23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок математики в інклюзивному класі (3 клас)

Про матеріал

Мета: узагальнити і систематизувати вміння учнів розв'язувати приклади і задачі на вивчені випадки арифметичних дій;вдосконалювати вміння розв'язувати прості задачі, задачі на знаходження трьох чисел, виховувати інтерес до предмета

Перегляд файлу

Урок математики 3 клас

(комбінований)

 

Тема. Додавання і віднімання вивчених видів. Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків

 

 

 Тема: Додавання та віднімання круглих чисел. Розв’язування простих задач

Мета: узагальнити і систематизувати вміння учнів розв’язувати приклади і задачі на вивчені випадки арифметичних дій; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

 

Мета: узагальнити і систематизувати вміння  розв’язувати приклади з круглими числами; вдосконалювати вміння розв’язувати прості задачі; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

 

Обладнання. Мультимедійна презентація, картки для індивідуальної роботи.

 

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

- Сьогодні на уроці я пропоную вам здійснити мандрівку мальовничими просторами нашої країни. Зверніть увагу на карту України. (Слайд

- Але що це? Що трапилось з мапою? На ній зявилилися плями. Їх  сім. Саме стільки чудес має наша Батьківщина. Пропоную вам відкрити ці плями, і дізнатися, які 7 чудес має Україна.

- А гаслом нашого уроку візьмемо слова української письменниці Ліни Костенко :  «В дитинстві відкриваєш материк, котрий назветься потім – Батькіщиною».

(Слайд   )

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Робота з індивідуальними картками.

 

-Для нашої подорожі потрібно обрати транспорт. А який? Ви скажете мені самі, якщо правильно розвяжете наступне завдання.

- Перед вами картки з прикладами, які потрібно розвязати, і результати нанести на іншу картку з числами, зєднати їх і у вас вийде малюнок  транспорту, на якому будемо пересуватися.

 

 

 

5 *6 – 29 = 1          150 – 100 = 50

4 * 5+ 3 =23           6 * 8 – 1 = 47

324 – 300 = 24       8 * 8 = 64

604 – 600 = 4        4 * 10 + 4 = 40

3 * 10 – 3 = 27       6 * 7 =42

528 – 500 =28       231 – 200= 31

 

Потрібно з’єднати потрібні числа між собою

1, 23,24,4,27, 28

50,47,64,40,42,31

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Ми отримали літак. (Слайд )

2. Каліграфічна хвилинка.

- Нам потрібно зафіксувати дату нашої подорожі. Запишіть сьогоднішнє число ( 17 листопада)

- Україна має 7 чудес, які круглі числа мають число7? Пропоную  каліграфічно прописати цифру круглі числа з цифрою 7. (Слайд )

3. Гра «Порахуй та розфарбуй»».  3ч. завд 6. (Слайд )

- Отже, ми вирушаємо в мандрівку, щоб відкрити перше чудо України.

- Для цього нам потрібно порахувати усно. (Розумники)

-І ми з вами відкрили перше чудо України – Камянець – Подільська фортеця.

Історична довідка. (Слайд )

Кам'яне́ць-Поді́льська форте́ця  фортеця у місті Кам'янець-Подільський (Хмельницької області України). Відома з XIV століття як частина оборонної системи міста Кам'янець, колишньої столиці Подільського князівства XIVXV ст. Є складовою частиною Національного історико-архітектурного заповідника «Кам'янець». До складу фортеці входять 11 башт, кожна з яких має власну історію.

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

  1. «Мозковий штурм».

-Щоб дізнатися тему нашого уроку, нам потрібно відповісти на  деякі запитання.

  • Результат дії віднімання. (Різниця)
  • Одиниця вимірювання довжини. (Сантиметр)
  • Назвіть частину прямої, обмеженої двома точками. (Відрізок)
  • Сума довжин всіх сторін прямокутнику – це… (Периметр)
  • Назвіть другий компонент дії віднімання. (Відємник)
  • Обсяг роботи, виконаної за одиницю часу (1 год, 1 день, 1 місяць) (продуктивність праці)
  • Знак дії додавання. (Плюс)
  • Довжину класної кімнати вимірюють у (метрах)
  • Найбільша одиниця маси. (Тонна)
  • Друга складова частина задачі. (Запитання)
  • Ми отримали слово закріплення
  • Отже, тема нашого уроку

Додавання і віднімання вивчених видів. Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків

 

  1. Складання плану уроку.
  • Які знання ви сподіваєтесь отримати на уроці?
  • Які завдання, на вашу думку, ми будемо виконувати?
  • Отже, ми продовжуємо працювати із трицифровими числами і виконаємо наступні завдання уроку:
  • вдосконалимо вміння  і навички обчислень.
  • вправлятимемось у  розв’язанні задач на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків;

IV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Розв’язування задачі за планом (с. 62, завдання 392)

  • Ми продовжуємо нашу подорож. Для того, щоб відкрилося наступне диво України, нам потрібно, розвязати задачу.
  • Аналіз умови задачі за запитаннями вчителя. Складання плану до задачі.
  • Скільки всього дерев? (230)
  • Скільки дерев залишиться посадити після посадки на одному боці дороги? (230 – 140 = 90 (д.))
  • Скільки дерев залишиться у вантажівці після висадки на другому боці дороги? (30)
  •  Скільки дерев посадили на іншому боці дороги? (90 – 30 = 60 (д.))
  • Розв’яжіть задачу самостійно за складеним планом.
  • Перевірка виконаної роботи. (Відповідь: 60 дерев.)

 

Привезли 40 дерев. Посадили 20. Скільки дерев залишилося?

 

  • Нам відкрилося 2 диво України – Києво – Печерська лавра.

Історична довідка.

Успе́нська Ки́єво-Пече́рська ла́вра  — одна з найбільших православних святинь України, визначна пам'ятка історії та архітектури.

Від часу свого заснування як печерного монастиря у 1051 р. Києво-Печерська обитель була центром православ'я у Київській Русі; у 1688 року монастир отримав статус лаври. Була внесена до переліку Світової спадщини ЮНЕСКО.

У. Фізкультхвилинка.

- Для того, щоб відкрити наступне диво України, нам потрібно пройти фізичну підготовку.

- 3 диво України – острів Хортиця.

Історична довідка.

Острів – заповідник «Хортиця», є найбільшим островом на Дніпрі. На території заповідника діє музей, в якому зібрано близько 30 тис. експонатів – свідків козацького минулого України. Є на Хортиці так звана Тарасова Стежка – маршрут, яким ходив улітку 29 – річний Тарас Шевченко. Але насамперед острів Хортиця відомий своєю героїчною спадщиною, бо саме він був осередком українського козацтва, що мав назву Запоріжська Січ.

  1. Усні обчислення

Ми рушаємо далі. Наступне завдання усні обчислення

 

1.Робота над задачею (с. 62, завдання 393)

— Чому дорівнює маса самця орангутанга?

— Чому дорівнює маса самки?

— Яким є запитання задачі?

— Як порівняти два числа?

— Виконайте обчислення і запишіть у зошити. (250 – 80 = 170 (кг))

 

Самостійна робота

2. Творча робота над задачею

— Складіть обернену задачу, в якій можна знайти масу самця орангутанга.

(Маса самки 80 кг, це на 170 кг менше, ніж маса самця орангутанга. Чому дорівнює маса самця орангутанга?)

 

 

 

3. Робота над задачею (с. 62, завдання 394)

— Чим цікава ця задача?

(300 – 280 = 20 (яєць))

 

 

Курочка  знесла 10 золотих та 20 простих яєць. Скільки всього яєць знесла  курочка?

 

  • Ми відкрили 4 диво України – парк «Софіївка».

Історична довідка.

Дендрологічний парк «Софіївка» у м. Умань – це шедевр світового садово – паркового мистецтва кінця 18 – 19 ст. Заснував  «Софіївку» граф Станіслав Потоцький . Цей диво – сад став подарунком його дружині Софії. Вона була гречанкою за походженням, тому і сам подарунок виглядає наче частина міфічної Еллади. Над створенням парку працювали як найвидатніші майстри того часу, так і народні умільці.

5. Самостійна робота

(с. 62, завдання 396)

Робота біля дошки

Знайдіть значення виразів.

  730 – 320 + 200 = 610    360 + 270 – 440 = 190

           810 + 130 – 250 = 690    980 – 630 + 260 = 610

 

 

10+10+10=

20+20-10=

30+10-20=

40-10-10=

  •                  Ми відкрили 5 диво України – Софійський собор.

Історична довідка.

 Софійський собор – памятка української архітектури. Достеменно відомо, що розбудову храму почав Володимир Великий, а закінчив Ярослав Мудрий. Під стелею Софії відбувалися урочисті «посадження» на великокняжий престол, церковні собори, прийоми послів та затвердження політичних угод.

- Ми продовжуємо нашу мандрівку.

 

6. Робота над задачею (с. 62, завдання 395)

Складіть задачу за коротким записом.

 Розв’яжіть задачу з поясненням.

Розв’язання

1) 970 – 750 = 220 (п.) — індиків;

2) 970 – 310 = 660 (п.) — курей;

3) 310 – 220 = 90 (п.) — гусей.

 

Відповідь: 660 курей; 90 гусей; 220 індиків.

 

 

Задача.

Курка з’їдає за місяць 10 кг зерна, а індик на 20 кг більше. Скільки з’їдає за місяць індик?

  • Ми відкрили з вами 6 диво України – Херсонес Таврійський.

Історична довідка.

«Херсонес Таврійський» - це історичний заповідник на території колишнього грецького міста на Кримському узбережжі був заснований наприкінці 6 ст. до нашої ери. Про Херсонес існує безліч легенд. Найвідомішою є легенда про Гікію – жінку – воїна, яка врятувала місто, спаливши власний будинок із чоловіком, який перебував там. На сьогоднішній день відкрито лише третину міста.

Продовжуємо нашу подорож.

 

  1. Завдання 397 с.62
  • Продовжуємо нашу мандрівку. Для того, щоб відкрити наступне диво України, ми повинні попрацювати над задачею 396.
  1.                  Знайти суму двох відомих сторін

7+7=14 (см)

  1.                  Знайти суму довжин двох інших сторін. Для цього від периметра відніміть результат попередньої дії.

34-14=20 (см)

  1.                  Знайти довжину прямокутника (поділити результат попередньої дії на 2)

20:2=10 (см)

Вираз (34-7·2):2=10

 

Накресли прямокутник

Довжина 10 см, а ширина 4 см.

 

 

 

  • Ми відкрили 7 диво України – Хотинська фортеця.

Історична довідка.

Місто – фортеця Хотин було засновано князем Володимиром Великим на початку 11 ст. для охорони кордонів Київської Русі. Спочатку захисна споруда була деревяною, але у 13 ст. її почали перебудовувати на камяну. Хотинська фортеця й до нині зберігає величний, казковий та дещо суворий вигляд, саме тому на її території було знято багато художніх фільмів, таких як «Три мушкетери», «Робін Гуд» та інші.

УІІ. Підсумок уроку.

  • Звернемо увагу на карту України. Ми з вами відкрили всі «7 чудес України».

Підведемо підсумки уроку.

  • Що для вас було складно вирішувати на уроці?
  • В чому у вас не виникало проблем?
  • Які емоції ви відчували під час уроку?

Вправа «Незакінчене речення».

  • Я зрозумів (зрозуміла), що …
  • Я дізнався (дізналася), що …
  • Отже, наша мандрівка закінчилися. Сподіваюся, що ви отримали від уроку гарні емоції та міцні знання.

УІІІ. Домашнє завдання.

  • Виконати завдання 399 та розвязати задачу 400, с. 62.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
30 червня 2018
Переглядів
601
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку