Тема. Задачі на знаходження часу за швидкістю і відстанню. Дії над іменованими числами.
Мета: Ознайомити учнів зі способом визначення часу відомими швидкістю і відстанню; формувати вміння розв'язувати задачі на основі різних видів роботи. Удосконалювати обчислювальні навички, закріплювати вміння виконувати дії над іменованими числами. Розвивати математичне мовлення, мислення, творчі здібності. Збагачувати словниковий запас учні Виховувати любов до математики, бережливе ставлення до природи.
Обладнання. Таблиці «Швидкість. Час. Відстань», таблиця для усних обчислень, схеми задач, план уроку у вигляді сніжинок, сигнальні картки, комп'ютер.
Тип уроку. Комбінований
Хід уроку
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
1.Сьогодні герої мультфільму «Таємниці зимового лісу» Зимова чарівниця, Незабудка, Сріблянка, Іридесса, Фауна запрошують нас здійснити уявну подорож до зимового лісу, пропонують нам виконати багато цікавих завдань.
А для цього нам потрібно бути уважними, старанними та наполегливими.
— На уроці ми навчимося визначати час за відомими відстанню і швидкістю, повторимо додавання і віднімання іменованих чисел.
2.Психологічний настрій класу.
-Ви готові до подорожі? Герої вже чекають на вас.
-Заплющіть очі. Глибоко не поспішаючи вдихніть. Ваш вдих глибокий, а видих-повільний. Продовжуйте дихати глибого та повільно. Для того щоб ви змогли уявити та відчути красу зимового лісу ви вдихнете ще кілька разів повільно, не поспішаючи. Я буду рахувати.
Один-глибокий вдих, два- повільний видих, три- глибокий вдих, чотири- повільний видих, п ять-глибокий вдих, шість- повільний видих, сім- глибокий вдих… Продовжуємо дихати..
Прийшла в ліс зима. Вдарили морози. Куди не глянь, кругом сніжна пороша. У лісі дуже тихо, наче всі його мешканці вимерли. Дерева оточені снігом і стоять зачаровані, немов під дією казкового чаклунства. Блакитні ялини повісили величезні пухнасті лапи. Оголені берези одягнулися в біле вбрання і схилилися під вагою свого нового наряду. У лісовій сніжній тиші фігури зі снігу набувають такої виразності, що стає навіть дивно. Виникає відчуття, що дерева спілкуються між собою, приховуючи від нас велику таємницю містичного зимового лісу.
-Відкрийте очі. Ось ми і опинилися в казковому зимовому лісі.
Зимова фея подарувала нам сніжинки. Вони незвичайні, бо кожен із них має завдання.
Назвемо основні завдання уроку.
Проект уроку
- Робота з прислів’ ям. Каліграфічна хвилинка.
-Усні обчислення.
-Розв’ язання задач.
-Фізична хвилинка.
-Робота з підручником
-Самостійна робота
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1.Каліграфічна хвилинка
Сріблянка підготувала прислів я.
-Як ви його розумієте ?
Грудень рік кінчає, а зиму починає.
-Який місяць грудень за календарем? Запис цих цифр ми згадаємо виконуючи каліграфічну хвилинку.
-Запис числа 12
Нас зустрічає Гліс і пропонує виконати усні обчислення.
2. Учні обчислення.
Обчислити «Ланцюжок»
720:80 630 : 70 100 : 20
·100 ·10 · 300
: 3 +600 - 500
+700 ·1 : 100
-540 -690 +1
Спайк пропонує виконати наступне завдання.
3.Відновити рівності:
20м 8дм =….см
26000 м =…км
3т 80 кг =….кг
3хв 12с =…с
Рухомий Об’ єкт |
Швидкість |
Час |
Відстань |
Ворона |
? |
2год |
100км |
Ворона |
|
|
? |
Висновок:
— Як знайти швидкість за відомими часом і відстанню?
Записати формулу.
Складіть обернену задачу, в якій потрібно знайти відстань.
— Як знайти відстань, якщо відомі час і швидкість?
Записати формулу.
.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1.А зараз ми будемо досліджувати, як визначати час за відомими відстанню і швидкістю. І для цього пропоную скласти ще одну обернену задачу на знаходження часу .
Діти складають задачу умову записують у таблицю.
-Користуючись попередніми формулами, запишіть, як знайти час.
Коментоване розв’ язання задачі.
Рухомий Об єкт |
Швидкість |
Час |
Відстань |
Ворона |
50км/год |
? |
100км |
Висновок:
-Як знайти час, якщо відомі відстань та швидкість.
6. Фізкультхвилинка.
Хоч і холодно зимою -
Розважаємось юрбою:
(Ритмічні оплески в долоні)
Не сумуєм анітрішки,
(Заперечні повороти головою)
Разом граємось у сніжки.
(Зображують ліплення та кидання уявних сніжок)
Паровозиком п’омчати
Можна з гірки на санчатах.
(Малята шикуються одне за одним і пересуваються легким бігом)
Хай холодна хуга дише -
А ми станемо на лижі,
Прогуляймося в лісок
(Малята йдуть, намагаючись не відривати стопу від підлоги)
Годувать малих пташок!
(Зупиняються, тягнуться руками вгору і показують, як насипають корм у годівничку
V. Закріплення вивченого матеріалу. Розвиток математичних знань.
І знову дінь-дінь підготувала задачі.
1. Скласти і розв'язати задачі за таблицею
Рухомий об'єкт |
Швидкість |
Час |
Відстань |
Лижник |
13 км/год |
? |
26 км |
Автомобіль |
60 км/год |
? |
240 км |
Який висновок ми можемо зробити?
-Як знайти час?
2. Робота над задачею №512(диференційовано)
*червоні картки (розв'язують самостійно)
*сині картки (розв'язують задачу за поданим планом)
*жовті картки (робота біля дошки)
1) 210:70=3(год) –їхав автомобіль по асфальту
2) 90:45=2(год) –рухався автомобіль по грунтовій дорозі
3) 3+2= за 5(год)
Відповідь: за 5 годин проїхав автомобіль усю відстань
3.Виконання дій з іменованими числами №516
Варіант І (верхній рядок)
Варіант ІІ (нижній рядок)
Перевірка виконаних робіт.
VI. Рефлексія
-Молодці! Ви впорались з останнім завданням.
Ось і закінчилася наша подорож зимовим лісом.
-Які ж таємниці приховує зимовий ліс?