Тема: Закріплення прийомів усного і письмового додавання і віднімання двоцифрових чисел. Розв'язування задач. Розпізнавання кутів різних видів.
Мета: - ознайомити з поняттям «кути різних видів»; повторити і закріпити вивчений матеріал з теми «Додавання і віднімання двоцифрових чисел»; удосконалювати вміння усного й письмового додавання і віднімання двоцифрових чисел; вправляти у розв'язанні задач; розвивати вміння пояснювати розв'язання задач; розвивати увагу, пам'ять, мислення; виховувати старанність і любов до математики.
Обладнання: план подорожі, індивідуальні картки, презентація, геометричний матеріал.
Тип уроку: комбінований
Форма уроку: урок-подорож.
Математика
Тема: Закріплення прийомів усного і письмового додавання і віднімання двоцифрових чисел. Розв’язування задач. Розпізнавання кутів різних видів.
Мета: - ознайомити з поняттям «кути різних видів»; повторити і закріпити вивчений матеріал з теми «Додавання і віднімання двоцифрових чисел»; удосконалювати вміння усного й письмового додавання і віднімання двоцифрових чисел; вправляти у розв’язанні задач; розвивати вміння пояснювати розв’язання задач; розвивати увагу, пам'ять, мислення; виховувати старанність і любов до математики.
Обладнання: план подорожі, індивідуальні картки, презентація, геометричний матеріал.
Тип уроку: комбінований
Форма уроку: урок-подорож.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання
Вітання: Треба всім нам привітатись: Добрий день!
Дружно, голосно сказати: Добрий день!
Вліво, вправо поверніться,
Один одному всміхніться: Добрий день!
У долоні поплескайте: Добрий день!
Дружно всі не відставайте: Добрий день!
- Погляньте у віконечко – сьогодні чудовий сонячний день. І настрій у нас чудовий.
2. Перевірка робочих місць
3. Повідомлення теми уроку
- Сьогодні урок наш буде незвичайним. На вас чекає подорож по країні казок. Ви зустрінетесь із персонажами казок, які приготували для вас свої завдання: приклади та задачі на додавання та віднімання двоцифрових чисел.
ІΙ. Актуалізація опорних знань
46 – 16 = 30 23 + 32 = 55
64 – 5 = 59 72 + 8 = 80
90 – 45 = 45 27 + 34 = 61
56 + 26 = 82
- Запишемо в зошит дату нашої подорожі.
- Відкриваємо зошити, записуємо число, класна робота.
- Прописуємо число 4 в рядочок, через клітинку.
3. Завдання на індивідуальних картках
- Вибрати правильну відповідь
1) 46 +23 = а) 66; б) 69; в) 49.
2) 55 + 25 = а) 70; б) 80; в) 75.
3) 57 – 40 = а) 7; б) 17; в) 27.
4) 37 + 43 = а) 80; б) 77; в) 73.
5) 63 + 30 = а) 90; б) 93; в) 33.
6) 88 – 63 = а) 28; б) 85; в) 25.
4. Гра «День і ніч»
- Шлях нашої подорожі дуже довгий. Щоб веселіше було їхати, пограємось в гру «День і ніч».
53 + 30 49 – 40 30 – 3
38 – 25 83 – 13 18 + 7
47 + 11 9 + 6 32 – 6
Перевірка виконання завдань на дошці (дівчатка в дівчинки, хлопчики у хлопчика).
ΙΙІ. Вивчення нового матеріалу
Ознайомлення із маршрутом нашої подорожі (за схемою).
Зупинка 1. Гра «Допоможіть знайти ключик»
- Праворуч будиночок Черепахи Тортили. Та вдома її немає. Черепаха загубила свій чарівний ключик і ніяк не може його знайти, щоб відкрити двері свого будинку.
- Чи готові ви їй допомогти?
- Потрібно назвати всі приклади, сума яких 83 (№ ключа).
90-7=
89-5=
50+33=
70+13=
65+18=
71+11=
92-8=
53+20=
(Діти серед поданих прикладів вибирають із сумою 83).
- Черепаха Тортила дуже вдячна вам за допомогу. А ми вирушаємо далі.
2. Гра «В гостях у казки «Бридке каченя»»
Зупинка 2. Гра «В гостях у казки «Бридке каченя»»
- Маленьке каченя із казки «Бридке каченя» дуже полюбило плавати в озері, бо вода в озері була чиста і прозора. Каченя у воді бачило своє відображення. Та ось щось сталось із озерцем, бо наше каченятко засмучене.
- Що сталось діти? (Озеро забруднили)
- Допоможемо очистити озеро?
42 – 36 = 57 – 34 =
26 + 38 = 90 – 46 =
(Правильно розв’язаний приклад дає вам можливість дістати з озерця речі, які його забруднили і скласти їх на місце для сміття).
- Качечку ви розвеселили і вона із задоволенням плаває у чистому озерці. А ми їдемо далі.
3.Робота біля дошки
Зупинка 3. Гра «У гостях мультфільму «Ну постривай!»»
- Як ви думаєте, чому наш засмучений? (Вовк хоче його з’їсти).
- Врятуємо Зайчика-Побігайчика, якщо виконаємо завдання Вовка.
25 + 46 = 96 – 54 = 81 – 49 =
- Молодці діти, ви врятували життя Зайчику. Продовжуємо нашу подорож.
4. Фізкультхвилинка
Зупинка 4. «Відпочинок»
Хто це, хто це так втомився?
І ліворуч похилився?
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки,
А тоді 4 скоки.
IV. Закріплення вивченого матеріалу
1. Розв'язування задачі
Зупинка 5. В гостях у казки «Котик і Півник»
Малюнок Котика і Півника
- Із якої це казки персонажі? Як вони жили? (Дружно, допомагали один одному, виручали з біди). Тож і ми будемо працювати дружно. Та швиденько розв’яжемо задачу № 580
1 бочка:
Було – 80 л
Долили – 20 л
Стало - ?
2 бочка:
Було – 70 л
Взяли – 30 л
Стало - ?
Робота над задачею:
Аналіз задачі:
Розв'язок задачі:
Відповідь: 80+20; 70-30.
2. Робота з геометричним матеріалом
Зупинка 6. Гра «Знайди фігуру»
Ведмедик Вінні-Пух прислав вам свою фотографію.
- З яких фігур складено ведмедика?
Завдання для груп:
- Порахуйте скільки на малюнку:
1 група – кружечків;
2 група – трикутників;
3 група – чотирикутників.
V. Підсумок уроку
1. Підсумкова бесіда
- Яка зупинка сподобалась вам найбільше? Що було робити важко?
2. Оцінювання
3. Домашнє завдання
Підготуватися до контрольної роботи, № 581, 582.
1