Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених у мірах довжини і маси.

Про матеріал
Ознайомити учнів із прикладами письмового додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях вимірювання довжини та маси; закріплювати вміння учнів розв’язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення, пам’ять; виховувати самостійність, наполегливість в роботі.
Перегляд файлу

Математика 4 клас

Тема. Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених у мірах довжини і маси.

Мета. Ознайомити учнів із прикладами письмового додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях вимірювання довжини та маси; закріплювати вміння учнів розв’язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення, пам’ять; виховувати самостійність, наполегливість в роботі.

Обладнання. Ілюстрації з зображенням міста, картки.

Хід уроку

І. Організація початку уроку.

- Доброго дня, діти. Подивіться мені в очі. Поглянемо один на одного, посміхнемося.

- Сьогодні урок математики проведу у вас я, звати мене Надія Іванівна.

- Сідайте, будь ласка.

- Тож нехай девізом нашого уроку будуть такі слова:

   Не просто слухати, а чути.

   Не просто дивитись, а бачити.

   Не просто відповідати, а міркувати.

   Дружно й плідно працювати.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Урок у нас сьогодні незвичайний. Ми з вами здійснимо подорож нашим рідним містом . Ви, мабуть, знаєте, що в цьому році була проведена акція «7 чудес міста Суми». А які саме споруди потрапили до цього списку ви дізнаєтесь подорожуючи.

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

- Спочатку з’ясуємо, чи готові ви до подорожі? Перевіримо д/з. (1 оцінка)

- Відкрийте зошити. Які завдання ви опрацювали вдома?

- Про що дізналися в першій дії? Яку отримали відповідь?

- Про що дізналися в другій дії? Яку отримали відповідь?

- У кого інша відповідь? Хто розв’язав задачу, склавши вираз?

- Молодці, задачу розв’язали правильно.

Проведемо самоперевірку обчислених виразів. Звірте розв’язання виразів із записами на дошці.

Підсумок. Я переконалася, що ви добре працюєте з багатоцифровими числами. До подорожі готові.

1. Каліграфічна хвилинка.

- Діти, відступіть 4 клітинки, запишіть число.

Одинадцяте листопада

Класна робота

- Так, як починаємо подорожувати нашим містом, можливо ви пригадаєте, рік заснування Сум? Тож давайте каліграфічно запишемо разом зі мною цю знаменну дату,

збільшіть число в 10 раз, запишіть сусідів останнього числа:

16516550  16549     16551

- Визначте, скільки всього десятків в першому числі? Скільки всього сотень в другому числі?

Підсумок. Молодці. Охайні й каліграфічні записи.

 

ІV. Опитування учнів.

1. Робота на картках.

Починаємо подорож. Попрацюємо на картках. У кого виникнуть труднощі при виконанні завдання, ви можете відкрити картку. Всередині знайдете допомогу.

- Можливо, є бажаючі?

Картка № 1 (за партою);

Картка № 2 (за партою);

Картка № 3 (біля дошки, працює весь клас) (1 оцінка)

Картка № 4 (біля дошки самостійно, сама перевіряю. При перевірці роботи:

- Діти, уявіть собі таку трикутну ділянку. Який трикутник вона утворює?

(Рівнобедрений).     (1 оцінка)

2. Усні обчислення.

- Щоб дізнатися про перше з чудес нашого міста, порахуємо усно. Пограємо у гру «Шифрувальник». Підготуємося до неї , повторимо одиниці вимірювання довжини і маси.

- Які ви знаєте одиниці вимірювання довжини?

- Скільки см в 1 дм? Скільки дм в 1 м? Скільки м в 1 км?

- Які ви знаєте одиниці вимірювання маси?

- Скільки г в 1 кг? Скільки кг в 1 ц? Скільки ц в 1 т? Скільки кг в 1 т?

- Де ви в житті зустрічаєтеся з цими одиницями вимірювання величин?

Отже, граємо. Відповідь кожного прикладу позначена певною буквою.

 Н 750 кг / 1 т – 250 кг        Ь 98 ц / 10 т – 2 ц             К 1кг 700г / 2 кг – 300г

 А 63 см / 1 м – 37 см          Л 96см / 10 дм – 4 см       Т 170см / 2 м – 30 см

Розташуйте самі відповіді в порядку зростання, не звертаючи увагу на одиниці вимірювання величин.

63          96            98              170         63        750           1700        63

А            л              ь                 т             а          н                 к            а

Підсумок. Молодці! Дізналися про перше чудо нашого міста. Це альтанка – символ Сум.

 

V. Оголошення теми і мети уроку.

- На сьогоднішньому уроці ми попрацюємо з іменованими числами, вираженими в одиницях довжини і маси. Ознайомимося з різними способами додавання і віднімання іменованих чисел та закріпимо вміння розв’язувати задачі вивчених видів.

- Які ж числа називають іменованими? (Числа, які дістаємо при вимірюванні величин).

VІ. Опрацювання нового матеріалу.

- Щоб дізнатися про друге чудо нашого міста, ознайомимося з новим матеріалом. Допоможе вам зрозуміти тему уроку ця таблиця.

- Зверніть увагу на перше завдання таблиці. Треба від 46 м ….відняти …

Існує два способи віднімання іменованих чисел:

І спосіб – замінити кожне число меншими одиницями довжини і виконати віднімання;

ІІ спосіб – віднімати так, як вони записані.

Розгляньте друге завдання.

- Так як ви учні 4 класу й вмієте самостійно здобувати знання. Зробіть висновок, як можна додавати іменовані числа?

- Запишемо й розв’яжемо цей приклад на дошці. Хто мені допоможе?

Підсумок. Як же можна додавати і віднімати двоцифрові числа?

Знайомимось з другим чудом нашого міста. Це краєзнавчий музей.

VІІ. Закріплення й повторення матеріалу. (15 хв)

1. Первинне закріплення.

- Закріпимо здобуті знання і дізнаємось про третє чудо нашого міста.

Відкрийте підручники на с. 56.

І в. – виконує завдання №357 (2) (1895, 12265); КОМЕНТОВАНО (1 оцінка)

ІІ в. - №359 (2) (26530, 12370). САМОСТІЙНО

- Знаходимо суми і різниці одним зі способів.

- Перевіримо виконання завдання.

Підсумок. Добре справилися з завданням. Третє чудо нашого міста – дитячий парк «Казка».

2. Розв’язування задач.

а) Задача № 360. (1 оцінка)

- Повторіть задачу за скороченим записом.

- Розберемо задачу від запитання до данних.

- Складемо план розв’язування задачі.

1) Яка маса курки?

2) Яка маса курки і гуски разом?

3) Яка маса індика?

4) Яка маса усієї птиці?

Розв’язання

1) 5 кг 720 г – 3 кг 345 г = 2 кг 375 г

2) 5 кг 720 г + 2 кг 375 г = 8 кг 095 г

3) 8 кг 095г + 4 кг 390 г = 12 кг 485 г

4) 2 кг 485 г + 8 кг 095 г = 20 кг 580 г

Відповідь: маса усієї птиці 20 кг 580 г.

 

б) Розв’язування задачі № 361 самостійно за коротким записом.

50 п. – 1 ц 50 кг

100 п - ? кг

Розв’язання

І спосіб

150 • (100 : 50) = 300 (кг) = 3 (ц)

ІІ спосіб

150 : 50 • 100 = 300 (кг)

 

в) Самостійна робота.

Знайти суми і різниці іменованих чисел (з таблиці).

- Познайомтеся з останніми спорудами, які входять в сімку чудес: Іллінська церква, Спасо-Преображенський кафедральний собор, Троїцький собор, Спасо-Воскресенський кафедральний собор.

VІІІ. Домашнє завдання. (3 хв)

Задача №362, приклади № 363 (І в. – перший рядок, ІІ в. – другий рядок).

ІХ. Підсумок уроку. (3 хв)

- Чого ми навчилися на уроці?

- Ми ознайомилися з двома способами письмового додавання і віднімання іменованих чисел; вдосконалювали вміння розв’язувати такі приклади і задачі вивчених видів. Ознайомилися з сімома чудесами нашого міста Суми.

Оцінювання роботи учнів.

 

 

 

Картка №1

Розв’яжи задачу.

   З двох метрів тканини пошили 3 спідниці. Скільки таких спідниць можна пошити з 8 метрів тканини?

 

2 м – 3 сп.

8 м - ? сп.

План розв’язування

1.У скільки разів збільшилась кількість тканини?

2. Скільки спідниць можна пошити з 8 метрів тканини?

 

 

Картка № 2

Розв’язати і зробити перевірку.

   45705                     390004

   24423                       42866

 

 

Картка № 3

  Склади і розв’яжи задачу за поданою схемою.

І -  учнів

ІІ -  учнів           учнів

ІІІ - ? учнів

 

І – 8 учн.

ІІ – 10 учн.            32 учн.

ІІІ - ? учн.

План розв’язування

1. Скільки учнів І і ІІ класів відвідують гурток?

2. Скільки учнів третього класу відвідують гурток?

 

Картка № 4

Розв’яжи задачу.

  Периметр трикутної ділянки 790 м. Довжина однієї сторони ділянки 230 м, а другої – 280 м. Яка довжина третьої сторони?

 

а – 230 м

b – 280 м         Р = 790 м   

с - ? м

1. Яка довжина двох сторін трикутної ділянки?

2. Яка довжина третьої сторони?

 

 

doc
Додано
6 жовтня 2020
Переглядів
3381
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку