Урок математики в 6 класі "Розв'язування рівнянь та задач за допомогою рівнянь"

Про матеріал
Урок – подорож «Моя мала Батьківщина» Тема уроку: Розв’язування рівнянь та розв’язування задач за допомогою рівнянь. Мета уроку: Продовжити роботу з удосконалення вмінь учнів розв’язувати рівняння та задачі на складання рівнянь; формувати навички використання набутих знань в життєвих ситуаціях.
Перегляд файлу

6 клас

Урок – подорож «Моя мала Батьківщина»

 

Тема уроку:  Розв’язування рівнянь та розв’язування задач за допомогою рівнянь.

Мета уроку: Продовжити роботу з удосконалення вмінь учнів розв’язувати рівняння та задачі на складання рівнянь; формувати навички використання набутих знань в життєвих ситуаціях. Розвивати логічні здібності учнів, самостійність. Підтримувати в учнів бажання займатися математикою. Виховувати повагу до культурних надбань рідного краю, бережне ставлення до природи, почуття людяності та доброти.

 

Тип уроку: Урок застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання : мультимедійна система

Хід уроку:

 

  1.         Організаційний момент.

 

IMG_9005Ми присвятимо урок нашому історичному краю, проведемо заочну подорож . Майже для всіх вас Черкащина – це рідний край, де ви народилися, зробили свої перші кроки. Пройдуть роки, хтось із вас житиме у рідному селі чи місті, а когось доля може закинути далеко від батьківського порогу. Але рідний край завжди буде у вашому серці.
А всіх вас поєднало тепер те, що ви навчаєтесь у одному з найкращих сіл України, на батьківщині генія України Тараса Шевченка в селі Шевченковому.

 

 

  1.         Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми, мети і завдань уроку.

(Складання кошика сподівань «Що я сподіваюсь на уроці»)

У нашому «кошику сподівань» надія на те, що ви розв’язуючи задачі підніметесь ще на одну сходинку, що веде вас в країну знань, що зможете порадіти за свої математичні досягнення однокласників. Дехто зрозуміє, що потрібно працювати краще аби знати більше.

Клас ділиться на 5 турисько-дослідницьких груп, кожна окремо працює над розв’язуванням задач і захищає свій розв’язок.

  1.         Актуалізація опорних знань.

 

Сьогодні ми здійснимо подорож по рідному краю,а точніше по селі Шевченковому. Але це буде не просто екскурсійна подорож, а пізнавально-математична подорож. Ми спробуємо побачити наш край ще й з точки зору математика за допомогою рівнянь. А перед кожною мандрівкою треба трохи розім’ятись, щоб не була подорож важкою.

Отже, розминка.

 

1. Продовжити незакінчене речення:
Рівняння – це …

  Корінь рівняння – це …

Розв'язати рівняння
     означає …

2. Назвати основні властивості рівняння.

3. Розставити в правильному порядку послідовність розв’язування рівняння
-4(-x + 7) = x + 17

1. 4х – х = 17 + 28
2. х = 45 : 3
3. Відповідь: 15
4. х = 15
5. 4х – 28 = х + 17
6. 3х = 45

 

4. Знайди помилку:

1. 5х + 4 = 7х + 12
5х – 7х = 12 + 4

2. -2х + 9 = 81 – 6х
-2х – 6х = - 81 – 9

3. х + 11 = 5х + 5
х + 5х = 5 – 11

4 – 1,4 – 6,6х = 2,6 + 2,4х
-6,6х – 2,4х = 2,6 + 1,4

 

5. Логічна вправа

Знайдіть пропущене слово:

2х – 3 = 1   лютий

7х – 4 = 9х – 12   квітень

67 – 8х = 3    ?

 

Розминка закінчена, рушаємо в дорогу.

 

  1.         Розв’язування задач.

 

  1. Національний заповідник “Батьківщина Тараса Шевченка” окраса Черкаського краю. Чиста гарна територія заповідника із зеленими насадженнями, яскравими квітами  радує око і місцевих жителів і гостей, які відвідують історичні місця.

 

Задача 1
На одній із клумб на території заповідника у два рази більше кущів троянд, ніж на другій і на 25 менше, ніж на третій. Скільки кущів троянд на кожній клумбі, якщо разом їх на трьох клумбах 200?

 

  1. На території с. Шевченкового працюють три навчальні заклади: Шевченківський НВК, Шевченківський сільськогосподарський коледж і Шевченківська спеціалізована школа-інтернат

IMG_8731

 

 

 

 

 

 

 

 

Задача 2
У трьох навчальних закладах навчається 900 учнів. У колежі навчається на 320 учнів більше, ніж у НВК і на 280 більше ніж у школі-інтернаті. Скільки учнів навчається у кожному навчальному закладі?

 

Фізкультхвилинка


Щоб задачі розв’язати
         На хвилинку треба встати
Руки в боки, підтягнулись,
         Вліво, вправо повернулись,
Нахиляємось вперед,
         Прогинаємось назад.
Руки в кулачки узяли
Свої пальці розім’яли.
         Головою покрутили,
         Скільки вистачить вам сили.
Пострибали, як зайчата,
         Маршируєм, як солдати.
Наче птах увись злітаємо,
         Потягнулись…
                                    і – сідаємо.

3. Запрошуємо до річечки Івасів струмок, на берегах якого проходило дитинство Тараса. Струмок цей впадає у річку Вільшанка, а річка Вільшанка впадає в річку Рось, яка в свою чергу впадає у Дніпро. З маленьких струмочків  починаються великі ріки. Тому особливо їх треба оберігати від забруднень, висихань.

Задача 3
Риба водиться там де чиста вода. У Громадський став  запустили 1350 мальків риби. Серед них  карасів удвічі більше ніж коропів. Яку кількість мальків кожного виду запустили до ставка?

 

 

 

  4. Ми живемо в час Інтернету, коли про все на світі можна дізнатися з нього. Але живу подорож і хорошу цікаву книгу ніщо не замінить. З книгою можна подорожувати по всіх країнах світу в будь-якому місці, навіть там, де немає  інтернету, електричного струму. Книга наш друг і порадник.

 

Задача 4
У нашій шкільній бібліотеці
налічується 17000 книг.
Книги бувають різного формату, тому і різна їх кількість на стелажах. Допоможемо бібліотекарю підрахувати кількість книг на кожному з трьох стелажів за схемою, яку вона склала:

І - ?
ІІ – у два рази менше, ніж на І
ІІІ –на 120 менше, ніж на І і ІІ разом
Разом книг на трьох стелажах 420.

 

Домашнє завдання:
Створити авторську задачу, яка б розв’язувалась за допомогою рівняння.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дяченко Наталія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 березня 2021
Переглядів
2354
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку