Скарбничка сучасних прийомів рефлексії

Про матеріал
Матеріали присвячені темі використання рефлексії на уроці математики в 4 класі в контексті освітніх новацій і створена з метою мотивувати педагогів до застосування прийомів рефлексії в навчальному процесі.
Перегляд файлу

       Скарбничка   сучасних   прийомів  рефлексії

    Рефлексія –роздуми людини, спрямовані на аналіз самої себе  - власних станів, учинків, минулих подій. Семантично близькі слова «самоспостереження», «самопізнання», «роздуми». Рефлексія важлива для формування творчого мислення і саморозвитку особистості.

   Використання рефлексії на уроці - це спроба відобразити те, що сталося з «я» учня: «Що я думав? Що відчував? Що надбав? Що мене здивувало? Що я зрозумів?». Залежно від вироблених критеріїв самооцінки формується новий спосіб (норма) поведінки, діяльності, а також необхідні сучасній особистості якості: самостійність, підприємливість,конкурентоспроможність.

  Рефлексія може здійснюватися на будь-якому етапі уроку.

  Мета рефлексії:

      на початку уроку - установлення емоційного контакту  з учнями, визначення ступеня готовності до сприйняття нового;

     наприкінці уроку - допомагає вчителю визначати ефективність своєї роботи і ступінь засвоєння матеріалу класом, дитині – систематизувати здобуті знання і порівнюватз досягненнями однокласників.Мета вправ на завершення – акумулювати позитивний досвід, отриманий на уроці. Правильно проведені вправи наприкінці заняття формують в учнів враження про урок  як про корисно і позитивно проведений час.

   Для вчителя систематичне використання етапу рефлексії дає можливість своєчасно побачити реакцію учнів щодо  навчання та внести необхідні корективи в роботу.

                             ПРИЙОМИ   РЕФЛЕКСІЇ

«Світлофор знань»

  • Результат пошуку зображень за запитом "світлофор"Оцініть свої знання на початку, у середині й наприкінці уроку. Для цього приклейте на світлофор  кружечки тих кольорів, які відповідають вашому стану.

                добре (зелений колір);

                 не дуже добре (жовтий колір);

                 погано (червоний колір).

 

 

 

 

«Рюкзак»

Пов’язане зображення-Символічні рюкзачки наповніть своїми враженнями за урок, побажаннями.

                Я навчив (-лася)вся …

                 Я запам’ятав (-ла) …

                 Мені дуже сподобалось ….

                 Я хочу подякувати ….  

 

 

«Квиток для виходу із класу»

Результат пошуку зображень за запитом "квиток"  Наприкінці уроку вчитель мотивує учнів подумати над опрацьованим матеріалом, щоб отримати «квиток на перерву».

 

 

 

 

   «Заповітний кристал»

 

-Виберіть з  чарівної скриньки свій  заповітний  кристал.

Пов’язане зображення                       - Я впевнена(ний)   що сьогодні мені вдалося …

                         Я дізнався (-лася)  багато нового ….

Пов’язане зображення                            Мені потрібна допомога …

                            Мені сподобалися завдання …

Пов’язане зображенняПов’язане зображення 

 

Пов’язане зображення 

 

 

 

 

« Цеглинки»

  На цеглинках  написано етапи уроку. Дітям запропоновано розфарбувати  кожен етап уроку різними кольорами залежно від того, як вони оцінили свою діяльність на уроці.

                 Зелений – я активно працюва (-ла) на уроці;

                 Жовтий – я виконував(-ла) усі завдання лише  тоді, коли    мене питали;

                  Синій – я виконував(-ла) усі завдання, але іноді   був (була)  неуважна  і не запам’ятав (-ла)  увесь матеріал;

                   Червоний – мені не вдалося запам’ятати весь матеріал, я часто не міг(могла) зосередитися.

 

 

docx
Додано
18 січня 2020
Переглядів
1630
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку