Розробка уроку математики в 4 класі за підручником Богдановича М.В.
«Математика 4 клас»
Вчитель початкових класів
КЗ «Якушинецький ліцей»
Вінницької області
Вербенко С.О.
Тема: Обчислення площі прямокутної ділянки.
Мета: Удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі на знаходження площі, розвивати навички усних обчислень та логічне мислення дітей; вчити учнів дискутувати, розв’язувати винахідницькі задачі. Проводити прості досліди, спостереження як самостійно, так і в групі; розповідати про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування. Розвивати пізнавальну активність, творчу уяву, мислення, уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Уважно вислуховувати думку співрозмовника та висловлювати свою.
Обладнання : презентація до уроку, інструменти для проводження дослідження ( рулетка, метрова лінійка, крейда, олівець), набори лего для конструювання та для кольорової руханки.
Хід уроку
І. Організація класу.
Вітання.
Добрий день, веселий ранок!
Ми прийшли у школу всі.
Одне одному всміхнемось,
гарним настроєм проймемось,
до роботи й до розваг
кожен з нас готовий—ТАК!
- Наш урок пройде під таким девізом:
Міркуємо –швидко!
Відповідаємо –точно!
Лічимо –вірно!
Пишемо –гарно!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Скласти кластер до слова «площа».
(Слово «площа» є головним. Далі записуємо інші слова чи речення, що висловлюють факти, ідеї, образи, відповідні для нашої теми.)
ІІІ. Оголошення теми та очікуваних результатів.
- Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати вивчати тему
«Обчислення площі прямокутника».
- А чи необхідні нам у житті знання про вимірювання площі? Доведіть.
- Коли і де ми використовуємо ці знання?
- Отже, знати одиниці вимірювання площі потрібно.
Очікувані результати.
На уроці ми :
ІІІ. Робота над темою уроку.
1. Каліграфічна хвилинка.
- Давайте нагадаємо всі одиниці вимірювання довжини і запишемо їх від найменшої до найбільшої (1мм 1см 1дм 1м 1км).
2. Для розминки вправа «Мозковий штурм».
- Результат дії додавання.
- Найменше трицифрове число.
- Найбільша міра довжини.
- Геометрична фігура, у якої всі 4 сторони і 4 кути рівні.
- Сусіди числа 3450.
- Сума довжин всіх сторін геометричної фігури.
- Найбільше трицифрове число.
3. Гра «Чарівна точка» (графічний диктант).
Накреслити фігуру.
(6 вправо, 4 вниз, 2 вліво, 2 вниз, 6 вправо, 6 вниз, 4 вліво, 6 вниз, 2 вліво, 6 вверх, 2 вліво, 6 вниз, 2 вліво, 6 вверх, 4 вліво, 6 вверх, 6 вправо, 2 вверх, 2 вліво, 4 вверх).
- З яких геометричних фігур складається трансформер?
- Площі яких фігур однакові?
- Обчисліть площу найбільшої фігури. ( S= 7см*3см=21см )
4. Робота в команді.
Обчислення площі класної кімнати.
- Уявімо, діти, шо в нашому класі будуть міняти підлогу. Будуть стелити ламінат. Як дізнатися, скільки квадратних метрів ламінату потрібно?
(Проведення дослідницької роботи. Робота в командах. Одна команда вимірює довжину і ширину класу рулеткою, інша – метровою лінійкою).
Обчислення записують в зошити.
5. Фізхвилинка.
Кольорова руханка з лего. (Діти обирають 4 цеглинки різних кольорів. Вчитель пропонує для кожного кольору певний рух)
6. Обчислення площі ігрового майданчика (якщо вистачає часу).
(Проведення дослідницької роботи. Робота в групах. Одна група вимірює довжину і ширину майданчика рулеткою, інша група – метровою лінійкою, ще одна група – метровою стрічкою. )
Обчислення записують в зошити.
7. Робота в групах.
- Давайте трохи пофантазуємо. Кожна група будує з набору конструктора будинок своєї мрії. Завдання: обчислити площу фундаменту, скласти розповідь і презентувати свою роботу.
Діти працюють в групах: конструюють будинок, обчислюють площу фундаменту, складають опис своєї творчої роботи.
ІV. Підсумок уроку.
Очікувані результати.
На уроці ми:
- вчилися обчислювати площу прямокутника;
- розв’язували цікаві задачі;
- розвивали логічне мислення;
- побудували будинок своєї мрії.
Гра « Продовж речення »:
- На уроці я навчився…
- Мені сподобалося…
- Хотів би ще навчитися…
Оцінювання учнів.
Домашнє завдання: обчислити площу своєї кімнати.
Додаток 1
6 вправо, 4 вниз, 2 вліво, 2 вниз, 6 вправо, 6 вниз, 4 вліво, 6 вниз, 2 вліво, 6 вверх, 2 вліво, 6 вниз, 2 вліво, 6 вверх, 4 вліво, 6 вверх, 6 вправо, 2 вверх, 2 вліво, 4 вверх
Додаток 2
Обчислення площі класної кімнати
Додаток 3
Обчислення площі ігрового майданчика
Додаток 4
Лего-конструювання