Урок математики "Вправи на всі дії з раціональними числами", 6 клас.

Про матеріал
Матеріал складається з конспекту уроку і презентації. В конспекті використовуються завдання з підручника А.Г. Мерзляк та ін. "Математика 6 клас",2014.
Перегляд файлу

 

    Тема уроку : Вправи на всі дії з раціональними числами.

    Мета уроку : Вдосконалювати вміння і навички учнів виконувати дії з раціональними числами; розвивати логічне мислення, усний рахунок, вміння чітко висловлювати свої думки, бажання застосовувати набуті знання для досягнення поставленої мети; виховувати уважність, кмітливість, відповідальність за успіхи колективу та почуття своєї вагомості в ньому.

     Тип уроку : формування вмінь і навичок.

     Обладнання : картки з математичним лото,презентація.

 

Технологія уроку

    

І. Організаційний момент.

  Психологічна підготовка учнів до уроку.

   Вчитель.

Добрий день!

Сядем рівно, роззирнемось

Один одному всміхнемось

І роботою займемось.

Висловлюйте свої думки впевнено, не бійтеся помилитись. Не помиляється лише той, хто нічого не робить.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

    Про наявність домашнього завдання в учнів доповідають консультанти. Вчитель виясняє, чи не було труднощів при розв’язанні завдань.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів (метод «Мікрофон»).

 

  1. Які числа називаються раціональними ?
  2. Як додати два числа з різними знаками ?
  3. Як додати два від’ємних числа ?
  4. Як знайти різницю двох чисел ?
  5. Як помножити два числа з різними знаками ?
  6. Як помножити два від’ємних числа ?
  7. Як поділити два числа з різними знаками ?
  8. Як поділити два від'ємних числа ?
  9. Сформулюйте правило розкриття дужок, перед якими стоїть знак « – » ?
  10. Сформулюйте правило розкриття дужок, перед якими стоїть знак « + » ?
  11. Які доданки називають подібними ?
  12. Як звести подібні доданки ?

 

     Вчитель. ( На екрані висвітлюється портрет О. Суворова та його вислів слайд 1) Полководець Олександр Суворов казав, що математика – гімнастика розуму. І ми почнемо цю гімнастику із розминки у вигляді усних вправ. Але перед тим я хочу вам дещо розказати. Минулого тижня всі справжні мужчини, хлопці вітали своїх жінок, дівчат, мам і бабусь із Міжнародним жіночим днем  8 Березня . Тому зараз уважно послухайте мою розповідь про видатну українську жінку і відгадайте хто це. Перевірити правильність своєї думки ви зможете, розв’язавши усно приклади. Число, яке найчастіше буде повторюватись у відповіді і буде кодовим ключем.

      Гарна, розумна жінка була здавна великим багатством України. З давніх часів багато правителів іноземних держав мріяли мати за дружину українку.

      Ця жінка – королева  Франції, київська княжна, дочка Ярослава Мудрого. Вийшовши заміж за Генріха I, привезла з собою до французької столиці давньоруське Євангеліє, на якому надалі всі королі, вступаючи на престол, під час коронації присягали на вірність Франції.

      Роль цієї жінки зростає після смерті її чоловіка. Як опікунка малолітнього короля Філіпа І, вона підписує різні державні документи Франції, які збереглися і донині.

      Хто здогадався про кого йде мова? Перевірте себе.

 

 

    – 15 + 3              – 12,3 – 3,2               1,2 · (– 3)               1) Ярославна    6,1

            

    – 12 – 3               7,4 – (– 1,5)              – 0,155 · 100         2) Анна             – 15,5                                         

 

   4,2: (– 0,6)           12 – 20                                  3) Роксолана     – 12

               –12,2 : (– 2)              –18,5 + 3

 

Отже, мова йшла про королеву  Анну.

( На екрані висвітлюється портрет королеви Франції Анни слайд2)

   ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку.

  Вчитель. Знання з математики – це великий ланцюжок, кожна ланка якого є знання певної теми. І якщо ви якоїсь теми не засвоїли, то ланцюжок знань стає неміцним. Однією з основних ланок ланцюжка знань є тема «Дії з раціональними числами». І на сьогоднішньому уроці ви маєте закріпити свої вміння і навички виконувати додавання, віднімання, множення і ділення раціональних чисел. Отже, тема нашого уроку «Вправи на всі дії з раціональними числами».

 

V. Розв’язування вправ.  

Вчитель. ( На екрані висвітлюється портрет М. Кравчука та його вислів слайд 3) .    Видатний український математик Михайло Кравчук сказав: «Пам’ятайте: хочете навчитися плавати, сміливіше входьте в воду. Хочете навчитися математики, беріться за задачі. Кожен розв’язок є своєрідним мистецтвом пошуку.» Тому ми зараз будемо вправлятися в цьому мистецтві.

Учні розв’язують вправи на дошці з детальним коментуванням.

1)  № 1125 (2) (підручник А.Г. Мерзляк, В.Б. Полянський «Математика. 6 клас»)

  

2) Спростіть вираз  – 3 і обчисліть його значення при           х = – 6 .

3) № 1120(1). Розв'яжіть рівняння  . Учні розв’язують рівняння колективно з коментуванням з місця.

 

VІ. Робота в малих групах. Гра «Математичне лото»

Вчитель. ( На екрані висвітлюється портрет Конфуція та його вислів слайд4)  Древній китайський філософ Конфуцій сказав: «Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам’ятаю. Те, що я роблю, я розумію». Зараз кожна з груп одержить завдання у вигляді математичного лото. Всі завдання ви розв’язуєте в зошиті. Після правильного розв’язання всіх завдань ви одержите малюнок. Висловлювання Конфуція рівнозначне твердженню: «Коли я чую, бачу, обговорюю і роблю, я набуваю знань і навичок. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром». То нехай кожен з вас стане майстром в своїй групі!

Учні поділені на 3 різнорівневі групи. Кожній групі роздаються конверти, в яких є одна велика картка, розділена на прямокутники, де розміщені відповіді, і маленькі картки, на яких записано завдання. Учні дістають з конверта картку, розв’язують завдання в зошиті і нею накривають прямокутник на великій картці із правильною відповіддю. Коли всі пря-мокутники на великій картці закрито, то виходить малюнок.

Завдання для груп:

І група

Обчисліть: 1) 8,3 + (–10,7);      2) 5,7 – (–3,2);           3)Розв’яжіть рівняння: х+20=13;   

   4);       5) 45:;

6) Спростіть вираз і знайдіть його значення при  х = 3.

ІІ група

 

  1. Розв’яжіть рівняння: х + 40,3 = 23,2.
  2. Розв’яжіть рівняння:  –27,5 – х = 15,3.
  3. Спростіть вираз –5(3а – 2) + 3(6а – 4) і знайдіть його значення при а = –3,2.

  4)  Розв’яжіть рівняння:

  ІІІ група

 

  1. Обчисліть: 12 + (–15) – (–13) – (–3) – 54.
  2. Розв’яжіть рівняння: х : = –1,4.
  3. Спростіть виразі знайдіть його значення при х = –5.

4) Розв’яжіть рівняння: .

 

VІІ. Розв’язування вправи на повторення.

№ 1128(3)

Замість зірочки поставте такі цифри, щоб число 67* ділилося націло на 2 і на 3. Знайдіть усі можливі розв’язки. Відповідь: 672, 678.

 (Вчитель повторює з учнями ознаки подільності чисел, які потрібні для розв’язання цього завдання.) 

 

VІІІ. Домашнє завдання.

I група: № № 1073 (3; 4), 1119 (3; 4), 1128 (1);

 ІІ група: № № 1096(1; 2), 1126 (1), 1128 (2), 1137*.

 

IX. Підсумок уроку.

Вчитель запитує учнів, чого вони навчилися на уроці, ще раз звертає увагу на важливість даної теми у вивченні математики. Пропонує учням  усно розв’язати  логічні завдання. (Завдання висвітлюються на екрані слайди 5 і 6)

Знайдіть невідоме число:

1)

 

           –15,3                                6,2                                                         ?

 

Відповідь: –15,3 + 6,2 = – 9,1.

 

 

 

2)

 

               – 4,2                                  – 3                                                            ?

 

Відповідь: –4,2 · (–3) = 12,6.

 

3)

                       – 30,7                                         –5                                               ?

 

Відповідь: – 30,7 – (–5) = – 25,7.

 

4)

 

Відповідь: (– 9,5 + 4,5) · 4 = – 20, тоді  (–3,2 + (– 4,8)) · (–3) = 24.

Виставлення учням  оцінок .

 

X. Рефлексія.

Продовжіть речення : (слайд 7)

Сьогодні на уроці я дізнався …

Сьогодні на уроці я навчився …

Сьогодні на уроці я повторив …

Сьогодні на уроці я закріпив …

 

Вчитель. Наш урок підходить до завершення. На закінчення послухайте веселинку:

У хлопчика запитали: - Скільки учнів у вашому класі?

                                     – З вчителькою – 20.

                                     –  А без вчительки?

                                     –  А без вчительки всі розбіжаться.

Отож наш урок закінчено, розбігайтесь.

 

 

 

 

doc
Додано
23 жовтня 2022
Переглядів
2692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку