Урок математики з використанням ЕОІР у 1-му класі "Нумерація чисел від 21 до 100"

Про матеріал

Тип уроку:

Інтегрований

Цілі уроку:

ознайомити учнів із додаванням і відніманням круглих десятків, вправляти у розв'язуванні задач опрацьованих видів; удосконалювати навички усного рахунку ;розвивати навички лічби, логічне мислення, пам'ять, творчі здібності учнів; формувати вміння: уважно слухати, терпеливості; виховувати навички самоконтролю , охайність, повагу та дбайливе ставлення до природи, бажання отримувати нові знання, повагу до традицій українського народу, працьовитість.


Етап використання ЕОР:

- актуалізація та корекція опорних знань, умінь і навичок;

- закріплення та розвиток знань;

- узагальнення та систематизація вивченого.

Мета використання ЕОР:

активізувати пізнавальну активність учнів; вдосконалювати обчислювальні навички першокласників; закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів.

Перегляд файлу

 

Технологічна карта

уроку математики з використанням ЕОІР у 1-му класі

(автор: Солдатко В.В., вчитель Сєвєродонецької школи І-ІІІ ступенів № 10 Луганської області).

 

Тема розділу:

Нумерація чисел від 21 до 100

Тема уроку:

Додавання і віднімання десятків.

  Розв’язання задач опрацьованих видів. Птахи. Створення найпростіших виробів у техніці орігамі.

№ уроку в розділі

Урок №104

Тип уроку:

Інтегрований

Цілі уроку:

ознайомити учнів із додаванням і відніманням круглих десятків, вправляти у розв’язуванні задач опрацьованих видів; удосконалювати навички усного рахунку ;розвивати навички лічби, логічне мислення, пам’ять, творчі здібності учнів; формувати вміння:  уважно слухати, терпеливості; виховувати навички самоконтролю , охайність,  повагу та  дбайливе ставлення до природи, бажання отримувати нові знання, повагу до традицій українського народу, працьовитість.

 

Основні терміни та поняття:

цифра, число, десятки, геометричні фігури , задача;

перелітні та осілі птахи, рівнодення; орігамі.

Форми роботи:

- індивідуальна

- фронтальна

- групова

Етап використання ЕОР:

- актуалізація та корекція опорних знань, умінь і навичок;

- закріплення та розвиток знань;

 - узагальнення та систематизація вивченого.

Мета використання ЕОР:

активізувати пізнавальну активність учнів; вдосконалювати обчислювальні навички першокласників; закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів.

 

ХІД УРОКУ

І Організаційний момент.

Привітання :

  • Доброго ранку!
  • Доброго дня !
  • Бажаєте ви !
  • І бажаю вам я!
  • Хай плещуть долоні !
  • Хай тупають ніжки!
  • Кивають голівки!
  • І сяють усмішки !

Психологічний настрій

  • Налаштуємось на урок:
  •                  Очі дивляться — і все бачать.
  •                  Вуха слухають — і все чують.
  •                  Голова думає.

ІІ Актуалізація опорних знань

  • Діти, сьогодні ми з вами будемо подорожувати і опинимося в незвичайному  королівстві. Послухайте уважно та спробуйте відгадати що це за королівство та де можна почути такі звуки . ( Звучить запис «Голоси пташок»)
  • Правильно. Це – ліс. Зараз ми відправляємося в лісове королівство , в гості до охоронця лісу – дідуся-лісовичка . З яким настроєм та поведінкою  потрібно йти до лісу? ( З добрим , гарним, спокійним , щоб не нашкодити лісовим жителям).
  • Послухайте казку . Чому саме казку ? Бо в дитинстві все починається з казки…

Слухання казки  з переглядом презентації.

Одного разу художник вирішив намалювати ліс. «Що таке ліс? — розмірковував він.— Звісно, ліс — це дерева».

І він намалював дуби, ялини, сосни, куші ліщини, зелену траву і яскраві квіти, а в куточку картини він намалював маленького чоловічка з довгою бородою — дідуся-лісовичка. Бо ж який це ліс без лісовичка?

Повісив художник свою картину на стіну, помилувався нею і кудись поїхав. Коли за деякий час він повернувся, то на картині побачив лише чорні стовбури дерев.

— Що трапилося з лісом? Чому він пропав? — жахнувся він.

— Ти забув намалювати гриби,— озвався дідусь-лісовичок.— Без грибів не буде лісу.

Художник взяв пензля й намалював знову дерева й кущі, траву, квіти, а серед трави — гриби. Проте ліс продовжував усихати.

— Це тому, що у твоєму лісі немає комах,— зауважив лісовичок.
Художник знову взявся за пензля, і на квітах та листячку з’явилися

Яскраві метелики і моторні жуки.

— Ну, нарешті, все в порядку, — вирішив художник і, ще раз помилувавшись картиною, знову кудись поїхав.

А коли він невдовзі з’явився, то не повірив власним очам: на місці розкішного килима з квітів і трав була лише оголена земля. І дерева теж були голі, неначе взимку.

Художник підійшов ближче... і вжахнувся. Весь ліс було вкрито товстим шаром гусені та жуків.

Навіть лісовичок з острахом відсунувся на край картини і вигляд мав дуже засмучений.

— Це ти в усьому винний! — заволав художник.— Ти наказав мені намалювати комах , а вони з’їли весь ліс! Що ж робити? Невже я ніколи не зможу намалювати справжній ліс?

— Ніколи,— мовив лісовичок,— якщо не намалюєш птахів. Тому, що справжній ліс не може існувати без птахів.

Художник не сперечався, взяв пензлі, фарби. Він знову намалював дерева, кущі, траву і квіти. Під деревами й у траві він хитро замаскував гриби, на листя посадив метеликів, бджіл і бабок, а на гілках з’явилися веселі птахи. Працював він довго. Та, коли йому здалося, що роботу закінчено, лісовичок мовив:

— Мені затишно у цьому лісі. Однак я не хочу, щоб він знову загинув.

Але чому ж він тепер може загинути? Адже в ньому все є!

— Не все,— сказав лісовичок.

— Намалюй жабу і ящірку.

І художник намалював жабу та ящірку. І ще різних звірів.

Він закінчив роботу, коли надворі було темно. Художник хотів запалити світло, аби побачити, що ж у нього вийшло, та раптом почув якісь шерехи, форкання, тріск гілок.(звук)

— Ось, нарешті, це справжній ліс,— почувся із темряви голос діду-ся-лісовичка. Тепер він буде жити. Тому що тут є все: і дерева, і гриби,
і квіти, і тварини. Це — ліс.

Художник запалив світло й уважно подивився на картину.

Але лісовичок десь подівся.

А може, він просто причаївся у траві або сховався у кущах. Може, він заліз на дерево, і його не видно було серед листя. Та він міг заховатися в лісі де завгодно, адже там живуть тисячі й тисячі мешканців, яких неможливо побачити! Але всі вони неодмінно знаходяться в лісі.

(Ю. Дмитрієв)

 

— Діти! Ця казка є доказом того, що у світі природи все тісно пов’язане
одне з одним і не може існувати навіть без однієї, найменшої частинки.
У природі все закономірно.

Ліс — одяг Землі, охоронець річок, збирач води, захисник ґрунту від вимивання, лікар, сторож здоров’я людини, дім для тварин.

А сьогодні 21 березня Міжнародний день лісів.

 

 

 

 

 

 

 

Міжнародний день лісів

Ліси на нашій Землі займають цілу третину всієї суші нашої планети

Ліси на нашій Землі займають цілу третину всієї суші нашої планети. Виконуючи життєво важливі функції ,вони також є і будинком, і джерелом засобів до існування для безлічі людей.

На превеликий жаль, динаміка технологічного та економічного прогресу 20-го сторіччя, негативно отзеркалилася на цьому безцінному надбанні нашого людства. Глобальна вирубка лісів, подібно найпотужнішим ураганам і катастрофам, почала тіснити і знищувати цей природний потенціал.

Усний рахунок 

Картинки по запросу соваЯк підсумок відомостей про ліс пропоную вам прочитати прислів’я , але воно зашифроване. Нам потрібно виконати завдання для розумників , які приготувала нам жителька лісу – сова !

Картинки по запросу розумники сова 

 

 

 

 

 

 

Виконання завдання на інтерактивній дошці.

Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 7.Тема 2.

Діти коментують хід виконання завдань.

 

Розвязуємо та перевертаємо листочки. Читаємо .

 

 

 

 

 

 

Тема 2. Порівняння, додавання і віднімання чисел десятками

 

Завдання 2.1.

Лічи десятками. Добери пропущені числа.

Зявляється  1 слово.

Завдання 2.2.

Добери відповідні числа до виділених клітинок. (2 сцени)

Зявляється  2 слово.

 

 

Завдання 2.4.

Встав знак  «більше», «менше» або «дорівнює». (2 сцени)

Зявляється  3 слово.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • І це дійсно так!

 

Багато лісу — не губи!

Мало лісу — бережи!

Нема лісу — посади!

Фізкультхвилинка

-Давайте пограємо  пальчиками та згадаємо свійських (домашніх) птахів.

До-речі, сьогодні ще день поезії. А поезія – це віршовані твори. Тому промовимо чітко віршик.

Похожее изображениеКартинки по запросу півникНосить півник - співунець

на голівці гребінець! ( показ півника)

А гусак гелгоче,

Ущипнути хоче. (показ гусака)

ІІІ Опрацювання нового матеріалу. Закріплення та розвиток знань.

Хвилинка каліграфії

Виконання завдання на інтерактивній дошці.

Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 7. Тема 2.

Діти коментують хід виконання завдань.

 

 

Добери відповідну кількість десятків

-  А зараз, діти, відкрийте зошит, правильно розташуйте його, згадайте як треба сидіти при письмі.

  1.  Напишемо красиво та каліграфічно цифри : 8 7 4 3 6 5 10 9 2 1 .
  2.  Записати  числа під диктовку.

      5дес.(50),   3дес.(30),   4дес.(40),  7дес.(70),  1дес.(10)

  • Які вони? ( Круглі )

-  Ми вже з вами діти знаємо, що десяток – десять одиниць. І його ми використовуємо як лічильну одиницю при лічбі. Не потрібно рахувати  кожен предмет , а можна рахувати десятками яйця, ґудзики, жуйки , наклейки  і т д. Це дуже зручно.

- Давайте порахуємо разом десятками в прямому та в зворотному боці !

  1. 20 30 40 50 60 70 80 90 100
  •       

- Молодці!

- Сьогодні ми з вами продовжуємо додавати та віднімати десятки.

 

 

 

Виконання завдання на інтерактивній дошці.

Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 7. Тема 2.

Діти коментують хід виконання завдань.

 

Збільш на 10 та добери відповідне число

 

 

 

 

Зменш на 10. Добери відповідні числа.

 

 

Добери вирази з однаковим значенням.

 

 

 

Добери вирази з однаковим значенням

 

 

  • Дякую. Гарно! Ми склали рівності , тобто приклади між собою рівні.
  • А сьогодні, діти, ще один важливий день.

Почалася весна за астрономічним, природним календарем.

  • http://www.aratta-ukraine.com/newsua/10032201.jpgЯк відомо, навесні день збільшується, а ніч скорочується. І 20-21 березня наступає момент, коли тривалість дня і тривалість ночі стають рівними. Такий день називається днем весняного рівнодення. 
     

 

 

 

 

 

 

 

  • Давайте порадіємо приходу весни і посміхнемося сонечку.)
  •                  Фізкультхвилинка (музична)

 

 

 

Робота над задачами.

-Згадаємо з чого складається задача ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконання завдання на інтерактивній дошці.

Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 7. Тема 2.

Діти коментують хід виконання завдань

 

 

 

Склади короткий запис та розв’яжи задачу

 

Склади короткий запис та розв’яжи задачу

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка для очей .

Раз, два, три!

Очі догори!

На чотири, пять і шість

Треба міцно їх стулить.

Знову очі догори,

Рахуємо: раз, два, три!

 

Очі щоб відпочивали

Дивимося вліво-вправо.

Тоді кліпаєм очима.

І знову вправо-вліво.

 

Виконання завдання на інтерактивній дошці.

Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 7. Тема 2.

Самостійна  робота.

Обчисли. Добери відповідні числа

 

 

 

 

Обчисли. Добери відповідні числа

 

 

 

III. Підсумок уроку

-Ми знаємо що скоро до нас прилетять із вирію перелітні птахи . Це жителі не тільки лісів, а й садів, парків, скверів і т д. У кожного є своя домівка.

Дідусь-лісовичок приготував вам завдання .

 

 

 

 

Робота в групі .(Правила роботи )

 

Зєднати номер будиночку пташки з її зображенням.

 

Картинки по запросу гніздо без лелекиКартинки по запросу шпаківня     

Картинки по запросу дупло совыПохожее изображениеКартинки по запросу гніздо  ластівки     

 

 

 

 

 

 

 

 

http://pernatidruzi.org.ua/pictures/sirsovsv/opys_m.jpg
Картинки по запросу де живе шпак
Похожее изображение

Картинки по запросу жайворонок
Картинки по запросу ластівка

 

 

 

 

  • Це не просто числа. Це – швидкість кожного птаха.
  • Хто найшвидше літає?(ластівка)
  • А хто не любить поспішати ? (лелека)
  • А нам з вами, діточки, потрібно поспішати, бо наш урок дуже короткий.

 

 

 

  • На останок : завтра 22 березня – день сорока святих.

Картинки по запросу пташки на сорок святих 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • За українською традицією добрі господині цього дня печуть сорок булок із медом у формі пташок. В різних регіонах України його іменували по-різному, але здебільшого це були назви птахів — «сороки», «жайворонки», «буслики», «птички», «пташки». Вірили, що саме на Сорок святих з вирію повертаються пернаті — сорок різних порід. Тому калачики чи бублики, пампушки чи кренделі виробляли у формі пташечок із дзьобиками та крильцями, гребінчиками та хвостиками, а часом «садили» їх на бублик, наче на гніздечко. Очі робили з калинових ягід або родзинок. За бажанням обливали печиво медом чи цукровою поливою. Часто пташечок нанизували на невеличкі різочки, лозинки чи очеретинки і так запікали.

 

Картинки по запросу пташки на сорок святих

 

Картинки по запросу пташки на сорок святих

 

 

На наступному уроці я більш детальніше вам розповім про це свято.

Всі ці пташки , окрім сови , є перелітними. А сова – осіла . Раз вона у нас залишається зимувати, я пропоную її виготовити.

 Майстер-клас «Виготовлення совенятка методом орігамі»

Ми вже з вами виготовляли песика методом орігамі.

Орігамі – це складання паперу. (згадали)

У кожного учня заготовки ( 1 квадрат для тулуба , 1 трикутник для дзьоба, 2 круга для очей ).

 

http://ped-kopilka.ru/upload/blogs/17838_46bd50d95ad5e4818aa8667a74019ae2.jpg.jpg
1.Загнути кути квадрату всередину .
2. Перегнути верхній край трикутника вперед і повернути у вихідне положення.

http://ped-kopilka.ru/upload/blogs/17838_0fe236e520b59fe3762a8c4645477fed.jpg.jpg

3. Зробити розрізи по лінії згину.

 

4.Загнути куточки назустріч один одному.

 

http://ped-kopilka.ru/upload/blogs/17838_25d83eaae29faa5f7a5241c06d349f31.jpg.jpg

 

5. Загнути верхній трикутник вперед .

http://ped-kopilka.ru/upload/blogs/17838_47f14fd0c79fe53a849d4dec74875a90.jpg.jpg

 

 

6. Розрізати  нижній кут для хвостика..

 

http://ped-kopilka.ru/upload/blogs/17838_7db30b2686743f61667e134e7157794a.jpg.jpg

 

7. Кінчики розрізаного хвостика зігнути .

 

8. Наклеїти очі, клюв .
 

 

http://ped-kopilka.ru/upload/blogs/17838_b409c8f91600355f234d43f3a2da8d9b.jpg.jpg

( Колір обирається любий).

  •  Чудові совенята!
  • Давайте прикрасимо ними наше дерево пізнання !

 

C:\Users\Win7\Desktop\concept-design-books-tree-global-education-hand-vector-file-layered-easy-manipulation-custom-coloring-32018646.jpg
 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти розміщують своїх совенят на дереві.

 

  • Ось і ожило наше дерево! Це дерево незвичайне, воно показує чого ми вже навчилися і досягли!
  • Бо ми з вами хто ?
  •  РОЗУМНИКИ!
  • Ви дуже плідно працювали на уроці !
  • Який маєте настрій?
  • Дякую вам!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 вересня 2018
Переглядів
1754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку