Урок математики в 4 класі на тему "Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Розв'язування задач".

Про матеріал

Розробка уроку- подорожі з математики у 4 класі з мультимедійним супроводом. Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу. Інтерактивні методи: робота в парах, групах, «мозковий штурм», технологія «мікрофон», вправа «очікування».

Перегляд файлу

                                       Урок математики в 4 класі

 

      Тема: Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Розв'язування задач.

 

       Мета:  вчити виконувати усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа; закріплювати вміння розв’язувати задачі на знаходження частини від числа; розвивати  логічне мислення, світогляд, кругозір дітей.  Виховувати почуття доброзичливості, ввічливості, взаємодопомоги.

Обладнання: підручник «Математика» 4 клас М.В.Богданович, комп’ютерна презентація (Power Point), картки для усного рахунку, наочний  матеріал для само оцінювання, картки для індивідуального опитування, картки для групової  роботи, смайлики, правила роботи на уроці, плакат «Острів нових знань», девіз уроку, «маршрут подорожі»,

Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу

Вид уроку: урок – подорож.

Комплекс використаних методів та педагогічних прийомів:

  • інформаційно-рецептивний:бесіда, розповідь, робота з підручником, перегляд слайдів;
  • проблемно-пошуковий: формулювання висновків, пошук відповідей на проблемні запитання
  • репродуктивний: рефлексія

інтерактивний: робота в парах, робота в групах, «мозковий штурм», технологія «мікрофон», вправа «очікування».

                                                       Хід уроку

      І.Організаційний момент

(Створення емоційного настрою).

  • Сьогодні у нас незвичайний урок. А незвичайний він тим, що до нас на урок завітали сьогодні гості. Привітайтеся з гостями.
  • Якщо ви хочете бути добрими та розумними - посміхніться один одному.
  • Якщо хочете допомагати один одному -  простягніть руку товаришу.
  • Якщо ви хочете бути працелюбними – підніміть руки вгору.
  • Якщо ви хочете бути веселими, здоровими – поплескайте в долоні.

 

  • З яким настроєм, діти, ви приступаєте до роботи? Позначте свій настрій на білих смайликах, які лежать у вас на партах (Слайд №1)

                                                                                                 

 

  • У кінці уроку ми обов’язково порівняємо, чи змінився ваш настрій?

 

  • На уроці ми будемо з вами спілкуватися, вчитися розуміти один одного. Для цього ми повинні працювати як одна команда - злагоджено і чітко. А тому  складемо  правила роботи на уроці.(Діти говорять і записують правила на ватмані маркером).
  1. Правило піднятої руки.
  2. Співпраця у групах.
  3. Вміння слухати інших.
  4. Працювати творчо.
  5. Працювати активно .

- А також будете протягом уроку себе оцінювати. Якщо ви все зрозуміли і правильно виконали завдання – на кожному етапі уроку  замальовуєте зеленим  кольором кружечок, якщо були незначні помилки – жовтим , якщо тяжко було працювати – червоним кольором. Слайд 2.

                        Було легко працювати

 

 

    

                        Були незначні помилки

 

 

                        Було важко працювати, припускався помилок

 

  У кожної дитини картка для визначення самооцінки.

1

Каліграфічна хвилинка

 

2

Усний рахунок

 

3

Робота за варіантами

 

4

Робота в парі

 

5

Робота в групі

 

      6

 

 

 

 

 

 

  • Я дуже хочу, щоб на нашому уроці панувала атмосфера взаєморозуміння, пізнання успіху.
  • Давайте разом прочитаємо девіз нашого уроку:

«Вивчай, пробуй, твори!

Успіху свого досягни!»

(Діти читають девіз з мультимедійної дошки, слайд №3)

  • Сьогодні у нас ще незвичайний урок і тому що ми помандруємо океанами. І ця мандрівка поведе нас на острів «Нових знань», де ми будемо вивчати «Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа, а також будемо  розв'язувати  задачі».
  •  Зараз відкрийте зошити і запишіть дату.

Вправа «Очікування»

  • Діти, що ви очікуєте від цієї мандрівки?

(хочемо дізнатися про усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні, отримати задоволення від морських пригод)

ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань 

  • Перш ніж вирушити в подорож, нам потрібно зібрати з собою весь багаж наших знань. Тому спочатку перевіримо домашнє завдання.

 1. Перевірка домашнього завдання

Завдання 812

Розв’язання

1) 24 • 3 = 72 (кг) — сиру було всього.

2) 72 – 24 – 36 = 12 (кг) — сиру залишилось.

Відповідь:12 кг сиру залишилось у пекарні.

Завдання 813

1/3 від 123 456: 123 456 : 3 = 41 152;

(123 456 + 789) – 41 152 = 124 245 – 41 152 = 83 093.

2. Каліграфічна хвилинка.

  • А тепер давайте пригадаємо океани, які ми нещодавно вивчили.

(Їх чотири: Тихий, Атлантичний, Індійський, Північно-Льодовитий)

  • А які материки вони омивають?

(Їх шість: Південна Америка, Північна Америка, Євразія, Африка, Австралія, Антарктида)

  • А який із них омивають всі океани? (Євразію)
  • Який найглибший океан? ( Тихий океан)
  • Давайте каліграфічно запишемо середню глибину Тихого океану. Вона сягає 3976м.
  • Яке це число?
  • Скільки всього сотень у ньому? Всього десятків? Всього тисяч?
  • А тепер запишемо довжину найглибшого місця в океані. Це - Маріанська западина, яка знаходиться в Тихому океані, на схід від 14 Маріанських островів поблизу Японії. Як ви, напевно, вже знаєте, це найглибше місце на Землі.  Максимальна  глибина становить 11 521 м.... Запишемо це число.

(Діти пишуть 3976 м, 11521м.)

Самооцінювання

  • Оцініть себе на цьому етапі уроку.

  3. Усний рахунок.

1) Гра «Аукціон»

  • Як ви думаєте? На чому ж ми зможемо здійснити нашу подорож?

(На кораблі  слайд №4)

  • А назва цього корабля зашифрована в оцих квитках (показую квитки), які ви зараз придбаєте. Але, щоб отримати цей квиток, вам потрібно назвати його номер і обчислити приклад.

(Діти по черзі беруть геометричні фігури і обчислюють приклад.)

45 000 : 100 = 450      250 • 100 = 25 000           10 000 : 1000 = 10

25 : 3 = 8 (ост. 1)        14 : 5 = 2 (ост. 4)             20 : 7 = 2 (ост. 6)

30 : 4 = 7 (ост. 2)        45 : 6 = 7 (ост. 3)

(Учитель виставляє номер квитка із буквою ).

1     8      2      3      4      5     7      6

П     М     І      Л       І      Г     И      Р

  • Розмістіть цифри в порядку зростання і прочитайте назву корабля.

(Пілігрим)

  • Пілігрим – це подорожуючий об’єкт, або особа. (Слайд 5)      

                                            

-  А тепер скажіть, що ще потрібно справжнім морякам, щоб не заблукати в морських просторах?     (Маршрут) Розміщений на дошці.

(Учень зачитує маршрут з екрана, слайд №6.

  1. Розминка
  2. Мис «Обчислень».
  3. Зустріч з піратами.
  4. Підводна течія.
  5. Бухта «Задачна».
  6. Острів «Нових знань»)

Після зачитування діти намагаються відтворити послідовність маршруту на дошці.

  • А щоб правильно визначити маршрут і напрям корабля, нам потрібні (математичні знання).

2).- Але ж у дорогу нам треба запастись їжею. Кількість необхідних продуктів, які ми візьмемо із собою нам обчислять наші експерти.

 Завдання для опитування на картках (диференційоване).

                        Картка № 1 (високий рівень)

1) Для морської подорожі взяли 80 л води для пиття, що становило п'яту частину, яка була спочатку в бочці. Потім взяли ще 150 л води на приготування їжі. Скільки літрів води залишилося в бочці? (170 л.)

2) 21 м 42 см : 9 = 2 м 38 см 

3)   3/10 числа 120 дорівнює…. 

                        Картка № 2 (достатній рівень)

  1. Для подорожі було закуплено  420 кг круп. Першого дня витратили 2/7 від усієї кількості. Скільки кілограмів круп залишилося? (Відповідь:    300  кг.)
  2. 2) 16 м 66 см : 7 = 2 м 38 см
  3. 1/5 числа 60 дорівнює….

                  Картка №3 (середній рівень)

  1. Для подорожі закупили 60 кг солі. Під час дороги мішок порвався і висипалася 1/3 частина. Скільки солі висипалося?

      ¼ год = …..хв                           ½ кг = …..г

   3) Гра «Ланцюжок» - розминка

  • А зараз по східцях піднімемось на корабель.(Використовую слайд №7)

780-230+60-200+410+180:10

(550, 610, 410, 820, 1000, 100, )

А щоб не заблукати у морських просторах яким треба бути моряком? (Уважним)

 -  Зараз перевіримо вашу увагу.

     4) Гра на увагу «Знайди 5 відмінностей» (Сл.8) 

Діти на слайді шукають відмінності на малюнках.

    5) Гра «Яка фігура наступна?» (Слайд 9)

Самооцінювання

  • Оцініть себе на цьому етапі уроку.

 

  • Ось тепер у нас є все для подорожі.
  • То ж зручніше розміщуйтеся – ми вирушаємо!

4.Робота з підручником (с.133). Робота в парах. Мис «Обчислень».(Сл.10)

  • Діти, погляньте, піднявся вітер, океан штормить, а нам потрібно зупинитися біля мису «Обчислень». Щоб успішно дійти до нього, необхідно обчислити  усно в парах  завдання №814. Обчислюйте тільки ті вирази, де остання дія віднімання. Яка пара вже готова відповідати?

460 – 30 • 2 = 460 – 60 = 400;

10 • 1000 – 1 = 10 000 – 1 = 9999;

1000 – 82 • 10 = 1000 – 820 = 180;

20 • 20 – 10 • 10 = 400 – 100 = 300.

Самооцінювання

  • Оцініть себе на цьому етапі уроку.

4. Актуалізація знань, постановка проблемного питання, повідомлення теми і мети уроку.

  • А чому нам так легко було обчислювати такі вирази? (Тому що ми мали справу з круглими числами.
  • Правильно!!! Виконувати дії дуже легко з такими числами.

460 – 30 • 2 = 400             1000 – 82 • 10 = 180

10 • 1000 – 1 = 9999         20 • 20 – 10 • 10 = 300

III. Робота над новим матеріалом. «Зустріч з піратами».(Слайд 11)

  • Молодці, наш корабель прямує далі.
  • Але що це? В далині видно невідомий прапор. Та це ж пірати. Вони  висунули свою вимогу. Якщо ми зможемо знайти правило для розв'язку цих виразів, вони нас пропустять до нашого острова «Нових знань» 

1. Пояснення (запис на дошці).

Щоб обчислити вираз 3200 ∙ 20  -  числа подамо у вигляді двох добутків, у кожному з яких один із множників — розрядне число (3200 = 32 ∙ 100;

 20 = 2 ∙ 10). Запис на дошці.

3200

Використаємо переставний і сполучний закони дії множення:Слайд12

(32 ∙ 2) ∙ (100 ∙ 10) = 64 ∙ 1000 = 64000.

2. Фізкультхвилинка    Слайд 13

IV. Закріплення нового матеріалуСлайд 14

  • Тепер продовжимо нашу подорож. Шлях наш пролягає через Атлантичний океан, в якому рухається тепла  течія Гольфстрім. Щоб вона нас не віднесла в сторону, нам потрібно виконати ще одне завдання – 

Завдання 816 (письмово з поясненням на дошці 1-2 вираз)

13 • 50 = 650;                 22 660

  • Решту виразів  самостійно по варіантам.

І варіант 1500          160

ІІ варіант 3200               500

Самооцінювання

  • Оцініть себе на цьому етапі уроку.

V. Розвиток математичних знань.Слайд 15

  • Із цією перешкодою ми справились і непомітно підійшли до бухти «Задачна». Щоб успішно закинути якір, нам потрібно розв’язати задачу. Вона у вас на екрані. Слайд 16

Задача. Океанський лайнер до місця призначення мав пройти 600 км. Першого дня подолав 2/6,  а другого дня 3/5 усього шляху.  Скільки всього кілометрів пройшов лайнер за 2 дні?

  •  (Задачу розв’язує учень біля дошки складаючи коротку умову)

 

  •             І дня –                                 

           ІІ дня – 3/5 усього шляху     ? км                         

  • Розв’язок задачі.
  • 1) 600 : 6 2 = 200 (км) – пройшов лайнер І дня.

2) 600 : 5 3 = 360 (км) – пройшов лайнер ІІ дня.

3) 200+360 = 560 (км)

  • Відповідь: 560 км пройшов лайнер за 2 дні.
  • З задачею ми справились.
  • А зараз об'єднайтесь у  у групи і спробуйте розв'язати задачі

                     ІІ група.  Задача  (достатній рівень)

У трюмі корабля було 720 кг рису. Першого дня використали 2/9, а другого 3/5 усього рису. Скільки всього кілограмів рису використали за 2 дні?

                       Розв’язання

1) 720 : 9 • 2 = 160 (кг) — за перший день;

2) 720 : 5 • 3 = 432 (кг) — за другий день;

3) 160 + 432 = 592 (кг) — за два дні.

Відповідь:592 кг рису продали за два дні.

                               І група   Задача  (високий рівень)

  Катеру треба було пропливти 180 км. За перший день він проплив 1/6 всього шляху. А за другий – 4/5 того шляху, що проплив  за перший день. Скільки кілометрів проплив катер за два дні?  Скільки кілометрів залишилося пропливти?

Розв’язання

1) 180 : 6 = 30 (км) — за перший день;

2) 30 : 5 • 4 = 24 (км) — за другий день;

3) 30 + 24 = 54 (км) — за два дні;

4) 180 – 54 = 126 (км) — залишилося пройти туристу.

Відповідь:126 км  залишилося пройти туристу.

 

   ІІІ група  Задача  середній рівень ( з планом розв'язування)

 

    Для подорожі закупили 60 кг помідорів. Під час обіду на кораблі  з'їли 1/3 частину  помідорів.  Скільки кілограмів помідорів залишилося?

                                     План

1) Скільки всього кілограмів  помідорів з'їли під час обіду?

2) Скільки кілограмів помідорів залишилося?

Розв’язання

1) 60 : 3 = 20(кг) — з'їли під час обіду;

2) 60 – 20 = 40 (кг) — залишилося.

Відповідь: 40 кг помідорів залишилося .

Самооцінювання

  • Оцініть себе на цьому етапі уроку.
  • Тепер ми можемо висадитись на острів «Нових знань» Слайд 17.
  • Самостійна робота Слайд 18

500 × 30 =        2300 × 200 =     80 × 500 =    70 × 4 =

Самооцінювання

VI. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Ось наша мандрівка і закінчилася.
  • Про що ми хотіли дізнатися на острові «Нових знань»?
  • Чи досягли ми своєї очікуваної мрії?
  • Що допомогло нам подолати перешкоди на шляху до мрії?

(математичні знання)

  • Оцініть себе протягом уроку. Візьміть кружечок того кольору, який відповідає вашій роботі на уроці.
  • Який настрій ви маєте в кінці уроку? Покажіть його на зворотній стороні смайликів і прикріпіть коло острова «Нових знань».
  • Діти, на цьому острові є замок «Мрій і побажань».
  • Давайте залишимо і ми тут наші побажання  жителям острова і тим мандрівникам, які прийдуть після нас.

(Миру, добра, щастя, благополуччя, здоров’я)

  • Ми перемогу нарешті здобули

І до дому спокійно майнули.

«Мікрофон»

– Отже, закінчилася наша пригода. Я думаю, що вам вона дуже сподобалася. Тож я хочу щоб ви дали інтерв’ю, пограємо в гру «Закінчи речення»: Слайд 19

  1. Я дізнався…
  2. Я навчився…
  3. Мені знадобляться ці знання при…

Домашнє завдання за вибором:

IХ. Домашнє завдання.  Слайд 20

Середній рівень – вирази 821 с.134

Достатній рівень – вирази 821, задача 822 с.134

Високий рівень – задача 822 с.134,  задача 794 с.130

 

 

 

 


Гра на увагу1111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок математики 4 клас. Тема: «Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Розв'язування задач» Вчитель початкових класів Березанської ЗОШ І – ІІІ ст. Сидорова Оксана Михайлівна

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Самооцінювання Були незначні помилки Було легко працювати. Було важко працювати, припускався помилок

Номер слайду 4

Девіз уроку:«Вивчай, пробуй, твори!Успіху свого досягни!»

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

* Розминка* Мис “Обчислень”* Зустріч з піратами* Підводна течія * Бухта “Задачна”* острів «нових знань»Маршрут

Номер слайду 8

Гра «Ланцюжок»780-230+60 -200 +410 :10style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Яка фігура наступна?

Номер слайду 11

Мис «Обчислень»

Номер слайду 12

Зустріч з піратами

Номер слайду 13

Переставний закон дії множення: a × b = b × a

Номер слайду 14

Фізкультхвилинка

Номер слайду 15

Підводна течія

Номер слайду 16

Бухта «Задачна»

Номер слайду 17

Океанський лайнер до місця призначення мав пройти 600 км. Першого дня подолав 2/6, а другого дня 3/5 усього шляху. Скільки всього кілометрів пройшов лайнер за 2 дні? Задача

Номер слайду 18

Острів «Нових знань».

Номер слайду 19

Самостійна робота500 × 30 = 2300 × 200 = 80 × 500 = 70 × 4 = 

Номер слайду 20

Гра «Закінчи речення»Я дізнався…Я навчився…Мені знадобляться ці знання при…

Номер слайду 21

Домашнє завдання. Середній рівень – вирази 821 с.134 Достатній рівень – вирази 821, задача 822 с.134 Високий рівень – задача 822 с.134, задача 794 с.130

zip
Додано
15 березня 2018
Переглядів
7590
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку