Відкритий урок
Математика 4 клас
Тема: «ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ, ЩО ЗАКІНЧУЮТЬСЯ НУЛЯМИ. ЗАДАЧІ НА ЗВЕДЕННЯ ДО ОДИНИЦІ.»
Вчитель початкових класів
Володимирівського ЗЗСО І-ІІІст.
Влощинська Л.О.
2021р.
Тема: ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ, ЩО ЗАКІНЧУЮТЬСЯ НУЛЯМИ. УСКЛАДНЕНІ ЗАДАЧІ НА ЗВЕДЕННЯ ДО ОДИНИЦІ.
Мета:
✵ формування предметних компетентностей: розглянути ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями; закріплювати вміння розв'язувати задачі; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;
✵ формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
інформаційної: розширити знання учнів про материк Австралія та підводний світ;
громадянської: привернути увагу учнів до проблем охорони навколишнього середовища та сприяти його збереженню.
Тип уроку: комбінований.
Основні терміни і поняття: розрядний склад числа, багатоцифрові числа.
Міжпредметні зв'язки:українськамова, природознавство, літературне читання.
Обладнання: обчислювальні таблиці; ребуси для групової роботи; індивідуальні картки ; музичне оформлення.
Хід уроку
І. Організація початку уроку.
ІІ. Емоційний стан і настрій.
Візьмемо з собою на урок математики гарний настрій і почнемо наш урок. Покажіть мені свій настрій. (Капелюх «Емоції»)
1. Девіз уроку:
Міркуємо – швидко! Відповідаємо – правильно!
Лічимо – точно! Пишемо – каліграфічно!
2. Привітання, знайомство
Математика – наука точна і серйозна.
І прожити без неї нам навіть дня не можна.
Проблемне питання: (Капелюх «Проблеми»)
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
Любі діти! Сьогодні у нас незвичайний урок. Я назвала його Урок-дайвінг. (Капелюх «Факти»)
-Хто з вас знає, що таке дайвінг?
Дайвінг або пірнання — одна з форм підводного плавання, в якому пірнальник (дайвер) використовує певні технічні засоби для дихання під водою. Його прабатьком вважається Жак-Ів Кусто— французький дослідник Світового океану, фотограф, режисер, винахідник, автор великої кількості книг і фільмів. У 1943 році разом зі своїм партнером розробив та випробував акваланг. (легке водолазне спорядження для занурення на глибину до 300м)
А пірнатимемо ми на узбережжі найменшого материка, який закінчили вчити на уроці природознавства (Австралія). А щоб виконати всі завдання, потрібно буде застосовувати ті знання, які ви засвоїли на уроках математики.
ІV. Актуалізація знань
Австралія — найдавніший материк, але наймолодша держава. Найбільше місто цієї країни — Сідней. Австралія- найменший з шести материків. Його площа становить 7631,5 тис. км². Омивається зі сходу і півночі — морями Тихого океану: Кораловим, Тасмановим; Індійського океану: Арафурським та Тиморським.
Має єдиний великий півострів — Кейп-Йорк. Австралію омивають теплі води Індійського і Тихого океанів з високими температурами на поверхні (влітку +24 °C, взимку біля +20 °C). Такі температурні умови сприяють росту коралів.
Слухайте уважно текст і записуйте всі числа, які почуєте. (Учитель читає текст. Діти записують числа.)
Площа островів Австралії 18000 км2. Довжина берегової лінії 19600 км. Острів Тасманія відділений від Австралії Бассовою протокою шириною 220 км. Уздовж східного узбережжя Австралії на 2300 км простягається Великий бар’єрний риф, найдовший у світі, який видно з космосу. Східну частину Австралії займає Великий Вододільний хребет, найвищі гори якого не сягають вище 1600 м над рівнем моря.
Прочитайте числа, які записали. 18000 км2, 19600км, 220 км, 2300 км,1600 м. (міри довжини)
– Назвіть найбільше число. (19600 )- Назвіть найменше число ( 220)- Яка цифра є у запису кожного з чисел? (0)- Сьогодні на уроці ми будемо ділити багатоцифрові числа, що закінчуються нулями на одноцифрове число.
V. Повідомлення теми і мети уроку
мета: розглянути ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями; закріплювати вміння розв'язувати задачі; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;
1.Повторити компоненти при діленні і множенні.
- Як називаються числа при діленні?
- Як називаються числа при множенні?
2.Усний рахунок. Гра «Дозвіл». Вправа на увагу:
Капелюх «Творчість»
Пірнання під воду це процес, який подолає тільки здорова людина. Тому нам потрібно отримати дозвіл на занурення. Виконуючи наступну вправу, ми перевіримо ваш зір, пам’ять та увагу.
Діти впродовж 6 секунд дивляться на зображення геометричний фігур і намагаються запам’ятати якомога більше інформації. Після цього дають відповіді на запитання:
-Скільки геометричних фігур на малюнку? (20)
-Яких кольорів зображені фігури?(зелений,голубий,червоний,фіолетовий,жовтий
-Якого кольору ромб? (зеленого)
- Скільки було зображено кругів? (6)
– Скільки трикутників?(3) Якого кольору? (жовтого)
– Назвіть фігури червоного кольору?(квадрат, прямокутник,овал)
– Назвіть фігури синього кольору? (ромб, круг, чотирикутник))
Таким чином ми перевірили вашу зорову память, увагу.
0: 5=0 18:1=18 32:16 =2 240 :4=60 1000:10=100 100: 20=5
0:5=0 60*4=240
18:1=18 100*10=1000
32:2=16 100: 5=20
3. Індивідуальні картки. (5учнів)
1256+2341 36:4 689- 345 9*7
3876+2423 81:9 985- 461 6*5
175+634 15:3 879-536 4*8
4.Вправа «Пірнання» 1 спроба. Колективно.Знайди частки, перевір дією множення. (робота з підручником №689 )
563528:7=80504 перевірка 80504*7=563528
121824:6= 20304 перевірка 20304*6=121824
9876565:5 =19753 перевірка 19753*5= 9876565
162432:8= 20304 перевірка 20304*8=16243
VІ. Фізкультхвилинка «Знаки дайвера»
(«Все добре», «Стоп», «Занурення», «Підйом», «Тримайтесь поруч», «Проблеми», «Закінчується повітря» .)
Учитель називає знак, а учні показують його.
VІІ. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ
1. Підготовча робота . «Затримка дихання». Робота в парі.
Підручником (с. 112, завдання 690 (усно))
180 000:6=30 000 2400:2= 1200 50 000:2= 25000 360 000:6= 60 000
Отже молодці. Ви готові! Перевіримо.
2. Вивчення нового матеріалу. Гра «Дайв-інструктор».
Завдання 691 (пояснення вчителябіля дошки)
93000:6=15500
3.Первинне закріплення. Вправа «Перше занурення» №692 (біля дошки з поясненням)
198000 :3= 66000 681628:4 =170407 158000:2=79000
4.РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ.
Вправа «Вільне плавання» Робота в групі «Математичні ребуси» (музичний супровід) (3хвилини)
5. Перевірка виконаної роботи.
6. Робота над задачею. Завдання «Спливання».
За 4 хв занурення 2 дайвери витратили 152 л повітря. На скільки хвилин занурення вистачить 95 л повітря 1 дайверу?
Короткий запис записаний на дошці.
За 4хв 2д.- 152л.п.
?хв 1д.- 95 л.п.
1) 152 :4= 38(л) – 2 дайвери за 1 хв,
2) 38:2= 19 (л) – 1дайвер за 1 хв,
3) 95:19= 5(хв)- вистачить 95 л повітря.
Відповідь: на 5 хвилин.
VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ. Вправа «Враження від занурення». Капелюх «Висновок»
Складання сенкану (мелодія)
урок-дайвінг
цікавий, захоплюючий
пірнали, занурювались, розв’язували
Це дуже захоплюючий урок.
Супер (клас, знак дайвера «Все добре»)
- Як настрій?
Я рада, що кожен із Вас сьогодні заочно пірнув, занурився у підводний світ математичного океану знань.
ІХ. Д/З ст.113 № 695,№696