Тема. Склад числа 5. Рослини саду. Аплікація з паперу. Виготовлення натюрморту.
Мета: ознайомити учнів зі складом числа 5; вправляти у використанні слів “попереднє число", “наступне число"; продовжити знайомство учнів із різноманітним світом рослин; удосконалювати навички роботи з папером; навчати послідовності дій під час створення аплікації; розвивати творчі здібності, мислення, увагу, уміння працювати у групі; виховувати старанність, інтерес до вивчення рідної природи, почуття взаємодопомоги та товаришування.
Управління освіти Шосткинської міської ради Сумської області
Комунальна організація (установа, заклад)
«Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №8
Шосткинської міської ради Сумської області»
Інтегрований урок математики, природознавства і трудового навчання
в 1 класі
Підготувала вчитель
початкових класів
Скляренко Т.І.
м. Шостка – 2017
Тема. Склад числа 5. Рослини саду. Аплікація з паперу. Виготовлення натюрморту.
Обладнання: підручник з математики, друкований зошит з математики, альбом-посібник з трудового навчання, мультимедійна презентація, кольоровий папір, ножиці, клей.
Тип уроку: урок-подорож.
Вид уроку: інтегрований.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Створення позитивного настрою.
Продзвенів дзвінок,
Починається урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти просто молодці.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми та мети уроку.
— Сьогодні у нас незвичайний урок — урок-подорож до осіннього саду, де вас чекають сюрпризи. На уроці ви познайомитесь з рослинами саду, вивчите склад числа 5, удосконалите навички роботи з папером. Щоб отримати сюрпризи, ви повинні бути старанними, уважними, працьовитими. Я вірю, що у вас все вийде і ви будете задоволені. Сідайте зручніше, і ми відправляємось у подорож.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Розумова розминка.
— Тихо заходимо в сад. Нас зустрічає дерево. А яке, ви відгадайте.
Лампочка вгорі висіла,
Стала смачна, пожовтіла.
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували. (Груша)
(Слайд 2)
— Груша пропонує назвати сусідів числа.
.3. .2. .4.
— Дід Цифроїд поїв цифри на обід. Якими цифрами він поласував?
1..45 5.3.1
— Діти, ви справилися із завданнями. Груша пригощає вас смачними грушками.
2. Цікаві задачі.
— Далі росте дерево, яке допомогло сховатися братику й сестричці в казці “Гуси-лебеді”. Що це за дерево? А як називаються його плоди? (Слайд 3)
— Яблуня підготувала вам задачі.
По дорозі зайчик біг,
Ніс п'ять яблук на пиріг.
Одне впало, покотилось.
Скільки яблук залишилось? (4)
Для їжака чотири яблука купили.
По дорозі два загубили.
Скільки принесли до хати,
Щоб їжака пригощати? (2)
— Молодці! Отримайте червоненькі яблучка від нашої яблуні.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Перегляд відео. (Слайд 4)
2. Робота з підручником.
— Мандруємо далі і бачимо...
Чи то жовта,
Чи то синя
Соковита господиня.
Чи то сонце,
Чи то злива —
Пригостить нас... (слива).
(Слайд 5)
— Вона пропонує виконати завдання 3 на сторінці 28.
— Наш кошик поповнився сливами.
— Проходимо по саду далі.
Мовби на одній нозі.
Він зростає на лозі.
Подивись скоріш в віконце —
Грона сповнені всі сонця!
Кожен скуштувати рад
Соковитий... (виноград).
(Слайд 6)
— Виноград дає завдання заселити вільні квартири числами у чарівних будиночках (завдання 1 на сторінці 29).
— Із завданням впоралися. Тепер і стиглий виноград у нашому кошику.
3. Робота у зошитах.
— Повертаємо праворуч і бачимо кущ з великою кількістю ягід.
Лист різний із оксамита,
Соком ягідка налита.
А для хворої дитини
Кращі ліки – чай з... (малини).
(Слайд 7)
— Малина хоче, щоб ви виконали завдання 1, 2 на сторінці 22.
— І за це малина пригощає вас своїми запашними ягодами.
4. Гра “Дерево, кущ, трав'яниста рослина”.
— Повертаємо ліворуч.
Повернулася до грядки боком,
Налилася вся червоним соком.
Їй сестриця суниця.
Що за ягідка? (Полуниця)
(Слайд 8)
— Вона пропонує розподілити рослини, з якими ми зустрілися в саду, на три групи.
Груша, полуниця, малина, яблуня, слива, виноград. (Слайди 9-12)
— За виконання завдання будемо смакувати полуницями.
— Рослини саду пригостили нас своїми плодами. У нас повний кошик фруктів та ягід. А в них багато вітамінів, і дітям необхідно їх їсти, щоб рости міцними, здоровими і розумними.
V. Руханка (Слайд 13)
VI. Аплікація з паперу.
1. Бесіда.
— Картину, на якій зображують овочі, фрукти, квіти та будь-які інші предмети, художники називають натюрмортом. Це слово означає «мертва натура». Предмети не рухаються, і ми можемо тривалий час розглядати їх.
— Погляньте, які чудові натюрморти створила Катерина Білокур. Назвіть предмети, зображені на них. Що об’єднує ці картини? (Слайд 14)
— Гарний натюрморт із фруктів та ягід можна створити з паперу. Давайте попрацюємо в парах. Нехай кожна пара створить натюрморт із двох груп ягід або фруктів. Натюрморт повинен складатися з п'яти предметів. З яких двох чисел складається число 5?
— Виріжте п'ять фруктів чи ягід. Розмістіть їх за власним задумом на кольоровій основі та приклейте.
— Давайте повторимо правила користування ножицями.
1. На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти;
2. Не тримай ножиці вістрями догори;
3. Передавай ножиці закритими і кільцями вперед;
4. Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.
2. Практична робота (робота в парах).
VII. Підсумок уроку.
1. Презентація учнівських робіт.
— З яких двох чисел складається число 5? Які рослини ви зустріли під час подорожі в саду?
На уроці не дрімали,
Гарно всі відповідали.
Тож, скажу вам у кінці:
“В першім класі діти — молодці!”
— За старанність ви отримали подарунки.
2. Заключний момент. Пригощання дарами саду.
Пригощайтесь, друзі милі,
Набирайтесь вдосталь сили!
Тож, підходьте поодинці,
І з саду отримуйте гостинці!