Урок математики в 4 класі на тему " Обчислення площі прямокутної ділянки "

Про матеріал
Урок математики розроблено з використанням STEM- технології. Це дає можливість дітям на практиці застосувати свої знання з певної теми, дослідити виміри, обчислення. Використала лего-конструювання для впровадження елементів НУШ .
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Розробка уроку математики в 4 класі за підручником Богдановича М.В.

«Математика 4 клас»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

КЗ «Якушинецький ліцей»

Вінницької області

Вербенко С.О.

Тема: Обчислення площі прямокутної ділянки.

Мета: Удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі на знаходження площі, розвивати навички усних обчислень та логічне мислення дітей; вчити учнів дискутувати, розв’язувати винахідницькі задачі. Проводити прості досліди, спостереження як самостійно, так і в групі; розповідати про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування. Розвивати пізнавальну активність, творчу уяву, мислення, уміння встановлювати причинно-наслідкові звязки. Уважно вислуховувати думку співрозмовника та висловлювати свою.

   Обладнання : презентація до уроку, інструменти для проводження дослідження ( рулетка, метрова лінійка, крейда, олівець), набори лего для конструювання та для кольорової руханки.

Хід уроку

І. Організація класу.

Вітання.

Добрий день, веселий ранок!

Ми прийшли у школу всі.

Одне одному всміхнемось,

гарним настроєм проймемось,

до роботи й до розваг

кожен з нас готовий—ТАК!

- Наш урок пройде під таким девізом:

Міркуємо –швидко!

Відповідаємо –точно!

Лічимо –вірно!

Пишемо –гарно!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Скласти кластер до слова «площа».

(Слово «площа» є головним. Далі записуємо інші слова чи речення, що висловлюють факти, ідеї, образи, відповідні для нашої теми.)

 

 

 

 

   

ІІІ. Оголошення теми та очікуваних результатів.

- Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати вивчати тему

«Обчислення площі прямокутника».

- А чи необхідні нам у житті знання про вимірювання площі? Доведіть.

- Коли і де ми використовуємо ці знання?

- Отже, знати одиниці вимірювання площі потрібно.

Очікувані результати.

На уроці ми :

  • продовжимо роботу над обчисленням площі прямокутника;
  • будемо розвязувати цікаві задачі;
  • розвивати навички усних обчислень і логічне мислення;
  • побудуємо будинок своєї мрії.

ІІІ. Робота над темою уроку.

1. Каліграфічна хвилинка.

- Давайте нагадаємо всі одиниці вимірювання довжини і запишемо їх від найменшої до найбільшої (1мм  1см  1дм    1км).

2. Для розминки вправа «Мозковий штурм».

- Результат дії додавання.

- Найменше трицифрове число.

- Найбільша міра довжини.

- Геометрична фігура, у якої всі 4 сторони і 4 кути рівні.

- Сусіди числа 3450.

- Сума довжин всіх сторін геометричної фігури.

- Найбільше трицифрове число.

3. Гра «Чарівна точка» (графічний диктант).

Накреслити фігуру.

(6 вправо, 4 вниз, 2 вліво, 2 вниз, 6 вправо, 6 вниз, 4 вліво, 6 вниз, 2 вліво, 6 вверх, 2 вліво, 6 вниз, 2 вліво, 6 вверх, 4 вліво, 6 вверх, 6 вправо, 2 вверх, 2 вліво, 4 вверх).

- З яких геометричних фігур складається трансформер?

- Площі яких фігур однакові?

- Обчисліть площу найбільшої фігури. ( S= 7см*3см=21см )

4. Робота в команді.

 Обчислення площі класної кімнати.

- Уявімо, діти, шо в нашому класі будуть міняти підлогу. Будуть стелити ламінат. Як дізнатися, скільки квадратних метрів ламінату потрібно?

(Проведення дослідницької роботи. Робота в командах.  Одна команда вимірює довжину і ширину класу рулеткою, інша – метровою лінійкою).

Обчислення записують в зошити.

5. Фізхвилинка.

Кольорова руханка з лего. (Діти обирають 4 цеглинки різних кольорів. Вчитель пропонує для кожного кольору певний рух)

6. Обчислення площі ігрового майданчика (якщо вистачає часу).

(Проведення дослідницької роботи. Робота в групах. Одна група вимірює довжину і ширину майданчика рулеткою, інша група – метровою лінійкою, ще одна група – метровою стрічкою. )

Обчислення записують в зошити.

7. Робота в групах.

- Давайте трохи пофантазуємо. Кожна група будує з набору конструктора будинок своєї мрії. Завдання: обчислити площу фундаменту, скласти розповідь і презентувати свою роботу.

Діти працюють в групах: конструюють будинок, обчислюють площу фундаменту, складають опис своєї творчої роботи.

ІV. Підсумок уроку.

Очікувані результати.

На уроці ми:

- вчилися обчислювати площу прямокутника;

- розвязували цікаві задачі;

- розвивали логічне мислення;

- побудували будинок своєї мрії.

Гра « Продовж речення »:

- На уроці я навчився…

- Мені сподобалося…

- Хотів би ще навчитися…

Оцінювання учнів.

Домашнє завдання: обчислити площу своєї кімнати.

 

 

Додаток 1

Результат пошуку зображень за запитом "листок в клітинку"

 

 

6 вправо, 4 вниз, 2 вліво, 2 вниз, 6 вправо, 6 вниз, 4 вліво, 6 вниз, 2 вліво, 6 вверх, 2 вліво, 6 вниз, 2 вліво, 6 вверх, 4 вліво, 6 вверх, 6 вправо, 2 вверх, 2 вліво, 4 вверх

 

 

 

 

Додаток 2

Обчислення площі класної кімнати

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

Обчислення площі ігрового майданчика

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

Лего-конструювання

docx
Додано
18 січня 2020
Переглядів
1834
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку