірка виконання завдань на дошці (дівчатка в дівчинки, хлопчики у хлопчика).

ΙΙІ. Вивчення нового матеріалу

Ознайомлення із маршрутом нашої подорожі (за схемою).

  1. Гра «Допоможіть знайти ключик»

Зупинка 1. Гра «Допоможіть знайти ключик»

- Праворуч будиночок Черепахи Тортили. Та вдома її немає. Черепаха загубила свій чарівний ключик і ніяк не може його знайти, щоб відкрити двері свого будинку.

- Чи готові ви їй допомогти?

- Потрібно назвати всі приклади, сума яких 83 (№ ключа).


90-7=

89-5=

50+33=

70+13=

65+18=

71+11=

92-8=

53+20=


(Діти серед поданих прикладів вибирають із сумою 83).

 - Черепаха Тортила дуже вдячна вам за допомогу. А ми вирушаємо далі.

2. Гра «В гостях у казки «Бридке каченя»»

Зупинка 2. Гра «В гостях у казки «Бридке каченя»»

- Маленьке каченя із казки «Бридке каченя» дуже полюбило плавати в озері, бо вода в озері була чиста і прозора. Каченя у воді бачило своє відображення. Та ось щось сталось із озерцем, бо наше каченятко засмучене.

- Що сталось діти? (Озеро забруднили)

- Допоможемо очистити озеро?

            42 – 36 =                                                57 – 34 =

            26 + 38 =                                                90 – 46 =

(Правильно розв’язаний приклад дає вам можливість дістати з озерця речі, які його забруднили і скласти їх на місце для сміття).

- Качечку ви розвеселили і вона із задоволенням плаває у чистому озерці. А ми їдемо далі.

3.Робота біля дошки

 Зупинка 3. Гра «У гостях мультфільму «Ну постривай!»»

- Як ви думаєте, чому наш  засмучений? (Вовк хоче його з’їсти).

- Врятуємо Зайчика-Побігайчика, якщо виконаємо завдання Вовка.

25 + 46 =                          96 – 54 =                            81 – 49 =

- Молодці діти, ви врятували життя Зайчику. Продовжуємо нашу подорож.

4. Фізкультхвилинка

Зупинка 4. «Відпочинок»

  • Маленьке Лисенятко пропонує вам відпочити разом з ним.

Хто це, хто це так втомився?

І ліворуч похилився?

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки,

А тоді 4 скоки.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Розв'язування задачі

Зупинка 5. В гостях у казки «Котик і Півник»

Малюнок Котика і Півника

- Із якої це казки персонажі? Як вони жили? (Дружно, допомагали один одному, виручали з біди). Тож і ми будемо працювати дружно. Та швиденько розв’яжемо задачу № 580

 

1 бочка:

Було – 80 л

Долили – 20 л

Стало - ?

2 бочка:

Було – 70 л

Взяли – 30 л

Стало - ?

Робота над задачею:

  • Про що задача?
  • Скільки літрів води у першій бочці? (80л)
  • Скільки в другій?(70л)
  • Скільки літрів води взяли з другої бочки? (39 л)
  • Скільки літрів води долили  в першу бочку? (20л)
  • Що запитується в задачі?

Аналіз задачі:

  • Знаючи скільки було води в першій бочці і що з другої долили ще 20 л, що можна знайти? (скільки стало в 1 бочці)
  • Знаючи скільки було води в другій бочці і що з неї взяли 30 л, що можна знайти? (скільки стало в 2 бочці)

Розв'язок задачі:

  1. 80+20=100 (л) – стало в 1 бочці.
  2. 70 – 30 = 40 (л)- стало в 2 бочці.

Відповідь: 80+20; 70-30.

2. Робота з геометричним матеріалом

Зупинка 6. Гра «Знайди фігуру»

Ведмедик Вінні-Пух прислав вам свою фотографію.

- З яких фігур складено ведмедика?

Завдання для груп:

- Порахуйте скільки на малюнку:

1 група – кружечків;

2 група – трикутників;

3 група – чотирикутників.

V. Підсумок уроку

1. Підсумкова бесіда

- Яка зупинка сподобалась вам найбільше? Що було робити важко?

2. Оцінювання

3.  Домашнє завдання

Підготуватися до контрольної роботи, № 581, 582.

   

1

 

docx
Додано
11 листопада 2018
Переглядів
1166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку