Дидактичні ігри на уроках математики у 1-4 класах

Про матеріал
Даний посібник містить цикл дидактичних ігор для 1 – 4 класів. Числові ланцюжки, кросворди, геометричний матеріал, логічні задачі впливають на формування і розвиток математичного мислення учнів початкової школи. Сприяє оволодінню загальними прийомами логіки, поглиблення і розвиток сенсорних умінь школярів. Призначений для використання учителями початкових класів.
Перегляд файлу

1 набір слів: один, один, один, один, один, одненький, один, один, один.

2 набір слів: доданок, доданок, доданок, додати, доданок.

3 набір слів: сума, сумка, сума, сума, сума, сума.

4 набір слів: число, число, число, число, число и т. д.

Вправа для розвитку уваги дітей на слух  математичної термінології.

Вчитель декілька разів проговорює одне і теж слово, а коли допускає помилку, діти хлопають в долоньки. Якщо вчитель каже всі слова правильно без помилок, діти кажуть: «Все правильно»

 

 

Завдання: обчислити приклад і передати наступному учневі,який складає свій приклад,використовуючи результат попереднього; обчислює його і передає далі.

Вчитель роздає учням,які сидять за першими партами,листки паперу із записаними на них прикладами.

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: Перевірити знання  усної лічби і склад чисел  в межах десяти.

На дошці макет  ялинки. В учнів – карточки  у вигляді новорічних іграшок із записаними прикладами.

 

 

 

На дошці прикріплені 2 квіточки з пелюстками, які скручені до серединки. На пелюстках записані приклади.

Два учні виходять до дошки,розкручують пелюстки і обчислюють приклади.

 

 

 

 

Зразок завдання:

Мета : перевірити вміння складати числові вирази і рахувати в межах 20.

Клас  поділений на дві команди. Учні дістають із бочки  картки з записаними на них прикладами і завданнями, розв’язують їх. Команда, яка швидше виконає завдання, перемагає .

 

 

Мета : повторити склад числа 6.

Діти повинні порахувати павукові лапи і знайти пропущене число.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На дошці рибальські гачки і на гачках приклади. На гачках написані відповіді до прикладів. Діти повинні з’єднати рибу з гачком.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перед учнями стовпчики прикладів, в кожному стовпчику закодоване слово. Для того що відгадати слово, потрібно розв’язати приклади  прочитати за таблицею.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:  повторити склад числа 10.

На число 10 набігли хмаринки. Потрібно правильно підібрати суму чисел. Якщо діти розв’яжуть правильно, дощ не піде, а якщо не правильно, з’являться краплинки дощу.

 

 

 

 

 

 

 

 

сканирование0001.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 + 5

 

 

 

 

 

2 + 7

 

10 – 7

 

 

 

8 - 7

 

 

 

5 + 0

 

6 + 0

 

 

 

 

 

9 - 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

сканирование0002.jpg

На перерві до нас прибіг голодний зайчик і вирішив пострибати  з вами по сходинках і підкріпитися.

 

 

 

Мета: повторити  склад чисел 9, 3, 8.

Діти  повинні з’єднати лініями приклади з відповідями.

 

 

 

 0 4 3

 2  6 

10

 5 8

7 

 4 9  

   5

 1 3 6 2

Рахунок від  10 – 1, почали. Ракета  летить на планету Математика, а  шлях їй вкажуть зірки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 За сигналом вчителя учні одночасно розпочинають розв’язувати стовпчики з  прикладами.  Відповіді знаходяться в одних або в інших воротах, учні відповідно з’єднують з відповідями. Хто швидше заб’є всі голи, той і переміг.

I команда:

 

 

 

 

II команда:

 

 

 

 

III команда:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

сканирование0001.jpg

                    4

 

 

 

 

На дошці записані числові ланцюжки для кожного ряду діти один за одним виконують обчислення, хто першим  дійде до фінішу, той отримає яблуко.

Мета: повторити вміння обчислювати і рахувати в межах 10;  розвивати усний рахунок, увагу, швидкість; виховувати  взаємодопомогу, цілеспрямованість  і відповідальність.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Обчислити приклади, записані у віконечках, вставивши в необхідні будинки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета : перевірити в учнів уміння складати  логічні ланцюжки..

Завдання: поставити  в пустих клітинках ті фігури, щоб  була логічна послідовність.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання:  записати числа в пусті клітинки так, щоб сума чисел по горизонталі, вертикалі, діагоналі була однаковою

 

Завдання: Закреслити числа так, щоб в кожному горизонтальному і вертикальному ряду сума чисел була 15.

 

Завдання: знайти в ряду  зайве  число. Поясни, чому воно зайве?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання: в кожному стовпчику закодовано слово. Для того  щоб  його розшифрувати, обчисли правильно приклади і підбери відповідну букву

Наприклад:

2 * 2 + 8 = 12 (К)

3 * 3 + 4 = 13 (Л)

2 * 3 – 5 = 1   (А)

4 * 2 – 3 = 5   (Д)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: перевірити вміння дітей будувати логічні ланцюжки.

Завдання:  Записати невідоме число в сузір’я

 

 

 

+

 

 

+

 

 

=

 

+

 

+

 

+

 

+

 

 

+

 

 

+

 

 

=

 

+

 

+

 

+

 

+

 

 

+

 

 

+

 

 

=

 

=

 

=

 

=

 

=

 

 

+

 

 

+

 

 

=

 

Завдання: запиши необхідні числа в квіти, щоб правильно виконати дії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання: Доповни приклади. Постав числа так, щоб приклади були правильно виконані.

 

 Хто правильно і швидко попаде в ціль, той і стрілок.

Завдання: записати приклади  і з’єднати стрілками з відповідями.

 

I ряд.

Числа потрібно помножити на .

II ряд.

Вставити знак.

III ряд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід  гри: на дошці записані завдання для кожного ряду. Учні ланцюжком швидко і правильно  виконують його.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання:  знайди помилку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання: дівчатка знаходять суму і різницю чисел, печуть печиво у вигляді сердець.  Хлопчики знаходять суму і різницю чисел, печуть печиво у вигляді сонечка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання: щоб підняти якір, потрібно вирішити приклади.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

«Змійка» складається з 16 однакових паличок. Потрібно перекласти 5 паличок так, щоб з 16 паличок стало два квадрати, неоднакових за розміром.

2.

 

Забери одну паличку так,  щоб х чотирьох квадратів стало три.

3.

 

 Як перекласти дві палички так, так щоб отримати з двох трикутників три?

4.

 

Переклади 4 палички так, щоб з ключа отримати 3 однакових квадрати.

5.

 

Два бокали складаються з десяти паличок. Переклади 6 паличок так, щоб  отримати будинок

6.

 

Переклади дві палички так, щоб утворилось 5 однакових квадратів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Клас поділений на дві команди. Представник із кожної команди розв’язує приклади біля дошки. Перемагає та команда. Представник якої швидко і правильно розв’язав всі вирази.

25

43

37

 

 

 

 

 

 

 

На сітках – відповіді до прикладів, на м’ячах – приклади. Необхідно з’єднати стрілками приклад з відповіддю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

сканирование0002.jpg

сканирование0002.jpg

сканирование0002.jpg

сканирование0002.jpg

сканирование0002.jpg

сканирование0002.jpg

сканирование0002.jpg

сканирование0002.jpg

 

сканирование0003.jpg

сканирование0003.jpg

сканирование0003.jpg

сканирование0003.jpg

сканирование0003.jpg

сканирование0003.jpg

сканирование0003.jpg

сканирование0003.jpg

сканирование0003.jpg

сканирование0003.jpg

сканирование0003.jpg

сканирование0003.jpg

сканирование0003.jpg

сканирование0003.jpg

сканирование0003.jpg

сканирование0003.jpg

Завдання:   провести лінію від зайчика до капусти, яку він отримає.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання: з’єднати стрілочками числа і кружечки – відповіді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Гра проводиться з командами ( відповідно до кількості рядів).

 

 

 

 

 

 

сканирование0004.jpg

 

сканирование0005.jpg

сканирование0005.jpg

 

сканирование0005.jpg

сканирование0005.jpg

сканирование0005.jpg

сканирование0005.jpg

 

сканирование0005.jpg

сканирование0005.jpg

 

 Допоможи їжачкові зібрати гриби. Бери тільки ті гриби, на яких  відповіді до прикладів з таблиці множення на число 7.

 

сканирование0006.jpg

сканирование0007.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На дошці -  макети двох машин. На них – номери. Навколо машин – картки з прикладами. Учні діляться на дві команди. Кожний учень, беручи картку з прикладом, розв’язує його і ставить біля відповідної машини з номером – відповіддю.  Перемагає та команда, яка швидко і правильно обчислить усі приклади.

 

 

 

 

 

 

сканирование0008.jpg

сканирование0008.jpg

              сканирование0008.jpg

сканирование0008.jpgсканирование0008.jpg

 

                                  

                                                             сканирование0009.jpg                                   

Зайчик, ховаючись від вовка, заплутує сліди по лісових стежинках. Необхідно допомогти зайчику втекти від вовка в ліс. Кожний стрибок – це правильно обчислений приклад.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання: Вибрати по два числа на квітах, помножити ці числа і записати отриманий  результат, знайти  його.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання:  З’єднати дві кульки: приклад і відповідь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

сканирование0001.jpg

 

 

сканирование0002.jpg

 

 

сканирование0003.jpg

 

 

 Тваринки змагалися, хто більше пробіжить більше метрів за 5 хвилин.

Завдання:  обчислити  приклади і поставити по порядку,відповідно  результату до прикладів.

 

 

 

 

 

 

сканирование0004.jpg

 

 

сканирование0004.jpg

 

 

сканирование0004.jpg

 

 

        сканирование0005.jpg

      

       сканирование0006.jpg

      сканирование0007.jpg

     

      сканирование0008.jpg

     сканирование0009.jpg

        сканирование0010.jpg

 

     сканирование0011.jpg

 

       сканирование0012.jpg

      сканирование0013.jpg

На коробках – відповіді до прикладів, написаних на іграшках. Діти повинні підібрати відповідні пари.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВХІД

 

 

48

:

8

=

6

+

14

=

 

:

5

=

 

?

8

=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

=

2

:

 

=

20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота проводиться в групах. Клас розділений на три групи. На дошці (на голові сніговиків) написані 3 числа. Кожна група вибирає круги (частини тулуба сніговиків) з відповідними прикладами(так, щоб відповіді співпадали з числами на дошці).

 

 

 

 

 

сканирование0018.jpg

 

 

 

Житомир

 

 

 

 

Київ

 

Харків

 

 

 

 

Суми

 

 

 

 

Львов

 

Донецьк

 

 

 

 

Ялта

 

 

 

 

Діти відправились в подорож на літакові.

Завдання: позначити стрілками маршрут подорожі, якщо літак направляється відповідно до збільшення значень відповідей .

 

 

 

 

Завдання: Назвати маршрут лабіринту. Двері відкриває тільки  число 4 (записати приклади з відповіддю  4).

 

 

 

 

 

 

а)  

б)  

в)  

г)  

Для  виконання цього завдання потрібно знати, як пишуться римські числа від одного до дванадцяти.

 

 

Прочитайте  приклади , записані римськими числами. В  кожному прикладі є помилка в обчисленні. Переставте так палички, щоб приклади були правильними

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання: Обчисли приклади. Відповіді запиши словами.  При правильному заповненні кросворду зможеш прочитати назву геометричного тіла.

 

 

Відповідь: піраміда

 

 

 

 

1.

а)

б)

в)

г)

Розглянь фігури. Доведи, що кожну з них можна накреслити одним рухом руки. Спробуй самостійно накреслити кожну фігуру.

 

 

 

2.

 

 

 

Розглянь фігури. Підкресли однією лінією фігуру, яку можна накреслити одним рухом; двома лініями – фігуру, яку можна накреслити двома рухами; трьома лініями – фігуру, яку можна накреслити трьома рухами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

а)

б)

 

 

 

 

 

В)

 

 

 

 

 

    г)

Скількома рухами руки можна накреслити такі фігури. Спробуй накреслити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Двоє учнів(по черзі)шукають числа від 101 до 120, називають їх. Перемагає той, хто швидше,знайде і назве числа. Гру можна проводити 2 – 3 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель  показує картку  з прикладом  і відповіддю до нього. Якщо приклад неправильний, учні показують червону карточку – сигнал, якщо правильно – показують сигнал зеленого кольору.

 

 

 

 

 

 

 

 

   670389ccdcb0.png

   670389ccdcb0.png

   670389ccdcb0.png

   670389ccdcb0.png

З’єднай двері з ключем відповіддю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

=

 

 

=

-

 

 

=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

=

-

 

 

=

 

 

=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

=

 

 

 

=

 

 

=

Стрілкою потрібно з’єднати частинки прикладів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обчисли приклади і за кодом розшифруй слово.

(Горизонт).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В кожній таблиці  знайди відповідь приклада  і обведи його.

 

 

 

14

19

40

5

30

45

42

 

 

 

 

 

 

 

 

Так                               Ні

 

 

 

 

 

 

60

+ ?

 

69

: ?

 

23

 

 

 

_

 

?

 

24

: ?

 

96

? ?

 

8

 

 

 

 

 

 

47

+ ?

 

72

: ?

 

2

 

 

 

?

?

 

57

? ?

 

19

- ?

 

30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 вересня 2020
Переглядів
963
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку