Тема. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ВИДУ 38 + 2; 80 - 4. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ НА ЗНАХОДЖЕННЯ НЕВІДОМОГО ДОДАНКА
Мета: повторити окремі випадки додавання і віднімання у межах 100; формувати вміння розв'язувати рівняння на знаходження невідомого доданка; складати обернені задачі; виховувати старанність.
Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки ; схеми задач.
Тип уроку. Комбінований.
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.Перевірка домашнього завдання
- Зачитайте розв’язання задач 51. (32 + 44) - 23 = 53
- Що спільного в цих задачах? (Розв’язання)
- Чим вони відрізняються? (Умовою, відповіддю)
2.Гра «Доповни до 10»
- Числа 2; 5; 6; 7; 8; 9; 3; 4 доповніть до 10.
3.Гра «Число загубилося»
□+ 4 = 12 □-5 = 9
□ +7=19 □-8=6
4.Цікаві задачі
• Півень голосно кричить, двадцять людей може збудить.
Скільки півнів посадити, щоб сто людей розбудити?
(Може і один розбудити сто людей, якщо вони поруч.)
• Киця й котик залюбки випікали пиріжки.
Киця з тіста сім зліпила, котик з снігу — тільки п’ять.
Скільки всіх, малеча мила, пиріжків вони з’їдять? (7 пиріжків)
5.Робота за картками. (Індивідуальна робота)
Під час уроку за необхідності
6. Пальчикова гімнастика
ІІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ІV.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
- Сьогодні ми продовжимо вчитися розв’язувати рівняння на знаходження невідомого доданка, повторимо окремі випадки додавання і віднімання у межах 100.
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Повторення окремих випадків додавання і віднімання у межах 100 (с. 10, завдання 52)
- Поясніть розв’язання прикладів.
2.Гра «Хто швидше?» (с. 10, завдання 53)
- Випишіть вирази зі значеннями:
1варіант — 30; 47; 2варіант — 60; 88.
- Перевірте себе.
27+ 3 = 30 55 + 5 = 60
50 - 3 = 47 90 - 2 = 88
3.Колективна робота над задачами (с. 10, завдання 54).
- Розгляньте малюнки.
- Розв’яжіть першу задачу. (5 + 3 = 5 (л))
- Розв’яжіть другу задачу. (8 - 5 — 3 (л))
- Чим схожі задачі і чим вони відрізняються?
- Як називаються такі задачі? (Друга задача є оберненою до першої.)
- Складіть ще одну задачу, обернену до розв’язаних.
Самовар — ?
Банка — 3 л
- Розв’яжіть її.
8 - 3 = 5 (л)
4.Фізкультхвилинка
VІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1.Робота над задачею (с. 10,завдання55).
- Чи можемо відразу дати відповідь на головне питання задачі?
- Чому? (Не знаємо, скільки метрів шосе проклала друга бригада.)
- Як дізнатися скільки метрів шосе проклала друга бригада? (95 — 42 = 53(м))
- Яка з бригад проклала більше?
- На скільки метрів? (53 - 42= 11 (м))
2. Творча робота над задачею
- Складіть подібну задачу про роботу учнів.
У парку хлопчики і дівчатка посадили 25 берізок. Хлопчики посадили 15 дерев. Хто посадив більше дерев — хлопчики чи дівчатка, і на скільки дерев більше?
- Розв’язання запишіть у зошит.
Розв’язання
1) 25 - 15 = 10 (д.) — посадили дівчатка
2) 15-10 = 5(д.)
Відповідь: хлопчики посадили більше на 5 дерев.
3. Самостійна робота (с. 10, завдання 56)
- Розв’яжіть рівняння.
1 варіант 2 варіант
* + 7 = 70 * — 7 = 70
Перевірка виконаної роботи.
- Прокоментуйте розв’язання.
- Що називаємо рівнянням?
- Що означає розв’язати рівняння?
4. Задачі-жарти (с. 10, завдання 57)
Відповіді: 1) на 5 років; 2) 6 кг.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
- Що цікавого дізналися на уроці?
- Що таке обернена задача?
- Як можна скласти таку задачу?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 11, завдання 58; 59