Урок математики в 4 класі "Задачі, які містять відношення різницевого порівняння"

Про матеріал
Урок математики в 4 класі "Задачі, які містять відношення різницевого порівняння".
Перегляд файлу

Тема: Задачі, які містять відношення різницевого порівняння

Мета: формувати вміння розв'язувати складені задачі; обчислювати значення виразів з перевіркою, закріпити знання про порядок дій у виразах; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати; виховувати уважність, охайність.

Хід уроку

І. Організаційний момент (звучить мелодія)

Сьогодні гості прийшли в клас

Щоб послухати всіх нас.

Як умієм рахувати,

Віднімати й додавати

Повернімося обличчям до гостей

Усміхнімось і промовим «Добрий день!»

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

Стукіт у двері. Заносять посилку, у посилці – лист, і лялька Маша із мультфільму. «Доброго дня, любі діти. Звертаюся до вас із проханням допомогти. Я,  так як і ви, перейшла до 2 класу, але мені дуже важко дається математика, особливо задачі. А тут ще й Ведмідь поїхав у гості, а мені наказав навчитися розв'язувати складені задачі та обчислювати вирази. На вас у мене вся надія. Допоможіть!» Здогадалися, від кого лист?

  • Ну то що, діти, допоможемо? Сьогодні ми якраз над такими завданнями і будемо працювати.

ІІІ Актуалізація опорних знань і способів дії.

  1. Розумова гімнастика.
  • Яку арифметичну дію треба виконати, якщо предмети треба об'єднати? Вилучити?
  • Як називаються числа при додаванні? Відніманні?
  • Якою дією перевіряється правильність додавання? Перевірте,  чи правильно Маша обчислила вираз?

                                       6+5=10

Доведіть це.

  • Якою дією перевіряється правильність віднімання? Перевірте цей вираз.

                                        15-7=8

- У якому порядку виконуються дії у виразах, які містять дужки? Не містять дужок?

- Як дізнатися, на скільки одне число більше або менше за друге? Зараз ви на моніторі побачите пари чисел, які треба буде порівняти, на скільки більше або менше одне число за інше.

- А як відрізнити просту задачу від складеної?

Ну що, підготовку до виконання завдань уроку ми пройшли. І Маша теж радіє. (На моніторі).

Ой, а тепер Маша знову чомусь засмучена… (щось говорить на вухо).

Уявляєте, щоб дізнатися, які задачі ми будемо вчитися сьогодні розв'язувати, потрібно розгадати шифр. До нього додається ще й код. (Слайд )

  1. Усні обчислення. (Робота в парах).

Кожній парі даються пазли, потрібно їх скласти і обчислити вираз, який вийде. Вираз потрібно ще й правильно прочитати. За кодом називаємо відповіді в певному порядку, утворюється слово – ПОРІВНЯННЯ.

Шифр:    6   46   44   18

Код:  

6

18

44

46

по

ння

ня

рів

3. Використовуючи утворених героїв Машу, Панду і цукерки складіть просту задачу на порівняння, використавши свої числові дані.

ІV. Формування вмінь і навичок. Закріплення вивченого.

  1. Формування вміння  розв'язувати складені задачі на прикладі задач, що містять відношення різницевого порівняння.

Зараз ми спробуємо використати наші знання про задачі на порівняння, а також про складені задачі в нових умовах. Якщо хтось буде працювати дуже швидко, то він може підійти до кошика і взяти собі якесь додаткове завдання.

Завдання №2 на с. 22

Прочитайте першу задачу. Перекажіть її. Назвіть умову. Повторіть запитання. Обведіть числові дані. Що буде шуканим? Який це тип задачі? Оберіть опорну схему в зошиті, доповніть її. Поясніть схематичний рисунок.

Хто вже може розв'язати самостійно задачу? Розв’язуйте.

(З рештою учнів – біля дошки).

Прочитайте другу задачу. Перекажіть її. Назвіть умову. Повторіть запитання. Обведіть числові дані. Що буде шуканим? Що спільного в обох задачах? Чим вони відрізняються? Знайдіть опорну схему до цієї задачі, доповніть її. Поясніть схематичний рисунок.

Спробуємо розв'язати цю задачу.

Що питається в задачі? Що ми повинні знати, щоб дати відповідь на запитання? (Скільки марок у Андрія і скільки в Сашка) Якою дією будемо знаходити, на скільки одне число менше за інше?

У кого з хлопців відома кількість марок? Скільки їх? Чи відомо, скільки марок у Андрія? Які числові дані нам потрібні, щоб дізнатися, скільки марок у Андрія? Яку дію треба виконати з цими числами? Давайте розв'яжемо цю задачу в зошиті. Учень біля дошки.

- Які ми розв’язали задачі – прості чи складені? Доведіть це.

- З якими задачами працювали на уроці? Отже, змогли ми примінити в нових умовах наші набуті раніше знання? Подивіться на Машу, вона радіє, значить, вона теж зрозуміла матеріал.

Фізкультхвилинка

 А ми переходимо до наступного завдання нашого уроку – це обчислення виразів. Будемо знаходити їх значення і виконувати перевірку, а також обчислимо вирази, які містять декілька дій. Ой, Маша хоче мені щось сказати. (Шепоче на вухо.)

Виявляється, що такі вирази, які будуть у нас на уроці, вона добре вміє обчислювати, чи ви не проти, якщо вона тепер вас перевірить.

2. Формування вміння перевіряти правильність виконання дій додавання і віднімання.

Завдання №3 на с. 23.

Подивіться уважно, що треба зробити в цьому завданні?

Хто може самостійно виконати всі вирази? Ну а з рештою учнів працюємо разом в зошитах і на дошці. (Один вираз самостійно).

 

  1. Формування вміння знаходити значення виразів за діями.

Робота виконується в групах (парах) на окремих аркушах , вирази різного рівня складності.

Кожна група біля дошки пояснює своє розв'язання. Кого не встигнемо перевірити – Маша потім перевірить.

 

  1. Підсумок уроку. Рефлексія  навчально – пізнавальної діяльності учнів.

На цьому урок наш закінчується. Чи змогли ми допомогти Маші? Що нового навчилися на уроці? Яка робота була легкою і цікавою? А над чим треба буде ще попрацювати?

Оцінювання учнів.

 

 

 

docx
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
27 вересня 2020
Переглядів
1203
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку