6 клас
Урок – подорож «Моя мала Батьківщина»
Тема уроку: Розв’язування рівнянь та розв’язування задач за допомогою рівнянь.
Мета уроку: Продовжити роботу з удосконалення вмінь учнів розв’язувати рівняння та задачі на складання рівнянь; формувати навички використання набутих знань в життєвих ситуаціях. Розвивати логічні здібності учнів, самостійність. Підтримувати в учнів бажання займатися математикою. Виховувати повагу до культурних надбань рідного краю, бережне ставлення до природи, почуття людяності та доброти.
Тип уроку: Урок застосування знань, умінь і навичок.
Обладнання : мультимедійна система
Хід уроку:
Ми присвятимо урок нашому історичному краю, проведемо заочну подорож . Майже для всіх вас Черкащина – це рідний край, де ви народилися, зробили свої перші кроки. Пройдуть роки, хтось із вас житиме у рідному селі чи місті, а когось доля може закинути далеко від батьківського порогу. Але рідний край завжди буде у вашому серці.
А всіх вас поєднало тепер те, що ви навчаєтесь у одному з найкращих сіл України, на батьківщині генія України Тараса Шевченка в селі Шевченковому.
(Складання кошика сподівань «Що я сподіваюсь на уроці»)
У нашому «кошику сподівань» надія на те, що ви розв’язуючи задачі підніметесь ще на одну сходинку, що веде вас в країну знань, що зможете порадіти за свої математичні досягнення однокласників. Дехто зрозуміє, що потрібно працювати краще аби знати більше.
Клас ділиться на 5 турисько-дослідницьких груп, кожна окремо працює над розв’язуванням задач і захищає свій розв’язок.
Сьогодні ми здійснимо подорож по рідному краю,а точніше по селі Шевченковому. Але це буде не просто екскурсійна подорож, а пізнавально-математична подорож. Ми спробуємо побачити наш край ще й з точки зору математика за допомогою рівнянь. А перед кожною мандрівкою треба трохи розім’ятись, щоб не була подорож важкою.
Отже, розминка.
1. Продовжити незакінчене речення:
Рівняння – це …
Корінь рівняння – це …
Розв'язати рівняння
означає …
2. Назвати основні властивості рівняння.
3. Розставити в правильному порядку послідовність розв’язування рівняння
-4(-x + 7) = x + 17
1. 4х – х = 17 + 28
2. х = 45 : 3
3. Відповідь: 15
4. х = 15
5. 4х – 28 = х + 17
6. 3х = 45
4. Знайди помилку:
1. 5х + 4 = 7х + 12
5х – 7х = 12 + 4
2. -2х + 9 = 81 – 6х
-2х – 6х = - 81 – 9
3. х + 11 = 5х + 5
х + 5х = 5 – 11
4 – 1,4 – 6,6х = 2,6 + 2,4х
-6,6х – 2,4х = 2,6 + 1,4
5. Логічна вправа
Знайдіть пропущене слово:
2х – 3 = 1 лютий
7х – 4 = 9х – 12 квітень
67 – 8х = 3 ?
Розминка закінчена, рушаємо в дорогу.
Задача 1
На одній із клумб на території заповідника у два рази більше кущів троянд, ніж на другій і на 25 менше, ніж на третій. Скільки кущів троянд на кожній клумбі, якщо разом їх на трьох клумбах 200?
Задача 2
У трьох навчальних закладах навчається 900 учнів. У колежі навчається на 320 учнів більше, ніж у НВК і на 280 більше ніж у школі-інтернаті. Скільки учнів навчається у кожному навчальному закладі?
Фізкультхвилинка
Щоб задачі розв’язати
На хвилинку треба встати
Руки в боки, підтягнулись,
Вліво, вправо повернулись,
Нахиляємось вперед,
Прогинаємось назад.
Руки в кулачки узяли
Свої пальці розім’яли.
Головою покрутили,
Скільки вистачить вам сили.
Пострибали, як зайчата,
Маршируєм, як солдати.
Наче птах увись злітаємо,
Потягнулись…
і – сідаємо.
3. Запрошуємо до річечки Івасів струмок, на берегах якого проходило дитинство Тараса. Струмок цей впадає у річку Вільшанка, а річка Вільшанка впадає в річку Рось, яка в свою чергу впадає у Дніпро. З маленьких струмочків починаються великі ріки. Тому особливо їх треба оберігати від забруднень, висихань.
Задача 3
Риба водиться там де чиста вода. У Громадський став запустили 1350 мальків риби. Серед них карасів удвічі більше ніж коропів. Яку кількість мальків кожного виду запустили до ставка?
4. Ми живемо в час Інтернету, коли про все на світі можна дізнатися з нього. Але живу подорож і хорошу цікаву книгу ніщо не замінить. З книгою можна подорожувати по всіх країнах світу в будь-якому місці, навіть там, де немає інтернету, електричного струму. Книга наш друг і порадник.
Задача 4
У нашій шкільній бібліотеці
налічується 17000 книг.
Книги бувають різного формату, тому і різна їх кількість на стелажах. Допоможемо бібліотекарю підрахувати кількість книг на кожному з трьох стелажів за схемою, яку вона склала:
І - ?
ІІ – у два рази менше, ніж на І
ІІІ –на 120 менше, ніж на І і ІІ разом
Разом книг на трьох стелажах 420.
Домашнє завдання:
Створити авторську задачу, яка б розв’язувалась за допомогою рівняння.