Урок математики в 5-му класі по темі: "Частини. Звичайні дроби"

Про матеріал
Поширений конспект уроку математики в 5-му класі з теми: "Частини. Звичайні дроби"
Перегляд файлу

Урок математики в 5-му класі по темі: "Частини. Звичайні дроби"


Мета уроку:

  •                  повторити поняття «частини» і «звичайні дроби»;
  •                  учити читати і записувати звичайні дроби;
  •                  знати, що показує звичайний дріб;
  •                  зображати образно звичайні дроби;
  •                  розвивати увагу.

ХІД УРОКУ

I.Устна робота

На минулому уроці ми познайомилися з такими математичними поняттями як частини і звичайні дроби. Сьогодні перед нами стоїть завдання: повторити і закріпити свої знання. На дошці прикріплені магнітні моделі кругів, розділені на частини. Спробуйте пояснити з їх допомогою, що таке частка. Яку частину круга складає частка на кожному з кругів

Приберемо у даних кругів декілька часткою. Яку частину круга прибрали?

Відповідь:

Що можна помітити, якщо на моделі а) прибрати одну частку, на моделі в) 2 частини, а на моделі г) чотири частини. Відповідь: одержимо рівні дроби (.

Який можна зробити висновок? (Однакові частини круга позначаються різними дробами).

Отже, що показує дріб?

На дошці виписані дроби і зображені фігури. Зіставивши дріб і відповідну їй фігуру, ви зможете знайти відповідь до загадки.

Загадка:  Правда, діти, я хороший?
На великий мішок схожий.
По морям в минулі роки
Обгонив я пароплави.

II. Практична частина.

1). Записати під диктування дробу. Одна людина виконує це завдання із зворотної сторони дошки.

  Перевіряємо.

2) Робота по картці №1.

Розглядаємо 1-3 приклад разом. Відповідаємо на питання:

а) Яка частина фігури закрашена штрихуванням певного вигляду?
б) Яка частина фігури закрашена штрихуванням обох видів? (Це питання підводить дробів, що вчаться до складання)
у) Яка частина фігури залишилася без штрихування? (Тут фактично доводитися відняти правильний дріб з 1)
г) Яке штрихування займає більше доль фігури?

Наступний три приклади що вчаться вирішують самостійно.

3) Робота по картці №2.

Тут необхідно обвести контур вказаної частини фігури.

Перший приклад розглядаємо разом. Бажано малюнок наперед зобразити на дошці.

Другий і третій приклад що вчаться виконують самостійно.

4) Робота по картці №3.

Необхідно по заданій частині зобразити фігуру.

Перший приклад розглядаємо разом. Другий і третій приклад що вчаться вирішують самостійно.

Протягом всього уроку що ті вчаться, які виконували завдання швидше за інших, одержували по «плюсику». В кінці уроку по набраній кількості «плюсиков» їх робота оцінювалася.

III. Підсумки уроку.

Домашнє завдання. Картка №1: 6-8 приклад, картка №2: 4-5 приклад, картка №3: 4-6 приклад.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка №1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка №2

 

Картка №3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнювальний урок по темі: "Десяткові дроби"

 

I. Етап: Усні вправи.

На цьому етапі учні повинні виконати ряд завдань усно.

1. На дошці написані десяткові дроби. Учні повинні по черзі правильно прочитати ці дроби.

2. На дошці написані вирішені приклади. Ці приклади виконані з помилками. Учні повинні знайти ці помилки і виправити їх.

3. Порівняння дробів проводиться як фізмінутка.

Вчитель показує картки, в яких написані нерівності.

Якщо вчитель показує вірну нерівність, учні повинні встати і топати ногами, якщо вірна нерівність – повинні хлопати в долоні.

4. Лунають тренажери на множення і розподіл десяткових дробів на 10, 100, 1000, и.т.д.

0,1, 0,01, 0,001 и.т.д. (см. прил. 1). Учні відповідають по черзі. Можуть виправити один одного.

На початку виконання цього завдання, повторюємо правила множення і розподілу на 10, 100 и.т.д. 0,1, 0,001 и.т.д.

II. Етап: Групова робота.

Учні працюють в групах по 4 людини. Робота введеться у вигляді естафети.

1. Рішення завдань.

Кожній групі роздаємо картки із завданнями. Група, яка вирішить перше завдання, виходить до дошки і пояснює її рішення. А інші групи слухають рішення цієї задачі, потім всі починають вирішувати другу задачу и.т.д. Завдань всього чотири. Після рішення останньої задачі, кожна група одержує “окуляри”. (Окуляри ставляться по кількості вирішених завдань).

2. Рішення прикладів.

На дошці написані приклади, у яких є всі дії над десятковими дробами.

Перемагає група, яка правильно і швидко знайде вираз.

3. Округлення чисел.

З групи поодинці виходять і заповнюють таблицю (см. прил. 2)

4. Рішення рівнянь.

На столі лежать по 6 завдань для кожної групи. Виходять поодинці і беруть завдання.

Можуть узяти все 6 завдань відразу і вирішувати разом або поодинці.

На дошці вивішений плакат з відповідями. Учні вирішують рівняння і знаходять правильну відповідь, потім виходять на дошці і перевертають. (Відповіді знаходяться в кишенях, які зроблені у вигляді плаката. Після рішення всіх рівнянь повинна вийде картинка) (см. прил. 3)

Перемагає та група, яка першим одержить картинку (для кожної групи різні картинки).

5. Гра “Поле чудес”.

Лунають картки, (см. прил. 4) в яких учні повинні знайти такі числа, при + - х : виходить одиниця.

Дається шифр. Під кожним числом написані букви. Знаходячи ці числа, пишуть букву, яка знаходиться під цим числом.

В кінці повинні одержить слово “МОЛОДЕЦЬ”.

6. Підбиття підсумку

Всім ставиться оцінки за урок.

Якщо залишиться час можна провести тест на послідовність аналогічно.

Мета уроку:

  •                  Закріпити одержані знання, перевірити уміння учнів виконувати дії з десятковими дробами.
  •                  Виховувати свідоме відношення до навчання, розвивати інтерес до математики.

Обладнання: Картки із завданнями, тренажер для усного рахунку, картки з розрізними малюнками.

Хід уроку

1. Організаційна частина.

2. Усні вправи:

  •                  Прочитайте десяткові дроби:

909,7; 0,55; 145,008; 2,7; 1,08; 0,041; 8,0003; 14,08; 8,3; 6,075; 0,0092

  •                  Поставте кому так, щоб результат був вірним:

а) 7,39 + 4,48= 1187; би) 0,54 • 21,6 = 11664; у)18,01 - 2,9 = 1511;

г) 125 • 0,03 = 375; д) 53,5 : 5 =107; е) 7,56 : 0,6 = 126;

3. Повторити правила множення десяткових дробів за допомогою тренажера:

10; 100; 1000 и.т.д.

0,1; 0,01; 0,001 и.т.д.

(тренажер см.приложение №1)

 

 

4. Фізмінутка (якщо вірна нерівність учні встають, якщо не вірно хлопають).

а) 85,09>67,99

б) 1,6 = 1,600

в) 55,7 < 55,7000

г) 8,605 < 8,59

д) 0,0025 < 0,00247

е) 4,85 > 3,192

з) 0,088 < 0,1

ж) 1,782 = 1,786

и) 9,41< 9,306

к) 27,09 < 28,02

 5. Групова робота

а) рішення завдань:

1. У понеділок намолотили 37,6 т зерна, у вівторок - на 3,8 т більше, ніж понеділок, а в середу – в 1,2 разу менше, ніж у вівторок. Скільки всього тонн зерна намолотило за ці три дні ?

2. До річки туристи йшли із швидкістю 6,6 км/ч, а по берегу річки із швидкістю 4,2 км/ч. Всього вони пройшли 9,06 км. Скільки часу туристи йшли по берегу, якщо до річки вони йшли 0,8 годин.

3. Відправившись за журавлиною, хлоп'ята пройшли 0,7 ч. по лісу і 0,8 ч. по болоту. Всього вони пройшли 5,07 км. З якою швидкістю хлоп'ята йшли по болоту, якщо по лісу вони йшли із швидкістю 4,5 км/ч.

4. Білка підійнялася по стовбуру сосни від землі до першої вітки за 0,8 сек., а протягом наступних 1,2 сек. опинилася біля дупла. Дупло знаходиться на висоті 5,68 м від землі. З якою швидкістю білка пробігла по стовбуру до першої вітки. Якщо від першої вітки до дупла вона пробігла із швидкістю 2,6 м/с.

Група, яка вирішить одну із завдань першим, виходить до дошки і пояснює рішення.

б) Естафета (рішення прикладу на дошці)

1. 0,81 : 2,7 + 4,5 . 0,12 - 0,69

2. 3,8 . 0,15 – 1,04 : 2,6 + 0,83

3. 0,84 : 2,1 + 3,5 . 0,18 – 0,08

4. 6,5 . 0,16 – 1,36 : 1,7 + 13

Поодинці виходять до дошки і виконують дії. Перемагає та група, яка правильно і швидко вирішить приклад.

в) Округлення десяткових дробів (на дошці намальована таблиця із завданням, виходять по одному з кожної групи і заповнюють таблицю).

 

г) Розв’язування рівнянь

3 . а = 4,5 (1,5)

х : 8 = 0,4 (3,2)

5 – в = 4,1 (0,9)

х + 1,2 = 4,6 (3,4)

з – 0,8 = 1,1 (1,9)

9,3 : а = 3 (3,1)

Кожній групі дається по 6 рівнянь. Вирішують і знаходять правильну відповідь з даних відповідей на дошці і перевертають в результаті виходить малюнок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вигляд спереду

Вигляд ззаду

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

д) Ігрове завдання: Знайти число, щоб при складанні, відніманні, множенні і розподілі вийшла одиниця.

 

 

е) Тест на послідовність аналогічно: Подумайте, за яким правилом складений ряд чисел, і запишіть ще 2 числа ряду.

1. 1,2 ; 1,8 ; 2,4 ; 3 ; …

2. [0.8] [12] [9.6]

[1.7] [ ? ] [8.5]

6) Підсумок уроку.

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
23 січня 2022
Переглядів
545
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку