Тема: Задачі, які містять відношення різницевого порівняння
Мета: формувати вміння розв'язувати складені задачі; обчислювати значення виразів з перевіркою, закріпити знання про порядок дій у виразах; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати; виховувати уважність, охайність.
Хід уроку
І. Організаційний момент (звучить мелодія)
Сьогодні гості прийшли в клас
Щоб послухати всіх нас.
Як умієм рахувати,
Віднімати й додавати
Повернімося обличчям до гостей
Усміхнімось і промовим «Добрий день!»
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
Стукіт у двері. Заносять посилку, у посилці – лист, і лялька Маша із мультфільму. «Доброго дня, любі діти. Звертаюся до вас із проханням допомогти. Я, так як і ви, перейшла до 2 класу, але мені дуже важко дається математика, особливо задачі. А тут ще й Ведмідь поїхав у гості, а мені наказав навчитися розв'язувати складені задачі та обчислювати вирази. На вас у мене вся надія. Допоможіть!» Здогадалися, від кого лист?
ІІІ Актуалізація опорних знань і способів дії.
6+5=10
Доведіть це.
15-7=8
- У якому порядку виконуються дії у виразах, які містять дужки? Не містять дужок?
- Як дізнатися, на скільки одне число більше або менше за друге? Зараз ви на моніторі побачите пари чисел, які треба буде порівняти, на скільки більше або менше одне число за інше.
- А як відрізнити просту задачу від складеної?
Ну що, підготовку до виконання завдань уроку ми пройшли. І Маша теж радіє. (На моніторі).
Ой, а тепер Маша знову чомусь засмучена… (щось говорить на вухо).
Уявляєте, щоб дізнатися, які задачі ми будемо вчитися сьогодні розв'язувати, потрібно розгадати шифр. До нього додається ще й код. (Слайд )
Кожній парі даються пазли, потрібно їх скласти і обчислити вираз, який вийде. Вираз потрібно ще й правильно прочитати. За кодом називаємо відповіді в певному порядку, утворюється слово – ПОРІВНЯННЯ.
Шифр: 6 46 44 18
Код:
6 |
18 |
44 |
46 |
по |
ння |
ня |
рів |
3. Використовуючи утворених героїв Машу, Панду і цукерки складіть просту задачу на порівняння, використавши свої числові дані.
ІV. Формування вмінь і навичок. Закріплення вивченого.
Зараз ми спробуємо використати наші знання про задачі на порівняння, а також про складені задачі в нових умовах. Якщо хтось буде працювати дуже швидко, то він може підійти до кошика і взяти собі якесь додаткове завдання.
Завдання №2 на с. 22
Прочитайте першу задачу. Перекажіть її. Назвіть умову. Повторіть запитання. Обведіть числові дані. Що буде шуканим? Який це тип задачі? Оберіть опорну схему в зошиті, доповніть її. Поясніть схематичний рисунок.
Хто вже може розв'язати самостійно задачу? Розв’язуйте.
(З рештою учнів – біля дошки).
Прочитайте другу задачу. Перекажіть її. Назвіть умову. Повторіть запитання. Обведіть числові дані. Що буде шуканим? Що спільного в обох задачах? Чим вони відрізняються? Знайдіть опорну схему до цієї задачі, доповніть її. Поясніть схематичний рисунок.
Спробуємо розв'язати цю задачу.
Що питається в задачі? Що ми повинні знати, щоб дати відповідь на запитання? (Скільки марок у Андрія і скільки в Сашка) Якою дією будемо знаходити, на скільки одне число менше за інше?
У кого з хлопців відома кількість марок? Скільки їх? Чи відомо, скільки марок у Андрія? Які числові дані нам потрібні, щоб дізнатися, скільки марок у Андрія? Яку дію треба виконати з цими числами? Давайте розв'яжемо цю задачу в зошиті. Учень біля дошки.
- Які ми розв’язали задачі – прості чи складені? Доведіть це.
- З якими задачами працювали на уроці? Отже, змогли ми примінити в нових умовах наші набуті раніше знання? Подивіться на Машу, вона радіє, значить, вона теж зрозуміла матеріал.
Фізкультхвилинка
А ми переходимо до наступного завдання нашого уроку – це обчислення виразів. Будемо знаходити їх значення і виконувати перевірку, а також обчислимо вирази, які містять декілька дій. Ой, Маша хоче мені щось сказати. (Шепоче на вухо.)
Виявляється, що такі вирази, які будуть у нас на уроці, вона добре вміє обчислювати, чи ви не проти, якщо вона тепер вас перевірить.
2. Формування вміння перевіряти правильність виконання дій додавання і віднімання.
Завдання №3 на с. 23.
Подивіться уважно, що треба зробити в цьому завданні?
Хто може самостійно виконати всі вирази? Ну а з рештою учнів працюємо разом в зошитах і на дошці. (Один вираз самостійно).
Робота виконується в групах (парах) на окремих аркушах , вирази різного рівня складності.
Кожна група біля дошки пояснює своє розв'язання. Кого не встигнемо перевірити – Маша потім перевірить.
На цьому урок наш закінчується. Чи змогли ми допомогти Маші? Що нового навчилися на уроці? Яка робота була легкою і цікавою? А над чим треба буде ще попрацювати?
Оцінювання учнів.