Тип уроку: | Інтегрований |
Цілі уроку: | ознайомити учнів із додаванням і відніманням круглих десятків, вправляти у розв'язуванні задач опрацьованих видів; удосконалювати навички усного рахунку ;розвивати навички лічби, логічне мислення, пам'ять, творчі здібності учнів; формувати вміння: уважно слухати, терпеливості; виховувати навички самоконтролю , охайність, повагу та дбайливе ставлення до природи, бажання отримувати нові знання, повагу до традицій українського народу, працьовитість. |
| |
Етап використання ЕОР: | - актуалізація та корекція опорних знань, умінь і навичок; - закріплення та розвиток знань; - узагальнення та систематизація вивченого. |
Мета використання ЕОР: | активізувати пізнавальну активність учнів; вдосконалювати обчислювальні навички першокласників; закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів. |
Технологічна карта
уроку математики з використанням ЕОІР у 1-му класі
(автор: Солдатко В.В., вчитель Сєвєродонецької школи І-ІІІ ступенів № 10 Луганської області).
Тема розділу: |
Нумерація чисел від 21 до 100 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема уроку: |
Додавання і віднімання десятків. Розв’язання задач опрацьованих видів. Птахи. Створення найпростіших виробів у техніці орігамі. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
№ уроку в розділі |
Урок №104 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тип уроку: |
Інтегрований |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Цілі уроку: |
ознайомити учнів із додаванням і відніманням круглих десятків, вправляти у розв’язуванні задач опрацьованих видів; удосконалювати навички усного рахунку ;розвивати навички лічби, логічне мислення, пам’ять, творчі здібності учнів; формувати вміння: уважно слухати, терпеливості; виховувати навички самоконтролю , охайність, повагу та дбайливе ставлення до природи, бажання отримувати нові знання, повагу до традицій українського народу, працьовитість.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Основні терміни та поняття: |
цифра, число, десятки, геометричні фігури , задача; перелітні та осілі птахи, рівнодення; орігамі. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Форми роботи: |
- індивідуальна - фронтальна - групова |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Етап використання ЕОР: |
- актуалізація та корекція опорних знань, умінь і навичок; - закріплення та розвиток знань; - узагальнення та систематизація вивченого. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Мета використання ЕОР: |
активізувати пізнавальну активність учнів; вдосконалювати обчислювальні навички першокласників; закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ХІД УРОКУ І Організаційний момент. Привітання :
Психологічний настрій
ІІ Актуалізація опорних знань
Слухання казки з переглядом презентації. Одного разу художник вирішив намалювати ліс. «Що таке ліс? — розмірковував він.— Звісно, ліс — це дерева». І він намалював дуби, ялини, сосни, куші ліщини, зелену траву і яскраві квіти, а в куточку картини він намалював маленького чоловічка з довгою бородою — дідуся-лісовичка. Бо ж який це ліс без лісовичка? Повісив художник свою картину на стіну, помилувався нею і кудись поїхав. Коли за деякий час він повернувся, то на картині побачив лише чорні стовбури дерев. — Що трапилося з лісом? Чому він пропав? — жахнувся він. — Ти забув намалювати гриби,— озвався дідусь-лісовичок.— Без грибів не буде лісу. Художник взяв пензля й намалював знову дерева й кущі, траву, квіти, а серед трави — гриби. Проте ліс продовжував усихати.
— Це тому, що у твоєму лісі немає комах,— зауважив лісовичок. Яскраві метелики і моторні жуки. — Ну, нарешті, все в порядку, — вирішив художник і, ще раз помилувавшись картиною, знову кудись поїхав. А коли він невдовзі з’явився, то не повірив власним очам: на місці розкішного килима з квітів і трав була лише оголена земля. І дерева теж були голі, неначе взимку. Художник підійшов ближче... і вжахнувся. Весь ліс було вкрито товстим шаром гусені та жуків. Навіть лісовичок з острахом відсунувся на край картини і вигляд мав дуже засмучений. — Це ти в усьому винний! — заволав художник.— Ти наказав мені намалювати комах , а вони з’їли весь ліс! Що ж робити? Невже я ніколи не зможу намалювати справжній ліс? — Ніколи,— мовив лісовичок,— якщо не намалюєш птахів. Тому, що справжній ліс не може існувати без птахів. Художник не сперечався, взяв пензлі, фарби. Він знову намалював дерева, кущі, траву і квіти. Під деревами й у траві він хитро замаскував гриби, на листя посадив метеликів, бджіл і бабок, а на гілках з’явилися веселі птахи. Працював він довго. Та, коли йому здалося, що роботу закінчено, лісовичок мовив: — Мені затишно у цьому лісі. Однак я не хочу, щоб він знову загинув. — Але чому ж він тепер може загинути? Адже в ньому все є! — Не все,— сказав лісовичок. — Намалюй жабу і ящірку. І художник намалював жабу та ящірку. І ще різних звірів. Він закінчив роботу, коли надворі було темно. Художник хотів запалити світло, аби побачити, що ж у нього вийшло, та раптом почув якісь шерехи, форкання, тріск гілок.(звук)
— Ось, нарешті, це справжній ліс,— почувся із темряви голос діду-ся-лісовичка. Тепер він буде жити. Тому що тут є все: і дерева, і гриби, Художник запалив світло й уважно подивився на картину. Але лісовичок десь подівся. А може, він просто причаївся у траві або сховався у кущах. Може, він заліз на дерево, і його не видно було серед листя. Та він міг заховатися в лісі де завгодно, адже там живуть тисячі й тисячі мешканців, яких неможливо побачити! Але всі вони неодмінно знаходяться в лісі. (Ю. Дмитрієв)
— Діти! Ця казка є доказом того, що у світі природи все тісно пов’язане Ліс — одяг Землі, охоронець річок, збирач води, захисник ґрунту від вимивання, лікар, сторож здоров’я людини, дім для тварин. А сьогодні 21 березня Міжнародний день лісів.
Міжнародний день лісів
Ліси на нашій Землі займають цілу третину всієї суші нашої планети. Виконуючи життєво важливі функції ,вони також є і будинком, і джерелом засобів до існування для безлічі людей. На превеликий жаль, динаміка технологічного та економічного прогресу 20-го сторіччя, негативно отзеркалилася на цьому безцінному надбанні нашого людства. Глобальна вирубка лісів, подібно найпотужнішим ураганам і катастрофам, почала тіснити і знищувати цей природний потенціал. Усний рахунок Як підсумок відомостей про ліс пропоную вам прочитати прислів’я , але воно зашифроване. Нам потрібно виконати завдання для розумників , які приготувала нам жителька лісу – сова !
Виконання завдання на інтерактивній дошці. Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 7.Тема 2. Діти коментують хід виконання завдань.
Розв’язуємо та перевертаємо листочки. Читаємо .
Тема 2. Порівняння, додавання і віднімання чисел десятками
Завдання 2.1.
З’являється 1 слово. Завдання 2.2.
З’являється 2 слово.
Завдання 2.4.
З’являється 3 слово.
Багато лісу — не губи! Мало лісу — бережи! Нема лісу — посади! Фізкультхвилинка -Давайте пограємо пальчиками та згадаємо свійських (домашніх) птахів. До-речі, сьогодні ще день поезії. А поезія – це віршовані твори. Тому промовимо чітко віршик. Носить півник - співунець на голівці гребінець! ( показ півника) А гусак гелгоче, Ущипнути хоче. (показ гусака) ІІІ Опрацювання нового матеріалу. Закріплення та розвиток знань. Хвилинка каліграфії Виконання завдання на інтерактивній дошці. Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 7. Тема 2. Діти коментують хід виконання завдань.
- А зараз, діти, відкрийте зошит, правильно розташуйте його, згадайте як треба сидіти при письмі.
5дес.(50), 3дес.(30), 4дес.(40), 7дес.(70), 1дес.(10)
- Ми вже з вами діти знаємо, що десяток – десять одиниць. І його ми використовуємо як лічильну одиницю при лічбі. Не потрібно рахувати кожен предмет , а можна рахувати десятками яйця, ґудзики, жуйки , наклейки і т д. Це дуже зручно. - Давайте порахуємо разом десятками в прямому та в зворотному боці !
- Молодці! - Сьогодні ми з вами продовжуємо додавати та віднімати десятки.
Виконання завдання на інтерактивній дошці. Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 7. Тема 2. Діти коментують хід виконання завдань.
Почалася весна за астрономічним, природним календарем.
Робота над задачами. -Згадаємо з чого складається задача ?
Виконання завдання на інтерактивній дошці. Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 7. Тема 2. Діти коментують хід виконання завдань
Фізкультхвилинка для очей . Раз, два, три! Очі догори! На чотири, п’ять і шість Треба міцно їх стулить. Знову очі догори, Рахуємо: раз, два, три!
Очі щоб відпочивали Дивимося вліво-вправо. Тоді кліпаєм очима. І знову вправо-вліво.
Виконання завдання на інтерактивній дошці. Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 7. Тема 2. Самостійна робота.
III. Підсумок уроку -Ми знаємо що скоро до нас прилетять із вирію перелітні птахи . Це жителі не тільки лісів, а й садів, парків, скверів і т д. У кожного є своя домівка. Дідусь-лісовичок приготував вам завдання .
Робота в групі .(Правила роботи )
З’єднати номер будиночку пташки з її зображенням.
На наступному уроці я більш детальніше вам розповім про це свято. Всі ці пташки , окрім сови , є перелітними. А сова – осіла . Раз вона у нас залишається зимувати, я пропоную її виготовити. Майстер-клас «Виготовлення совенятка методом орігамі» Ми вже з вами виготовляли песика методом орігамі. Орігамі – це складання паперу. (згадали) У кожного учня заготовки ( 1 квадрат для тулуба , 1 трикутник для дзьоба, 2 круга для очей ).
3. Зробити розрізи по лінії згину.
4.Загнути куточки назустріч один одному.
5. Загнути верхній трикутник вперед .
6. Розрізати нижній кут для хвостика..
7. Кінчики розрізаного хвостика зігнути .
8. Наклеїти очі, клюв .
( Колір обирається любий).
Діти розміщують своїх совенят на дереві.
|